تاریخ انتشار
جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۱۹۰۱۴۸

بلاتکلیفی شهرک‌های دهدشت / نبود کارخانجات اشتغالزا و جوانان بیکار کهگیلویه / مسئولان فریاد مردم لنده را بشنوند / شهرداری دیشموک به تنظیف جداول توجه کند /

۱
۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد /
نبود کارخانجات اشتغالزا عامل بیکاری جوانان کهگیلویه است
امام جمعه موقت دهدشت نبود کارخانجات اشتغالزا را عامل بیکاری نسل جوان دانست و گفت: اگر برای اشتغال کاری نکنیم فردای قیامت ما را محاکمه می‌کنند.
حجت‌الاسلام سید عبدالطملب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت روز ترویج مهارت‌های فنی وحرفه‌ای را از مناسبت‌های هفته پیش‌رو دانست و اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه با وجود اینکه در کارهای خیر از قبیل حضور در جبهه و فرزندآوری پیشگام بوده اما در کارآفرینی موفق نبوده است.
امام جمعه موقت دهدشت تصریح کرد: فرزندان این دیار بزرگ شده و مدارک دانشگاهی کسب کرده و الان جویای کار هستند.
وی با بیان اینکه کارخانه‌های اشتغالزا در این شهرستان احداث نشده است افزود: سال‌های گذشته که آهنگ مهاجرت از شهرستان به گوش می‌رسید در خطبه‌های نماز جمعه به فتوای مقام معظم رهبری که فرمودند کارخانجات اشتغالزایی به صورت مساوی بین استان‌ها تقسیم شود اشاره کرده بودم.
تقوی با اشاره به اینکه سهمیه ما از این کارخانجات گیرمان نیامده است ادامه داد: اگر من طلبه حرف نزنم و مسؤولان پیگیری نکنند نسل جوان بیکار فردای قیامت ما را محاکمه می‌کنند.
وی گفت: البته شهرک‌سازی مربوط به دولت نیست و مسؤولان شهرستانی و استانی باید برای رونق شهر مجوز شهرک دهند.
خطیب موقت نماز جمعه دهدشت به بلاتکلیفی شهرک‌های دهدشت اشاره و تصریح کرد: اگر شهرک پرستاران و ولایت مجوز بگیرند کارگران مشغول ساخت و ساز می‌شوند.
تقوی بیان کرد: آمار بیکاری که در برخی شهرها سه درصد و در استان‌ها هفت درصد گزارش شده است در استان ما ۱۷ درصد بوده که شاید این نرخ در شهرستان کهگیلویه ۲۰ درصد باشد.
امام جمعه موقت دهدشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در ۵ مرداد را یادآور شد و گفت: در قرآن آمده است وقتی حکومت اسلامی شود اولین کاری که می‌کند اقامه نماز است.
وی نماز جمعه را پیوند هفتگی با ولایت، انقلاب و ثمره خون شهدا دانست و گفت: حضور مردم دهدشت در این هوای گرم در نماز جمعه حاکی از قدردانی و قدرشناسی است.
دشمن از برگزاری ۹۰۰ آیین نماز جمعه در کشور واهمه دارد
امام جمعه موقت یاسوج به واهمه دشمن نسبت به برگزاری ۹۰۰ آیین نماز جمعه در کشور اشاره کرد.
حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات گروهک تروریستی داعش اظهار کرد: آن‌ها برای بدبین کردن دنیا نسبت به اسلام و مسلمین از استکبار جهانی خط می‌گیرند.
امام جمعه موقت یاسوج گفت: به همین منظور مسلمانان جهان باید مراقب این حرکت باشند و با همه توان در مقابل این تفکر قرار گرفته و برای نابودی داعش که دست‌پرورده استکبار جهانی است، تلاش کنند.
موسوی‌اعظم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج افزود: سالروز جنگ احزاب را در پیش رو داریم که باید از این واقعه درس گرفت، زیرا بسیار عبرت‌آموز است.
وی با اشاره به دلاورمردی حضرت امیرالمؤمنین(ع) در این جنگ گفت: ضربه‌ای که آن حضرت در جنگ احزاب زد از همه عبادات بالاتر بود.
امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۹۰۰ آیین نماز جمعه در کشور با شکوه هر چه تمام برگزار می‌شود.
این خطیب جمعه در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نماز جمعه به غیر از بخش عبادی یک بخش سیاسی هم دارد که دشمن اکنون از آن وحشت بسیار دارد، زیرا در خطبه‌های نماز جمعه دشمنی‌های آن‌ها و توطئه‌ها بر ملا می‌شود.
