تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۱۸۹۶۹۰

آقای نیکبخت! اگر کار فرهنگی صورت گیرد دیگر «غارت‌گری» جای افتخار ندارد

۷۰
۰
کبنا ؛رضا دارابی‌نیا

بعد از انتشار خبر محمدرضا نیکبخت با عنوان «چرا نمایندگان نباید رئیس جمهور را همراهی کنند؟ / دستگاه استان را بندرعباس برد / می‌ترسم از وضعیت ایدز در استان حرف بزنم[کلیک کنید]» یکی از مخاطبان به آن پاسخ داد که از منظر خوانندگان می‌گذرد؛IMG_3956

همین چند وقت پیش بود که اظهارات چنگیز جلیلوند از اهالی سینما که ظاهرا با نیت مزاح گفته شده بود و در آن به لرهای بویراحمد و ممسنی بی‌احترامی کرده بود موجی از اعتراض را برانگیخت و آقای سپهوند مجبور به عذرخواهی شدند. در‌‌ همان زمان نگارنده طی مطلبی با عنوان «در توهین به لر‌ها خودمان هم بی‌تقصیر نیستیم» نوشتم که اگر قرار بر اعتراض به جلیلوند باشد باید انروز که محمد رضا نیکبخت در سخنرانی انتخاباتی خود ما بویراحمدی‌ها را غارتگر خواند باید اعتراض و تحصن می‌کردیم البته شک ندارم که ان مطلب برای کسی مهم نبود و اصلاً دیده نشد و حتی اعتراض به جلیلوند بیشتر برگرفته از یک ژست اجتماعی جدید بود. در‌‌ همان مطلب به ضرس قاطع گفته بودم که اگر چه آقای جلیل وند عذرخواهی کرد ولی اقای نیکبخت نه تنها عذرخواهی نخواهند کرد که مجددا تکرار خواهند کرد.
آن زمان که نیکبخت گفت: «ما روزی عالم را غارت می‌کردیم» احساسم این بود که این صحبت کاملاً ضد اخلاق و برگرفته از یک ذهن متعصب و مانده در عصر قدیم است ولی خوشبین بودم که بیان آن حداقل ناشی از جو هیجانی انتخابات باشد ولی حالا بعد از انتخابات و در آستانه سفر تاریخی رئیس جمهور در حالی که باید همگی با عقلانیت و منطق آماده پذیرایی از رئیس جمهور باشیم. آقای نیکبخت بازهم با افتخار تمام مدعی شده‌اند «ما روزی عالم را غارت کرده‌ایم».
اقای نیکبخت یا نمی‌دانند «غارت‌گری» چیست و یا شخص ایشان از لحاظ ذهنی متعلق به‌‌ همان فضا هستند که در هر دو صورت بیان این کلمه زشت و نادرست است و هیج جای بحث کردن و یا حواله کردن آن به گذشته نیست که در‌‌ همان گذشته هم «غارت‌گری» ارزش نبوده است و مردم «غارت» گران را به چشم دزد و متجاوز نگاه می‌کردند. در نزد عشایر بزرگ لر این استان شجاعت و صداقت و مردانگی ارزش بوده است و غارت و یاغی‌گری ضد ارزش بوده‌اند..
بعضی هم شاید برای دفاع و توجیه این اظهارات مدعی شوند که عالم سیاست عالم خاصی است و اصطلاحا بی‌پدر و مادر است. در چنین فضایی از «غارت‌گری» معنای ماکیاولیستی مستفاد می‌شود. اما همه ما که نیکبخت را می‌شناسیم کاملا می‌دانیم که ایشان چنین منظور فنی‌ای ندارند و‌‌ همان «غارت‌گری» مذموم مد نظر است. ضمن انکه در‌‌ همان نگاه ماکیاولی «غارت‌گری» در عالم سیاست اصلا و مطلقا جای دفاع ندارد.
