تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۱۹۱۹۷۷

تاجگردون در تعطیلات مجلس

۱۱
۰
کبنا ؛
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طبق تقویم کاری‌شان از روز چهارشنبه ۳۰ تیرماه تا جمعه ۸ مردادماه به تعطیلات تابستانه خود رفتند. برخی از نمایندگان این را بهترین فرصت برای استراحت دانستند و به سفرهای داخل و خارج از کشور رفتند و بعضی نیز به امورات حوزه انتخابیه خود پرداختند. غلامرضا تاجگردون از آن سری نمایندگان بود که از این فرصت استفاده کرد و مثل گذشته به حوزه انتخابیه خود آمد تا طبق برنامه‌ریزی که کرده بود به امورات عمرانی، سیاسی و اجتماعی در حوزه خود بپردازد.
چهارشنبه ۳۰/۴/۹۵:
تاجگردون در بدو ورود خود با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی بازدیدی از جاده‌های شهرستان و بررسی پروژه‌های مربوطه داشت و آخرین روند آن‌ها را از نزدیک پیگیری کرد و معاون وزیر راه نیز قول به پیگیری‌های بیشتر و تسریع درروند اجرای پروژه‌های شهرستان داد.
پس‌ازاین بازدید، تاجگردون اولین نشست را با اعضای ستاد تدوین برنامه‌های پیشنهادی خود در فرمانداری گچساران برگزار کرد و مروری به آنچه یک ماه پیش در جمع مدیران شهرستان و استان داشت پرداخت و نظرات اعضا را نیز در این خصوص شنید و هماهنگی‌ها و مطالعات بیشتری را در خصوص توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شهرستان خواستار شد.
پنجشنبه ۳۱/۴/۹۵:

این روز را می‌توان یکی دیگر از ماراتن‌های جلسات اداری دانست چراکه این جلسه از ۸ صبح تا ۱۴ به طول انجامید. در این جلسه معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل جهاد و عوامل زیرمجموعه-مدیرکل صنعت و معدن و تجارت، مدیرکل آب و برق و همچنین مدیران عامل بانک‌های استان و نیز سرمایه‌گذارانی در بخش‌های پتروشیمی-پروپیلین-vam و بعضی دیگر از سرمایه‌گذاران حضور داشتند و موانع سد راه حضور سرمایه‌گذاران در گچساران و باشت را موردبررسی قراردادند.
اولین طرح مهمی که به بحث گذاشته شد طرح فاز جدید پتروشیمی گچساران بود. طرح الفین در حال احداث گچساران تولید یک میلیون تن اتیلن می باشد که محصول تولیدی به عنوان خوراک می بایستی به چند نقطه دیگر منتقل و واحدهای پلی اتیلن ساخته شود. انتقال اتیلن با لوله بسیار پر هزینه و قاعدتا توجیه اقتصادی بالایی ندارد. به همین خاطر سرمایه گذاران پیشنهاد احداث یک واحد۵٠٠ تا ۶٠٠ هزار تنی پلی اتیلن در کنار واحد فعلی گچساران که خوشبختانه مشکلات تامین مالی ان حل شده است را داده اند که به دلایلی انجام نشده و مورد موافقت قرار نگرفت. خوشبختانه مجوز تاسیس این واحد در یک هفته پیش صادر گردید و بارقه امید واحد دوم زده شد و سرمایه گذاران ( هلدینگ خلیج فارس) با حضور در جلسه مشکلات و ضرورت های طرح و اجراء را مطرح کردند.
طرح بعدی طرح احداث واحد پتروشیمی تولیدی متانول و پروپیلن با ظرفیت به ترتیب ۴۵٠ و ١٢٠ هزارتن در گچساران می باشد که مجوز آن در اخرین روزهای سال ٩۴ پس از یک سال پیگیری مستمر صادر گردید. این طرح از جمله طرحهای بسیار ارزشمند کشور است که اخذ مجوز ان این روزها جزء کارهای بسیار سخت می باشد. سرمایه گذاران طرح کنسرسیوم چند شرکت بزرگ صنعتی در فارس می باشد که حدود یکسال با این دوستان صحبت کرده تا بالاخره توانستند این کنسرسیوم را تشکیل و مجوز را دریافت کنند. برآورد اولیه اجراء این طرح علاوه بر هزینه ریالی حدود سیصد میلیون دلار می باشد.
دغدغه فرایند طولانی تخصیص زمین توسط مسوولین محلی و شهرستان از مهمترین موضوعات این نوع طرحها می باشد.
طرح بعدی طرح احداث واحد تولیدی محصولات اسیدفرمیک و وینل استات منومر ( VAM) بود. خوشبختانه پس از فرایندهای طولانی مجوزات خوراک و تاسیس طرح صادر شد و مجموعه نیروهای متخصص و فنی برای این طرح ورود کرده اند که  سریعتر این طرح در منطقه آغاز شود. برآورد اولیه طرح نیزحدود ۴٠٠-۵٠٠ میلیارد تومان است که خیلی تاثیرگذار  و از جمله طرحهای خوب کشور است. این سه طرح جدید حداقل سه تا چهار هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی پس‌ازاین جلسه به خبرنگاران گفت: تعامل دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری زمین و زیرساخت‌های آب و برق، مشارکت مردم از نظر جمع‌آوری سرمایه‌های سرگردان و اجرای طرح‌های با توجیه اقتصادی از راهکارهای کاهش معضل در این دو شهرستان است.
تاجگردون با یادآوری کمبود میزان اختصاص آب از سد کوثر و سد در حال ساخت چمشیر که پیامد بی‌تدبیری‌های سال‌های گذشته است، افزود: در سال گذشته مجوز اختصاص ۱۶۵ میلیون مترمکعب آب از سد در حال ساخت چمشیر دریافت شده است که ۷۰ میلیون مترمکعب مربوط به آب طرح‌های صنعتی است.
وی با اشاره به این‌که طرح بزرگ تولید ۵۰ واحد تعاونی تولید شترمرغ در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد مجوز اخذ کرده است افزود: در صورت راه‌اندازی این واحدهای تولید سه تا ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
وی میزان سرمایه موردنیاز این طرح‌ها را ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: قرار است بخشی از بودجه موردنیاز این طرح با مشارکت افراد جویای کار تأمین شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های اجرایی تعاون روستایی، شرکت پشتیبانی دام، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و صندوق توسعه ارزی برای اجرای این طرح ضروری است.
تاجگردون طولانی بودن عمر زمان بهره‌وری از شترمرغ، امکان استفاده از تمام اعضای بدن این‌گونه طیور مانند چشم، پر، پوست و امکان صدور آن به خارج از کشور از مزایای دیگر این طرح ذکر کرد.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که سه طرح تولید صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و طرح توسعه پتروشیمی گچساران در یک‌ساله گذشته تاکنون مجوز دریافت کرده اما به برخی دلایل مانند نبود زمین مناسب متوقف مانده است، ابراز کرد: رونق اشتغال بدون بسیج تمام توان و ظرفیت‌ها امکان‌پذیر نیست.
تاجگردون گفت: هم‌اکنون هفت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در مناطق لیشتر، امامزاده جعفر، دیل و دژسلیمان با تخصیص آب در انتظار تأمین اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار است که توان اجرای بیش از هفت هزار فرصت شغلی را دارد.
وی به جذب چند سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های اقتصادی در گچساران اشاره کرد و گفت: طولانی شدن بروکراسی اداری باعث کند شدن اجرای این طرح‌ها شده است.
جمعه ۱/۵/۹۵:

تاجگردون در این روز در جمع خانواده‌های ۴ تن از شهیدان والامقام شهرستان گچساران شهیدان شهید غریب نظری، علیرضا بی‌فکر، قاسم قاسمی، داوود فرزین حاضر شدند و از زحمات و تلاش‌های خانواده‌های این چهار شهید تجلیل و قدردانی به عمل آورد. تاجگردون هدف از این دیدار و سرکشی‌ها را تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و ارج نهادن به مقام آن‌ها عنوان کرد و افزود: تلاش برای ادامه راه این عزیزان و حفظ انقلاب اسلامی وظیفه تک‌تک مسلمانان است و همه ما باید در این راستا عمل کنیم.
در این دیدار یکی از مادران شهید گلایه ای را در حضور تاجگردون مطرح کرد و گفت: اینقدر گلزار شهداء گرم است که دیروز نتوانستم روی قبر پسرم بنشینم... با این صحبت وی، تاجگردون قول داد تا پنجشنبه آینده گلزار شهدا مجهز به سیستم خنک کننده شود.

