تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۵
کد مطلب : ۱۹۰۶۵۴

تاجگردون: اختصاص ۲٫۸ درصد از بودجه عمرانی کشور به کهگیلویه وبویراحمد / نیاز پروژه تالار مرکزی یاسوج به ۵۰ میلیارد تومان / شرایط سرمایه‌گذاری در استان تسهیل شود / هتل ورزش به بخش خصوصی واگذار می‌شود /

۶
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
مشکلات پروژه پالایشگاه نفت گچساران در سفر هیئت دولت مطرح می‌شود
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین مشکل پروژه پالایشگاه نفت گچساران را تأمین خوراک این پروژه عنوان کرد و گفت: مشکلات این پروژه در سفر هیئت دولت به استان مطرح می‌شود.
مجید محنایی در نشست با سرمایه‌گذاران دو شرکت سرمایه‌گذاری بین‌المللی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد حامی اصلی سرمایه‌گذاری در این استان است اظهار داشت: اخیرا با باز شدن درب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور حمایت از سرمایه‌گذارانی که بتوانند در این استان کار کنند در اولویت قرار گرفته است.
وی در مورد پروژه پالایشگاه نفت گچساران گفت: سال گذشته برای تأمین خوراک این پروژه با معاون وزیر نفت مکاتباتی انجام شد که در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدیم.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اولویت اصلی پروژه پالایشگاه نفت گچساران را تأمین خوراک این پروژه عنوان و بیان کرد: سرمایه‌گذاران این پروژه رقیبان دیگری نیز دارند و اولویت استان حمایت از سرمایه‌گذارانی است که اقدامات مقدماتی را سریعتر انجام دهند.
محنایی تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای پروژه شامل تأمین زمین، برق، آب و مواد اولیه بوده که در برخی از این زیرساخت‌ها توقف ایجاد شده که نیازمند حضور جدی‌تر سرمایه‌گذار برای رفع این مشکلات هستیم.
وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع دولت به استان بیان کرد: سفر هیئت دولت فرصتی است تا برخی از مشکلات این پروژه مطرح و برای رفع آنها تلاش شود.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای این پروژه دنبال سرمایه‌گذاری هستیم که با انعقاد تفاهم‌نامه همه موارد لازم را با جدیت دنبال کند.
محنایی با بیان اینکه برای شروع عملیات این پروژه به یک برنامه زمان‌بندی نیاز داریم عنوان کرد: شرط اولیه ما صدور مجوز تأمین خوراک پالایشگاه از طرف وزارت نفت است که سرمایه‌گذار باید این موضوع را پیگیری کند.
وی ابراز کرد: در صورتی که مشکل تأمین خوراک این پروژه حل شود دیگر مشکلات نیز قابل حل است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه ما به معتقد به سنگ‌اندازی جلوی پای سرمایه‌گذار نیستیم گفت: باید شرایط سرمایه‌گذاری را در استان تسهیل کنیم اما این موضوع نیازمند یک سری ضوابط است که سرمایه‌گذاران باید در اجرای این ضوابط تسریع کنند.
پیست اسکی دنا و هتل ورزشی یاسوج به بخش خصوصی واگذار می‌شود
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیست اسکی دنا و هتل ورزشی یاسوج به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
جهانبخش ایزدپور در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه توجیه فنی و اقتصادی برای واگذاری پیست اسکی دنا و هتل ورزش یاسوج در مرحله نخست انجام شد، اظهار داشت: با وجود اعتبارات کنونی نمی‌توانیم این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: پروژه پیست اسکی دنا هتل ورزش شهر یاسوج قابلیت واگذاری به بخش خوصی را دارند.
وی با اشاره به اینکه این پروژه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی دارد و ۱٫۵ میلیارد تومان تاکنون برای تکمیل آن هزینه شده است، عنوان کرد: ۲ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اعتبار نیاز است.