نکته دیگر انکه عالم مورد «غارت» قرار گرفته توسط «ما» ی مدنظر آقای نیکبخت ابدا معلوم نیست جغرافیایش در عالم واقعیت است یا عالم خیال؟
مثلا این عالم چین است یا بین النهرین و یا جایی دورافتاده‌تر. ولی احتمالا منظور اقای نیکبخت برخی حمله‌ها و غارت دو بهون ایل و یا طایفه همسایه بوده است.
اقای نیکبخت خود روزگاری مدیر بوده است و تاکنون علی رغم این همه ادعاهای طلبکارانه از همه خود توضیح نداده‌اند در زمان مدیریتشان برای این استان و حل مشکلاتی همچون ایدز و یا بیکاری جوانان چه کاری کرده‌اند و جالب اینکه ایشان امسال و در روز سیزده بدر بعد از سال‌ها تازه متوجه شده‌اند در سرنجل کل سرویش بهداشتی وجود ندارد. ایشان توضیح نمی‌دهند چرا در دوران مدیریتشان با‌‌ همان روحیه‌ای که اکنون به آن افتخار می‌کند نتوانستن برای استان کهگیلویه و بویراحمد چیزی به یغما بیاورند. که اگر اورده بودند ما امروز انقدر در نداشتن و محرومیت دست و پا نمی‌زدیم.
مطابق استدلال آقای نیکبخت چون «ما عالم را غارت کردیم» و باید همه چیز را به زور بگیریم باید امروز ما در استان کارخانه «ایران خوردو» و کارخانه «ارج» داشتیم.
در حالی که در‌‌ همان دوران آقای نیکبخت حتی متوجه نشدند در سرنجل کل و جاهای دیگر سرویس بهداشتی نیست.
آقای نیکبخت که راجع به همه چیز حرف زده‌اند صحبت از اولویت‌های استان هم کرده‌اند و ادعا کرده‌اند که ما پول فرهنگی نمی‌خواهیم و یک کارخانه احتمالا خیلی بزرگ ایران خودرو می‌خواهیم. در حالی که در یک منطق علمی همه می‌دانند که اولویت این استان کارخانهٔ ایران خودرو نیست و اقای نیبکخت احتمالا خواسته‌اند کار‌شناس بودن خود را با یک حرف گنده به اثبات برسانند شاید هم شوخی کرده باشند چون از این گزاره بی‌اطلاعی محض موج می‌زند.
اگر قرار بر اظهارات کار‌شناسی و ارایه پیشنهاد به رئیس جمهور بود و اقای نیکبخت به تخصص و شغل خود رجوع می‌کردند متوجه می‌شدند استان استعداد بهتری برای یک کارخانه بزرگ داروهای گیاهی داشت و حتی خیلی از مدعیان منتفع‌تر می‌شدند.
ظاهرا در نشست اتاق فکری که این اظهارات از آن بیرون آمده است راجع به موضوع خودکشی هم صحبت شده است و آقای نیکبخت برای آنکه در همه حوزه‌ها حرف زده باشند خودکشی‌ها ‌ها و طلاق در جامعه را ناشی از بیکاری می‌داند که همین ادعا هم کاملا غیر علمی و احساسی است.
امار‌ها نشان می‌دهند که ممکن است بیکاری در این دو آسیب اجتماعی نقش داشته باشد اما بسیاری از شاغلان ما نیز به دلایل دیگر یا خودکشی می‌کنند و یا طلاق می‌گیرند و این گونه نیست که فقط بیکاران خودشکی می‌کنند و طلاق می‌گیرند.
اولویت این استان حتی مقدم بر اقتصاد بر خلاف اظهارات جناب نیکبخت کار و حمایت فرهنگی است. ما اگر در حوزه فرهنگ موفق شویم دیگر فردا روز اینقدر راحت به «غارت‌گری» خود نمی‌بالیم و کم می‌گوییم ما «روزی عالم را غارت کردیم» تا عرق شرم آن برای جوانان تحصیل کرده به جا بماند و همین فردا روز «غارت‌گری» نیز همچون «چماق لری» به عنوان یک سند و صفت زشت و ناپسند در کنار هویت بزرگ و بی‌نظیر ما که هزاران شهید ارزشمند و شخصیت‌های بزرگی همچون حضرت آیت الله ملک حسینی از دل آن نشو و نمو یافته‌اند قرار گیرد.
