تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۱۹۰۶۹۰

راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان / جلوگیری از رانت‌های اطلاعاتی

۱
۰
کبنا ؛
 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: سرمایه گذاران اعم از داخلی و خارجی باید قبل از آغاز فرایند سرمایه گذاری نسبت به قوانین، آیین نامه ها ، دستورالعمل ها و حتی مشوق ها، و محدودیت های موجود در این راستا اشراف کامل داشته باشند.

 ابراهیم کشاورز در جمع دست اندرکاران ستاد تسهیل سرمایه گذاری کهگیلویه وبویراحمد افزود: بدون شک این مهم مانع از تحمل و صرف هزینه های فراوان برای سرمایه گذار خواهد شد.
وی تصریح کرد: بارها برخی از سرمایه گذاران در بخش های مختلف با اینکه به زعم خود روند طولانی امر سرمایه گذاری را در این استان تمام شده می دانست اما در یک بزنگاه و بدلیل ناآگاهی و اشراف نداشتن به قوانین بیکباره پروسه سرمایه گذری وی متوقف می شود.
کشاورز اظهار کرد: البته در بسیاری از موراد نیز بروکراسی های اداری و سخت گیری های بی مورد ازسوی نهادهای ذیربط نیز دلیل اصلی و مانع جدی در انجام روند سرمایه گذاری ها در این استان شده است.
وی تصریح کرد: ایجاد پنجره واحد و ستاد تسهیل سرمایه گذاری در استان مهمترین و مناسب ترین راه و بلکه روزنه امیدی برای کاهش موانع و مشکلات اداری و قانونی در این زمینه است.
کشاورز افزود: 'پنجره واحد' ستاد تسهیل سرمایه گذاری در استان نیز به صورت فیزیکی ایجاد شده اما بدون شک بهره مندی سرمایه گذاران از خدمات و نقش آن نیازمند توسعه فناوری ها، ایجاد سامانه مجازی و حمایت و همراهی سایر دستگاه ها و نهادهای مرتبط با این امر است.
وی تصریح کرد: پنجره واحد و تجهیز امکانات و نیازمندی های آن ضمن کمک به روند تسهیل سرمایه گذاری واقعی در استان از ورود برخی رانت های اطلاعاتی در این زمینه نیز جلوگیری خواهد کرد.
وی انسجام و نظم بخشی در امر سرمایه گذاری، احساس امیدواری و تشویق سرمایه گذار، حذف بسیاری از تشریفات اداری، شفاف سازی و جلوگیری از انحصار اطلاعاتی را از مهمترین مزایای طرح پنجره واحد سرمایه گذاری اعلام کرد.
کشاورز با اشاره به اعلام آمادگی دو شرکت بین المللی در استان برای سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلاری در بخش های مختلف، گفت: مسئولان و متولیان امر باید از این فرصت و شرایط موجود محدودیت های منابع مالی از سوی دولت بهترین بهره وری از این فرصت پیش آمده را ببرند.
وی بیان کرد: بخش عمده از کارهای مقدماتی و اولیه برای سرمایه گذاری بیش از سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری یکی از این شرکت ها نیز در پالایشگاه نفت گچساران انجام شده است.
کشاورز تصریح کرد: تامین اعتبار از طریق فایناس خارجی در چند طرح حوزه آب شامل سد تنگ سرخ ، پروژه تصفیه خانه یاسوج و ابرسانی به شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام از طریق سد کوثر نیز در اینده ای نزدیک توسط این سرمایه گذاران خارجی نهایی خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه !!من شاهد بودم که این پیشنهاد رو مدیر عامل پتروشیمی جدید گچساران در جلسه شورای برنامه ریزی برنامه چهارساله دکتر تاجگردون در هفته گذشته داد و آقایون به نام خودشون مصادرش کردن و حتی اسم این بنده خدا رو هم نیاوردن .
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1