ایزدپور با اشاره به اینکه پیست اسکی دنا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن هزینه شده است، تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه تاکید استاندار بر روی سرمایه گذار بومی بوده است، عنوان کرد: مطالعه طرح هتل ورزشی یاسوج انجام شد و اکنون این طرح دو نفر متقاضی سرمایه‌گذاری دارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی نیز در این نشست با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر دو طرح برای واگذاری به بخش خصوصی دارد، اظهار داشت: مجتمع آبرسانی به روستاهای شهرستان بهمئی و روستاهای دهدشت غربی این دو طرح هستند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی بهمئی برای ۱۲۵ روستا پیش بینی شده است، عنوان کرد: مطالعه این طرح انجام و برای بررسی به وزارت نیرو ارسال شد.
وی افزود: این طرح به روش" Bot " انجام و بعد از بهره‌برداری پس از ۱۵ سال از سوی سرمایه‌گذار به دستگاه اجرایی واگذار می‌شود.
زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در کهگیلویه و بویراحمد فراهم می‌شود
مشاور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمینه واگذاری پروژه‌های استان از جمله پالایشگاه نفت گچساران، تأمین آب دهدشت، لنده، چرام و سوق و پروژه سد تنگ سرخ به سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌شود.
محمد امین منوچهری در حاشیه نشست با سرمایه‌‌گذاران شرکت‌های بین‌المللی پتروهلال انرژی و تاپ مدولار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در استان حضور یافتند که قرار شد در صورت به وجود آمدن شرایط لازم تا سقف ۱۰ میلیارد دلار در پروژه‌های مختلف مدنظر طرفین سرمایه‌گذاری صورت گیرد.
وی افزود: لازمه این سرمایه‌گذاری ایجاد شرایط لازم در بخش‌های مختلف و تأمین نیازهای استان از طریق سرمایه‌گذار در زمینه مالی است که با توجه به قوانین و مقررات کشور باید شرایط آن فراهم شود.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور اقتصادی بیان کرد: در این رابطه پروژه‎های مهمی از جمله پالایشگاه نفت گچساران، سد تنگ سرخ و تأمین آب شرب دهدشت، لنده، سوق و چرام از سد کوثر مورد مذاکره قرار گرفت و نتایج مطلوبی هم به دست آمد.
منوچهری تصریح کرد: مقرر شد با توجه به زمان طولانی که سرمایه‌گذار در زمینه اجرای پالایشگاه گچساران گذرانده و نتایج ملموسی را تاکنون شاهد نبودیم مواردی که مدنظر مدیران استان است را فراهم کند و از طریق استان نیز کمک‌های لازم صورت گیرد تا با توجه به شرایط بوجود آمده پس از برجام بتوانیم در آینده شاهد اجرای این پروژه اساسی و مهم در منطقه لیشتر گچساران باشیم.
وی در مورد مشکلات سرمایه‌گذاران پروژه پالایشگاه نفت گچساران عنوان کرد: یکی از این مشکلات این است که به دلایل متعدد دوره طولانی سپری شده که استان انتظار دارد زمان اجرایی شدن این پروژه در یک دوره محدود و مشخص بوده و طولانی نشود.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور اقتصادی گفت: موضوع دوم بحث تأمین منابع مالی پروژه است که به گفته سرمایه‌گذار به دلیل شرایط تحریم تاکنون محقق نشده بود که اخیرا این مشکل نیز از طریق فاینانس حل شد.
منوچهری بیان کرد: مشکل دیگری که بر سر راه این پروژه وجود داشت یک سری مسائل اجرایی بود که مجری طرح قول داده است در کمترین زمان ممکن پیگیری‌های لازم را انجام دهد و این مشکلات را نیز برطرف کند.
وی عنوان کرد: اگر این موارد حل شود امیدواریم در زمان کوتاهی شاهد این باشیم که پروژه پالایشگاه نفت گچساران به صورت عملیاتی کلید بخورد.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور اقتصادی ابراز کرد: در زمینه تأمین منابع مالی بنا به گفته سرمایه‌گذاران حدود ۳٫۸ میلیارد دلار تأمین مالی شده و بانک مربوطه این مبلغ را تأیید کرده است.
منوچهری از واگذاری برخی دیگر از پروژه‌های استان به سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد و اظهار کرد: در مورد پروژه سد تنگ سرخ مذاکرات اولیه با امور آب استان و سرمایه‌گذار صورت گرفته و توافقاتی حاصل شده است اما منوط به اجرای موارد قانونی است که قرار شده در جلسات بعدی و مذاکرات آینده این مسائل حل شده و پیگیری لازم هم از طریق استان و هم از طریق سرمایه‌گذار صورت گیرد.