هر روز مسئولان قضایی و انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد صحبت از ارایه راهکار برای کم شدن آمار نزاع‌های دسته جمعی می‌کنند و از کسانی چون نیکبخت که در یک دانشگاه خارجی درس خوانده است و نزدیکانش به او «پروفسور» می‌گویند انتظار می‌رود به حل این نوع از معضلات کمک کنند نه اینکه با نبش تاریخ و مطرح کردن ضد ارزش‌ها جامعه را به عقب برگردانند.
اقای نیکبخت این روز‌ها در مقام یک سیاستمدار که البته معلوم نیست مطابق چه پارامتری پا در این وادی گذاشته‌اند و در حین انجام یک رفتار مدرن یعنی مصاحبه کردن و در ساحت ارزشمند «رسانه» با تبخ‌تر از «غارت‌گری» می‌گویند ولی باید یاداوری کرد ساحت رسانه جای دیالوگ و منطق است و غارت‌گری جایش بر سر گردنه هاست.

جناب پروفسور هم استانی در این مصاحبه سراسر هیجانی سراغ سفر تاریخی رئیس جمهور هم رفته‌اند و برای رئیس جمهور و نمایندگان مردم که آقای نیکبخت تجربه بسیار ناموفقی در رقابت در این حوزه را داشته است شرط می‌گذارند. ولی آقای نیکبخت باید بدانند مردم قیم نمی‌خواهند آن‌ها در هفت اسفند خواست خود را نشان دادند و مطمئنا استقبالی تاریخی از رئیس جمهور خواهند داشت. سفر رئیس جمهور هم بزنگاه قلدری نیست که برای مقام ارشد مملکت شرط بگذاریم و یقینا ایشان نیاز به شرط ندارند که مطابق با تدبیرشان برای حل مشکلات این استان ویا هر استان دیگر کوتاهی نخواهند کرد حال چه آن استان در ردیف اول سفر باشد و چه در ردیف آخر. اقای نیکبخت دوست دارند سفر را تحریم کنند و نیایند این نظر خودشان است و محترم. ولی کاش ایشان در سخنرانی رئیس جمهور حاضر می‌شدند و می‌دیدند استقبال تاریخی مردم فهیم و آگاه استان را و پی می‌بردند که این مردم از به اصطلاح بسیاری از نخبگان جامعه بسیار جلوترند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

همکار
Iran, Islamic Republic of
در ضمن تمام اطلاعاتی که نیگپکبخت در مورد مدیریت دکتر نبوی زاده بعد از خودشون دادند نادرست بوده متاسفانه نیکبخت بی حساب و بدون کارشناسی صحبت می کند بروید ببینید چه آمار نادرستی از ایدز کشور داده اند ۳۸۰۰ نفر!! متاسفم
موسوی
Iran, Islamic Republic of
پروفسر نیکبخت دوران رضا خانی به اتمام رسید و عشایر همانند گذشته دیگر کوچ نخواهند کرد بهتر است میدان دید خود را وسیع تر کنیم و در قبال مشکلات و معضلاتی که مردم با ان دست و پنجه نرم می کنند راهکار هایی مبتنی بر عقل و منطق ارایه دهیم
احمد
Iran, Islamic Republic of
حاضرین قیام فرمایند تصویب شد ایها الناس هو هو هو ............
