تاریخ انتشار
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۱۹۰۲۳۱

شمارش معکوس برای از کار افتادن قلب جنگلبان بویراحمد

۵
۰
کبنا ؛
جنگلبان سالیان نه چندان دور بلوط‌های زاگرس مرکزی این روزها سخت بیمار بوده و شمارش معکوس برای از کار افتادن قلب این حامی بی‌ادعای جنگل‌های بویراحمد آغاز شده است.


 
سعید نظری



جنگل‌های بویراحمد هرگز از یاد نخواهند برد مردی را که بی‌مهابا قلبش را برای صیانت از بلوط‌های ایستاده بر قامت استوار زاگرس مرکزی قربانی کرد.
سعید نظری مدیرسابق منابع طبیعی شهرستان بویراحمد که ۲۲ سال از عمر ۴۵ ساله خود را صرف حفاظت از طبیعت شهرستان بویراحمد کرد، فردی نام‌آشنا برای دوست‌داران و حامیان طبیعت در این شهرستان است و هرگز تلاش‌های بی‌وقفه‌اش در صیانت از جنگل‌های بویراحمد از یاد نخواهد رفت.
نظری روزی که به عنوان مدیر منابع طبیعی شهرستان بویراحمد معرفی شد خود را تنها یک جنگل‎بان نامید و نه رئیس. و از همان روز نخست قلبش برای حفاظت از جنگل‌های استان تپید.
جنگل‌بان بیمار کهگیلویه و بویراحمد روزها و سالیان زیادی از عمرش را در میان شعله‌های آتش و دود جنگل‌های زاگرس گذراند و ریه‌هایش را در سایه دود و دم بوته‌های آتش گرفته به فراموشی سپرد، تا مردی که روزی خود را برای حفاظت از مخمل سبز قامت جنگل‌های بویراحمد فدا کرد این روزها در اوج تنهایی با بیماری قلبی دست و پنجه نرم کند.
رئیس سابق منابع طبیعی شهرستان بویراحمد که یک سالی می‌شود دچار مشکلات قلبی شده یکی از دلایل بیماری خود را دود ناشی از سوختن جنگل‌ها می‌داند و به خبرنگار تسنیم می‌گوید: بیماری قلبی من بیشتر به دلیل آتش‌سوزی‌های چرندگان و پرندگان و به طور کلی فون و فلور جنگل‌های بویراحمد بود که سبب از کار افتادن ریه و نهایتا ضعیف شدن قلبم شد.

وی تصریح می‌کند: وقتی آتش‌سوزی رخ می‌دهد همه موجودات روی خاک از مورچه گرفته تا مار و سایر چرندگان در آتش جنگل‌های بلوط می‌سوزند و دود حاصله سبب تخریب قلب و ریه می‌شود.
نظری بیان می‌کند: در هر حال طی روزهای آینده در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران با توکل بر قادر متعال پیوند قلب خواهم زد.
جنگلبان بیمار بویراحمد به هزینه‌های سرسام‌آور دوران مداوای خود اشاره می‌کند و می‌افزاید: از آبان‌ماه سال ۹۴ به مدت ۴ ماه در تهران بستری بودم که هزینه‌های زیادی در بر داشت.
بی‌مهری سازمان جنگل‌ها به جنگلبان بیمار بویراحمد
نظری بیان می‌کند: در گیر و دار این ماجرا رئیس سازمان جنگل‌ها بهار امسال در سفری که به استان کهگیلویه و بویراحمد داشت قول مساعد داد که به من کمک مالی کند، اما بعد از دستور مساعدت وی، برخی مسئولان متولی توجهی ندارند.
وی می‌گوید: امور مالی سازمان جنگل‌ها با وجود دستور رئیس این سازمان هیچ اهمیتی به موضوع نمی‌دهد، این در حالی است که به گفته پزشکان دود ناشی از سوختن جنگل‌ها عامل اصلی مشکل قلبی من است.
قلب نیمه جان نظری هنوز هم برای جنگل‌های بویراحمد می‌تپد و با ابراز نگرانی از وضعیت جنگل‌های بلوط استان به‌ویژه در شهرستان بویراحمد می‌گوید: اخبار بسیار بدی از وضعیت جنگل‌ها به گوش می‌رسد و هر روزه خبرهایی مبنی بر آتش‌سوزی درختان جنگلی در منطقه می‌شنویم که بسیار نگران‌کننده و دردآور است.
اما برای یک کارمند پیوند قلب کاری کمرشکن است زیرا هزینه‌های زیادی به دنبال دارد، از این رو از سازمان جنگل‌ها انتظار می‌رود دست یاری خود را برای بهبودی جنگلبان بویراحمد دراز کنند تا تلاش شبانه‎روزی و بی‌وفقه این حامی طبیعت در حفظ و صیانت از جنگل و طبیعت به یک خاطره تلخ برای مردم کهگیلویه و بویراحمد تبدیل نشود.
مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای بهبود جنگل‌بان بیمار بویراحمد و بازگشت دوباره وی به عرصه حفاظت از بلوط‌های زاگرس دعا کرده و از سازمان جنگل‌ها می‌خواهند تا به وعده خود مبنی برای مساعدت مالی این حامی طبیعت عمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به پیشنهاد بنده ازبین تمامی مدیران در سطح استان جشن گلریزان برای او برپا کنند تا شاید گوشه ای از هزینه های درمانی و زحمات چند ساله ایشان جبران شود
Iran, Islamic Republic of
دود ناشی از سوختن باعث شده؟ بابا بیخیال
Iran, Islamic Republic of
درود بی کران به جنگلبان دلسوزمان خدایا شفایش ده
Iran, Islamic Republic of
خداسلامتی بده ان شا الله
روشن
Iran, Islamic Republic of
بله جنگلبان مزدش راگرفت
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1