تاریخ انتشار
جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۱۹۰۹۷۷

آش همان آش، کاسه همان کاسه؛ تکرار تلخ مشکلات مسافران یاسوج

۴
۰
کبنا ؛مسافران و گردشگران یاسوج به دلیل نبود برخی امکانات گردشگری و عدم نظارت کافی و درست با مشکلات روبروی شدند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، تعطیلات آخر هفته خیل عظیمی از مسافران را روانه مکان‌های گردشگری و طبیعی شهر یاسوج کرده است، اما بعد از تجربه تلخ تعطیلات عید فطر امسال و مشکلاتی که شهروندان و مسافران با آن روبرو بودند، گویا قرار نیست این معضلات روزی به پایان برسد.
بنا بر این گزارش، مسافرانی که در پارک ساحلی یاسوج سکونت دارند در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز، از وضعیت بد سرویس‌های بهداشتی گلایه مند بودند و اظهار کردند: چرا شهر یاسوج با این همه طبیعت و آب و هوای مناسب نباید به لحاظ امکانات وضعیت خوبی داشته باشد.
رضا محسنی‌پور که از شهر گناوه به یاسوج سفر کرده بود، نیز بیان کرد: متأسفانه در این مکان وضعیت نظافت در آبشار یاسوج خوب نیست و سطل‌های زباله هم در بیشتر نقاط وجود ندارد.
 
به گزارش کبنا، محمد کاظم نظری فرماندار بویراحمد در این باره می‌گوید؛ در تعطیلات عید فطر گذشته، بیش از ۹۰۰ هزار نفر وارد شهرستان بویراحمد شدند که این تعداد چند برابر ظرفیت شهرستان بود و ما هم به جد پیگیر کاستی‌ها بوده‌ایم و هستیم و هیچگونه تعارفی تا رفع کامل کاستی‌های موجود و گسترش زیر ساخت‌های گردشگری نخواهیم داشت.
نظری افزود: در بحث جمع آوری زباله در ایام سفر که چند برابر ظرفیت مان مسافر داریم به همان نسبت هم باید چند برابر قبل کار کنیم و نیرو استفاده کنیم تا ان شاء الله به خوبی از عهده میزبانی آنان برآییم.

