تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۱۹۰۷۴۳

پشت پرده حرف‌های تاجگردون چیست؟؛ از استارت تغییر مدیران تا عملکرد مدبرانه استاندار

۱۰
۰
کبنا ؛نمایندگان مجلس در تعطیلات بسر می‌برند و غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این روزها در استان و حوزه انتخابیه خود با برگزاری جلسات متفاوت از جمله برنامه پیشنهادی چهارساله گچساران و باشت، نشست با فعالان اقتصادی و جلسات دیگر با مدیران به دنبال کارهای حوزه انتخابیه خودش است.tajgardon
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، غلام‌رضا تاجگردون در نشست با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی یاسوج نکاتی را مطرح کرد که اظهارات او در جامعه نیز با واکنش‌های روبرو شده است، تاجگردون خواستار کنار گذاشتن مدیران ناتوان اقتصادی شد.

نماینده باشت و گچساران در مجلس در این نشست با تعابیر متفاوتی از مدیریت، نیاز کهگیلویه و بویراحمد را مدیران غیر پیکانی و تیزهوش خواند و و توصیه کرد: مدیران ما باید از معاونین در سایه استاندار تا رفقای نماینده را ببینند، بعد کار کنند.رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جمع تولیدکنندگان و مدیران واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در تعابیر متفاوتی، برخی جلونرفتن‌های این استان را به عملکرد مدیریتی آن نسبت داد و گفت: مدیران در کل کشور و این استان به سه دسته پیکان، تویتا و زانتیا تقسیم می‌شوند که هر یک از آنان یک کارایی، قیمت و توانی دارند.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به این موضوع که خودروی پیکان بعد از ۳۷ سال به این دلیل که در گردنه‌ها ماند و در اتوبان جا زد، مرد و از رده خارج شد، افزود: مدیران پیکانی هم حکایتی به جز خودروی پیکان ندارند.
نماینده مردم گچساران و باشت، ادامه داد: واقعیت آن است که امروز مردم ما مدیر پیکانی نمی‌خواهند چرا که یک مدیر پیکانی نمی‌تواند بنز و تویتا را مدیریت کند و مردم هم کار می‌خواهند و سرعت.
مدیر پیکانی نمی‌تواند خودروی ۷۰ میلیونی را رانندگی کند
او گفت که برخی چند فیش حقوقی را دستمایه حواشی کردند و همه چیز مملکت را معطل آن کردند ولی مردم مدیران بنزی و زانتیایی می‌خواهند حالا کسانی هم بگویند مدیران مرفه بی‌درد ولی اگر کار برای مردم انجام گیرد، همه راضی هستند.
وی گفت: مدیر ۲ میلیونی یک مدیر پیکانی است که نمی‌تواند خودروی ۷۰ میلیونی را مدیریت کند بنابراین مردم امروز سرعت می‌خواهند چرا که مدیریت پیکانی مردم و مطالبات آنان را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند.
او تشبیه مدیران به خودروها را به لحاظ قیمت و کارکرد و سرعت آنان مورد توجه قرار داد و گفت که همه نوع مدیر در این استان داریم؛ متأسفانه در کل کشور هم داریم جامعه را به سمت مدیران پیکانی سوق می‌دهیم اما مردم ما پیشرفت‌های دنیا را می‌بینند و چیز دیگری می‌خواهند و برای آنان سرعت و کارایی مهم است.
مدیران ما باید از معاونین در سایه تا رفقای نماینده را ببینند، بعد کار کنند
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، به مشکلات زیرساختی در سیستم اداری این استان اشاره و بیان کرد: در کشور یک نفر کار میکند و بقیه بر کار او نظارت می‌کنند که این موضوع جرأت کارهای بزرگ و ریسک‌پذیر را کم کرده است.
تاجگردون افزود: در این استان یک مدیر باید از اطلاعات و دیوان محاسبات و بازرسی و نماینده مجلس گرفته تا معاون در سایه استاندار و رفیق و لیدر نماینده مجلس را ببیند و بعد کار کند، معلوم است که نمی‌شود، حاصل این نوع عملکرد چیزی جز بیکاری جوانان ما نیست.
او موضوع عدم رعایت شایسته‌سالاری‌ها را هم مطرح کرد و گفت: خدایی بیایید با هم باشیم، نگاه‌های بسته و مدیران کم‌کار و کم توان را حتی اگر دوست و رفیق ما باشند، کنار بگذاریم.
تاجگردن البته این را هم گفت که انصافا اوضاع خیلی بهتر شده و اوایل بحث‌های حاشیه‌ای زیاد بود اکنون فضای آرامی به وجود آمده و خیلی فضا برای کار بهتر شده است که باید قدر بدانیم.
عملکرد عقلانی و مدبرانه استاندار
تاجگردون، عامل اصلی این تغییر مهم را به عملکرد عقلانی و مدبرانه استاندار و همراهی همه عوامل نسبت داد و یادآور شد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیری با فهم، مهربان و اهل برنامه‌ای است که استان را آرام کرده که باید قدر بدانیم و همه برای پیشرفت این استان به ویژه در سفر پیش‌وروی رئیس جمهور کمک کنیم.
اگر آقای خادمی ضعفی دارد، به خود او بگویید او هم قطعا برطرف می‌کند
پول را بو بکشید

