تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۱۸۹۵۸۷

نورچشمی‌ها پشت ماجرای جاده باغات «چنار» باشت

۱۸
۰
کبنا ؛



 احداث جاده دسترسی به برخی باغات چنار گوهرگان باشت توسط راه و شهرسازی باید اجرا شود این در حالی بوده بسیاری از روستاهای این استان از جاده دسترسی مناسب بهره‌مند نیستند.
جاده دسترسی به باغات چنارگوهرگان باشت سبب حساسیت مردم شده که چگونه ممکن است جاده‌ای برای دسترسی به باغات برخی افراد خاص احداث شود در حالی روستاهای در استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز راه ارتباطی ندارند و مهمترین مسئله نیز نابودی ۷۰۰ اصله درخت بلوط در مسیر این جاده است.
جالب‌ترین سکانس این موضوع این بوده که با پیگیری‌های از مسئولان متولی هر کدام بنا دارند توپ را به زمین دیگری بزنند و خود را به نوعی در اجرای این پروژه غیر قانونی سهیم ندانند و وانمود شود زیاد بودن زور دیگری پروژه را به سرانجام رساند.
اما در این بین اقدام ماندگار منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از تعطیل کردن پروژه جاده دسترسی به باغات چنار گوهرگان باشت ستودنی است اقدامی که تاریخ به نیکی از آن یاد خواهد کرد.

نابودی ۷۰۰ اصله درخت در مسیر جاده چنار گوهرگان/کوتاه نمی‌آیم؛ فشارها را تحمل می‌کنم
مدیرکل منابع طبیعی و بخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنا به تشخیص کمیته فنی این اداره کل پروژه احداث جاده چنار گوهرگان باشت تعطیل شده است و بنای کوتاه آمدن در این زمینه را نداریم.
عزت‌الله بهشتی‌فر اظها داشت: طبق قانون و مقررات پروژه احداث جاده دسترسی به باغات چنار گوهرگان به دلیل شیب تند و قطع ۷۰۰ درخت که بیشتر از نوع بلوط بوده توسط کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تشخیص داده شد که این پروژه اجرا نشود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد با فشار برخی مسئولان و سیاسیون اداره منابع طبیعی از اجرای قانون کوتاه بیاید افزود: همه فشارها را تحمل می‌کنم و جز به اجرای قانون به هیچ موضوعی توجه نخواهم کرد جز اینکه شورای که قدرتش فراتر از قانون و مقررات است این تصمیم کمیته فنی منابع طبیعی را وتو کند.
مدیرکل منابع طبیعی و بخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اجرای جاده چنار گوهرگان باشت توجیه ندارد عنوان کرد: باغات موجود در آن منطقه بیشتر انگور دیم است و به دلیل شیب تند در صورت اجرای این پروژه در هنگام خاکبرداری شاهد پرتاب سنگ و ایجاد خسارت مستقیم هستیم.

احداث جاده چنار گوهرگان مصوبه شورای برنامه ریزی است/اعتبار پروژه از محل اعتبارات استانی
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: احداث جاده چنار گوهرگان باشت مصوبه شورای توسعه برنامه‌ریزی است و اداره راه و شهرسازی در تعریف این پروژه نقشی نداشت.
حسdن فدایی در پاسخ به این سوال که چگونه راه و شهرسازی پروژه‌ای که وظیفه ندارد اجرا می‌کند؟، عنوان کرد: وقتی شورای برنامه‌ریزی مصوب می‌کند چه وظیفه این اداره باشد چه نباشد باید پروژه را اجرا کرد.
وی با اشاره به اینکه وقتی برای پروژه اعتبار اختصاص یافت و موافقت نامه‌ها مبادله شد راهی جز اجرا نبود گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل بافت جنگلی در مسیر پروژه را تعطیل کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز پروژه جاده چنار گوهرگان باشت از دو محل اعتبارات ماده ۱۸۰ و مناطق محروم تامین می‌شود و اینکه برخی می‌گوید از محل اعتبارات ملی باید هزینه شود صحت ندارد.
فرار راه و شهرسازی از اجرای پروژه غیر قانونی‌اش
مدیرکل راه و شهرسازی در حالی توپ را به زمین سازمان مدیریت برنامه‌ریزی می‌اندازد که طبق قانون هیچ پروژه‌ای به پیشنهاد این سازمان اجرا نمی‌شود بلکه پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی در شورای برنامه ریزی و توسعه بررسی می‌شود.