وی با اشاره به وجود مشکلات سرویس‌های بهداشتی سطح شهر برای مسافران و گردشگران، گفت: باید بدانیم که خدمات خوبی در راستای افزایش کمی و کیفی آنها انجام شده است و انتظار می رود در ادامه فصل سفر، سرویس های سیار برای نقاطی که نیاز است پیش بینی شوند تا شاهد چنین مشکلات کوچکی که به هر حال در شأن میزبانی مردم شریف و میهمان نواز ما نیست، نباشیم.
انتقاد از وضعیت نظافت سرویس‌های بهداشتی
فرماندار بویراحمد با انتقاد از وضعیت نظافت این سرویس‌ها، گفت: آیا امکان استقرار یک نفر به طور ثابت در روزهای تعطیل و سفر برای نظافت سرویس های بهداشتی سطح شهر آن هم با خیل عظیم نیرویی که در اختیار دارید وجود ندارد؟ این موضوع که دیگر نیاز به اعتبارات ویژه ندارد.
رئیس شورای اداری شهرستان اظهار کرد: با وجود پیگیری و تذکرات لازم در این باره، اقدام مناسبی صورت نگرفت که باید رفع شوند تا شاهد تکرار شان نباشیم .
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه مصوبات ستاد خدمات سفر در واقع مصوبات دولت است، گفت: متاسفانه برخی از دستگاه ها مصوبات ستاد سفر را اجرا نمی کنند و این یعنی تخلف اداری که به جد با این موضوع برخورد می کنیم و قطعا چنین مواردی را به تخلفات اداری انتقال می دهیم تا اقدامات لازم صورت گیرد.
پاس‌ کاری دستگاه‌ها در خصوص تخلفات در اماکن گردشگری
وی با اشاره به نوسانات قیمت در ورودی اماکن گردشگری و مایحتاج گردشگران گفت: در بحث قیمت ها بار ها صحبت شده است ولی باز هم شاهد تکرار تخلفات هستیم، دستگاه ها با یکدیگر پاس کاری نکنند و نظارت باید بیشتر شود.
فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز گلایه از جهادکشاورزی استان نسبت به چالش کمبود مرغ کشتار روز در روزهای گذشته شهرستان بویراحمد  ،گفت:  یک کشتارگاه بخش خصوصی است که هر وقت بخواهد این شهر را وارد بحران می کند، جهاد کشاورزی وظیفه دارد برنامه ریزی های لازم را انجام دهد تا در مرکز استان چندین کشتارگاه ایجاد شود و پاسخ گوی نیازهای گسترده مردم و مسافران باشد، چه دلیل وجود دارد که این مشکل حل نمی شود؟
نظری با اعلام اینکه واردات مرغ به این شهرستان از سایر شهرستان ها به قیمت مصوب و زیر قیمت مصوب هیچ گونه منعی ندارد،گفت: البته در این مواقع بحرانی دستگاه های نظارتی ما باید با هوشیاری و با جدیت از سوء استفاده ها برای سودجویی بیشتر جلوگیری کنند.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه به لحاظ بهداشتی مرغ منجمد بهتر از مرغ کشتار روز است ولی عرف شده است که مردم، مرغ کشتار روز را مناسب تر می دانند از رسانه ها به خصوص از صدا و سیمای استانی خواست که میزان کیفیت مرغ های منجمد را برای مردم اطلاع رسانی کنند.
وی با تاکید بر اینکه اگر لازم باشد با هر کسی که منافع مردم را برای سود جوئی های خودشان به خطر بیاندازند برخورد قاطع می کنیم ،تصریح کرد: اگر ما یک کشتارگاه داریم معنایش این نیست که هرکاری که دلش می خواهد می تواند انجام دهد،هر قیمتی را که دلش می خواهد بزند و یا اینکه هر زمان که خواست تعطیل کند؛بلکه اینها با تسهیلات دولت راه افتاده اند و در مقابل دولت تعهداتی دارند و باید پاسخگو باشند و در مواقع بحرانی به داد مردم برسند، نه اینکه برای سودجوئی به مردم فشار بیاورند وبحران بسازند به خصوص در ایام تعطیل باید چند برابر ظرفیت نیاز استان و شهرستان کشتار داشته باشند.
فرماندار بویراحمد یادآور شد: بحرانی که در چند روز تعطیلات رخ داد، ناشی از مشکلات اقتصادی و ساختاری بود که در برهه ای خاص از زمان جوجه ریزی نداشته‌ایم و در بخش های زیادی از کشور رخ داد، کسانی از این بحران سوء استفاده‌هایی کردند و تلاش کردند که قیمت مرغ را بالا ببرند که متاسفانه این اتفاق افتاد، اما در این تعطیلات هیچ عذری پذیرفته نیست، به تعداد مورد نیاز مرغ وجود دارد و دستگاه های نظارتی باید با جدیت با تخلفات و سوء استفاده های احتمالی برخورد کنند.
وضعیت آبشار یاسوج زیبنده این شهر نیست
به گزارش کبنا، مسافران از برخی دست‌اندرکاران مکان‌های گردشگری، وضعیت بد سرویس‌های بهداشتی و نظافت مکان‌های تفریحی یاسوج گلایه دارند.
منوچهر هرمزپور از کارشناسان خدمات و اشتغال دستگاه‌های دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با انتقاد از کمبود امکانات و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران شهر یاسوج، اظهار کرد: شهرداری یاسوج در قبال عوارضی که از مردم می‌گیرد، خدمات در خور شأن مردم ارائه نمی‌دهد.
وی گفت: باغ‌های تفریحی آبشار یاسوج آبروی این شهر را خریده‌اند که باید از مسئولان باغ‌ها تشکر و قدردانی کرد.
هرمزپور بیان کرد: وضعیت نظافت در آبشار یاسوج زیبنده این شهر نیست و مسافران و گردشگران به شدت از این مسئله گلایه دارند.
وی با بیان اینکه آبشار یاسوج چهره زیبایی ندارد، ادامه داد: از گذشته تا کنون برخی کارهای عمرانی در این آبشار شروع شده که تاکنون این پروژه‌ها نیمه تمام مانده‌اند و مردم را نیز کلافه کرده‌اند.
به گزارش کبنا، مسافران شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود امکانات و زیرساخت‌های گردشگری، گرانفروشی به دردسر افتاده‌اند و این در حالی است که اگر سایه درختان نبود مسئولان هیچ پاسخی برای چرایی این کمبودها نداشتند.
 
