تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۱۹۱۰۶۵

آیت‌الله ملک‌حسینی: تسامح در حوزه فرهنگ خطرناک است / کهگیلویه و بویراحمد در هنر توانمند است

۱
۰
کبنا ؛معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این وزارتخانه بویژه شخص وزیر همواره بر تولید محتوای برنامه های فرهنگی و هنری و آثار متعدد هنرمندان، نویسندگان و ناشران نظارت دقیق و عمیق داشته است.
dehbani222
علی اصغر کاراندیش امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد افزود: در طول سال حدود ۸۰ فیلم سینمایی در حوزه های مختلف ساخته می شود که تمامی آنها مورد رصد دقیق وزارت ارشاد قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: حتی در برنامه ها و تولید محتوای آثار هنری از جمله تئاتر و موسیقی نیز این وزارتخانه تاکنون با حساسیت و دقت کامل ورود پیدا کرده است.
کاراندیش حساسیت و اهتمام ویژه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا را یادآور شد وگفت: بارها خود وزیر ساخت یک فیلم را به طور کامل و چندین بار مورد رصد و مشاهده قرار داده و بخش هایی که با روح فرهنگ و محتوای اسلام و نظام سازگار نبوده برخورد قاطع و دستور حذف و یا عدم صدور مجوز برای اکران این فیلم داده است.
کاراندیش با بیان اینکه هر شب بیش از ۱۰۰ برنامه تئاتر تنها در تهران بر روی صحنه می رود، افزود: وزارت ارشاد نیز بر تمامی آنها نظارت داشته و در بسیاری از موراد نیز تذکر ها، برخوردها و توصیه های لازم را به سازندگان و هنرمندان در این راستا داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رویکرد مهم و کارکرد عمده وزارت ارشاد بر خلاف گزارش های برخی رسانه ها و محافل بر محور فعالیت های فرهنگی، قرانی ، مذهبی و اخلاقی استوار است.
وی تصریح کرد: توزیع اعتبارات نیز بر همین مبنا بوده به طوری که از مجموع هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبارات سال گذشته وزارت فرهنگ حدود ۶ هزار میلیارد ریال در حوزه فعالیت های فرهنگی، قرآن و عترت، کتاب و مطبوعات، کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و سایر انجمن های علمی و مفاخر و شورای فرهنگ عمومی هزینه شده است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته افزون بر یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال یارانه کتاب و مطبوعات توزیع شد و در سال جاری نیز این رقم به یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.
کاراندیش اظهار کرد: این در حالی است که سهم وزارت ارشاد تنها یک هفتم بودجه فرهنگی در کشور است.
وی ابراز داشت: از مجموع ۷۱ هزار میلیارد ریال کل بودجه فرهنگی در سال ۹۵ حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال آن سهم وزارت ارشاد و مابقی نیز سهم سایر ۲۶ دستگاه فرهنگی در کشور است.
نماینده ولی فقیه درکهگیلویه وبویراحمد نیز دراین نشست تشکیل یک جامعه متمدن را مستلزم سه عنصر مهم شامل حرکت بر مدار توحید، هویت و حیثیت اجتماعی و توجه به موضوع معیشت و اقتصاد مردم دانست.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد نیز بر خلاف ادعاهای موجود که ظرفیت های طبیعی، گردشگری و منابع زیرزمینی و معدنی آن را مهمترین راه توسعه آن دانسته اند ، یکی از توانمندی های اساسی در این استان داشتن نیروی انسانی عالم، هنرمند و متعهد است.
وی تصریح کرد: هویت دینی و فرهنگی در تار وپود فکری و اندیشه ای مردمان غیور و متعهد این استان به درستی نمایان و قابل ملموس است.
آیت الله ملک حسینی با تفاوت قایل شدن میان خطا و تسامح و یا تساهل افراد بویژه مسئولان ، افزود: گاه خلط کردن این دو موضوع فضا را برای کسب حقیقت مشکل ساز می کند.
نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تفکیک درست و منطقی این دو موضوع تاکید کرد وگفت: فریاد برآوردن برای انجام یک خطا چندان جایز نیست و حال انکه باید برای تسامح و تساهل افراد همواره در جهت رفع معضل و سهل انگاری فریاد زد.
وی با بیان اینکه تسامح در عرصه فرهنگ بسیار خطرناک تر و مشکل ساز تر از سایر حوزه ها است، افزود: جامعه نیز باید همواره در مقابل هرگونه تساهل و تسامحی قاطعانه ایستاد و بر ضرورت و تسریع در رفع مشکل نیز اصرار ورزید.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد در سفر دو روزه خود به کهگیلویه وبویراحمد ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدارهای جداگانه ای با استاندار، امام جمعه یاسوج، اهالی فرهنگ و هنر و مدیران و کارکنان حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشت.
وی از چند طرح فرهنگی و هنری در شهر یاسوج نیز بازدید و برای تامین اعتبارات لازم برای شتاب بخشی و اتمام این طرح ها نیز قول مساعد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام بر مرد شریف و مجتهد والا مقام آیت اله ملک حسینی
خدا رحمت کند پدر بزرگوارتان را
سید عزیز عدم مدیریت در استان یاسیچ بیداد می کند به داد مردم برس
متاسفانه در جاهایی انقلاب به دست نااهلان افتاده و باند بازی و پارتی بازی دل مردم را چرکین کرده و به اشتباه همه را دارند پای نظام می گذارند!!!! داغدیده های نظام را از میدان به در کرده اند و کسانی بر مسند قدرت نشسته اند که حتی یک روز جبهه نبوده اند در خانواده جانباز و شهید و آزاده نداشته اند در حالیکه خادمان انقلاب را عزلت نشین کرده اند. چشم و کوشت را نبند که فردای قیامت باید جواب بدی.
خدا حفظت کنه
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1