تاریخ انتشار
شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۱۹۱۱۰۳

پاسخ ائمه جمعه استان به اظهارات وزیر

۰
کبنا ؛طزری: بزرگی و کوچکی شهر و منطقه بستگی به خدمات آن منطقه نسبت به اسلام دارد، صندلی وزارت شما مرهون خون مردان بزرگی است که از همین منطقه کوچک ذره‌بینی ثابت شده است.
با توجه به اهمیت خطبه های نماز جمعه در نظام اسلامی بسته خبری این هفته نماز جمعه ی مناطق مختلف استان به موضوع توهین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم بهمئی اختصاص دارد.
علی جنتی در سومین اجلاس مدیران کل ارشاد استان های سراسر کشور در هتل انقلاب گفت: گاهی امام جمعه ای در شهری که اصلا در نقشه با ذره بین باید پیدایش کرد، در خطبه هایش گفته که عنوان «اسلامی» وزارت ارشاد را باید برداشت!!!که این سخنان جنتی از طرف شخصیت های مختلف مورد انتقاد قرار گرفت اما ائمه جمعه استان هم امروز به این موضوع پرداختند و به شدت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقاد کردند.
آقای وزیر صندلی شما مرهون خون دلاورمردان بهمئی است
یکی از صریح ترین انتقادات در خطبه های نماز جمعه این هفته نسبت به سخنان وزیر ارشاد را امام جمعه "چرام" داشت.
حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اجلاس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در این اجلاس وزیر محترم ضمن حمله به علما و نخبگان جامعه، می‌گوید؛ امامان جمعه که هر هفته به تقوا سفارش می‌کنند، چه کرده‌اند، امامان جماعت چه می‌کنند و در آخر می‌گوید امام جمعه یکی از شهرهایی که باید با ذره‌بین پیدایش کنی گفته است که باید پسوند اسلامی را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برداشت یا شان این وزارت را حفظ کرد.
امام جمعه چرام عنوان داشت: آنچه باید در جواب وزیر محترم گفت این است که حضرتعالی با اینگونه صحبت کردن قصد فرافکنی دارید، شما بفرمائید که بیت‌المال مسلمانان که به عنوان بودجه در اختیار شماست در جهت نشر فرهنگ اسلامی چه کرده‌اید.
وی افزود: بهتر بود به جای انتقاد از علما و مراجع و امامان جمعه و جماعت، بفرمایید که شما در قبال مسؤولیتی که بر عهده گرفته‌اید چه کرده‌اید، بودجه‌ای را که باید صرف فرهنگ اسلامی کنید در چه راهی خرج کرده‌اید.
حجت‌الاسلام طزری تصریح کرد: اگر شما نمی‌توانید بگویید ما می‌گوییم قسمتی از بودجه را به روزنامه‌های زنجیره‌ای دادید که هر روز و هر شب، کارشان بزک کردن آمریکاست و در جهت نشر اکاذیب و حمایت اشرافی‌گری و غارتگران بیت‌المال قلم می‌زنند، کارش تشویق افراد ضدانقلاب به بهانه جشنواره و امثال آن است.
خطیب جمعه چرام تاکید کرد: راستی کتاب‌های ضاله را چه کسی اجازه نشر می‌دهد، کنسرت‌های مختلط را چه کسی راه‌اندازی می‌کند.
وی با بیان اینکه بزرگی و کوچکی شهر یا منطقه دلیل بر بزرگی و کوچکی انسان نیست، خاطرنشان کرد: بزرگی و کوچکی شهر و منطقه بستگی به خدمات آن منطقه نسبت به اسلام دارد، صندلی وزارت شما مرهون خون مردان بزرگی است که از همین منطقه کوچک ذره‌بینی ثابت شده است.
طزری متذکر شد: اگر این مردان بزرگ نبودند امروز بعض از بزرگ مردان ظاهری ما در کجا بودند.
اگر به توصیه های پدرت گوش می دادی نیاز به توصیه دیگران نبود
حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نبا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان لنده به جبهه‌گیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خطبه‌های نماز جمعه و توهین به مردم بهمئی اشاره و کرد و یادآور شد: هر وزیری در نظام و دولت اسلامی باید اسلامی باشد و حق توهین به مردم را ندارد.
وی متذکر شد: اگر آقای وزیر به توصیه‌های پدر بزرگوارش گوش می‌داد امروز نیازی به توصیه دیگران نبود؛ با این حال باید بداند به واسطه دلاوری‌های مردم شهرستان بهمئی در دوران دفاع مقدس است که امروز وی بر صندلی وزارت تکیه داده است.
امام جمعه موقت لنده افزود: عذرخواهی از مردم بهمئی کمترین کاری است که آقای وزیر باید انجام بدهد.
وقتی ولی‌امر مسلمین تعبیر ولنگاری فرهنگی را به کار می‌برند تکلیف جنابعالی روشن است
امام جمعه سی‌سخت در خطبه های نماز جمعه این شهر به اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد در جمع مدیران کل ارشاد اشاره کرد و گفت: اینکه شهرستان بهمئی را شما شهرستان ذره‌بینی می‌بیند ناشی از اطلاعات ناقص از جغرافیای فرهنگی ایران اسلامی است.
