تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۱۹۱۶۹۷

هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات را به معاون وزیر گفتند

۱
۰
کبنا ؛معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتبارات مصوب امسال معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با افزایش دو برابری به ۶۴۰ میلیارد ریال رسید که پیش بینی می شود حدود ۶۰۰ میلیارد ریال آن جذب شود.

علی اصغر کاراندیش در نشست با جمعی از مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری و هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتبار مصوب سال گذشته معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال بود در حالی که این میزان امسال به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.
۳۳۱۰۶۷۰-۵۲۹۲۱۱۴
وی گفت: تنها حدود یک هفتم بودجه فرهنگی کشور مربوط به این وزارتخانه است که ناکافی بوده و نمی توان تمامی نیازمندی ها را با آن برطرف کرد.
کاراندیش تصریح کرد: پارسال از اعتبار ۵۶ هزار میلیارد ریالی حوزه فرهنگ کشور تنها هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و ۴۸ هزار میلیارد ریال نیز بین دیگر نهادهای فرهنگی توزیع شد.
وی بیان کرد: اعتبار مصوب معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته ۳۲۰ میلیارد ریال بود که از این میزان ۳۰۰ میلیارد ریال جذب شد.
کاراندیش ابراز داشت: اعتبار دو میلیارد ریالی برای انجمن های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته که باید علاوه بر امور جاری برای مقوله های آموزش، استعدادیابی و برگزاری جشنواره های استانی و یا ملی هزینه شود.
۳۳۱۰۶۷۰-۵۲۹۲۱۵۲
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شرایط خاص اعتباری کشور، افزود: با وجود پیگیری های لازم برای تصویب و جذب اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر از سوی مسئولان این وزارتخانه اما به دلیل کمبود منابع مالی به طور کامل جذب نمی شود.
کاراندیش گفت: تقویت انجمن های فرهنگی و هنری، ارائه آموزش های لازم به نخبه های فرهنگی و هنری کشور و کمک به شکوفایی استعدادهای آنان از برنامه های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد زمینه مستعدی برای توسعه مسائل فرهنگی و هنری دارد و اصحاب فرهنگ و هنر این استان نیز می توانند تا حد قابل ملاحظه ای در کشور مطرح شوند.
کاراندیش اظهار کرد: با وجود تمامی مشکلات، کمبودها و محدودیت ها آثار ارزشمندی از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مختلف به جا مانده و به همین دلیل نیز باید توجه ویژه ای به هنرمندان و مسائل فرهنگی و هنری این استان شود.
۳۳۱۰۶۷۰-۵۲۹۲۱۴۶
وی عنوان کرد: مسائل و مشکلات هنرمندان و انجمن های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مربوطه انعکاس داده شده و نتایج بررسی ها و پیگیری آنها نیز به این استان اعلام می شود.
۳۳۱۰۶۷۰-۵۲۹۲۱۱۲
کاراندیش ابراز داشت: از توان مردمی، بخش غیردولتی و هنرمندان برای اداره کردن، درآمدزایی و فعال شدن هر چه بیشتر انجمن های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد استفاده مطلوبتری شود.
وی خواستار تشکیل اتاق فکر از سوی انجمن های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد برای مدیریت هر چه بهتر هزینه های محدود دولتی شد.
در این نشست مهمترین مسائل و مشکلات مطرح شده شامل ناکافی بودن زیرساخت های فرهنگی و هنری، کمبود اعتبارات، امکانات و فضای فیزیکی، بیمه نبودن و درآمد محدود هنرمندان، همکاری محدود دستگاه های مختلف اجرایی با انجمن های فرهنگی و هنری، چاپ نشدن آثار شعر، داستان و خوشنویسی هنرمندان به دلیل مشکلات مالی، لزوم برگزاری مستمر جشنواره های استانی و ملی، ارزیابی عملکرد انجمن های فرهنگی و هنری و تجلیل از برترین ها و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی تخصصی با حضور استادان مطرح کشوری بود.
۳۳۱۰۶۷۰-۵۲۹۲۱۱۵
۳۳۱۰۶۷۰-۵۲۹۲۱۵۳
نام شما

آدرس ايميل شما

حق گو
Iran, Islamic Republic of
از کی دمساز، هنرمند شده؟ یعنی استان ما فقط همین تعداد هنرمند رو داره؟ یا فقط نورچشمی ها و هم خطی ها دعوت شدن؟
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1