تاریخ انتشار
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۱۹۰۰۴۹

بازخوانی ضرب المثل بزرگواری

۴
۰
کبنا ؛

 
روزها چه زود می گذرد،اما این روزها به سبب تکنولوژی بخصوص خبرگزاری ها و سایت ها سخنان مسئولان و سیاسون در حافظه ثبت و ضبط می شود و می توان برای یادآوری آنها با یک کلیک دوباره به زمان عقب برگشت.
انگار همین دیروز بود، سه شنبه دوم دیماه ۹۳علی محمد بزرگواری برای افتتاحیه ترانس برقی در بردیان، به چرام سفر نمود که بعداز پایان افتتاحیه تقاضای نشست خبری از ایشان با خبرنگاران چرام را داشتیم،که این مصاحبه در شرکت برق چرام  اولین و آخرین بار نشست خبری بزرگواری با  اصحاب رسانه چرام بود.
بزرگواری نماینده ای بود ،که توسط یکی از حامیانش  لقب  مدرس کهگیلویه به او داد و از طرفی با “چماق لری” به جنگ وزیران روحانی رفت ،نه مدرسی او کمکی کرد و نه ضرب چماقش برای کهگیلویه کارساز شد.
با توجه به اینکه قبل از آن غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران خبری خوش را داده بود به مردم حوزه انتخابیه خود و همچنین مردم چرام به جهت پیگیری و احداث جاده باباکلان ـ چرام و وصل به بنادر جنوبی و اصفهان که در همین خصوص اولین سئوالم را از بزرگواری در خصوص این جاده از ایشان داشتم که البته به مذاقش خوش نیامد چون تمرکز بزرگواری بیشتر روی جاده باغچه سادات بود.
**یادآوری نشست خبری  چرام و ضرب المثل معروف بزرگواری!                                                                
حجت الاسلام بزرگواری نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران در چرام ، در جواب سوالی در مورد طرح دکتر تاجگردون به نام جاده ارتباطی چرام به باباکلان، که با توجه به اینکه قسمتی از این طرح در حوزه انتخابیه شما میباشد، چه کمکی از طرف شما به این طرح خواهد شد، بزرگواری با اشاره به اینکه این طرح نه در مجلس تصویب شده، نه در بودجه آمده، نه در معاونت راهبردی امده و نه از وزارت راه نظرخواهی شده است.
این‌ها می‌خواهند روستاهای نازمکان، دیل و آرو و این مناطق را از بن‌بست خارج کنند. حال اگر از بن‌بست خارج شوند، چرام هم از این طرح استفاده می‌کند.
وی گفت: این طرح ضرب المثل بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد، مثلاً مردم چرام می‌خواهند بروند باباکلان چکار بکنند که وصل بشود به باباکلان؟ یا گچساران؟ این طرح ها فکرها و زمان زیادی می‌برد.
بزرگواری با انتقاد از رسانه‌ها به دلیل توجه بیش از حد به طرح پیشنهادی جاده ارتباطی چرام به باباکلان، گفت: حالا چطور به جاده باغچه سادات که چرام را به مرکز استان ۲ ساعت نزدیکتر کرده است توجه نمی‌شود.
***کنایه “تاجگردون”به “بزرگواری”: شما مسخره بکنید اما من وصلش میکنم
اما در تاریخ ۲۱بهمن سال ۹۳ تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جشن دهه فجرجمعی از قشقایی های گچساران اظهار داشت:جاده پاتاوه،دهدشت به چرام و باباکلان عملیاتی و اجرایی میشود.
تاجگردون با کنایه به سخنان بزرگواری در چرام  گفت:بعضی از دوستان اجرایی شدن این طرح بزرگ وملی را به دید تمسخر نگاه کرده وعملیاتی شدن این طرح را خیلی مشکل می دانند گفت:شما مسخره بکنید اما من این جاده <چرام ، باباکلان>را به پاتاوه وصلش می کنم.
***پایان عصر بزرگواری و کارساز نشدن چماق لری!/ پول نفت گچساران و بهمئی در جیب مرکز نشینان!
 اما روزها و سالها گذشت و بزرگواری با انصراف از ثبت نام نمایندگی مجلس دور دهم با انبوهی از طرح های نیمه تمام و غیر فعال سیمان سپو،پتروشیمی دهدشت،جاده طسوج و چاسخار،فسفات چرام،جاده خون سوق،و دهها طرح و پروژ نیمه تمام در سالهایی که کشور در دوران نمایندگی ایشان بخصوص در دولت احمدی نژاد فروش نفت ۱۳۰دلاری گچساران و بهمئی هم نتوانست گره ای از مشکلات عظیم کهگیلویه بزرگ و خیل زیاد بیکاران را حل نماید