او به شاخص دیگری در مدیران این استان هم اشاره کرد و گفت: مدیران ما باید فکر کنند، اهل برنامه‌ریزی باشند و مثل آن مدیر یزدی و اصفهانی پیشنهاد را جایی بدهند که پول و اعتبار دارد و جایش هست.
تاجگردون گفت که باید دقیقا بو بکشیم پول کجا است، در همان حوزه پیشنهاد و طرح بدهیم ولی متأسفانه ما چون ایده کلان نداریم، گرفتار مسائل ریز می‌شویم و برایمان غیر ممکن می‌شود.
او گفت که این استان مدیران تیزهوش غیرپیکانی می‌خواهد تا بتواند سهمش را از اعتبارات کشور بگیرد.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مدیران اقتصادی استان هنوز به رشد و توانایی و فعال بودن مدیران اقتصادی سایر استان‌ها نرسیده‌اند.
وی به ضعف در امور اجرایی و برنامه‌ریزی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یادآور شد: ضعف در امور اجرایی و برنامه‌ریزی استان به ویژه در حوزه اقتصادی مخفی می‌شود و می‌خواهیم با دعوا و بحث و جدل حقمان را بگیریم و از این شیوه و روش اقتصاد استان را توسعه دهیم که این امکان‌پذیر نیست.
تاج‌گردون با مطلوب ارزیابی نکردن سطح اقتصادی استان گفت: مدیران اجرایی استان به ویژه مدیران اقتصادی خودشان را درگیر مسائل بی‌اهمیت و حاشیه‌ای می‌کنند و از پرداختن به مسائل کلان حوزه اقتصادی باز می‌مانند و نمی‌توانند طرح‌های بزرگ و کلان اقتصادی و اشتغالزائی ایجاد کنند.
وی از تمایل مردم برای حضور در مشاغل بخش صنعتی خصوصاً حوزه نفت و گاز به عنوان معضلی جدی و اساسی در استان یاد کرد و ادامه داد: افرادی می‌خواهند هر طوری شده از فنس شرکت نفت عبور کرده و در این شرکت به‌کار گرفته شوند.
تاج‌گردون به مدیران اقتصادی ضعیف و کم‌کار استان اولتیماتوم داد و افزود: مدیران اقتصادی که توانایی و شایستگی کار کردن در استان را ندارند کنار گذاشته شوند.
بنابر این گزارش، به نظر می‌رسد حرف‌های تاجگردون پیرامون مدیران ضعیف و کم‌کار استان استارات گسترده تغییر مدیران را زده باشد، مدیرانی که شاید از نظر تاجگردون و سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد قابلیت بالایی در اداره کارها نداشته باشند. لذا باید منتظر ماند که در آینده شاهد تغییراتی خواهیم بود یا نه؟
البته نظرات دیگری هم می‌تواند پیرامون سخنان تاجگردون در نشست با فعالان اقتصادی مطرح کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما

دیل
Asia/Pacific Region
زلست میگه چراباید عوام برن شرکت نفت.شرکت نفت حقوق ومزایای خوب میده فقط آقازاده ها باید برن
وجدان بیدار
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگی و ادعا می کنی ترتیب مدیر نالایقی چون حسن فدایی را بده که گردش کل استان را برداشته ولی به دلیل خم و راست شدن مقابل حضرتعالی باید کل استان تاوان این شخص را بده
وجدان بیدار
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگی و ادعا می کنی ترتیب مدیر نالایقی چون حسن فدایی را بده که گندش کل استان را برداشته ولی به دلیل خم و راست شدن مقابل حضرتعالی باید کل استان تاوان این شخص را بده
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
از شما انتظازداریم در دوره جدید دیگر مدیران پیکانی معرفی نکنی مدیران شما در آموزش و پرورش شهرستان و استان به ژیان هم نمی رسند تا چه رسد به پیکان پژو و زانتیا
پیرایش
Iran, Islamic Republic of
۲ تا از این مدیران پیکانی چند روز پیش در شبکه ومرکزبهداشت ، جوش آوردند وموتورشان سوخت !!!
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون شما هم لطفاً فیش های حقوقی اطرافیان خود را رو کنید...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اگر راست.. می کنی ترتیب مدیر... چون .. را بده
فرهنگی گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
شما تنها شعار می دهید مدیران پیکانی با رای بیشتر را بر مدیران زانتیایی رای پایین ترجیح می دهید شما مهره چیتی تان در راستای حفظ کرسی نمایندگی است
ر
Iran, Islamic Republic of
مدیرانی که در آبفا شهر بکار گرفتند بدرستی بزرگترین معضل است برای مردم حتی توان پاسخگویی ارباب رجوع را ندارند چه برسد به کارهای عمرانی یا زیر ساختها
علی
Iran, Islamic Republic of
ضعفترین مدیر کل تاریخ ورزش استان را عوض کنید چه کسی این آقا را به استان. چقدر خدایی مدیر توانمند در این استان وجود دارد حتی این آقا نتوانست مدیر تربیت کند..تمام معاونین خود را .معاونین ایشان نیز بد عملکردی داشتند . خدا را در نظر بگیرید مدیری دلسوز ورزشی از بچه های خود استان باشد بومی وریشه دار .
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1