تاریخ انتشار
جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۱۹۰۱۳۵

آقای خادمی از حد گذشته است این درد ویرانگر!

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛




سید مقداد مرتضوی پور
با توجه به اینکه اگر از مأموریت خطیر و مهمتان در برطرف نمودن مشکلات استان کهگیلویه وبویراحمد و همچنین مبانی و معارف فرهنگی این استان باخبر باشید، ما مردم شهر سوق که خود را در جملگی هیچ حزب یا گروه سیاسی نمی‌بینیم، تقاضامند هستیم که حضرت‌عالی از این همه بی مهری و کم کاری مسئولین که در این چند سال اخیر گریبان گیر مردم شهر سوق شده است چشم پوشی نکنید و مشکلات این شهر رو ریشه یابی کنید و راه وچاهی برای حل این مشکلات پیدا کنید.
جناب آقای خادمی شهر سوق جولانگاهی برای پیش برد اهداف و سوء استفاده های سیاسی مسئولین این منطقه شده است. چشم گوشتان را اگر به حقیقت بازکنید صدای ناله مردم و ادبای این شهر را از بی‌توجهی مسئولین خواهید شنید.
باور کنید مردم شهر سوق در حال جنگ هستند، جنگ بی آبی ، جنگ جاده خون (سوق به دهدشت) ،جنگ بیکاری،جنگ کمبود امکانات، جنگ افکار،جنگ مهاجرت و.....
جناب آقای خادمی زبانمان از گفتن خیلی ازحرف ها به ستوه آمد و از بس گفتیم و ناله زدیم و جنگیدیم ناهی برایمان نمانده و توانی در وجودمان نمانده است.
جناب آقای خادمی واقعا چه بیماری صعب العلاجی گریبان این شهرشده که مردمش این همه سال باید منتظر جاده ای باشن که زمانی جزء محدود جاده های آسفالتی بود که بعد از انقلاب در این منطقه راه اندازی شده بود .
کار به کجا رسیده است؛ آیا کسانی که عقبه ی فکری شان، ننگ آور و کارنامه عملکردشان نامطلوب ، به دنبال این هستند تا با اهداف شوم و زیر فشار بردن مردم این شهر آنها را از اصالت و اصل خویش دور سازند و این شهر را به متروکه بدون امکانات تبدیل کنند .
وای بر ما، وای بر ما و ننگ برافراد فراموشکاری که قدمت این شهر و فرهنگ و پیشرفت مردمانش و زحمات شهیدانش و رنج های مادرانش و زخم های دست پدرانش را این چنین وقیحانه از یاد برده اند.
جناب آقای خادمی حرفایمان از روی حق و حقوق شهروندی است که سال های سال بر این شهر و مردمانش خاموش شده است و روز به روز هم بدترو بدتر می شود.
جناب آقای خادمی هیچ چشمی انگار قصد دیدن ندارد و گوش هیچ مسئولی توجهی به شنیدن این درد مزمن چندین ساله نمی کند!
کجایند مسئولان محترم شهرستانی و استانی تا بنگرند که مردم این شهر به خاطر نبود خیلی امکانات ساده رفاهی و تفریحی از این شهر مهاجرت می کنند و هیچ کس هیچ کاری نمی کند. آیا واقعا این شهر با این قدمت و این مردم با این همه عقبه ی فرهنگی و علمی که زبان زد این استان است جزء افراد این ملت نیستند؟؟!
جناب آقای خادمی استاندار گرانمایه، به خدا قسم از حد گذشته است این درد ویرانگر!!!
چرا شهر سوق اینقدر مورد ظلم وبی توجهی قرارمی گیرد ؟ شهری که به خاطر داشتن پتانسیل های فرهنگی ،علمی ، مذهبی ، هنری ، ورزشی ، تاریخی ، سیاسی ، همیشه در منطقه حرفی برای گفتن داشت و همچنان هم دارد چرا این گونه مورد بی مهری قرار گرفته و دیگران تصمیم های نه چندان عاقلانه ای را برایش می گیرند که موجبات ناراحتی و نگرانی مردم و دلسوزان این منطقه می شود؟
جناب آقای خادمی جا دارد باز هم مشکلات شهر سوق را بازگو کنیم شاید گره ای از مشکلات این شهر برداشته شود:
آب آشامیدنی سوق چند سالی است به خاطر رسوب زدگی لوله های خیلی قدیمی اش مشکل اساسی دارد و بارها قول مساعدت به اداره آب و فاضلاب این شهر داده شده است ولی وقتی به مرحله اجرا میرسد خیلی کوتاهی می شود و حرف ها جامع عمل به خود نمیگیرند.
داستان جاده خون(سوق به دهدشت ) که دیگر نیازی به توضیح ندارد چون حرف هر محفل و جلسه ای شده است و فکر نکنم کسی باشد که از جریان این جاده و اتفاقاتش با خبر نباشد.