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای دارابی نیا سلام علیکم
مرسی ک ب خودت زحمت دادی و ب قول مث لری خودمون(کونه پیسسه واکندی)بعد از ماه ها متوجه شدی جواب بدی اگر جناب پروفسور حرف از غارت کردن زد منظور ایشان این بود ک اون فردی ک شما میگین لایق انتخاب بود در هفت اسفند متوجه شود ک استان را دارن غارت میکنن.لابد قشنگ شنیدین ک گفت غارت زنی خوب نیس نمیدونم چرا این قسمتشو شما حذف کردین بعدشم مگه ما غارت نشدیم الان
این ک بری پشت ابرها و حرف بزنی نشان از سواد و شجاعت و ساسیت نیست هم شما و هم امثال شما چرا نمیان مناظره کنن با پخش مستقیم با جناب پروفسور ببینین ک نظر ایشان درست است یا حضرت عالی،جناب پروفسور اگر متوجه نشده بود ک در این استان خدمات رفاهی نیس دال بر این نیست ک شما بگین بعد از چند سال مدیریتی متوجه شدن ایشان همه میدون ١٠سال است در بقیه استان ها پست مدیریتی داشتند
اگر شما قصدتون جز تخریب پروفسور نیس پس چرا خدماتی ک ب این استان کردند رو نگفتین
چرا نگفتین ایشون چرا از کلمه غارت استفاده کرد
چرا نمیگین مشکل قلب ک با دستگاه انژیوگرافی بررسی میشه رو حل کنیم چرا گفتین ایدز چرا نگفتین بندرعباس مارو غارت کرده
اینجا متاسفانه هرکس تو خونش نشسته و نظر میده ای کاش ب جز فرهنگ تخریب مناظره روردرو هم در استان مد بشه تا مردم فهیم این استان خوبو و بدو بهتر ببینن
جا داره ب جناب برادر عزیزمون ک زحمت کشید نظر خود را نشر کرده بگیم ک تشیف بیارین و مدرک پروفسورا جناب نیکبخت رو ببینی تا بهتر متوجه بشین چرا نزدیکان ب ایشان میگن پروفسور
همکار
Iran, Islamic Republic of
جمع کن باتحلیل الکیت این استان با ۵۰۰۰ نفر تبدیل به استان شد با زور وچماق. این حرفی که جناب دکتر نیک بخت شجاع میگه ما دنیا راغارت میکردیم درسته وقتی بندرعباس تو روز روشن دستگاه آنژیوگرافی که دکتر نیکبخت به زور از تهران از دکتر لنکرانی گرفت توانبار دانشگاه گذاشت دکتر نیکبخت رفت کاشان رئیس دانشگاه کاشان. دیگه کسی نبود حمایت کنه بندریها دستگاه آنژیوگرافی ما را بردند.
کارشناس فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
خیلی زیبا بود انصافا منتظر چنین نگارش عمیق و ژرفی بودم و از کلمات و الفاظی مثل غارت و چپاول تنفر دارم و قطعا اینگونه الفاظ در بین جامعه امروزی مدرن جایگاهی ندارد و مردم هم متنفر هستند و این گزارش حرف دل افراد با سواد و علمی هست و مردم فهیم و متمدن استان ما از اینگونه دیدگاهها بیشتر استقبال می کنند تا روحیه پرخال و چپاول و غارت که بدنامی استان را در بر دارد.
کریم
Iran, Islamic Republic of
ایشان واقعیت را گفته اند.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر نگارنده این گزارش واقعا باید بر اینگونه قلم زدن افتخار کرد . حق مطلب را ادعا نموده است . اجرکم عندالله .
موسوی زیرتل
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب خداوکیلی رئیس جمهور چکاری برای استانهای دیگه انجام داده که برای ما انجام بده
در ضمن همه ما برای استقبال میایم مانند مردم کرمانشاه شعار میدهیم که چرا این همه بیکاری چرا این همه گرانی
رئیس جمهوری که با شعار دادن مردم عصبانی بشه ...
ا.م
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر منطق آقای دارابی نیا.
متاسفانه نیک بخت عادت دارد به غیرعلمی حرف زدن.
بی دلیل مشکلاتی را مطرح می کند که هیچ ارتباطی با هم ندارند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
نقدخوب ودرستی بود انشاالله اقای نیکبخت توجه کنند
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان هزاران حرف از غارت بزنی مردم دوست دارند چون میدانند به فکر مردمی واین اندک افراد که میخوان شما را نقد کنند اینها مخالفان توهستند اگر درهر صورتی در هر موضوعی حرفی بزنی به مزاج اینها خوش نمیاد. به خدا دوست داریم. نمایندگان کرمانشاه به هیئت دولت اخطار دادند تا تمام خواسته هایشان اجرا نشود همراهی نمیکنند دولت هم اجرا کرد ما هم باید اینکارو بکنیم
هیچکس
Iran, Islamic Republic of
در سراسر این مقاله یک جمله به درد بخور نخوند
برادر من وقتی شما توانایی نقد سازنده و منطقی نداری مجبور نیستی اظهار وجود کنی
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
ایشون ادب رو در گفتار رعایت نمی کنند.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
اگر دکتر نبوی زاده نیست اما خداش هست.