موسوی‌اعظم خاطرنشان کرد: ائمه جمعه نقش بسیار مهمی در رسوایی دشمنان و برملا کردن کید و توطئه آن‌ها در همه دوران داشته‌اند.
بیشترین هجمه دشمن به سنگر نماز جمعه بوده است/ وجود ۹۰۰ تریبون نماز جمعه افتخاری بزرگ برای نظام اسلامی
امام جمعه پاتاوه گفت: از ابتدا تاکنون بیشترین هجمه دشمن به سنگر نماز جمعه بوده است.
امروز نخستین نماز جمعه مردادماه امسال در شهر پاتاوه به امامت حجت‌الاسلام سید نورالله افشار اقامه شد.
وی ابتدا با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به تفسیر سوره یاسین پرداخت.
افشار در خطبه‌های نماز جمعه به ۵ مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه بعد از انقلاب توسط مرحوم طالقانی با حکم امام (ره) پرداخت و بیان کرد: یکی از خدمات این نظام گسترش و بسط تریبون‌ها و سنگرهای نماز جمعه است.
وی گفت: اکنون در حدود ۹۰۰ شهر کشور نماز جمعه برگزار می‌شود که برای نظام اسلامی افتخار و موفقیتی بزرگ است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه با بیان اینکه نماز جمعه از اولین روزهای برگزاری آماج حملات دشمنان بوده است اظهار کرد: به همین خاطر بعضی شهدای محراب در نماز جمعه یا در مسیر نماز جمعه به شهادت رسیدند.
وی افزود:امروزه هم با شایعات گوناگون می‌خواهند این سنگر محکم و نفوذ ناپذیر را تضعیف کنند.
امام جمعه پاتاوه در اهمیت این سنگر خاطرنشان کرد: سنگری که نقش تبیین گفتمان انقلاب اسلامی را دارد برای اهمیت آن همین بس که اولین خطبه‌خوان در اسلام پیامبر مکرم اسلام(ص) بوده است.
فقر از در و دیوار گچساران می‌بارد/ کجای دنیا مردم نان قرضی می‌خرند/ مسؤولان به داد این شهر برسید
امام جمعه گچساران با انتقاد شدید از وضعیت فقر و بیکاری در این شهرستان گفت: فقر از در و دیوار گچساران می‌بارد.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری و دوری از نافرمانی‌های خداوند اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری کلید گشایش درهای رحمت خداوند به روی انسان‌های مؤمن است.
وی افزود: اخلاق نیک و تقوا سبب نزدیک‌تر شدن انسان به خداوند در نتیجه دستیابی به لطف و مرحمت لایزال الهی می‌شود.
امام جمعه گچساران با اشاره به اهمیت دوست‌یابی و تأثیر آن در زندگی دنیوی و اخروی تصریح کرد: در خصوص انتخاب دوست آیات و روایات زیادی آمده که ما انسان‌ها باید کسی را برای رفاقت و دوستی انتخاب کنیم که سبب پشیمانی و ضربه زدن به ما نشود.
حجازی طی سخنانی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی گفت: امروز خاورمیانه به عنوان ثقل مرکز جهان اسلام شناخته شده و در این منطقه نعمت‌ها  و ثروت‌های خدادادی زیادی در کشورها از جمله ایران وجود دارد که باید از این نعمات بهره کافی را برد.
وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در این خصوص سخنرانی کردند و بر استفاده از مغزهای داخلی به جای توجه به مغزهای خراج کشور تأکید کردند.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه بزرگترین سرمایه مغز دانشمندان و نسل جوان است، گفت: متأسفانه در این خصوص آنگونه که باید کار نشده و سرمایه‌های کشور شناسایی نشده است.
حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل بیکاری در کشور و گچساران و بیان اینکه در گچساران چیزی حدود ۱۸ هزارنفر بیکار وجود دارد، عنوان کرد: در سطح کشور بی‌کاری وجود دارد اما به عنوان مثال آیا میانگین بیکاری در یزد و گچساران یکسان است.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند اقتصاددان باید با مبانی دینی آشنا باشد، گفت: اقتصاددان باید با قرآن و نهج‌البلاغه آشنا باشد باید درد دین داشته باشد تا مشکل نسل جوان را برطرف کند.
حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور و طرح سئوالی مبنی بر اینکه چرا مشکل اقتصاد حل نمی‌شود، عنوان کرد: اقتصاددان متدین با تقوا که درد مردم را داشته باشد، کم داریم؛ اقتصاددان باید اقتصاد را از آیات قرآن استخراج کند.
وی ادامه داد: مشکل ما اینجاست که نظر اقتصاددان ما به بیرون کشور است و با قرآن و نهج‌البلاغه آشنا نیست.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه دشمنان ما از قرآن و نهج‌البلاغه درس گرفته‌اند، متذکر شد: اما متأسفانه امید ما به بیرون از کشور است.
حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم دیده شدن عدالت اجتماعی در رونق اقتصادی گفت: این یعنی اگر نیروهای غیربومی یک استان از آن خارج شوند، کار در آن استان زیاد شده و کارگر کم می‌آورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقل خاطره‌ای از یکی از مسؤولان رده بالای گچساران گفت: این شخص عنوان کرد در ایام لیالی قدر تصمیم بر پرداخت مبلغی به یکی از نانوایی‌های شهر برای پخت نان به صورت رایگان برای مردم داشتم که با مراجعه به نانوایی؛ نانوا گفت که به جای این کار بدهی افرادی که توانایی خرید نان نداشته‌اند و نان قرضی گرفته‌اند را پرداخت کنید.
امام جمعه گچساران متذکر شد: در گچساران بام نفتی که بعضی افراد در دیگر شهرستان‌ها این شهر را غنی می‌دانند، بعضی از خانواده‌ها توان خرید نان ندارند و نان را قرضی تهیه می‌کنند.
حجازی با انتقاد شدید از این وضعیت عنوان کرد: در کجای دنیا نان قرض می‌دهند، این حرف من نیست؛ حرف یکی از مسؤولان رده بالای گچسارانی است.
وی با بیان اینکه فقر از در و دیوار گچساران می‌بارد، تصریح کرد: چه کسی باید به داد این شهر برسد؛ کجای دنیا سراغ دارید که کسی نان قرضی تهیه کند.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه  اقتصاد اسلامی بر عدالت اجتماعی تأکید دارد، متذکر شد: اگر در خانواده‌ای هشت نفر تحصیل‌کرده وجود دارد، دو نفر را مشغول به کار کنید نه اینکه دو نفر بیکار خانواده‌ای شاغل شود و هیچ‌کدام از هشت نفر تحصیل‌کرده خانواده دیگری شاغل نباشند.
حجازی عنوان کرد: این ظلم و بی عدالتی به شمار می‌رود و سبب فقر و فساد می‌شود.
لزوم توجه مضاعف شهرداری دیشموک به تنظیف جداول و معابر شهری
امام جمعه موقت دیشموک گفت: شهرداری در خصوص نظافت جداول و معابر دقت لازم و مضاعف داشته باشد.
حجت الاسلام شیخ شعیب عبدالپور امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی دیشموک، اظهار کرد: سه‌شنبه پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم حجت‌الاسلام سید محمود طالقانی را گرامی‌ می‌داریم.
امام جمعه موقت دیشموک افزود: ای کسانی که ایمان آوردید، چون برای نماز روز جمعه ندا داده شد، بسوی ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را رها کنید که این برای شما بهتر است.
وی بیان کرد: اقامه اولین نماز جمعه در مکان علمی به نام دانشگاه تهران نشان دهنده پیوند عمیق علم با عبادت و سیاست با دیانت است.
خطیب نماز جمعه دیشموک در ادامه تصریح کردید: دست به دست هم دهید و با هم برادر شوید، زیرا اسلام همه را به توحید و تشکیل اجتماعات دعوت می‌کند که نماز روز جمعه این امر مثبت را تحقق می‌بخشد.
وی خاطرنشان کرد: در پنج مردادماه و چنین روزی، سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد در سال ۱۳۶۷ را داریم.
امام جمعه موقت دیشموک اذعان کرد: سازمان مجاهدین خلق با جمع‌آوری سلاح‌ها از پادگان‌ها و جذب و اغفال جوانان و سازماندهی آنان، در صدد خیانت به اسلام و مسلمین برآمدند.
