تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۱۹۱۴۵۱

غروب خیابان هجرت ۳ در کام نوجوان بویراحمدی تلخ شد / کارگروه اجتماعی استانداری گرفتار کلی‌گویی

۴
۰
کبنا ؛غروب دوشنبه خیابان هجرت ۳ یاسوج در کام نوجوان بویراحمدی «کودک کار» تلخ شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، بعد از شکستن ترازوی «رحمان» نوجوان یاسوجی و کتک خوردن وی توسط مأمور شهرداری و واکنش‌ رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، متأسفانه «کک» هیچ مسئولی گزیده نشد.
بنابر این گزارش، غروب دوشنبه یازده مرداد سال ۹۵، نوجوانی که از دورترین نقطه بویراحمد به همراه پدر و اعضای خانواده‌اش برای امرار معاش به شهر مادوان سفر کرده بودند، با گریه‌های سوزناکش غم سنگینی را بر تاریکی خیابان هجرت ۳ یاسوج حاکم کرده بود.
در این خیابان نوجوانی به نام «ر.د» که از روستای دور افتاده ای به یاسوج آمده، در حال کار [وزن کشی] بود که فردی پای ظلمش را بر تنها محل کسب و درآمد او می‌گذارد تا یأس و ناامیدی بر تن ضعیفش بنشیند.
TRazoo
به گفته مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۷۱ کودک کار در این استان شناسایی شده که روزانه بر تعدادشان افزوده می‌شود.
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی بیشترین آمار کودکان کار را مربوط به شهر یاسوج می‌داند و می‌افزاید: آسیب‌های زیادی در کمین این کودکان است.
وی به روند رو به رشد مهاجرت به شهر یاسوج اشاره و بیان می‌کند: در ۵ سال گذشته حدود ۴۰ هزار نفر به شهر یاسوج مهاجرت کرده‌اند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کودکان کار در معرض آسیب‌ها و سوء‌استفاده‌های بسیاری هستند. وی سرقت و حمل مواد مخدر را از مهم‌ترین این آسیب‌ها عنوان می‌کند.
سید علی موسوی امجد مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این باره می‌گوید؛ بهزیستی تنها متولی کودکان کار نیست، بلکه سایر دستگاه‌ها نیز باید پای کار باشند که متأسفانه در این زمینه کار خاصی صورت نگرفته است.
وی با اشاره به سفر مدیرکل کودک و نوجوان کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قول تخصیص اعتبار در حوزه کودک داده است.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ساماندهی کودکان کار و متکدیان، تنها ربطی به این سازمان ندارد، افزود: یکی از دستگاه‌ها مرتبط با این قضیه ما هستیم ولی سایر نهادها هم باید پای کار باشند.
وی افزود: سوء استفاده از کودکان کار مسئله‌ای است که مسئولان بهزیستی را نگران کرده است.
به گزارش کبنا، انتظار می‌رود کارگروه اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که این روزها فقط گرفتار کلی‌گوی‌ شده است در راستای حمایت از این کودکان گام‌های اساسی و بهتری بردارد، تا دیگر شاهد گریه نوجوان و کودکی در خیابان‌های شهرمان نباشیم و از طرفی سرانجام کار چنان شود که خداوند خشنود و ما رستگار شویم.
 
TRazoo1
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
متاسفانه باید فرهنگ برخورد به این افراد یاد داد که چگونه با این کودکان مظلوم رفتار شود اما کو ......../؟
همبستگی با کودک ترازو شکسته
Iran, Islamic Republic of
کلیه بیکاری و اقتصاد و سد معبر و پارتی بازی و رانت خوری استان ما با شکستن ترازوی این نان اور حل شد...احسنت به مسئولین دلسوز مردم.
محسنی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش کمی صبورتر باشیم. و فقط یه لحظه خو یاد فرزاندانمان را جای اون کودک کارقرار دادیم
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتت بکنه که این کارو میکنی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1