تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۱۸۹۶۲۲

افزایش خودکشی در استان / یاسوج فاقد سینما و فرهنگ سرا

۲
۰
کبنا ؛مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نه سینما دارد و نه فرهنگسرا.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید علی‌فتح میرمحمدی ظهر امروز در نشست اتاق فکر استان کهگیلویه و بویراحمد که با رویکرد شناسایی مسائل و چالش‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی در استان برگزار شد، اظهار کرد: یاسوج با مهاجرت ۳۵ هزار نفر به این شهر در ۵ سال گذشته یکی از مهاجرت پذیرترین شهرها است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رواج حاشیه‌نشینی در اطراف شهرهای این استان، بیان کرد: بیش از ۸۰ هزار نفر در حاشیه‌های شهرهای گچساران، دهدشت و یاسوج سکونت دارند.
میرمحمدی گفت: نام ۸ هزار معتاد در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است و ۴۳ مرکز اعتیاد درمانی در استان فعالیت می‌کنند که ۱۰ هزار نفر تحت پوشش این مراکز هستند.
وی افزود: بیش از ۹۴ درصد در استان تحت پوشش تحصیلی هستند، ۲۵ مرکز دانشگاهی، ۲۴۰ مدرسه پیش ساخته و مدرسه یک نفره و ۵۴ هزار و ۸۱۳ دانش‌آموز داریم.
مدیرکل امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع خودکشی در استان اشاره کرد و افزود: سال ۹۴، ۴۳ مورد خودکشی داشتیم که سال ۹۵ به ۶۴ مورد افزایش یافت.
میرمحمدی افزود: سن خودکشی‌ها بین ۱۸ تا ۲۴ سال است و خودکشی در سن ۱۳ سال هم داشتیم.
 
وی ادامه داد: کودکان خیابانی نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم، سال ۹۳، ۱۹۹ نفر کودک خیابانی شناسایی شد که در سال ۹۴ به ۱۸۴ نفر کاهش یافت.
مدیرکل امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به مراکز فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ ۶۲ واحد کتابخانه‌ عمومی، دو سینما، ۴۶۰ کانون فرهنگی با پوشش ۲۵ هزار نفر، نشریات محلی ۴۸ عدد و ۳۶ پایگاه خبری و ۷ نگارخانه داریم.
وی افزود: مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد سینما است و استان همچنین فرهنگسرا هم ندارد و ۲۹۱ تشکل‌ مردم نهاد در حوزه‌های محیط زیست، فرهنگی، هنری و خیریه در استان به ثبت رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
علت خودکشی بیکاری است.
احمد
Iran, Islamic Republic of
البته علت خودکشی درست موارد بالا ام علت خودکشی بر اثر موارد عشق و عاشقی در استان که با رفتار حرفه ای با اوزش دادن کمیته امداد و بهزیستی و اموزش و پرورش از طریق اموزش به اولیای دانش اوزان می تواند خیلی موثر باشد
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1