وی عنوان کرد: طرح‌های دیگری هم به سرمایه‌گذار پیشنهاد شده است که سرمایه‌گذار موافقت خود را با این طرح‌ها اعلام کرده که در آینده جزئیات آنها مطرح می‌شود.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور اقتصادی با اشاره به اینکه این استان از ورود سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کند گفت: استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی از مواردی است که می‌تواند به رشد و توسعه استان کمک کند.
تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کشور ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
غلامرضا تاجگردون امروز در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مسئله واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی در برنامه ۴ کلید خورد، اظهار داشت: به مرور زمان این مسئله با توجه به تغییر نگاه دولت‌ها در گذر زمان متفاوت بوده است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای سلامی گفت: دولت باید ۴۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی به پیمانکاران بدهد تا شاید بخشی از بدهی‌ها را رفع کنیم.
وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس به دنبال سیاست تشویقی پیرامون مسئله اقتصاد مقاومتی هستند، عنوان کرد: می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی استان تمام تلاش خود را برای عملکرد مطلوب در این راستا انجام دهند.
تاجگردون با بیان اینکه برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام کشور به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین این میزان اعتبار با شرایط کنونی اقتصادی امکان پذیر نیست، افزود: برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کهگیلویه و بویراحمد به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین این اعتبار از بودجه دولتی سال‌ها زمان نیاز دارد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امسال ۲٫۸ درصد از بودجه عمرانی کشور به کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافت.
پروژه‌های نیمه‌تمام کهگیلویه‌وبویراحمد به بخش خصوصی واگذار می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به کافی نبودن اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام استان، گفت: واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.
علی حسن نوروزی امروز در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به نامه‌نگاری معاون اول رئیس جمهور در مورد واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی، اظهار داشت: اجرای این طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی یکی از ملاک‌های ارزیابی دولت است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۳ هزار و ۹۱۲ پروژه نیمه تمام در کل کشور برای واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد.
وی افزود: از مجموع ۳ هزار و ۹۱۲ پروژه یک هزار و ۴۲۲ پروژه ملی و ۲ هزار و ۴۹۰ پروژه استانی است که ۱۶۸ هزار میلیارد تومان میزان اعتبار همه این طرح‌ها است.
نوروزی با بیان اینکه ۱۷۴ پروژه در سطح کشور در مرحله انتخاب سرمایه گذار قرار دارند، تصریح کرد: می‌طلبد مسئولان اجرایی تلاش کنند که پروژه های استان نیز در این طرح قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به چهار شهر سوق، لنده، چرام و دهدشت ردیف بودجه ندارد، تاکید کرد: استاندار قول مساعدی برای پیگیری تخصیص ردیف بودجه این پروژه در سفر هیئت دولت را دادند.
نوروزی با اشاره به اینکه ۳۰ بنای تاریخی در سطح کشور از ظرفیت صندوق احیا استفاده می‌کنند، گفت: می‌طلبد مدیرکل میراث فرهنگی و مسئولان این حوزه برای اجرای این پروژه‌ها از ظرفیت این صندوق استفاده کند.
وی تصریح کرد: وزارت خانه‌های آموزش و پرورش ، صنعت و معدن و جهادکشاورزی در سطح کشور هیچ پروژه ملی برای واگذاری به بخش خصوصی ندارند ولی تعداد زیادی پروژه استانی در این زمینه دارند.
پروژه سد تنگ سرخ به‌صورت فاینانس خارجی واگذار می‌شود
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری پروژه سامانه انتقال آب سد تنگ سرخ و تصفیه‌خانه آب یاسوج و پروژه آبرسانی به ۴ شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام به صورت فاینانس خارجی خبر داد.
علی لطفی امروز در نشست با سرمایه‌گذاران شرکت‌های بین‌المللی پتروهلال انرژی و تاپ مدولار از واگذاری دو پروژه سامانه انتقال آب سد تنگ سرخ و تصفیه‌خانه آب یاسوج و آبرسانی به ۴شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده از سد کوثر به سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد و اظهار داشت: در این مورد ابتدا باید مجوزهای قانونی اخذ شود.
