تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۱۹۰۷۱۱

از زیر ذره بین، خطاب به وزیر ارشاد

۳
۰
کبنا ؛سید مهدی دانشی
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ در هر کدام از کلمات این عبارت که مداقه کنیم نه بویی از تبعیض می بینیم و نه رنگی از تحقیر.
نمی خواهم به رسم معمول و به عادت مالوف سخنی را بهانه قرار دهم و گوینده سخن را بر سبیل جاری، سیبل تهمت و افتراو تحقیر و تکفیر قرار دهم، ولی گاهی سخنی نسنجیده از جایگاهی که نباید، چون نمکی سوزان بر زخمهای عمیق مردمی می نشیند.
زخمهایی که حاصل خنجرهای کهنه و زنگزده ایست که دولت به دولت و وزیر به وزیر بر پیکر این مردم خورده اند.
جناب آقای دکتر جنتی، در کمال احترام و ادب به عنوان فردی که زاده ی مکانی نزدیک جایی است که با ذره بین پیدایش نکردید، به استحضار مبارک می رسانم که نه تنها در جمهوری اسلامی بلکه حتی در جمهوری بدون پسوند های اخلاقی و ایمانی  هیچ کس مجاز نیست به برادر خود و به خواهر خود به جرم اینکه در مکانی کوچک و احیانا دور و دیر از مرکز قدرت سیاسی و اقتصادی به دنیا آمده است و زندگی می کند توهین کند.
فرهنگ اگر مد نظر باشد به گمانم در این قرن دیگر روابط انسانها بر اساس دانش و بینش و احترام به قانون را فرهنگ می نامند و ارشاد اسلامی اگر مبنا باشد،آنگونه که بزرگان به ما آموخته اند تقوا و اخلاق متر و معیار است.
در آخر به عرض می رسانم که جناب والای پایتخت نشین! به عنوان کسی که در همسایگی شما سالها شب و روز سپری کرده ام می گویم که فرهنگ حاکم بر شهرهای بزرگ ما چنان خالی از اخلاق و صمیمیت روابط انسانی شده است که باید فاصله از این شهرها فضیلت محسوب شود و نه نزدیکی به آنها.
لازم به ذکر است که این حقیر و بسیاری دیگر از نزدیکان جغرافیایی به جناب امام جمعه بهمئی ، ممکن است حتی از لحاظ فکری و بینشی اتفاقا به شما نزدیکتر باشیم ولی ببینید که یک گفتار نسنجیده چگونه صف بندی ها و مرزبندی ها را به ضرر فرد گوینده تغییر می دهد . در نهایت  به عنوان برادر و هموطن شما به محضرتان توصیه می کنم  که برای جایگاهی که بر آن تکیه زده اید ارزش قائل شوید و از مردم شریف و انسان بهمئی و همه ی شهرهایی که باید با ذره بین پیدایشان کرد، عذرخواهی کنید.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسن ودرود بر شما
عالی است
مات
Iran, Islamic Republic of
سلام ما نیت اهانت به کسی را در صحبت وزیر ندیدیم واقعیت غیره اینه شهرستان بهمئی در خود همین استان ناشناخته و حقش را میل میکنند چه برسه به وزیر باشد ما به قول دیگران میگیم وزیر اهانت کرد . چرا همش میگیم وزیر آیا امام جمعه در صحبتهایش دقت کرده قرار هر چی میخواد بگه چرا از ایشان سوال نمیکنید ......
Iran, Islamic Republic of
در جواب کامنت ٢ اقای وزیر به چندین هزار نفر توهین کرده و اگر به قول شما امام جمعه توهین کرده که نکرده به یک نفر توهین کرده یک کم مغز کوچکت رو به کار بگیر.حق همچنین توهینی رو نداشت.کوچکی یک منطقه دلیل نمیشه که اقازاده ها ذره بین به دست بگیرن چون این هم براشون خسته کننده است.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1