جناب نیکبخت اون دستگاه اصلا اینجوری نبود که شما گفتید فقط دستگاه اول و دوم به ترتیب بندرعباس و یاسوج آمد.
بقیه اطلاعاتتون هم متاسفانه نادرست بوده. زمان دکتر نبوی زاده بخش جراحی مغز و اعصاب گچساران راه اندازی شد و در زمان دکتر چمن بخش جراحی مغز و اعصاب دهدشت. در زمان شما هیچ کاری در زمینه جراحی مغز و اعصاب نشد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
فکرم دیگه صحبت از انتخابات بویر احمد نشه بهتره تا باز مردم گذشته برایشان تداعی نشه که چه ها شد!!!!
همکار دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
زمان مدیریت نیکبخت نه یک رشته تخصصی اضافه شد نه یک دستگاه بزرگ تهیه شد نه یک پروژه بزرگ تموم شد. فقط بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی که مصوبه فبلی داشت اون موقع خیلی هم کند و بد شروع شد. که مشکلاتش مربوط به همون دوره ایشون هست.
زمان دکتر نیکبخت در رتبه بندی دانشگاهها طوری افت پیدا کردم که در آخر دانشگاههای تیپ ۳ قرار داشتیم.
حالا با چه رویی میاد و حرف میزنه نمی دونم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم خوب آقای دارابی نیا
ولی وقتی اونهمه گاف در اطلاعات ایدز داشتند که در حد یه بهورز هم اطلاعاتشون نبوده شما چه انتظاری از ایشون دارید!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر یه سرمایه بزرگ برای استان هست. ما تا بودیم غریب پسند و نخبه گریز بودیم نتیجه اون هم رتبه ۳۲ کشوری
حمید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ادبیات نیکبخت با همون خوی غارتگری که گفتن آمیخته هست. آقاجان وزارتخانه یه دستگاه را تشخیص داد که بره بندرعباس بعدش دکتر نبوی زاده یکی دیگه گرفت آورد یاسوج و بعدش هم دکتر چمن صدتا دستگاه مشابه اون آورد در استان حالا دیگه بگیم کجا را غارت کردیم که چی بشه؟!
احسنت بر آقای دارابی نیا که خیلی خوب جواب دادن.
داروساز
Iran, Islamic Republic of
جناب دارابی نه تنها ادبیات غارتگری ناپسند هست بلکه غیرعلمی و آمار غیرواقعی دادن هم ناپسند بوده که تقریبا همه حرفهای این همکار داروساز غلط بوده. وقتی آمار ایدز کشور را نمیدونن دیگه چه انتظاری از بقیه حرفاشون دارید.
منصف
Iran, Islamic Republic of
همه دنیایی که شما غارت کردید سمیرم مظلوم بود بعد هم نوکر حلقه به گوش رضاشاه شدید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما با این قلم شیوایتان
Iran, Islamic Republic of
نویسنده سینه چاک نماینده معلوم الحال.... آخ سی بویراحمد .... سی بی کسی بویراحمد ...