رئیس کل دادگستری حجت را تمام کرد/وارد عمل می‌شویم
رئیس کل دادسگتری کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از اداره کل راه و شهرسازی افزود: هزینه میلیاردی برای احداث جاده باغی که در اراضی منابع ملی به صورت غیر قانونی واگذار شده برای اینکه صاحب باغ به فرد دیگری وابسته است، پذیرفتنی نیست.
مظاهری تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها پول بیت المال برای منفعت رساندن به یک یا دو نفر حرام می‌شود زیرا باید این اعتبار در جاهای که برای عموم منفعت دارداز جمله حذف نقاط حادثه خیز هزینه شود.
رئیس کل دادسگتری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر با اخطارهای سازمان بازرسی دست از آن جاده نکشیدند ما خودمان وارد عمل می‌شویم و جلوگیری می‌کنیم .
جاده چنار گوهرگان از محل اعتبارات ملی احداث می‌شود/ برگشت اعتبارات این جاده حیف است
فرماندار شهرستان باشت اظهار داشت: اعتبارات پیش بینی شده برای احداث جاده چنار گوهرگان از ردیف ملی بوده و باید همه دست به دست هم دهیم تا این پروژه اجرا شود نه اینکه کارشکنی کنیم تا اعتبارات ملی برگشت داده شود واقعا حیف است.
سید مسعود حسینی با بیان اینکه ۵ طایفه دنبال احداث جاده چنار گوهرگان هستند و هزار و ۳۰۰ هکتار سند باغ در این منطقه وجود دارد ابراز کرد:  حیف است با پیگیری اعتبار ملی جذب شود ولی با کارشکنی برخی افراد که هیچ وابستگی به منطقه ندارند پروژه تعطیل و اعتبارات برگشت داده شود.

احداث جاده چنار گوهرگان توجیه ندارد
رئیس اداره نظارت بر راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی گفت: احداث جاده چنارگوهرگان باشت بیشتر کاربرد تفریحی-کشاورزی دارد و توجیه‌ای برای احداث توسط راه و شهرسازی ندارد.
امرالله رضوی با بیان اینکه قرارداد با پیمانکار پروژه منعقد شده و مجبور به اجرا هستیم افزود: قرارداد پیمانکار احداث ۵ کیلومتر جاده روستایی بوده که عملیات اجرایی را آغاز ولی منابع طبیعی مانع ادامه فعالیت شد.
وی بیان کرد: مبلغ قرارداد جاده چنار گوهرگان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.
انتظار می‌رود مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از هدرروی بیت المال از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند و اجازه ندهند هیچ گروه و افرادی به بیت المال دست درازی کنند./تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما

بام دنا | مجله خبری استان کهگیلویه وبویراحمد » نورچشمی‌ها پشت ماجرای جاده باغات «چنار» باشت
France
[…] لینک منبع خبر در سایت اصلی […]
جیگر خون
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از جناب آقای دکتر تاجگردون که این چنین بیت المال را هدر میده ممنونیم دکتر جان که اینقدر به فکر عموم مردم هستی
Iran, Islamic Republic of
تا جاییکه میدونم در منابع طبیعی در ابتدای کار با این پروژه موافقت شده بود با ورود سازمان بازرسی ، دل و جرات پیدا کردن
باوی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب عکاشه شماکه مقصد رابلدی جرا سراغ مسافت رامی گیری توجیه ندارد صاحب که دارد مگه نماینده وریاست جهاد کشاورزی گوهرگانی نیستند
Iran, Islamic Republic of
منابع طبیعی از اول مخالف بوده حالا هم تحت فشار دوستان تاجگردون گوهرگانی و نوروزی است و نباید کوتاه بیایند
Iran, Islamic Republic of
سلام کی گفته که منابع طبیعی اول موافق بوده برعکس مخالفت منابع طبیعی باعث شد دیگران هم جرئت پیدا کنند بازرسی ودادگستری هم با تمام قدرت وبه دلیل عدم توجیه مخالف هستند باید اطراحان این پروزه حساب پس دهند این جاده به کدام روستا ختم میشود برای چیست ویا برای کیست زنده باد شجاعت درود بر مخالفین
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
منابع طبیعی استان اگه راست می گوید جلوی تصرف غیره قانونی در اراضی منابع طبیعی واقع در آبشار یاسوج جنب قبرستان را هم بگیرد که عده ای به بهانه عشایری بودن اقدام به درخت کاری وساختن خونه ویلایی وزدن قفل وزنجیر بر درب ورودی آن جهت تصرف در آینده را دارند . لطفا وارد عمل شوید
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
علاوه بر اینکه باید این پرو‍ژه متوقف شود طراحان و منفعت طلبان که سرمایه بیت المال را به هدر می دهند بازخواست و جریمه شوند بازرسی و دادگستری پیگیر شود به دلیل انتساب خانوادگی به فلان نماینده این پروژه شروع شده؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اخ سی ای جر خوب تا بینیم کی ورور ویبو
فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
تشکر از سجاد نوبهار ومدیر محترح کبنا نیوز که شجاعانه و صریح اطلاع رسانی کردند تا افرادی که بنا حق از بیت المال سوئ استفاده خانوادگی می کنند جلویشان گرفته شود
بیبیبیبیبی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من سازمان بازرسی باید وارد عمل شود
میر کل جهاد و کشاورزی استان باید پاسخگو باشد
این هم مسئله ملی است هم استانی باید مورد بررسی قرار گیرد
حزب الله
Romania
باسلام... دست همه مسیولین درد نکند......این جاده لازم بود راه اندازی بشه...ان شاالله بقیه راه های شهرستان هم به نوبت باز میشه.
کوتاه فکری وتنگ نظری خوب نیست...عمران وآبادی در شهرستان واجب هست..پس لطفا سنگ اندازی نکنید
محمد از باشت
Romania
فقط ما انتظار داریم سرحد چنار گشین هم جادش سریع راه اندازی بشود
محمد
Romania
فقط ما انتظار داریم سرحد چنار گشین هم جادش سریع راه اندازی بشود
Iran, Islamic Republic of
تنها مرجعی که بتونه جلوی این کارو سوء استفاده کنندگان و نفوذ نمایندگان را بگیره سازمان بازرسی و دادگستریه. خواهشا برای حفظ امید مردم جلوی اینکارو بگیرین هر چند از بچه های منابع طبیعی و اداره راه شنیدم سازمان بازرسی با نامه شدید اللحنی اخطار داده است. خدا کنه اینطور باشه
Iran, Islamic Republic of
از ورود قاطعانه و شجاعانه سازمان بازرسی و اخطار شدید اللحن به مدیر کل راه و شهرسازی و اعلام برخورد شدید در صورت اجرای خلاف قانون پروژه و بدون ملاحظه کاری و ترس از بانیان پروژه ممنونم.
باوی
Iran, Islamic Republic of
این جاده برای رسیدن بای طوف گوهرگان از سمت دهبزرگ است در این کار .. دنبال کارشکنی و شکایت در مرکزاستان است تا خاک باوی را در این منطقه به بهانه یک .. منجر به در ۸سال بیش رخ داده در تصرف عدوانی خود داشته باشد اقای ر.. شما از هیج جیز خبر ندارید بس زود قضاوت نکنید
بام دنا | مجله خبری استان کهگیلویه وبویراحمد » جوابیه‌ای به مطلب «ماجرای جاده باغ‌های چنار باشت»؛ آقای بهشتی مریض‌دلان اطلاعات بدی داد
France
[…] از انتشار مطلبی با عنوان «فرار راه و شهرسازی از اجرای پروژه غیر قانونی‌اش / نورچ…یکی از مخاطبان کبنا به آن پاسخ داد که از منظر خوانندگان […]
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1