yasuj (1) yasuj (2) yasuj (3) yasuj (4) yasuj (5) yasuj (6) yasuj (7) yasuj (8) yasuj (9) yasuj (10) yasuj (11) yasuj (12) yasuj (13) yasuj (14) yasuj (15) yasuj (16) yasuj (17) yasuj (18) yasuj (19) yasuj (20) yasuj (21) yasuj (22) yasuj (23) yasuj (24) yasuj (25) yasuj (26) yasuj (27) yasuj (28) yasuj (29) yasuj (30) yasuj (31) yasuj (32) yasuj (33) yasuj (34) yasuj (35) yasuj (36) yasuj (37) yasuj (38) yasuj (39) yasuj (40) yasuj (41) yasuj (42) yasuj (43) yasuj (44)   yasuj (47) yasuj (48) yasuj (49) yasuj (50) yasuj (51) yasuj (52) yasuj (53)
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

فداکاری
Iran, Islamic Republic of
این کارها در زمان مهندس نیکزادانجام گرفت اقای استاندار کاری بکن بجای اینکه هر روز میری دهدشت ی سری وابشار یاسوج بزن
همشری یاسوجب
Iran, Islamic Republic of
باسلام .خدمت برادر عزیز جناب اقای مهندس هرمزپور واقعا ایشان باید شورای شهر ماباشد شورای شهر یاسوج باشهردار یاسوج هنوز ابشار یاسوج رابلد نیستن .ابشاریاسوج هیچ نوخدامتی دار این ابشار ارایه نشد هیچ نوع امکانتی نداره مسافرینی که از شهرهای دور میان یاسوج هیچ تفریحبی در شهر ماندارن چرا باید این وضعیت ابشار شهر ماباشد شهردار کجا خوابی بیدار بشو این همه پول از مسافرین ادمهاتون مبگرن کجا میره
مسافر
Iran, Islamic Republic of
خود مردم و مسافران باید همکاری کنند مسافران زباله های خود را در طبیعت رها میکنند و اینگونه طبیعت یاسوج را نابود میکنند من مسافرهستم دیروز گردنه بیژن بودم چند کیسه زباله پر را مسافران رها کرده بودند من انهارا با خودم به مرکز شهر سی سخت اوردم ولی متاسفانه در این شهر سطل زباله ای پیدا نکردم
Iran, Islamic Republic of
درودبرفرماندارمحترم بویراحمد من یه خوزستانی هستم هرموقع اومدم یاسوج اجناس رابیشترازقیمت اصلی به مردم میفروشند مثلا اب معدنی توابشارتوی جوب اب گذاشتند به مردم میفروشندهزار تومان روغنی که روش نوشته شش هزارتومان نه هزار میفروشند که خودم به شخصه زنگ زدم به واحدبازرسی گفتند بااداره تعزیراته اداره تعزیرات زنگ زدم گفتند بااداره صنعت ومعدن وتجارته درهرحال ماهفت خوان رستم راطی کردیم ونتیجه نگرفتیم ازفرماندارمحترم تقاضای پیگیری دارم با تشکر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1