تاریخ انتشار
جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۱۹۱۰۵۲

علی‌پور: مأموران شهرداری حق ندارند برخورد فیزیکی کنند / فقط از راه قانونی با سدمعبر کنندگان برخورد شود

۳
۰
کبنا ؛عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: برای ساماندهی دستفروشان و جمع آوری سدمعبر کنندگان از پیاده‌روها و خیابان‌ها باید از راه قانونی این کار صورت بگیرد و برخورد فیزیکی خلاف قانون است.
alipoor
علی علی‌پور در گفت‌وگو با کبنا نیوز با اشاره به خبر این پایگاه خبری مبنی بر سیلی مأمور بر صورت «کودک کار»، اظهار کرد: اگر این خبر صحت داشته باشد، کار مأمور شهرداری خلاف قانون بوده است و کسی حق ندارد با مردم اینگونه برخورد کند.
عضو شورای شهر یاسوج در ادامه اظهارات خود، با بیان اینکه طبق قانون ماده ۵۵ آئین‌نامه شهرداری‌ها باید دستفروشان و افرادی که سد معبر می‌کنند، جمع‌آوری شوند، اظهار داشت: مردم و دستفروشان نباید سدمعبر کنند و شهرداری یاسوج طبق قانون موظف است که با آنها برخورد قانونی کند.
وی افزود: برای جمع آوری دستفروشان و کسانی که سدمعبر می‌کنند باید از راه قانونی این کار صورت بگیرد و شهرداری یاسوج به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام بدهد و لازم است که همه دستگاه‌های مربوطه از جمله نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای جمع آوری دستفروشان و سدمعبر کنندگان به کمک شهرداری بیایند.
علی‌پور افزود: گاهاً هم دیده‌ایم که مأموران شهرداری یاسوج از سوی دستفروشان و وانت‌بارها به شدت کتک خورده‌اند که همین امر می‌طلبد برای جمع آوری دستفروشان و ساماندهی آنها سایر ضمانت‌های قانونی وجود داشته باشد.
وی گفت: تأمین حفظ جان مأمور شهرداری هم مهم است و بنابراین اگر همه دستگاه‌های مربوطه پای کار باشند راحت‌تر می‌توان دستفروشان و کسانی که در شهر سد معبر می‌کنند را ساماندهی کرد.
عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه مخالف برخورد فیزیکی هستم، افزود: مردم مشکلات دارند و بعضی موقع‌ها هم چشم پوشی می‌شود ولی قرار هم نیست برای جمع آوری سدمعبر کنندگان هم برخورد فیزیکی شود بلکه فقط از راه قانونی و صحیح باید اقدام شود.
علی‌پور تاکید کرد: جمع آوری سدمعبرکنندگان و ساماندهی دستفروشان به امنیت شهر بر می‌گردد که انتظار می‌رود همه دستگاه‌های مربوطه از جمله نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، شهرداری و رسانه‌ها در این زمینه همکاری و تعامل داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
. بازم رسیدیم به انتخابات...
موقعی که . رای بر .. شهرداری و کمیسیون ماده صد میدادید به فکر مردم بودید مردم بدبخت رو.ه گرفتید...خواهشا حذف نکنید
kourosh
Iran, Islamic Republic of
سلام بر مهندس دوست داشتنی وکار بلد .
Iran, Islamic Republic of
واقعا شورای جوانگرا .. مردم فهیم اند
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1