وی افزود: پروژه سامانه انتقال آب سد تنگ سرخ و تصفیه‌خانه آب یاسوج حدود ۴۵۰ میلیارد تومان و پروژه آبرسانی به ۴شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای این دو پروژه حوزه آب به صورت فاینانس خارجی خبر داد و تصریح کرد: ما نیز آمادگی خود را برای ایجاد زیرساخت‎های لازم اعلام کردیم.
لطفی گفت: در صورت انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران خارجی، اخذ مجوزات دیگر پیگیری می‌شود.
وی بیان کرد: پروژه سد تنگ سرخ با حجم تنظیم مخزن آبگیری سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی در حوزه آب در شهرستان بویراحمد است.
بهره‌برداری از پروژه تالار مرکزی یاسوج ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: بهره‌برداری از پروژه تالار مرکزی یاسوج ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
سید موسی خادمی امروز در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی به عنوان مهم‌ترین جلسات استان هر دو هفته یکبار در استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: از سطح تعریف پروژه‌ها رد شدیم و هر دوهفته یکبار شاخص‌ها را بررسی و ارزیابی می‌کنیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: در نشست‌های کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بررسی و هدف هر پروژه مشخص می‌شود.
وی بیان کرد: فاز یک، دو و سه پروژه تالار مرکزی یاسوج که از سال‌ها پیش کلنگ زنی شده است برای تکمیل و بهره‌برداری به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و جز پروژه‌های پیشنهادی در سفر هیئت دولت به استان است.
خادمی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی اقتصاد مقاومتی باید محور فعالیت مدیران باشد، تصریح کرد: بخشی از ارزیابی دستگاه‌های اجرایی از سوی دولت به میزان فعالیت و عملکرد آنها در کارگروه اقتصاد مقاومتی بستگی دارد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه عمده پروژه‌های دولت زیرساختی هستند، عنوان کرد: این پروژه‌ها معمولا درآمدزا نیستند و بیشتر در بخش‌های کشاورزی و آبرسانی در حوزه روستایی متمرکز هستند.
وی بیان کرد: براساس دستورالعمل دولت واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی است که انتظار می‌رود مسئولان استان در این زمینه از تمام توان خود استفاده کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد
Iran, Islamic Republic of
پروزه های زادی در حوزه بویراحمد ودنا در حال شکل گیری ایست که ان شاله باعث درگونی در حوزه هی مختلفی در مرکز استان خواهد شد دست نماینده بویبراحمد ودنا درد نکنه
حسن
Iran, Islamic Republic of
اگر تمام طرح های نیمه کاره به بخش خصوصی داده شود خیلی برای پیشرفت این استان می تونه موثر باشه به خصوص برای بویراحمد ودنا از زحمات شبانه روزی حاج زارعی تشکر می کنیم
عسکر
Iran, Islamic Republic of
انتظار می رود که همه مردم و دستندرکاران دست در دست هم دهند و برای اعتلای این مرزوبوم هم صدا شوند تا کی تخریب به جای ضد ارزشی بودن بفکر با هم بودن باشیم
حمید
Iran, Islamic Republic of
در واقعه اگه بتونیم سرعت پروزه ها را بالا ببریم می تونیم باعث شکوفایی همه این استان بشیم دست گل نماینده محبوب و مردمی بویراحمد ودنا درد نکنه
روح اله
Iran, Islamic Republic of
میزان بودجه ای که باید برای پروزه های این استان صرف بشه بیشتر به رویا شباهت داره چون بودجه کشور کم میاره فقط راهی جز این نداریم که به بخش خصوصی بدهیم
علی
Iran, Islamic Republic of
ضعفترین مدیر کل تاریخ ورزش استان را عوض کنید چه کسی این آقا را به استان ... چقدر خدایی مدیر توانمند در این استان وجود دارد حتی این آقا نتوانست مدیر تربیت کند ..تمام معاونین خود را..معاونین ایشان نیز بد عملکردی داشتند . خدا را در نظر بگیرید مدیری دلسوز ورزشی از بچه های خود استان باشد بومی وریشه دار .
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1