وی افزود: وزیر ارشاد نمی‌داند که مدیرکل‌شان اهل همان دیاری است که ایشان آن را خیلی کوچک می‌بیند.
این خطیب جمعه بیان کرد: شهرستان‌هایی مانند بهمئی شهدایی تقدیم انقلاب کردند تا افرادی مانند علی جنتی به راحتی به کرسی وزارت تکیه بزنند و اینگونه با اظهارات ضدفرهنگی مردم شهیدپرور بهمئی را تحقیر کنند.
مصباح‌نژاد بیان کرد: اگر آقای وزیر ارشاد نخبگان و مفاخر کشور را نمی‌شناسد تقصیر مردم ما نیست بهمئی در همین وزارت ارشاد نیروهای توانمند و علمی دارد.
امام جمعه سی‌سخت گفت: جناب آقای جنتی این منطق پاسخگویی کارگزار نظام اسلامی نیست که با تحقیر و فرافکنی خیال خود را آسوده کنید.
وی افزود: وقتی ولی‌امر مسلمین تعبیر ولنگاری فرهنگی را به کار می‌برند تکلیف جنابعالی روشن است که عرصه فرهنگ و هنر را به محاق برده‌اید و رکود بی‌سابقه را بر آن حاکم نموده‌اید بنابراین سنجیده‌تر سخن بگویید.
بهمئی صاحب تمدن ۷هزار ساله است
خطیب جمعه بهمئی گفت: اما توهینی که به مردم بهمئی شد، بعضی از عزیزان اصرار داشتند که به مردم بهمئی توهین نشد اما سخن ایشان مستقیما اشاره به مردم بهمئی داشت. دلیل؟دلیلش این است که بعد از انتقاد بنده حقیر که عرض کردم یا شأن اسلامی بودن را حفظ کند و یا پسوند اسلامی بودن را بردارد، دهها سایت و احتمالا بیش از ۱۰۰سایت در سطح کشور صحبتهای بنده را به اسم بنده پوشش دادند.
افزوغی افزود: اگر عزیزان دیگری اعتراض داشتند به نحوی که سایتها صحبت بنده را پوشش دادند، صحبت دیگران را پوشش ندادند و یکی دو اتفاق قبلی که رخ داد و مشخص است که ایشان مستقیما به شهرستان ما اشاره داشت.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: شهرستان بهمئی شهرستانی شهید پرور و لایت مدار است که نسبت به جمعیتش بیشترین آمار شهدا را تقدیم انقلاب و نظام کرده است ؛جانبازان،سلحشوران و دلاورمردانی از این خطه به پا خاستند که خونشان، جانشان و اعضای بدنشان را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم اسلام و نظام کردند.
بهمئی صاحب تمدن ۷هزار ساله است
افروغی خطاب به وزیر فرهنگ گفت:وزیر محترم! اگر بزرگی به فرهنگ است، مردم بهمئی دارای یک تمدن ۷ هزار ساله هستند و ما به این افتخار می کنیم ؛در باستان شناسی هایی که در این منطقه کشف شد و محققینی که در بحث ارگان یا ارجان قدیم تحقیق کردند و به این منطقه رسیدند، در آن موقع که هنوز اسلام ظهور نکرده بود هم معبد های عبادتی در این منطقه وجود داشت.
وی افزود:اگر بزرگی به تمدن است، این شهرستان صاحب تمدن است.
افروغی گفت: اگر بزرگی به ولایتمداری ، خدمت به نظام ، شهید دادن و تقدیم جانبازان است که باز در این زمینه شهرستان ما رتبه های ویژه ای دارد و اگر به رتبه های علمی و ورزشی است که ما الحمدلله نخبگانی از این شهرستان هم در سطح کشور و هم در سطح استان داریم که خدمت صادقانه می کنند.
وی با طرح این سوال که بزرگی به چیست که شما این شهرستان را ریز دیدید؟گفت:آیا غیر از این است که به این مردم توهین شد؟
انتقاد از پیام تلفنی وزیر ارشاد به مردم بهمئی
امام جمعه شهرستان بهمئی با انتقاد از پیامی تلفنی وزیر ارشاد به مردم بهمئی، تاکید کرد:انشاالله که وزیر محترم مطالعه ای بکنند و پیامی که دادند و گفتند این مردم مردم خوبی هستند، تلفن یعنی چه؟ این بی احترامی مجدد بود ؛از فضای رسانه توهین کردی، از فضای رسمی رسانه عذرخواهی کن و بگو اشتباه کردم.
شاهکار جوانان مدافعین حرم بهمئی
افروغی در ادامه گفت: مردم بهمئی مردم بزرگی هستند. در دفاع از حرم حضرت زینب(س)، مدافعین حرم شاهکاری که جوانان بهمئی در سوریه به وجود آورند بی نظیر است، اینها را باید دید.
