تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۱۹۰۶۷۴

کیانی: کندی استعلام‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان / هاشمی: کهگیلویه و بویراحمد برنامه اقتصادی ندارد

۰
کبنا ؛ 
نشست فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.
تشکیل مرکز پژوهش‌های اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست از تشکیل مرکز پژوهش‌های اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کیانی‌پور گفت: اتاق بازرگانی استان و کشور همواره در کنار دولت بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان به لحاظ تعداد جلسات و مصوبات جزء سه استان برتر کشور است.
وی با اشاره به پیگیری مستمر مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: مصوبات این ستاد به صورت مستمر پیگیری می‌‎شود.
کیانی‌پور با اشاره به ارتباط نزدیک اتاق بازرگانی یاسوج با اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق بازرگانی یاسوج تعامل خوبی با دانشگاه‌های استان و مسؤولان ارشد استانی دارد.
وی‌ از ایجاد مرکز پژوهش‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی استان خبر داد و افزود: این مرکز پژوهشی با هدف تولید فکر و اندیشه، ایده و راهکار جهت توسعه اقتصادی استان و بهبود فضای کسب و کار ایجاد شده است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: رویکرد جدید اتاق بازرگانی استان حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با اشاره به اینکه شرایط صنعت استان مطلوب نیست، عنوان کرد: فروش محصولات تولید استان کهگیلویه و بویراحمد در بازارهای هدف وضعیت مطلوبی ندارد که لازم است تولید، صنعت، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار استان هر چه بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.
کیانی‌‌پور با اشاره به روند طولانی شدن دریافت مجوز و استعلام برای واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی گفت: دریافت مجوز و استعلام برای واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی در استان به کُندی پیش می‌رود و همین از موانع توسعه اقتصادی استان است.
کیانی عنوان کرد: از ظرفیت هیأت‌های تجاری داخل و خارج از کشور در استان استفاده بهتری شود و اتاق بازرگانی آماده استقبال از هیأت‌های تجاری است.


اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد نوین و علمی شود
نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت اقتصاد نوین حرکت کند.
چنگیز هاشمی امروز در نشست فعالان بخش خصوصی با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مسائل اقتصادی هیچ‌گونه افق، چشم‌انداز، طرح آمایش و برنامه راهبردی وجود ندارد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همین دلیل با وجود داشتن ظرفیت‌های چشمگیر در کهگیلویه و بویراحمد نرخ بیکاری این استان بالا است.
وی عنوان کرد: بیکاری از عوامل بروز ناهنجاری‌های اجتماعی، از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی در استان است که باید کاهش پیدا کند.
این مسؤول افزود: زیرساخت‌های لازم در زمینه اقتصاد ،صادرات و سرمایه‌گذاری در استان ایجاد نشده که با تأمین این زیرساخت‌ها اقتصاد استان رونق می‌گیرد.
هاشمی اضافه کرد: باید اقتصاد استان برای رقابت با سایر استان‌ها به سمت اقتصاد نوین و علمی پیش برود  که برای محقق شدن این موضوع نیازمند احداث پارک علمی و فناوری هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1