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد نظر دکتر نیکبخت بیشتر بر این است که ما چرا غارت شده ایم؟؟؟ غارت شدن دیگر همین است! بی کفایتی هرکجا که باشد نویسنده جان ممکن است بهش غارت هم بزنند... نگو آشنا نیستی جان نویسنده که انگار برایت بی تفاوت شده است دیگر ... شما که قلمی مغرضانه دارید چرا جوابی به طرح این سوال نداده اند؟ چرا جناب رئیس محترم جمهور مارو دقیقه نود میخواهند یاد کنند؟
احسنت بر تو
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دارابی نیا احسنت و هزار احسنت نان حلال خورده عجب متنی نوشتی
Iran, Islamic Republic of
باعث افتخار. استان و قوم لر هستی پاسخی کوبنده به کسانی بود که مردم را با تحقیر خطاب میکند
رحیم
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی ، عجب قلمی زدی ا! فتخار استان چنین کسانی هستند دستت درد نکند
Iran, Islamic Republic of
واقعا نیکبخت گفته ما غارتگریم؟ ایشان چه فکری کرده اند که این چنین سخن میگویند
حسن
Iran, Islamic Republic of
بنازم که از همه مردم استان دفاع کردی جناب دارابی نیا،
په یعنی که چه یه نفرچون تحصیلات داره بیا به مردم هر چی دلش خواست بگوید
امیر صغیر
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور می خواهد بیایید همین الان مشکل بیکاری مسکن ازدواج خودکشی و.... با فرجام برجامش رفع کنه و استان ما را که ازنظر آمار های نامناسب (مثل بیکاری) که اول هستیم آخر ودر سایر آمار ها که (ورزش ازدواج رونق اقتصادی...) که آخر هستیم اول کنند ؛ یه دست جیق هورا برای دولت مردی که می خواست حتی مشکل آب را با برجام حل کند و خیلی وقت بوده که از رکود عبور کرده ولی حالا متوجه شده که ای داد بیداد کلاه بر سرش رفته که اون کود بوده که از رویش عبور کرده نه رکود.
غریب پور
Iran, Islamic Republic of
صحبت جناب نیکبخت، با توجه به فضای حاکم بر استان، ناظر بر حفظ اقتدار والبته عزت خواهی است،والا خود ایشان هم به مذموم بودن غارتگری معترفند، چه آنکه در همان زمان هم علم را انتخاب کردند، می خواهد بگوید ماراکه همیشه عزتمندی را حفظ کرده واز موضع قدرت صحبت کرده‌ایم، چه شده است!!!
Iran, Islamic Republic of
ادبیات نیکبخت=مدیریت نیکبخت= سیاسی شدن نیکبخت= هل و زور!!!= شکست و ناکامی
ایت هاشمی
Iran, Islamic Republic of
چه مطلب مغرضانه ای ، تمام عقده ی نویسنده والبته مدیر محترم (به لحاظ نوع انتخابشان)سایت حول این جمله خلاصه شده "ما روزی عالم را غارت میکردیم " جای بحث نیست فقط یه توصیه دارم لطفا به ادبیات مراجعه کنید و وزن کلمات را بفهمید
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ طایفه نماینده فعلی بویراحمد همیشه غارت میشد... تاریخ همیشه تکرار میشه
Iran, Islamic Republic of
بنده خدمیخواست خودی نشون بدهددردبالاتراینه که وقتی اقای نیکبخت ازغارتگری حرف میزدهوادارانش هم باهوراکشیدن تشویقش میکردند
Iran, Islamic Republic of
صد آفرین بر رضا دارابی نیا که حقش را گذاشت کف دستش. کاش براش درس عبرت بشه و دیگه حرف نزنه. اصلا در جلسه اتاق فکربوده یا بی فکری که اون حرفا را زده.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
با همه وجود به دکتر محمد رضا نیکبخت افتخار میکنیم
حقیقت تلخ است آقای تحلیلگر
نازمکان
Iran, Islamic Republic of