پس از دیدار با خانواده شهدا، تاجگردون از دو معلول  در محله سادات سرکشی کرد.
دو معلولی که فقط به واسطه نداشتن پول و ناشناخته شدن بیماری شان در جوانی معلول می شوند و برایشان مفهوم زندگی سخت می شود. با کلام ناقصشان و زبانی که با معلویت از بین رفته شعری خوانده و دکلمه ای که درد دلشان را گفتند. به تاجگردون می گوید: ما هم زندگی و زیبایی می خواهیم. ما هم دوست داریم حمام داشته باشیم و زندگی کنیم. ما هم دل داریم.  و یکی از آنها این جمله را به زبان می راند:
منت خدای را عز و جل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت. هر نفسی که فرو میرود ممد حیات است و چون بر می آید مفرح ذات. پس در هر نفسی دو نعمت موجود است و بر هر نعمتی شکری واجب...
تاجگردون پس از دیدار با خانواده شهدا به‌طور سرزده از دو بیمارستان در حال ساخت ۹۶ تختخوابی و بیمارستان نرگسی بازدید به عمل آورد و از نزدیک روند پیشرفت آن‌ها را موردبررسی قرارداد. این دو بیمارستان از پروژه‌های مهم در حوزه بهداشت و درمان جنوب کشور محسوب می‌شوند.
تاجگردون همچنین از برخی روستاهای حوزه لیشتر بازدید کرد و طرح‌های عمرانی ازجمله طرح هادی روستایی و طرح تغییر شبکه داخلی آب روستاها و برخی دیگر از طرح‌های در حال اجرای روستاهای این حوزه از گچساران را مورد بازدید قرارداد. نماینده مردم گچساران و باشت در این سفر از روستاهای سعادت آباد-شمس عرب-مظفرآباد-محمدآباد-هفت چشمه-آبکل-اسلام اباد-آب انجیر بازدید به عمل آورد.
شنبه ۲/۵/۹۵:

دریاچه مصنوعی: در ابتدای این روز تاجگردون همراه با فرماندار، شهردار و مسئولین مربوطه در محل اجرای طرح دریاچه مصنوعی حضور یافتند و جلسه‌ای در خصوص مشکلات این طرح برگزار کردند. عبدالرحیم رحیمی در این خصوص اظهار کرد: اجرای طرح دریچه مصنوعی گچساران گامی مهم در راستای تلطیف فضای شهری و بهبود مبلمان شهری همچنین افزایش جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است. وی افزود این دریاچه دارای قابلیت‌ها و امکانات خوبی ازجمله امکانات ورزشی و تفریحی بوده که امکانات بیشتری در آینده نیز برای این پروژه تعریف می‌شود. فرماندار گچساران یادآور شد دریاچه مصنوعی گچساران در زمینی به مساحت هفت هکتار پیش‌بینی‌شده که از این میزان ۱ هکتار آن به ساخت خود دریاچه اختصاص‌یافته است. رحیمی افزود طول این دریاچه ۴۲۰ متر و عرض آن به‌صورت متغیر و در اندازه‌های ۴۰ و ۷۰ متر با عمق آبگیری یک متر طراحی‌شده است. وی بابیان اینکه این دریاچه نخستین دریاچه مصنوعی استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت ۲۰ میلیارد ریال طی سال گذشته از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ به این پروژه اختصاص‌یافته است.

