تاریخ انتشار
جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۱۹۰۸۱۲

سیلی مأمور بر صورت کودک کار یاسوج؛ آیا کسی به فکر کودکان کار هست؟

۶
۰
کبنا ؛ 
 
کاش نمی‌خواست در مورد همه چیز فکر کنم، درباره‌ی حسرت کودکی برای بازی در شهربازی، درباره‌ی کودکانی که دوست دارند در پارکی با همسالانشان بازی کنند اما در چهارراه‌ها و معابر شهر نام «کودک کار» را یدک می‌کشند، کودکانی که با دست‌های کوچک خود،برای خانواده نان می‌برند و ما غافل شدیم از کودکانه‌هایشان.
صدای ممتد بوق و ویراژ اتومبیل‌‌ها گواهی می‌دهد که کسی بیرون از آن مرکب آهنی به فکر این کودکان که کارشان نان‌آوری است نیست و در پیاده‌روی خیابانها آنها را نمی‌بینند و یا اگر می‌بینند به روی خویش نمی‌آورند، هنگامی که به خیابان شهید هرمزپور (جنب دامپزشکی به سمت کلانتری ۱۱ یاسوج) رسیدم، نوجوانی را دیدم که زانوی غم بغل گرفته و بغضش آماده ترکیدن است. کودکی که برای تامین هزینه یک خانواده رهسپار کوچه‌ها و خیابانها شده تا شاید بتواند باری از دوش پدر و مادرش بردارد، گریه‌اش گرفت و گفت: فردی که خود را مأمور شهرداری معرفی می‌کرد، ترازوی مرا که در واقع تنها منبع درآمدم بود را شکست و به صورتم سیلی زد.
رحمان می‌گوید: این مأمور با تندی با من برخورد کرد و ضمن شکستن ترازویم، مرا تهدید کرد که دیگر حق نداری در شهر وزن کنی.
او با صدای گریه‌آلود ادامه می‌دهد؛ فقط می‌خواهم کار کنم و هدف دیگری هم ندارم، اما نمی‌دانم چرا اینگونه با من رفتار شد.
به گزارش کبنا، رحمان با شدت گلایه از این مأمور تصریح کرد: او ترازوی مرا شکست و مجبورم یکی دیگر خریداری کنم.
وی همواره با گریه و تاکید می‌گفت؛ می‌خواهم کار کنم و به خانواده، پدر و مادرم کمک کنم.
 