درود بر پروفسور نیکبخت موقی که تاجگردون بودجه کل استانو غارت کردن میبرن گچساران و خودشو میشکار گچساران و باشت میدونه بنظرت شما نماینده مرکز استان و دهدشت چه حکمی در مقابل میشکار گچساران داره در چهار سال گذشته که واقعا بودجه استان به شهر خاصی غارت شده نماینده مرکز استان چکاری کردن دکترتاجگردون گفت من میشکار گچساران و باشتم پروفسور نیکبخت جوابشو داد گفت من از میشکار گچسارانی میشکارتم و زودتر شکار میکنم که منظور ایشون بودجه استان و تعیین کردن مدیرکل های استان بوده حالا که طرف هنوز منظور غارتگری در عالم سیاست رو نمیفهمه نه مجبوره تحلیل کنه
لر لر افتخار
Iran, Islamic Republic of
آقای نیکبخت میداند غارتگری چیست اقای کوته فکر
حجت
Iran, Islamic Republic of
تااوجی موخوردارم نیکبخت وغارت یع دفعه دشریم منش جروابی هم وامثالهم خبری نبی
United States
اوفی اوفی چه خوب وش که! تا توبی توبه کنی وی ره نیایی!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
غارت گری به شیوه مدرن هنوز ادامه دارد برادر عزیز حالا شاید اصطلاح غارت گری رو بکار بردن کار درستی نباشه ولی چرا باید بودجه و امکانات باید همش مال شهرهای بزرگ باشه.میدونی غارتگر بزرگ آمریکاست در سطح جهانی این رو همه میدونیم در کشور هم استانها ی بزرگتر یه جورایی اصل بودجه و امکانات کشور رو میبرن لطفا احساس روشنفکر بودن رو در نیار با چند نفر روشنفکر مثل شماست که همیشه حق ما ها رو میخورن یه آب هم روش.کبنا لطفا منتشر کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
غارت گری قدیم ها رو گردنه ها بود الان جای دیگه ای همه امکانات رو تقسیم میکنن که الان در حال حاضر بویر احمد نماینده ای نداره.اونجا باید نفوذ داشته باشی تا بتونی یه کاری برای مردم بدبخت بویر احمد انجام بدی
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نیک بخت شجاع و نترس
ایل آقا
Iran, Islamic Republic of
دکتر عزیز دوست دارم
ه
Iran, Islamic Republic of
شجاعت و شهامت فقط دکتر نیک بخت
Iran, Islamic Republic of
آیا ما نباید بتوانیم حق خودمون را در این اوضاع واحوال بگیریم هنوز با مقامات بالا با رو دربایستی برخورد کنیم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
انصافا جواب دندان شکنی بود به بقولاپروفسور ...جناب پرفسور وقت غارت گری گذشته ....شما درزمان مدیریت خود ..چه کار فرهنگی مفیدی واسه این استان انجام داید که میگیگ مامطالبه فرهنگی نمیخوایم ..حتما پرفسور درزمان مدیرت خود ایقد کار فرهنگی غارت کرده که دیگه نیازی نیست ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگه خیلی غارت گر بودی نمیزاشتی ببرنش بندر عباس ...واقعا که
س
Iran, Islamic Republic of
اگه خیلی غارت گر بودی نمیزاشتی ببرنش بندر عباس ...واقعا که
دشترومی
Iran, Islamic Republic of
دنیا دکتر را قبول دارند
ممدو
Iran, Islamic Republic of
این بزرگوار در عالم هپروت تشریف دارند به دل نگیرید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تو که جرات نداری به اسم مستعار نظر میدی. اگه راست میگی برو بادکتر مناظره کن تا بفهمی باکی طرفی. هر کسی نباید نظر بده
مهمان
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
بسیار عالی بود
Iran, Islamic Republic of
ایشان اگر می توانستن همان موقع که رییس بیمارستان بودند کاری می کردند جناب پر فیوز لطفا سکوت نمایید
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
اگر کار فرهنگی صحیحی صورت گرفته بود در این عصر جدید این همه غارتگری در روز روشن انجام نمی گرفت
احمد
Iran, Islamic Republic of
ایدز در زمان شما نبود یک باری در این زمان اومد مگه میشه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سراسر مطب شما غرض شخصی است با منطق صحبت کن نه از سر تعصب
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
دکتر دوست دارم
موسیوی زیرتل