جلسه با اصناف: غلامرضا تاج‌گردون در جلسه ستاد تدوین برنامه‌ریزی ۴ ساله اصناف در شهرستان گچساران اظهار داشت: بازار نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارد.
وی با اشاره به اینکه بازار در اقتصاد هر شهرستان و منطقه‌ای اثرگذار است، افزود: بازار می‌تواند به معیشت و فرهنگ مردم کمک بسیاری کند و در رونق اقتصاد شهرستان نقش مهمی ایفا کند.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: من به‌عنوان نماینده مردم در مجلس سعی می‌کنم به همه حوزه‌ها توجه کنم و سعی می‌کنم همه حوزه‌ها برای من مهم باشد.
تاج‌گردون افزود: همه حوزه‌ها ازجمله امور زیربنایی، فرهنگ، تولید، اشتغال همه این حوزه‌ها و خدمت به محرومان برای من به‌عنوان نماینده مهم بوده است.
وی با اشاره به اینکه در گچساران برخی‌ها همه‌چیزها را به مسائل سیاسی ربط می‌دهند، گفت: هر کاری در حوزه فرهنگ، دین، امور عمرانی انجام دهیم برخی‌ها می‌گویند سیاسی و برای خودش این کارها را می‌کند.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم شهری آرام داشته باشیم و احساس تنش نداشته باشیم، افزود: باید تلاش کنیم همه باهم خوب باشند.
تاج‌گردون بابیان اینکه مسئولیت من نظارت بوده است، گفت: مسئولیت من نظارت بر فرماندار نیست و نظارت بر جامعه مسئولیت من است.
وی با تأکید بر اینکه ضروری است که فضای روحی و دینی در گچساران تقویت شود، عنوان کرد: برای من سخت بوده که در این شهرستان یک کنسرت با چند هزار نفر و برنامه‌های دینی با ۱۰۰ نفر برگزار شود.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نگاهی که می‌تواند بر جامعه تأثیرگذار باشد، تنها اقتصاد نیست، افزود: نگاه‌های ما نباید تک‌بعدی باشد.
تاج‌گردون با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم مردم را سرپا و بانشاط نگه‌داریم در کارمان موفق هستیم، بیان کرد: گاهی نگه‌داشتن مردم درصحنه فقط ۲۲ بهمن و راهپیمایی‌ها نیست و در همه امور باید به مردم توجه ویژه شود.
بعدازظهر این روز، تاجگردون به حوزه دیل سفر کرد و از نزدیک طرح‌های اجرا شده و در حال اجرای این منطقه را مورد بازدید قرارداد و پس‌ازآن نیز به گچساران بازگشت و بازدیدی نیز از روستای آبگرمو داشت پس از این روستا در آیین افتتاح مجتمع بزرگ تجاری و مرکز خرید سی تی سنتر واقع در کوی کارکنان دولت شرکت کرد.