وی گفت:فرهنگ چیست؟مگر اینها فرهنگ دینی و اسلامی نیست؟
تقدیر از تمامی موضع گیری ها
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت:از همه عزیزانی که موضع گیری کردند و حمایت کردند، به خصوص نماینده فعلی و نماینده سابق مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی و نوعا بقیه امامان جمعه و یا ستادهای خارج از استان ما که نسبت به سخنان آقای وزیر موضع گیری کردند، از همه تقدیر و تشکر می کنیم.
این قضیه اصلا سیاسی نیست/هیچکس حق بهره بردای جناحی ندارد
افروغی با تکرار وحدت،وحدت،وحدت و آرامش آرامش آرامش گفت: این مطلب انتقاد وزیر محترم ذره ای مسائل جناحی در آن نیست،همه جناح ها از این حرف وزیر ناراحتند ؛هم در سطح استان و هم درسطح استان قطعا نگران و ناراحت هستیم.
وی افزود: هیچ کسی حق ندارد استفاده جناحی و بازی های سیاسی از این قضیه کند ؛ حرف ایشان محکوم است، پیگیری خواهیم کرد ؛انشا الله ایشان هر چه زودتر و سریعتر عذرخواهی کنند که مردم شریف و بزرگ بهمئی بیش از این ناراحت نشوند.
به بیش از ۲ میلیون بهمئی توهین شد/وزیر رسما عذرخواهی کند
خطیب نماز جمعه بهمئی تاکید کرد: مردم بهمئی صرفا ۳۵ هزار یا ۴۰ هزار نفر جمعیت شهرستان بهمئی نیستند، عزیزان به جمعیت میلیونی توهین شد ؛فکر کنم جمعیت بهمئی در استانهای همجوار و استانهای دیگر بیش از دو میلیون نفرند، اینها صاحب فرهنگند،صاحب تمدند و ایشان باید هر چه سریعتر از این مردم عزیز عذرخواهی کند.
حرف های وزیر بچه گانه بود
امام جمعه باشت با اشاره به اهانت وزیر ارشاد به مردم شهرستان بهمئی گفت: وزیر ارشاد به جای جواب مستدل و منطقی، به مردم شهرستان بهمئی اهانت می‌کند.
عبودی در ادامه افزود: مردم بهمئی کسانی هستند که در جبهه‌ها شهدا و جانبازان فراوانی تقدیم انقلاب کرده‌اند، اینکه وزیر ارشاد بیاید مانند یک بچه حرف بزند خوب نیست و این نمی‌تواند اشکالات آن‌ها را بپوشاند.
پاسخ از روی بی مسئولیتی
امام جمعه دیشموک گفت: امام جمعه‌ها وظیفه سنگین و بی‌نظیری بر عهده خواهند داشت و مسؤولان باید بدانند اگر امام جمعه‌ای بر مسئله‌ای انتقاد داشت به جای پاسخ دادن به انتقاد سعی بر مرتفع شدن آن مشکل را در دستور کار خود قرار دهد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه مسؤولان باید انتقادهای سازنده را بپذیرند و با آن برخورد منطقی داشته باشند عنوان کرد: گاهی مسؤولی از روی بی‌مسؤولیتی پاسخی خلاف منطق به چنین تذکراتی ائمه جمعه می‌دهند.
وی با اشاره به پاسخ وزیر و فرهنگ ارشاد اسلامی ایران به انتقاد یکی از امام جمعه‌های استان گفت: وزیر به جای پاسخ منطقی باعث توهین به یکی از دیار و منطقه شده است.
محمودی‌اصل گفت: اگر کسی نباشد داد فرهنگ را بزند در برخی جاها فرهنگ رها شده است و از مقوله فرهنگ غافل شده‌اند.
وی تصریح کرد: در نگاه کلی در حوزه فرهنگ وضعیت خوبی نداریم عده‌ای هیچ اهمیتی برای این مقوله فرهنگ قائل نمی‌شوند اگر فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی ما از دست رود تمام آبرو، حیثیت، ثروت و هستی ما از بین خواهد رفت و همین فرهنگ ناب و قرآنی ما از دست می رود.
انتظار چنین اظهارنظری نداشتم
امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه انتظار چنین اظهار نظری از وزیر ارشاد نداشتیم که بگوید باید شهرستان بهمئی را با ذره‌بین ببینیم، اظهار کرد: از وزیر انتظار چنین حرفی نمی‌رفت.
موسوی‌اعظم گفت: این‌گونه اظهار نظر آقای وزیر دور از انتظار بود، زیرا هر چند منطقه بهمئی محروم بوده اما شهرستانی با مردمانی بزرگ است.
وی به وظایف ائمه جمعه در جامعه اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه باید مشکلات مردم را بگویند که یکی از مشکلات در حوزه فرهنگ است.
نمایندگان استان تلاش کنند وزیر را استیضاح کنند
امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: با همین اظهارنظرهای دلسوزانه ائمه جمعه است که قدمی برای اصلاح امور برداشته می‌شود.
امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه دوم به توهین وزیر ارشاد به مردم بهمئی اشاره و تصریح کرد: توهین وزیر ارشاد به مردم بهمئی توهین به کل استان ما بود، انتظار است نمایندگان استان به حرمت مردم بهمئی و استان با تلاش و کوشش وزیر را استیضاح کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1