هر چند بزرگواری در حد توان خود خود کارهایی انجام داد اما سیاسی کاری محض ایشان در مجلس و گرفتار شدن در حلقه تندروهای مجلس ،تمرکز را از ایشان به روی مشکلات حوزه انتخابیه گرفت بطوریکه اکنون خیل عظیمی از مردم کهگیلویه روانه شهرهای جنوبی،فارس و گرفتار گرمای بنادر و شهرهای جنوبی شده اند و فارغ التحصیلان و جوانان این دیار به عنوان یک نیروی ساده و کارگری روزگار می گذرانند.
***عدل هاشمی میراث دار مشکلات عصر بزرگواریسم/ نمی داند زین را بردارد یا نمد زین را!؟
  عدل هاشمی نماینده کنونی چهارشهرستان میراث دار مشکلات به جای مانده از ۸سال نمایندگی علی محمد بزرگواری در مجلس است که می گوید تاکنون ۴۰هزار نامه درخواست شغل و کمک مالی ثبت کردم و روزانه صدها تماس تلفنی دارم .
در واقع عدل هاشمی میراث دار مشکلات و سخنان بزرگواری چه در سطح منطقه و ملی است که به قول ضرب المثل لری:  نمی داند زین را بردارد یا نمد زین را! چراکه کوهی از مشکلات و در واقع ریزش بهمن بیکاری و سونامی هر لحظه به سوی عدل هاشمی می آید و ایشان که در سخنرانی ها به چهارشهرستان آماده باش داده بود اکنون همین مردم چنان آماده هستند که شبانه روز شماره هاشمی را مشغول و به محض اطلاع از حضور ایشان در هر نقطه ای از استان و کهگیلویه و چرام و بهمئی و لنده در شهر و روستا و مناطق عشایری به سوی وی با آمادگی کامل هجوم می برند و درخواست شغل و وام و رفع مشکلات دارند.
***واکنش معاون وزیر راه به ضرب المثل بزرگواری
اما عصر روزچهارشنبه ۳۰تیرماه ۱۳۹۵  در گرمای گچساران و در بازدید امیر امینی معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه مهم جاده باباکلان ـ چرام که همراه دکتر تاجگردون نماینده گچساران بود و از پیشرفت این پروژه رضایت داشت بیان کرد:در سفر هیات دولت در مرداد ماه به کهگیلویه و بویراحمد درخواست بودجه ۳۰۰میلیارد ریالی برای اتمام ۳۰کیلومتر در پایان سال ۹۵ را داریم.
معاون برنامه‌ریزی اقتصاد و حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در جواب این سؤال که در سال های  گذشته حجت‌الاسلام علی‌محمد بزرگواری نماینده چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام عملیاتی کردن پروژه محور اصفهان، چرام، گچساران، باباکلان را توسط تاجگردون را مصداق ضرب المثل، بزک نمیر بهار میاد، کمبزه با خیار میاد تشبیه کرده بود، نظر شما در این مورد چیست؟ وی عنوان کرد: می‌بینید که پروژه اجرایی و محقق شده است.
از مزایای اجرای این طرح خارج شدن دهستان بویراحمد گرمسیری از بن بست ارتباطی، کاهش تصادفات جاده ای و سهولت دسترسی مردم شهرستان چرام و زائران بی بی حکیمه (س) به زیرساخت های جاده ای است.کاهش مسیر بنادر جنوبی به جاده اصفهان از دیگر مزایای اجرای این طرح است.
جاده باباکلان ـ چرام، شهرستان چرام را به بنادر جنوب کشور متصل می شود. اجرای این پروژه مسیر ۲۸۵کیلومتری چرام به جاده اصفهان را به ۱۸۵ کیلومتر کاهش خواهد داد.
امیدواریم که  مهندس عدل هاشمی پور نماینده کنونی کهگیلویه بزرگ به روند اجرایی این پروژه که چرام و روستاهای حومه را از بن بست خارج می کند توجه ویژه نماید چرا که راه محور توسعه است و اتمام این پروژه ،چرام را به مرکز کشور و همچنین بنادر جنوبی و آب های آزاد خلیج فارس و دریای عمان وصل می نماید./صبح خرد
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر
Iran, Islamic Republic of
حاج عدل ما همچنان آماده ایم قرارها یادتان نرود و العان چندین ماه است که آب لیکک و فسفات چرام و و و و و و را قول دادی شروع شود.
بسم اله پ شروع کن
ایلیاتی
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری هرچه بود دزد نبود رای نخرید راستی قیمت یه گوسفندیا بزچنداست ؟وقیمت شعور یه انسان چقدراست؟
ساکن قلعه رئیسی
Iran, Islamic Republic of
مشکلات به ۲۰سال قبل از بزرگواری بر می گردد لااقل انصاف داشته باشید
ملا نقطه ای
Iran, Islamic Republic of
برگواری رای نخرید ،اما به لطف و نظر شورای نگهبان رقیبی برایش نگذاشتند دروازه خالی گل زدن هم اب خوردن ..............
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1