یکشنبه ۳/۵/۹۵:
جلسه ستاد تدوین برنامه‌های حوزه آموزش عالی:
غلام‌رضا تاجگردون در این نشست اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی گچساران یکی از با سابقه‌ترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور و اولین مؤسسه آموزشی عالی آزاد اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی عنوان کرد: واحد دانشگاهی گچساران در سال ۶۴ با همکاری همه‌جانبه مردم و مسئولان فعالیت خود را آغاز و از ابتدای مهرماه ۶۵ از طریق آزمون سراسری دانشگاه کلاس‌های خود را دایر کرد.
به گزارش فارس، نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حدود ۴ سال است که قرار است پارک علم و فناوری در مرکز استان راه‌اندازی شود خطاب به رئیس دانشگاه یاسوج گفت: اگر پارک علم و فناوری تا سال ۹۶ در مرکز استان راه‌اندازی نشود آن را در گچساران راه‌اندازی خواهم کرد.
وی با اشاره به اینکه اولین پارک علم و فناوری در اصفهان راه‌اندازی شده است افزود: یک جامعه علمی نباید معطل بماند چراکه پارک علمی محل زنده ماندن علم و دانش است.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس ادامه داد: در آموزش عالی در تمام استان و حوزه انتخابیه‌ام تنها عزل و انتصاب‌ها مهم شده است اما هیچ‌کس به‌جز دانشجویان و هیئت‌های علمی مطالبه ساخت مراکز علمی را ندارد.
جلسه با ستاد مرکزی برنامه‌های چهارساله باشت:
بعدازظهر این روز در فرمانداری باشت نیز جلسه‌ای در خصوص تدوین برنامه‌های پیشنهادی برای توسعه شهرستان باشت نیز برگزار شد و تاجگردون در آنجا نیز به بیان برنامه‌ها و انتظارات خود پرداخت.
دوشنبه و سه شنبه ۵-۴/۵/۹۵:
در یاسوج تاجگردون به همراه آقایان هاشمی و زارع از محل نمایشگاه کنگره شهدای استان  بازدید و جلسه ای با مسیولین سپاه داشتند. قرار است در سال جاری کنگره نکوداشت ١٩٠٠ شهید استان برگزار گردد و در این جلسه مقرر شد نمایندگان کمک کنند تا مشکلات اجرای این کنگره کمتر شود.
دوشنبه شب نیز تاجگردون به مرکز صدا و سیمای استان رفت و به طور زنده به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.
تاجگردون سه شنبه پنجم مردادماه در ادامه برنامه هایش دیداری با فرماندهی نیروی انتظامی استان داشت. حضور در جهاد کشاورزی و بررسی طرحهای اقتصادی شهرستان و پیگیری واگذاری زمین برای طرحه ای اقتصادی و پیگیری دلیل عدم برخورد با تخلفات بیش از حد واگذاری های زمین بالاخص در منابع طبیعی، بازدید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیدار با چند تن از مدیران کل استان و مسوولین در خصوص مشکلات منطقه و شهرستان های حوزه انتخابیه  از دیگر برنامه های نماینده بود.
تاجگردون همچنین در این روز از ساختمان جدید اتاق بازرگانی استان بازدید کرده و با فعالین اقتصادی استان دیدار داشت.
چهارشنبه ۶/۵/۹۵:
بافت فرسوده دوگنبدان و خیابان بلادیان؛
در یاسوج  با حضور غلامرضا تاجگردون، معاون بنیاد مسکن کشور، استاندار و همچنین فرماندار و شهردار این شهر، مسئولان شرکت‌های خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات و با حضور مشاور بافت فرسوده گچساران نشستی برای پیگیری و برنامه‌ریزی نوسازی در این بافت برگزار شد.
در این نشست هر یک از دستگاه‌ها نسبت به برنامه‌های تخریب و بازسازی دوباره بافت فرسوده گچساران راهکارهایی ارائه دادند.
مشاور این طرح نیز در خصوص اقداماتی که تاکنون انجام داده و مشوق‌هایی که در نظر گرفته‌شده توضیحاتی ارائه کرد.
در ادامه غلامرضا تاجگردون نماینده این شهر بابیان اینکه مردم انتظار کار عملی در این خصوص دارند از دستگاه‌های خدمات رسان خواست تا به‌صورت ضربتی خدمات جدید را در خیابان بلادیان گچساران اجرا کنند.
صاحبان املاک بافت فرسوده شهر گچساران به ازای هر واحد مسکونی که خواستار احداث دوطبقه در آن باشند دو فقره تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی ارزان‌قیمت دریافت می‌کنند.
تاجگردون افزود: این متقاضیان همچنین دو بار کمک بلاعوض ۶۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند.
وی اظهار کرد: اگر فردی خواستار احداث واحد مسکونی در زمین‌های خالی این بافت باشد علاوه بر تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی و ۶۰ میلیون ریالی هم کمک بلاعوض به آن پرداخت می‌شود.
تاجگردون عنوان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به افرادی که قصد انبوه‌سازی به‌خصوص در محله‌های بلادیان، رادک، سادات و کیامرثی را دارند نیز از دیگر اهرم‌های تشویقی در نظر گرفته‌شده است.
وی افزود: اگر این افراد بر اساس تراکم طرح و نقشه تعیین‌شده کار کنند به ازای هر واحد مسکونی ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت و ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به آن‌ها پرداخت می‌شود.
در این نشست تصویب شد که اعتبار یک میلیارد تومانی برای اجرای خدمات جدید آب و برق و گاز و تلفن و فاضلاب در نظر گرفته شود و دستگاه‌ها ظرف مدت یک ماه انشعابات اصلی را در خیابان بلادیان گچساران راه‌اندازی کنند.
 