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی چرا پیامهای منو نمایش ندادی
حتما باید پارتی داشته باشیم متاسفم براتون
امید
Iran, Islamic Republic of
این اقا مشکل روانی دارد وباید خود را به یک روانشناس معرفی کند. چونکه هنوز متعلق به دوره طاغوت وخان وکدخدای وقلدرها ووشعبون بی مخهاست ومرحوم بهمن بیگی در خاطرات خود می گوید.بویر احمد با زور وماشه تفنگ مرکز استان شد شاید از دانش اموزان این مرد باشد .وناگفته نماند مردم شریف بویراحمد مرحوم را خیلی قبول دارن وخدمت بزرگی به عشایر جنوب کرد
Iran, Islamic Republic of
واقعا زشته جناب نویسنده م شما فرق مثال زدن با حقیقتو نمیدونین
و فقط عشق تخریب کردن بقیه دارین
چرا نمیگین دستگاه انژو کجا رفت بعد از رفتن نیکبخت
چرا نمیگید بیمارستان٢٠٠تخب خوابه بعد از رفتن ایشون چ شد
چرا نمیگید وقتی ایشون ریس بود حتی یک دانشجو ستاره دار نبود
چرا نمیگید با چنگ دندون بودجه میاورد برا این استان
بیاین واقعا ایقد نمک نشناس نباشیم
ب امید روزی ک همه و همه دست ب دست هم دهیم و فارغ از مثائل جناهی این استان را از نابودی نجات دهیم
Iran, Islamic Republic of
واقعا زشته جناب نویسنده م شما فرق مثال زدن با حقیقتو نمیدونین
و فقط عشق تخریب کردن بقیه دارین
چرا نمیگین دستگاه انژو کجا رفت بعد از رفتن نیکبخت
چرا نمیگید بیمارستان٢٠٠تخب خوابه بعد از رفتن ایشون چ شد:
چرا نمیگید وقتی ایشون ریس بود حتی یک دانشجو ستاره دار نبود،
چرا نمیگید با چنگ دندون بودجه میاورد برا این استان،
بیاین واقعا ایقد نمک نشناس نباشیم،
ب امید روزی ک همه و همه دست ب دست هم دهیم و فارغ از مثائل جناهی این استان را از نابودی نجات دهیم
مطلع
Iran, Islamic Republic of
سلام در جمع دانشگاهیان باید علمی و فنی و با اعداد و ارقام علمی و با ذکر منبع صحبت کرد واقعا چه اتاقی فکریه که بدون فکر و استدلال صحبت می کنیم
برآورد آمار ایدز در کشور بیش از ۷۵۰۰۰ نفر می باشد
در خصوص دستگاه آنی گرافی هم زمان بندر عباس و یاسوج اقدام به خرید کردند یاسوج بدلیل نداشتن اعتبار نتوانست فضای فیزیکی و تجهیزات جانبی را خرید کند ولی بندر عباس اقدام کرد ولی آنژیو یاسوج زودتر وارد شد با هماهنگی وزارت بخاطر اینکه گارانتی نگذرد جابجایی انجام شد و بعد از ورود سهمیه بندر عباس وار یاسوج شد نصب گردیده و انشاالله در سفر رییس جمهور از اتاق عمل قلب و آنژیو گرافی در بیمارستان امام سجاد افتتاح خواهد شد
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
بخدامن نسبت فامیلی بادکتر نیکبخت ندارم باور کن جناب.. دی در مورد دکتر نیکبخت نظر بدی.
مدیر زمان نیکبخت
Iran, Islamic Republic of
دوست ناشناس ۶۴ متاسفانه در همه زمینه ها در زمان نیکبخت پسرفت داشتیم.
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر نیک بخت. به خدا تواین ۳ الی ۴ سال گذشته آنچنان بویراحمد و دنا غارت شده آنچنان تحقیر شده‌ایم که به دنبال ناجی هستیم. لطفا دفعه دیگه هم توانتخابات شرکت کن به خدا بهت رای میدهم توانتخابات ۹۴ داغونشون کردی حالا فکر انتقامند ومیخواهند تلافی کنند. مردم بویراحمد و دنا دوست دارند پس نگران نباش
همکار
Iran, Islamic Republic of
بهترین رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دکتر نیکبخت بود ضعیف تر ین دکتر چمن. نبوی متوسط
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کامنت شماره ۶۷ احتمالا ایشون در مورد شما اشتباه کردن که شما رو مدیر یه قسمتی گذاشته بودن احتمالا اون مجموعه ای که شما مدیرش بودین پسرفت داشته
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1