تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۱۹۰۵۴۴

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی دو شرکت در استان

۳
۰
کبنا ؛
 امروز سرمایه‌گذاران دو شرکت بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مدنظر استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج حضور یافتند.
عضو شرکت سرمایه‌گذاری پتروهلال انرژی در نشست با مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این شرکت آمادگی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های غیر از صنعت نفت استان کهگیلویه و بویراحمد تا سقف ۱۰ میلیارد دلار را دارد اظهار داشت: در حال حاضر در حال انعقاد تفاهم نامه برای سرمایه‌گذاری در پالایشگاه نفت گچساران هستیم.
عبدالحمید خمیس افزود: امضای قرارداد سه جانبه، تضمین دولتی جهت سرمایه‌گذاری خارجی و معرفی و تأیید یک بانک استانی از طرف بانک مرکزی برای واریز سرمایه موردنظر به حساب بانک سه فاکتور زمینه‌ساز شروع سرمایه‌گذاری و عملیاتی شدن پروژه پالایشگاه نفت گچساران است.
وی تصریح کرد: ظرف ۴۸ ساعت آینده در صورت عملیاتی شدن موارد توافق آمادگی شروع کار و انجام اقدامات بعدی را داریم.
عضو شرکت سرمایه‌گذاری پتروهلال انرژی بیان کرد: سرمایه موردنیاز اولیه برای شروع عملیات اجرایی از طرف بانک CAIXA به وزارت امور اقتصادی و دارایی مورد تأیید بانک مرکزی به میزان ۳٫۸ میلیارد دلار اعلام شده است.
خمیس با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری پتروهلال انرژی یکی از ۳ گروه مهم دنیا در زمینه سرمایه‌گذاری است عنوان کرد: ما می‌توانیم در هر پروژه‌ای که استان کهگیلویه و بویراحمد تمایل داشته باشد از نظر فنی و مادی سرمایه‌گذاری کنیم اما لازمه کار برای سرمایه‌گذاری تضمین دولتی است.
شرکت سرمایه‌گذاری پتروهلال انرژی در حال حاضر مجری طرح تولید انواع نفت سفید، نفت گاز، گاز مایع و غیره در پالایشگاه نفت گچساران واقع در منطقه لیشتر است.
حمایت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از سرمایه‌گذاران خارجی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسؤولان ارشد استان از سرمایه‌گذاران خارجی به صورت جدی حمایت می‌کنند.
 مجید محنایی امروز در دیدار جمعی از سرمایه‌گذاران خارجی با اشاره به حمایت مسؤولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد از سرمایه‌گذاران گفت: اولویت اصلی مدیریت ارشد استان حمایت از سرمایه‌گذاران است و استان از سرمایه‌گذارانی که متناسب با شرایط استان قصد سرمایه‌گذاری را داشته باشند به صورت جدی حمایت می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور نخستین گروه سرمایه‌گذار خارجی در استان، اظهار کرد: اولویت سرمایه‌گذاران خارجی سرمایه‌گذاری در پالایشگاه گچساران است که قبلا در این خصوص با وزارت نفت مکاتبه شد اما به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی اولویت اصلی استان برای سرمایه‌گذاران خارجی را تأمین خوراک پالایشگاه گچساران دانست و افزود: سرمایه‌گذاران در این پروژه رقیب‌هایی دارند و اولویت را به کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشند می‌دهیم.

این مسؤول تصریح کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله زمین، آب،برق و مواد اولیه برای سرمایه گذاری در پالایشگاه گچساران فراهم شده و برای تسریع در روند کار نیازمند حضور سرمایه‌گذار جدی در این طرح هستیم.

محنایی با اشاره به در پیش بودن سفر هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرصت خوبی است که بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاری این گروه خارجی در این سفر مطرح و حل شود.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دنبال سرمایه‌گذار جدی در این پروژه هستیم، افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تمامی هلدینگ‌های کشور برای حضور و سرمایه‌گذاری در استان گفتگو کرده، ضمن اینکه ما برای حمایت از سرمایه‌گذاران جدی هستیم.

وی با بیان اینکه به سنگ‌اندازی در جلوی سرمایه‌گذار معتقد نیستم و باید شرایط برای حضور سرمایه‌گذار فراهم شود، تصریح کرد: وزارت نفت برای تأمین خوراک پالایشگاه گچساران مجوز مورد نیاز را صادر کند.


نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تازه داریم به یه کوچولو از حقمون میرسیم،اون روهم مدیون تاجگردونیم
Iran, Islamic Republic of
محنایی همون سکوت کنی و حرفی نزنی عمر مدیریتت بیشتر میشه
این هم ازبرکات سفراستانداروتیم اقتصادی ایشون به روسیه بود وقت خداکند مثل سرمایه گذارلبنانی نشود که کورپشیمان شده والان وقت میگه سرمایه اولیه من بدیدبقیش پیش کش مسئولین استان باشد؟؟؟؟
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1