وی گفت: پس از اعلام جنگ مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و آشکار شدن چهره نفاق مجاهدین خلق، «عملیات مرصاد» به لطف الهی به مرگ سیاسی و نظامی سازمان مجاهدین خلق تبدیل شد و این روز را هم تبریک عرض می‌کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک با اشاره به خنده‌‌آور بودن طرح اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: هر روز به بهانه آزمایش‌های موشکی و نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم تحریم‌هایی علیه کشور ما تصویب می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه، آمریکا حامی جنایت‌ها و عامل سر بریدن شیعیان و ارسال سلاح‌ها به اقصی‌نقاط دنیا و ظلم و ستم است، تصریح کرد: آیا این‌ها همه ظلم و ضد حقوق بشر نیست که ایران را به حمایت از تروریسم محکوم می‌کنند!.
امام جمعه موقت دیشموک بیان داشت: از مسؤولین و تیم مذاکره‌کننده و هیأت همراه انتظار می‌رود که در مقابل سران کفر و حامیان ظلم و ستم غلظت رفتار داشته باشند.
خطیب نماز جمعه دیشموک با بیان اینکه، مُهر برجام خشک نشده بود، تحریم‌هایی جدید علیه ما تصویب می‌شد، خاطرنشان کرد: اُبهت و عظمت ملت شریف ایران بیش از آن است که در مقابل آمریکای جنایتکار خار شود و ساکت بایستد و هیچ حرفی نزند.
وی از مسؤولان خواست تا در مقابل بی‌ادبی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا، غلظت رفتار داشته باشند چرا که این حرکات و رفتارها با عقل جور در نمی‌آید.
امام جمعه موقت دیشموک از مسؤولین دیشموک خواست در خصوص مسأله آب و برق تلاش کنند چرا که این خواسته‌ به‌حق مردم است.
وی در پایان متذکر شد: شهرداری در خصوص نظافت جداول و معابر و اطراف شهر دقت لازم داشته باشد.
ملت اجازه دزدی و غارتگری از بیت‌المال را نمی‌دهد
امام جمعه موقت باشت گفت: ملت ما اجازه نمی‌دهد عده‌ای دزد و غارتگر به پیکره بیت‌المال هجمه وارد کنند.
حجت‌الاسلام سید حبیب بلادی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: طبیعت و آفرینش زندگی، سن ازدواج را تعیین کرده است تا در سن بلوغ پسران و دختران ازدواج کنند.
امام جمعه موقت باشت افزود: تأخیر از این سن عوارض جسمانی، روحانی و اجتماعی در پی خواهد داشت، نیاز جنسی هر مرد و زن مانند نیاز به غذا و آب است.
بلادی گفت: هر جوانی نیاز به تشکیل خانواده دارد اما موانعی بر سر راه ازدواج وجود دارد.
وی با برشمردن موانع ازدواج بیان داشت: عده‌ای از جوانان از نظر مالی فقیر هستند، بنابراین باید عفت به خرج دهند که عوارض جسمی و روانی در پی خواهد داشت، حکومت اسلامی و خانواده باید در حد توان به آنها کمک کنند یا هزینه ازدواجشان را از بیت‌المال بپردازند.
این خطیب جمعه افزود: عده‌ای از جوانان توقعات و بلندپروازی بیجا دارند و ازدواج را به صورت غول وحشتناک می‌بینند و فکر می‌کنند برای ازدواج باید هزینه میلیونی داشت، این فکر اشتباهی است.
بلادی در خطبه دوم نماز جمعه به پنجم مرداد سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد اشاره کرد و بیان داشت: به روح شهدای این عملیات غرورآفرین درود و سلام می‌فرستیم.
امام جمعه موقت باشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور افزود: دین اسلام دینی اجتماعی است.
وی ادامه داد: نماز جمعه هم عبادی و هم سیاسی است، یعنی اگر بخواهیم دیانت و سیاست را با مخلوط کنیم، مصداق واقعی آن نماز جمعه است.
این خطیب جمعه با اشاره به کودتای نافرجام در ترکیه گفت: بدون توجه به نیت آنها، جمهوری اسلامی اخلال در نظام سیاسی و اجتماعی هیچ جای دنیا را نمی‌پذیرد و محکوم می‌کند.
بلادی بیان داشت: ملت ما اجازه نمی‌دهد عده‌ای دزد و غارتگر بر پیکره بیت‌المال حمله‌ور شوند.
امام جمعه موقت باشت افزود: مردم ما منتظر عملی شدن قانون و برخورد نظام با اخلالگران هستند.
وی با تشکر از دولت و مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هنوز مردم قانع نشده‌اند، باید احکام شرعی در مورد همه مفسدین اجرایی شود.
