تاریخ انتشار
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۱۹۰۳۰۴

تجمع دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی در جلوی استانداری

۴
۰
کبنا ؛
مصوبه شماره ۹۲۷ شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۲۴ اسفندماه ۹۴ که مانع از انتخاب دلخواه دانش اموزان در انتخاب رشته تحصیلی می‌شود داد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد را درآورد.danshamozan


برخی از دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به این مصوبه جلوی استانداری تجمع کردند، گفتند: یکی از آرزوهایمان تحصیل در رشته تجربی و رشته‌های حوزه بهداشت و درمان بوده ولی هم اکنون در حالی معدل بالای ۱۹ داریم اجباری مانع تحصیل در رشته تجربی شده‌اند و می‌گویند تشخصیص داده‌ایم در رشته کودک یاری ادامه تحصیل دهید.
 
توسعه متوازن شاخه‌ها و رشته‌ها دلیل منع به رفتن رشته تجربی
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: طبق مصوبه ۹۲۷ شورای عالی آموزش و پرورش ۱۰ درصد نظر دانش آموز، ۳۵ درصد عملکرد تحصیلی، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای۳۰ درصد، ۱۰ درصد نظر معلم، ۵ درصد نظر والدین و ۱۰ درصد نیز نظر مشاور از جمله ملاک‌ها و عوامل تاثیرگذار در هدایت تحصیلی دانش آموزان است.
ایوب رضایی در پاسخ به این سوال تسنیم که برخی دانش آموزان معترض به مصوبه هدایت تحصیلی که معتقدند داشتن معدل بالای ۱۹ و مانع از انتخاب رشته تجربی ظلم است، افزود: عملکرد تحصیلی دانش اموزان ۳۵ درصد ملاک موثر در هدایت تحصیلی است و به طور حتم در زمینه ۶۵ درصد موارد دیگر مشکل دارد.
وی در زمینه ارزیابی نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای بیان کرد: مشاور مدارس در طول سال در زمینه استعداد، رغبت، شخصیت و ارزش‌های تحصیلی شغلی دانش اموزان آزمون‌های را برگزار می‌کند.
رضایی توسعه متوازن شاخه‌ها و رشته‌ها را از جمله اهداف مصوبه هدایت تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: تورم رشته تجربی در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است به طوری که ۵۶٫۸۵ درصد دانش اموزان نظری به انتخاب رشته دتجربی رو می‌آورند در حالی میانیگن کشور ۴۶٫۳۱ درصد است.
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای عالی آموزش و پرورش و شورای اشتغال به این نتیجه رسیدند در صورتی دانش آموزان را به سمت رشته‌های مختلف هدایت نکنند کشور در آینده با چالش بروبه‌رو می‌شود به طوری که در برخی رشته‌ها دانش آموز برای آینده کشور نداریم.
رضایی با اشاره به سهیمه بندی استان‌ها در رشته تجربی اظهار داشت: سهیمه استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته تجربی باید به ۵۵٫۸۵ درصد برسد.
علوم تجربی پرطرف‌دار‌ترین رشته کنکور در کهگیلویه و بویراحمد
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ درصد داوطلبان کنکور در استان در گروه آزمایشی علوم تجربی به رقابت می‌پردازند و این رشته کماکان پرطرفدار‌ترین رشته کنکور در این استان است.
سیاوش باقری اظهار داشت: در کنکور سراسری سال ۹۵ در استان بیش از ۱۷۴۱۶ نفر رقابت می‌کنند که نسبت به آمار ۱۸ هزارنفری سال گذشته کاهش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.
وی ابراز کرد: در حوزه بویراحمد و دنا ۸۹۳۰، کهگیلویه ۳۸۰۶، گچساران ۲۷۴۹، بهمئی ۶۶۳، لنده ۷۳۴ و چرام ۵۳۴ داوطلب در آزمون امسال با هم به رقابت پرداختند.
باقری با بیان اینکه همانند سال گذشته تعداد داوطلبان خانم‌ از آقایان بیشتر بود خاطرنشان کرد: ۱۰۰۲۴ نفر خانم و ۷۳۱۲ نفر آقا در کنکور امسال شرکت می‌کنند.
مدیر آموزش دانشگاه یاسوج به آمار داوطلبان کنکور در گروه‌های آزمایشی پنجگانه اشاره کرد و افزود: ۱۰۱۱ نفر در گروه آزمایشی ریاضی، ۳۴۷۳ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۲۵۴۶ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۴۰۶ نفر در گروه‌ آزمایشی هنر و ۹۸۱ نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
به نظر میرسد که در شهرستان . مشکل اصلی مدیریت اموزش و پرورش این شهرستان میباشد.
اقای . بسیار سیاسی کاری انجام داده. مخصوصا در ساماندهی مدیران مدارس.
ایشان گفتمان اعتدال که پیروز انتخابات بوده را .و اصولگراهای معتدل رو هم حذف کرده
Iran, Islamic Republic of
به نظر میرسد که در شهرستان بویراحمد مشکل اصلی مدیریت اموزش و پرورش این شهرستان میباشد.
ا..کاری انجام داده. مخصوصا در ساماندهی مدیران مدارس.
ایشان گفتمان اعتدال که پیروز انتخابات بوده را ... و اصولگراهای معتدل رو هم حذف کرده
همکار فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
درشهرستان گچساران دانش آموزانی که عملکرد تحصیلی بالایی دارتد کمتر برای رشته تجربی انتخاب شده اند سایر امتیازات بطور صوری به برخی دانش آموزان داده شده و به برخی داده نشده است به عنوان مثال دانش آموزی که در آزمون مدارس تیزهوشان رتبه ۱است در رتبه بندی آموزش و پرورش رتبه ۴۰است کجا عقل این را می پذیرد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
همه این عزیزان دیروز تشریف آوردن در برنامه خرس بلوط وهمکاری کردند جهت پاکسازی وجمع آوری اشغال های که در پارک جنگلی بود دستشون درد نکنه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1