تاریخ انتشار
جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۱۹۰۱۳۹

مدیرانی که ترمز کارها هستند؟

۲
۰
کبنا ؛متن ارسالی
امروز استان کهگیلویه و بویراحمد پس از گذشت سی و چند سال از انقلاب جمهوری اسلامی ایران هنوز لفظ محروم بر پیشانی این استان خودنمایی میکند .اما دلایل این خودنمایی را میتوان در چند شاخه بررسی کرد که یکی از مهمترین این دلایل را میتوان در مدیریت ادارات و مسئولین ارشد استان جستجو کرد .در سال های گذشته اکثر مدیران ارشد استان و مدیریت های رده بالا در اختیار افراد غیر بومی و غالبا از استان همجوار فارس بود که این موضوع خود به نوعی تمام بودجه و تصمیمات به سمت هموار نمودن مسیر ورود افراد از این استان به ادارات پیش می برد . در سال های اخیر با ورود نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع کم کم این نوع مدیریت تغییر کرده ونوعی بومی سازی در پیش گرفته شدولی چیزی که در طول این مدت از نظرها پنهان مانده است تغییر مدیران رده میانی است که در بعضی از ادارات کل سالهااست از نظر پنهان مانده است. در بعضی از ادارات مدیرانی وجود دارد که بیش از دو دهه مدیر بوده و نه تنها در توسعه وپیشرفت کارها کمکی نمیکنند بلکه به نوعی باعث جلوگیری از رونق کارها و به نوعی ترمز در کارها هستند. این گونه مدیران که در ادارات کل استان الا ماشالا کم هم نیستند بدلیل سابقه زیاد و به نوعی ریشه دار بودن سعی در حفظ پست و مقام خود بوده لذا خود را به دردسر و پیگری کارها وطرحها ننداخته و به نوعی تلاش‌های مدیران کل را خنثی می‌کنند. این نوع مدیران به دلیل اینکه سابقه زیادی در اداره دارا هستند حتی برای مدیران کل خط مشی تعیین کرده و انگونه که خود دوست دارند اداره را کنترل می‌کنند و آن طرحی که خود دوست دارند اجرا میکنند. این جریان را می‌توان به سریال مدیرکل و شخصی به نام ممدوح تشبیه کرد.
حال چنیین نتیجه گیری می‌توان کردکه برای پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد چند شاخص باید مورد توجه قرار داد: ۱-تعیین مدیران کل با توانایی بالا و مرتبت با مسئولیت محوله.
۲-تغییر برخی مدیران میانی که به نوعی در پست مدیریت جا خوش کرده اند و به نوعی تبدیل به مرداب شده اند.
۳-استفاده از نیروهای نخبه وجوان استان کهگیلویه و بویراحمد که بدلیل کار شکنی همان مدیران جا خوش کرده اکثراً ترک دیار کرده و به استان های همجوار رفته و در آنجا بسیار موفق هستند.
در پایان انتظاری که از استاندار و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد می‌رود این است که در شناسایی این مدیران برنامه ریزی کرده و با جایگزین کردن نیروهای فعال و جوان به نوعی موتور خسته پیشرفت استان رو جانی تازه ببخشند. همانطور که آمده است باقی ماندن یک مدیر به مدت طولانی در یک منسب راه را برای تخلف هموار می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامی منابع طبیعی و محیط زیست فقط دنبال توقف پروژه های عمرانی اند و بس همین پروژ ه های که با خون دل و تعهد بالای استاندار محترم شروع میشود را اجازه کار نمیدند و متوقف میکنند اینها که بررسی شوند بیشتر به دیوار غرض ورزی در سطوح زیرمجموعه مدیریت میرسی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
یکی از مدیرانی که باعث ترمز کارها در بحث آموزش شده مدیر آموزش و پرورش ..میباشد.
که با .. که در ساماندهی مدیران مدارس داشته داد همه را درآورده.
ایشان نیروهای گفتمان اعتدال که پیروز انتخابات بوده را حذف کرده و نیروهای ..ه اصطلاح اصلاحطلب رو بکار گرفته
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1