جلسه کارگروه تدوین برنامه‌های حوزه بانوان
بعدازظهر چهارشنبه و پس از بازگشت از یاسوج؛ غلامرضا تاج‌گردون در نشست هماهنگی برنامه چهارساله پیشنهادی در امور بانوان، اظهار کرد: یک نماینده یا فرماندار به‌تنهایی توانایی انجام همه امور را ندارد اما مجموعه مدیران و دلسوزان باید با هماهنگی و تعامل در کنار همدیگر به روند اجرای امور کمک کنند.
وی با اشاره به برگزاری این جلسه و بیان اینکه ۵۰ درصد از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: در سند پیشنهادی چهارساله برنامه فعالیت‌های توسعه‌ای نقش زنان در گچساران و باشت پیشنهادشده است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این برنامه شامل فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، گسترش تحکیم خانواده و گسترش جایگاه مدیریتی زنان است.
تاج‌گردون بیان کرد: طرح‌های مختلفی ازجمله طرح سپاس بانو و رسیدگی به امور خانواده‌های معتادان و معتادان بهبود‌یافته در این برنامه پیشنهادشده است.
وی بابیان اینکه سهم عمده‌ای از پوشش فقرزدایی در گچساران باید توسط بانوان انجام شود، گفت: در این راستا زنان نقش بهتری نسبت به مردان ایفا می‌کنند.
تاج‌گردون نقش زنان در حوزه اقتصاد را مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: در این حوزه باید ریشه‌ای و اساسی کارکرد و به‌عنوان‌مثال تشکیل تعاونی بانوان می‌تواند گامی مهم در این راستا باشد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سه بیمارستان در حال احداث در گچساران وجود دارد، گفت: در این برنامه پیشنهادی یکی از این سه بیمارستان که در نزدیکی دانشگاه آزاد قرار دارد، به‌عنوان بیمارستان تخصصی زنان پیشنهادشده است.
غلامرضا تاج‌گردون همچنین در جلسه ستاد تدوین برنامه‌های ۴ ساله امور بانوان در گچساران که با حضور فرماندار گچساران، مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از بانوان شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ای ۴ ساله برای توسعه شهرستان تدوین‌شده و این برنامه به مدیران استان و شهرستان ارائه‌شده است.
به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه این برنامه ۴ ساله در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، عمرانی، تولید و اشتغال و سایر حوزه‌ها است، افزود: تاکنون چند جلسه ازجمله با اصناف، دانشگاهیان و در حوزه صنعت، آب و کشاورزی برگزارشده است.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با این برنامه ۴ ساله‌ای که تدوین‌شده در صورت هماهنگی بین مدیران می‌توان گچساران را از این وضعیتی که بوده خارج کرد.
تاج‌گردون با اشاره به اینکه یک نماینده و یک فرماندار به‌تنهایی نمی‌تواند کاری کند، عنوان کرد: انتظار می‌رود که مجموعه مدیران با هماهنگی هم تلاش کنند و کارها را جلو ببرند.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ۴ ساله توسعه گچساران به حوزه بانوان و مسائل مربوط به آن‌ها اختصاص دارد، افزود: در حوزه امور بانوان ۴ کارگروه فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، اقتصادی، اجتماعی و درمان در نظر گرفته‌شده است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای انجام کارها و فعالیت‌ها دستگاه‌های دولتی را خیلی نمی‌توان به آن‌ها امید داشت و کارها با مشارکت مردم به‌طورقطع بهتر انجام می‌گیرد.
