تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۱۹۰۵۸۵

مرغ ۸۷۰۰ تومان / دلالان با پشتوانه چه کسانی در بازار جولان می‌دهند؟

۷
۰
کبنا ؛ 


امروز نشست تصمیم‌گیری در مورد قیمت مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسؤولان دست‌اندرکار از جمله جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام، صنعت و معدن و تجارت، اتحادیه مرغ‌داران و مسؤولان کشتارگاه‌‌ها به ریاست جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان برگزار شد.

پس از برگزاری این نشست و اظهار نظر همه اعضای جلسه و در جمع‌بندی نهایی مصوب شد که تا روز یک‌شنبه ۱۰ مردادماه قیمت مرغ کشتار روز در استان به ازا هر کیلوگرم هشت هزار و ۷۰۰ تومان باشد.

 
 
در این نشست همچنین مصوب شد که قیمت مرغ منجمد برای مصرف‌کنندگان شهر یاسوج به ازای هر کیلوگرم ۵ هزار و ۳۰۰ تومان و برای بقیه نقاط استان ۵ هزار و ۴۰۰ تومان باشد.

از دیگر مصوبات این جلسه الزام فروشندگان مرغ در سطح استان به نصب قیمت مرغ بر روی بنر در ورودی هر فروشگاه عرضه مرغ به قیمت مصوب بود.

نماینده سازمان صنعت و معدن و تجارت در این نشست از برخورد با هرگونه گران‌فروشی و عدم نصب بنر در ورودی مغازه‌های خبر داد.




 
 افزایش قیمت مرغ که بعد از تعطیلات عید فطر در استان سیر صعودی به خود گرفت باعث شد تا کش و قوس‌هایی در استان ایجاد شود و با عدم فعالیت حلقه‌ای از این زنجیره یا همان کشتارگاه، بحرانی در بازار مرغ به خصوص در شهر یاسوج ایجاد شود.

گوشت مرغ کشتار روز چند صباحی در بازار یاسوج کمیاب شد که در این بین هر کسی فرد دیگری را متهم به ایجاد این مشکل می‌کرد.

تحلیلی در این بین وجود دارد که می‌گوید این گرانی مرغ چندان بی‌ربط به سفر هیأت دولت به استان نیست و به قولی عده‌ای به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود در این برهه از زمان هستند.

 
 
اما امروز نشستی با حضور مسؤولان مربوطه و دست‌اندرکاران تولید و توزیع و کشتار مرغ در سازمان جهاد کشاورزی با نام نشست ستاد تنظیم بازار به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و هر یک از افراد مرتبط با تولید و توزیع گوشت مرغ در استان استدلال‌ خود را بیان کردند.

جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که دلیل این افزایش قیمت ناگهانی در استان چه بوده است، اظهار کرد: این نوسان قیمت نگرانی‌هایی را هم برای تولیدکننده و هم مصرف‌کننده به وجود آورده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: افزایش قیمت مرغ تنها در استان ما اتفاق نیفتاده، بلکه برای کشور این افزایش قیمت را داشته‌‌ایم.

وی بیان کرد: اما در استان ما برخی مشکلات اساسی در زمینه تولید مرغ وجود دارد و تولیدکنندگان به تناسب مصرف استان، مرغ تولید نمی‌کنند.

گوهرگانی گفت: یک عده دلال نیز وجود دارند که افزایش قیمت مرغ را در استان تشدید می‌کنند و به دنبال سود بیشتر خود هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه برخی یکه‌ تازی‌ها نیز موجب این روند افزایش قیمت گوشت مرغ در استان شده است، افزود: وقتی در مرکز استان تنها یک کشتارگاه داشته باشیم و رقیبی وجود نداشته باشد چنین اتفاقاتی را شاهد خواهیم بود.

 


 
وی با توصیه به اتحادیه مرغ‌داران استان مبنی بر اینکه کشتارگاه صنعتی یاسوج را راه‌اندازی مجدد کنند، اظهار کرد: این اتحادیه باید بتواند کشتارگاه صنعتی طیور را در یاسوج که در حال حاضر راکد است یا خریداری کرده یا اجاره بلند مدت کند تا در آینده با مشکلات این چنینی روبه‌رو نشویم.

گوهرگانی به مصرف گوشت مرغ به صورت روزانه در یاسوج اشاره کرد و گفت: در روزهای عادی ۲۰ تن مرغ کشتار روز و بین ۷ تا ۱۰ تن مرغ منجمد مصرف شهر یاسوج است که در روزهای خاص مصرف حتی تا ۶۰ تن در روز را نیز داریم.

 


 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به وجود تعداد ۱۴۰ واحد مرغداری در استان اشاره کرد و گفت: تعداد ۷۰ واحد از آن‌ها در طول سال درگیر جوجه‌ریزی هستند که توان تولید سالانه تنها ۸ هزار تن گوشت مرغ را در استان دارند.

وی با بیان مقدار مصرف سالانه استان افزود: مصرف سالانه استان ۱۶ هزار تن در سال است که سالانه باید بین ۷ تا ۸ هزار تن واردات مرغ از سایر استان‌ها داشته باشیم.


نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باید ی فکری به حال بازار گچساران کرد
مندنی
Iran, Islamic Republic of
واقعا مردم از دست شماها چه میکشند خودشان نرخ تعیین میکنند شما تاییئ میکنید چه مسولی هستید که نمی توانید مرغ کنترل بکنید خدا به دادمردم برسد
Iran, Islamic Republic of
مرغهای زنده رو دوباره فعال کنین
فیشهای نجومی رو جلوشو دارن میگیرن مدیران دنبال درامدهای دیگه هستن
درود
Iran, Islamic Republic of
احسنت ببرینش بالاتر تعارف نکنید
مگه می خوایید بخریید که اهمیتی به قیمت بدین
Iran, Islamic Republic of
ببخشید مردم استان آگاه هستند قیمت گوشت مرغ در سراسر کشور ۸۰۰۰ تومان هست این ۷۰۰ تومان اضافی از کجا آب میخورد؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تمام مسولین زی ربط با مرغ با دلالان هم دست هستند الکی سر مردم را کلاه می گزارند وجلسه تشکیل می دهند
مندنی
Iran, Islamic Republic of
باحمایت مسولین امر خوب جولان میدهند
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1