ورزش سوق که در سالیان قدیم یکی از قطب های این منطقه بود چند سالی است به علت نبود بودجه و امکانات و عدم مدیریت کافی رو به نزول است به طوری که خیلی از رشته های ورزشی که زمانی شهر سوق میزبان برگزاری مسابقات منطقه ای و استانی و شهرستانی آن بود به طور کلی منحل شده است و رکود ورزش در این شهر باعث شده که عده ای از جوانانش به سمت و سوی غلط کشیده شوند و طعمه ی دام اعتیاد و مواد مخدر شوند.
شهری که زمانی محل ایجاد یکی از اولین مکان های تحصیلی درحوزه دانشگاهی بود و در حیطه تحصیلات دانشگاهی درهمه ادوار گذشته وحال حرف های زیادی برای گفتن داشت خیلی مورد بی مهری قرار میگیرد به طوری که بعضی از رشته های تحصیلی دیگر در این شهر دایر نمی شوند ودانش آموزانش مجبور می شوند برای ادامه ی تحصیل در این رشته ها به شهرستان های دیگر بروند. وحتی نمایندگی سوق بعد از بخش شدن هیچ گونه پیشرفتی نداشت و هنوز که هنوزه در قالب همان نمایندگی فعالیت دارد و سرانه این اداره هنوز که هنوز است بر اساس نمایندگی پیش بینی میشود.
بعد از آنکه خبر بخش شدن شهر سوق بر سر زبان ها افتاد و عده ای از این قضیه استفاده سیاسی کردند هیچ گونه تغییری در ساختار این شهر، چه از لحاظ مستقل شدن ادارات و چه از لحاظ بودجه ای و امکااناتی که به یک بخش تعلق میگیرد مشاهده نکرده ایم و به نوعی فقط به صورت نمادین و کلیشه ای این عنوان رو به شهر سوق اضافه کردند.
هنر در شهر سوق، شهری که سنبل تعزیه و سوگواره ای محرمی در جنوب کشور است و بیش از ۱۵گروه تعزیه در آن فعالیت دارد و شهری که زادگاه شاعر و نویسنده و بازیگر کشوری زنده یادمرحوم حسین پناهی است به دلیل نبود امکانات هنری و نبود فضای مناسب و نبود سالن آمفی تئاتر روز به روز در حال ضعیف شدن است و روحیه هنری در جوانان این شهر خیلی ضعیف شده است .
شهرداری سوق سال های زیادی است که در سخت ترین شرایط اقتصادی خود جوابگوی مشکلات و خواسته های به حق مردم است و با دست خالی و با تلاش های فردی و کمک های خیرین و درآمد زایی در حال خدمت گزاری به مردم این شهر است و به دلیل نداشتن بودجه کافی جوابگوی بسیاری از انتظارات مردم نیستند وپروژه های این نهاد دولتی به دلیل عدم حمایت از آن سال هاست که راکد مانده و پیشرفت فیزیکی چندان زیادی ندارند.
کتابخانه شهید بهشتی شهر سوق در سال۱۳۷۶ تاسیس و بعد از گذشت ۱۹ سال هنوز از همان محیط و فضای مطالعه ای استفاده می شود و در این ۲۰ سال از طرف اداره ارشاد اسلامی ونهاد کتابخانه های عمومی هیچ توچهی به آن نشده است به طوری که به دلیل نبود امکانات مناسب و فضای مطالعاتی مجزا برای آقایان و خانما و نبود کتاب های جدید روز به روز از مراجعه کنندگان به این نهاد کاسته می شود.
تنها مرکز درمانی این شهر فاقد خیلی از امکانات ابتدایی در حوزه بهداشت و درمان است وبیشتر مواقع جوابگوی بیشتر مراجعه کنندگان نیست و تنها آمبولانس درمانی این شهر را بارهای بار خواستند به مراکز درمانی سایر نقاط منطقه منتقل کنند که با مخالفت مردم روبرو شدند.
طرح هادی شهر سوق نیاز به بودجه کافی دارد که در حد توان شهرداری سوق نمی‌باشد و این پروژه سال های سال است که به خاطر نبود بودجه کافی رها شده و رشد خیلی کم دارد در صورتی که این طرح به مبلمان شهری و ساختار شهری این منطقه خدمت زیادی می‌کند.
این چند خط را نوشتم تا شاید چند وقت یک بار باید وظایف کسانی که مسئولیت می‌پذیرند یا به عنوان کارمند از دولت حقوق می‌گیرند یادآوری شود. از این به بعد با شماست که بتوانید ریشه‌ی این معضلات را بخشکانید یا شما هم مثل خیلی از مسئولین نسبت به این مشکلات بی‌تفاوت باشید...؟
نام شما

آدرس ايميل شما

دل پر خون
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه سروران گرامی .....تنها را برون رفت از این وضعیت این است که شهرستانهای کهگیلویه ( بهمئی.چرام. لنده)و گچساران و بهبهان با مرکزیت گچساران یا بهبهان به عنوان استان زاگرس یا ....جدا شوند ....
Iran, Islamic Republic of
معمولا مرکز استانها یک برتری نسبت به دیگر شهرستان های آن استان دارند. به نظرتان یاسوج هم همینطور است ؟
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1