تاج‌گردون با تأکید بر اینکه هدف‌ها برای توسعه فعالیت‌های زنان در گچساران مشخص شود، خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت‌های اقتصادی، ساماندهی مراکز مشاوره، ایجاد فرهنگسرا، گسترش تحکیم خانواده و گسترش جایگاه مدیریتی زنان از برنامه‌هایی بوده که بانوان در شهرستان باید روی آن کار کنند.
وی بر هدف‌گذاری برای فعالیت‌های اقتصادی زنان در گچساران تأکید کرد و افزود: به‌عنوان‌مثال می‌توان یک هدف تعریف کرد و حداقل ۱۰ تعاونی بانوان در شهرستان راه‌اندازی کرد و با راه‌اندازی هر تعاونی می‌توان برای تعدادی از زنان شغل ایجاد کنیم.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد کانون‌های کارآفرینی در گچساران تأکید کرد و اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های اقتصادی زنان می‌تواند سبب رونق اشتغال در این قشر در سطح شهرستان شود.
تاج‌گردون به برنامه گسترش جایگاه مدیریتی زنان در شهرستان و استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک فقر در استان ما بوده که زنان از مشاغل مدیریتی کمی برخوردار بوده است.
جلسه برنامه طرح پوشش فقر و خدمات حمایتی
پس از جلسه بانوان و در جلسه طرح پوشش فقر و خدمات حمایتی،  نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه‌های حمایتی برای فقرزدایی در گچساران ایجاد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گچساران، غلامرضا تاج‌گردون در جلسه ستاد تدوین برنامه‌های ۴ ساله در حوزه فقرزدایی در گچساران که با حضور مدیران کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ای که برای توسعه شهرستان در یک دوره ۴ ساله ترسیم‌شده تعارضی با برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی ندارد.
وی با اشاره به وجود فقر و آسیب‌های اجتماعی در گچساران، عنوان کرد: برای برطرف شدن مشکلات من به‌تنهایی نمی‌توانم کاری کنم و همه باید همکاری و تلاش کنیم تا مشکلات برطرف و یا کاهش یابد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای توسعه شهرمان برنامه‌ای ۴ ساله در بخش‌های تولید، اشتغال، فرهنگ، هنر، صنعت، کشاورزی و.... پیشنهاد و تدوین‌شده است.
تاج‌گردون افزود: یکی از بخش‌های این برنامه ۴ ساله فقرزدایی در شهرستان گچساران بوده که ضروری بوده همه برای فقرزدایی در این شهرستان تلاش و همکاری کنیم.
وی با تأکید بر اینکه اگر کارها را ساماندهی کنیم به‌طورقطع نتایج بهتری می‌گیریم و خدمات بهتری می‌توانیم به مردم ارائه دهیم، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود استفاده بهتری داشته باشیم.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دو دستگاه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی داریم که به دلیل کمبود امکانات توانشان برای پوشش فقر و آسیب‌های اجتماعی کم است.
تاج‌گردون بر لزوم برنامه‌ریزی برای رسیدگی به افراد آسیب‌پذیر و زنان آسیب‌پذیر در گچساران تأکید کرد و افزود: ضروری بوده که برای افرادی که گرفتار آسیب‌های اجتماعی شده برنامه‌ای مدون شود.
وی خاطرنشان کرد: در گچساران فقرا پراکنده بوده ولی عمده آن‌ها متمرکز بوده و در محلات سادات، رادک و لبنان ساکن بوده و همه ما باید برای ارائه خدمات به آن‌ها تلاش کنیم.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد و گسترش شبکه‌های حمایتی برای فقرزدایی در گچساران تأکید کرد و افزود: از ظرفیت خیرین در این زمینه استفاده شود.
تاج‌گردون اظهار داشت: خانواده‌های آسیب‌پذیر در گچساران به‌ویژه در محلات پایین‌شهر حمایت می‌شوند.