عکس ترازوی شکسته شده کودک کار یاسوجی توسط مأمور

TRazoo1
زمانی: کارکنان شهرداری با رفتار مناسب با مردم صحبت کنند
زهرا زمانی عضو شورای شهر یاسوج نیز قبل از این به برخوردهای نامناسب برخی از کارکنان شهرداری با شهروندان اشاره کرده بود و اظهار کرد: متأسفانه برخی از کارکنان شهرداری با مردم برخورد مناسبی ندارند، و لازم است که کارکنان شهرداری با رفتار مناسب و اسلامی با مردم صحبت کنند، چرا که برخی از رفتار‌ها زیبنده کارکنان یک نهاد مردمی نیست.
به گزارش کبنا، ساماندهی کودکان کار و رسیدگی به وضعیت آنها از وظایف مسئولان است که متأسفانه در این زمینه اقدام موثری از دستگاه‌های دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد ندیده‌ایم و صرف نظر از این بعد قضیه، سیلی است که به شکلی کاملاً غیراخلاقی بر صورت این نوجوان زده شد و از طرفی اخلاق اجتماعی که فرد درقبال جامعه پیرامونش اعمال می‌کند آدابی است که مهمترین و بیشترین تاکید را دین اسلام بر رعایت این آداب دارد. هر انسانى از آن نظر که انسان است باید داراى خُلق‌ها و خوی‌هاى پسندیده و بزرگوارانه باشد. رسول اکرم (ص) می‌فرماید؛ بر شما باد به اخلاق بزرگوارانه که خداوند مرا براى همین‌ها مأموریت داده است.
در واقع، ارزش وجودی یا کمال هستی انسان، در سنجش و مقایسه با موجودات دیگر مشخص می‌گردد و اگر انسانها به کمال واقعی خود در سایه اخلاق و رفتار انسانی رسیدند در آن هنگام است که دارای ارزش شده و از موجودات دیگر برتر و والاتر خواهند بود. لذا، برای کسانی که در راه خدمت به مردم بوده و همواره با آنان در ارتباط و مراوده هستند، سزاوار است که بر رفتارهای بزرگوارانه تاکید داشته باشند، تا هم خشنودی خداوند را جلب و هم رضایت مندی مردم را فراهم آورند. اساسا، هر پست و منصبی در اسلام، عنوان مسئولیت، وظیفه و امانت را در بر دارد. پس کسانی که منصبی و مسئولیتی را در جامعه به عهده دارند، باید افرادی امانتدار و صالح باشند و هیچ گاه از مسئولیت خود سوء استفاده ننمایند یا حقوق دیگران را ضایع نسازند؛ همچنین، آنان باید با ناظر دانستن خداوند متعال بر اعمال خود، از اقدام یا رفتار و گفتاری که باعث رنجش یا بی احترامی نسبت به دیگران شود، پرهیز کنند و همیشه خشنودی خداوند و رضایت مردم را مدنظر داشته باشند، از این رو، از مهم ترین ویژگی اخلاقی که کارکنان ادارت و سازمانها باید بدان متّصف باشند، داشتن تقواست؛ چرا که در سایه آن، اعمال و گفتار و رفتارشان را به گونه ای قرار می دهند، که باعث رنجش و نارضایتی ارباب رجوع نشود یا با بی احترامی و تندخویی با آنها رفتار نمی کنند و همواره سعی در جلب رضایت الهی و خشنودی مردم دارند.
به گزارش کبنا، فقر علت اصلی کار کودکان در سن کم است. بیشتر کودکان کار، یا بی‌سرپرست هستند و یا بد سرپرست به همین دلیل مجبورند خودشان گلیم خود را از آب بیرون بکشند. اما شاهد هستیم که هیچ برنامه مشخصی مسئولان برای آنها ندارند. در پایان انتظار می‌رود که مسئولان مربوطه با مأمورانی که خلاف قانون اینگونه‌ رفتارهای دارند، بر اساس قانون با آنها برخورد شود.
TRazoo
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این ماموران متاسفانه ادمهای بیسوادی هستند که برخورد شان بسیار زشت و دور از انسانیت است. بنده خودم بارها شاهد برخورد زشتشان با افراد بوده ام از جناب دادستان عزیز ودلسوز استدعامندیم که برخورد جدی داشته باشه . از کبنا هم متشکریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بایدچهره نگاری بشه وباهاش برخوردشدیدی بشه ازکارش سوء استفاده کرده.
بچه
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتش کنه.. خدا آدم بد اخلاق و نفهم و بی شعوره و بی وجدانه و سرزمین ورداره
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
ببین خانم زهرا زمانی شما هم مسئول هستین کی باید مشکلات مردم را بررسی کند چرا همه شانه خالی میکنند
لطف نمایید افراد باسواد واجتماعی را در زمینه برخورد با مردم بکار بگیرین تا با چنین معظلاتی روبرو نشویم
شماها فقط خوب من من میکنید درد مردم وکودکان مردم را بفهمید
آقایان شوراهای شهر فقط نگید حسابرسی شهردااری
روی کارکرد نیروها هم بررسی لازم را بعمل آورید
نازنین
Iran, Islamic Republic of
بعضیا با این رفتارا فقط میخوان خودی نشون بدن;دل شکستن بچه ای که با هزار تا بدبختی کنار خیابون میشینه و هزارتا تحقیر رو تحمل میکنه خوب نیست بخدا;ممنونیم از دکتر زمانی که این معضلات رو بررسی میکنه
نازنین
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم بعضیا..کجا رفته...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1