مسؤولان فریاد مردم لنده را بشنوند/ آب شرب لنده کیفیت ندارد
امام جمعه موقت لنده با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: آب شرب، جاده ارتباطی، بهداشت و درمان و ده‌ها مشکل دیگر در شهرستان لنده وجود دارد که بارها از تریبون نماز جمعه مطرح شد تا مسؤولان فریاد مردم را بشنوند.
حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: نماز جمعه برکت نظام جمهوری اسلامی بوده که امروز بیش از ۹۰۰ شهر از این نعمت برخوردار هستند.
وی به اولین نماز جمعه یعد از پیروزی انقلاب اشاره و افزود: اولین نماز به امامت آیت‌الله طالقانی آغازی بود برای روشنگری و بصیرت‌افزایی که امام خمینی(ره) فرمان تشکیل آن را داده‌اند.
امام جمعه موقت لنده تصریح کرد: نماز جمعه خاکریز محکم و نفوذناپذیری برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا خاطر نشان کرد: نماز جمعه نمایش قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام و پشتوانه محکم انقلاب برای گسترش دین است.
وی در ادامه با اشاره به ائمه جمعه لنده در طی هشت سال گذشته یادآور شد: ائمه جمعه در راستای ترویج دین و بالا بردن بینش سیاسی مردم تلاش بسیاری داشتند که جای تقدیر دارد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده با اشاره به ناتمام ماندن مصلی نماز جمعه لنده گفت: در کنار مصلی نماز جمعه باید بستری فرهنگی و تفریحی تدارک دیده شود.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا در ادامه به عملیات غرورآفرین مرصاد اشاره و افزود: ملت ایران در هر شرایط و زمانی آمادگی مقابله با منافقان و دشمنان نظام و انقلاب را دارند و هیچگاه اجازه تعرض به خاک و آرمان‌های خود را به دشمنان نخواهند داد.
وی به ضرورت ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در کشور اشاره و گفت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه اقتصاد وجود دارد باید اقتصاد مقاومتی و ترویج خود اشتغالی در دستور کار مسؤولان بیش از پیش قرار گیرد تا با اعتماد به توان داخلی البته آموزش‌های لازم در این خصوص به توسعه اصلی دست‌یابیم.
امام جمعه موقت لنده یادآور شد: اگر بخواهیم چشم امید به دیگران داشته باشیم به جایی نخواهیم رسید.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا خاطرنشان کرد: البته نباید فشارهای جهانی برای ضربه زدن به اقتصاد و توان داخلی کشور را فراموش کنیم، دولت باید زمینه ورود مردم به اقتصاد را فراهم کنند.
وی افزود: ایران دارای سرمایه عظیم در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن و ... بوده که باید زمینه بهره‌برداری از آن مهیا شود.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا در ادامه به مظلومیت مردم کشمیر اشاره و گفت: دنیا نباید از اقدامات وحشیانه علیه بشریت غافل شود و این اقدامات در کشمیر را باید محکوم نمایند.
وی در ادامه به بحث حقوق‌های نجومی در کشور اشاره و افزود: ملت ایران منتظر برخوردهای قاطعانه مسؤولان با این پدیده در کشور هستند و سر سری گرفتن آن باعث بی‌اعتماد ملت به مسؤولان خواهد شد.
امام جمعه موقت لنده در ادامه به کودتای نظامیان در ترکیه اشاره و یادآور شد: این حرکت به طور محکوم بوده ولی حضور مردم در دفاع از آرمان‌ها باید جدی گرفته شود.
وی در ادامه به مشکلات شهرستان اشاره و گفت: آب شرب لنده با وجود همه آزمایشاتی که انجام شده مناسب مصرف مرم نبوده و نیاز است طرح انتقال آب از موگرمون در دستور کار قرار گیرد.
الهی‌نیا به وضعیت راه‌های شهرستان لنده نیز اشاره و افزود: در آستانه سفر دولت به استان هستیم مسؤولان با اولویت‌بندی مشکلات در حوزه راه، بهداشت و درمان و اشتغال ومسکن جوانان و ورزش و ... سعی در رفع این مشکلات داشته باشند.
امام جمعه موقت یادآور شد: فریاد مشکلات شهرستان بارها از تریبون نماز جمعه زده شد نیاز است توجه جدی به این مشکلات شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

رهگذر خسته
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا ناراحت نبا همه شون تو یاسوج سرمایه گذاری کردن میلیاردی دهدشت براشون شده ٍار باستانی
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1