پنجشنبه ۷/۵/۹۵:
تاجگردون در یادداشتی این روز کاری خود را چنین شرح می دهد: پنج شنبه ٧ مرداد ماه  با چند تن از برادران قشقایی که تمایل داشتند دیداری داشته باشند دیداری داشته و سپس جلسه ای با مسوولین سازمان تبلیغات داشتیم تا بتوانیم انگیزه ای برای سرمایه گذار سینمای شهر بوجود آوریم. امیدوارم در آینده نزدیک خبرهای خوبی در خصوص سینمای شهرم دهم.
از آنجا به گلزار شهدا رفتم تا ببینم آیا قولم به مادر شهیدی که در روز جمعه دادم عملی شده یا خیر. کولرها را خانواده شهید تاج گردون خریداری کردند و اداره برق و شهرداری هم زحمت برق و نصب را کشیدند. شب قبلش ساعت یک شب سری به آنان زده بودم و بالاخره با هر کیفیتی بود فعلا نصب شد ولی باید اصلاح شود.

در بعدازظهر این روز کلنگ زنی آب‌رسانی به روستاهای حوزه باباکلان و ۱۳ روستا و نیز افتتاح پارکینگ فرمانداری سابق در خیابان بلادیان انجام گرفت که اخبار تکمیلی در ادامه خبرهای هفته‌نامه آمده است.
جمعه ۸/۵/۹۵:
در این روز تعطیل نیز تاجگردون بیکار نبود و این روز را به ملاقاتهایی با بعضی مسوولین ادارات و معتمدین شهر اختصاص داد.
 
منبع: هفته نامه توازن
نام شما

آدرس ايميل شما

فولادی
Iran, Islamic Republic of
بودن حاج غلام تاج گردون برا گچساران سرمایه ای است باور نکردنی چنین سرمایه ای ستودنی و باید به وجود ایشان افتخار کنیم و قدر دان ایشان باشیم
Iran, Islamic Republic of
به ولله تاجگردون خیای مرد بزرگیه.ای ول.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
برید از اقای عدل هاشمی یاد بگیر اقای تاجگردون درطول این چند روزی که اومده ببین چه کارایی میکنه ما دلمون خوشه نماینده داریم
نفتی هوادارتاجگردون
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی داش غلام.

خدا قوت.الحق مردی فراموش نشدنی درتاریخ این دیار خواهی بود.
بچه مسجدی
Iran, Islamic Republic of
این بهمنی آزاد رئیس اوقاف نه در امورات فرهنگی و مذهبی تخصص دارد...نه......اگر دکترتاجگردون ایشان را با یک انسان کاردان تر عوض کند....عالی است
عسلو
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت میرشکال باوی
علی
Iran, Islamic Republic of
حاج زارع کو چنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قاسم
Iran, Islamic Republic of
سرمایه بزرگ مردم گچسارانه که خیلی بهش احترام میزارن با فرهنگ هستن
Iran, Islamic Republic of
درود برحاج غلام
سوز دل جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
لیدر فولادی معاون شبکه بهداشت و درمان شهید علیزاده شد...ادمین لطفا این متن رو که بدون فحش یا توهین نوشتم تایید کرده تا کامنت شود...اقای فرج حیدری لیدر اقای فولادی با ۳۱ سال سابقه کار که دیگه همه فکر میکردن پارسال بازنشسته شده و بخاطر افزایش سال جدید بازنشستگیشو به تعویق انداخته که با حقوق بالاتر بازنشسته بشه معاون شد....جالب اینجاست اتاق ایشان همون اتاق دکتر رستمی رییس سابق مرکز بهداشت و درمان است....اقای تاجگردون خسته نباشی..ده هزار جوان بیکار گچسارانی با تمام تلاش دنبال انتخابات و شما بودن دکتر رستمی با طایفه بزرگ گشین و سید شاهزینعلی از پست اخراج شد دکتر اسدپور برادر محمود اسدپور با ارای بالای شادگان برای شما از کار اخراج شد حالا یه شخص بازنشسته معاون شده و جای اونارو گرفته؟که لیدر حریف شما بوده؟ که ۳۱ سابقه داره؟ اینطوری قرار بود این چهار سال به اشتغال جوونا بپردازید؟ اقای دکتر تاجگردون نذار مردم بگن هرسال ایگیم قربون بهار...امسال ایگیم قربون پار...نذار از فرط بیکاری جوونا به راه بد کشیده بشن ...قبول دارم نمیتونی معجزه بکنی اما حداقل بدتر نذار بشه ..با تشکر جوانه متاهل با یک نوزاد که پول شیر خشک بچش با کارگریش بدست میاد...
شلاا لدون
Iran, Islamic Republic of
میرشکار احسن بتو کمی فکر شلالدون هم باش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1