تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۲۲
کد مطلب : ۱۸۹۴۰۵

تجمع اهالی یکی از روستاهای باشت در آب و فاضلاب استان

۲
۰
کبنا ؛برخی از اهالی روستاهای برمامیون با مراجعه به استانداری کهگیلویه و بویراحمد از مشکلات آبی این روستا گلایه‌مندی کردند.
این افراد با حضور در ستاد آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد نظارت دهیار بر توزیع آب و مجوز دو کیلومتر خط انتقال لوله برای تعویض مسیر آبرسانی روستا را به عنوان مهم‌ترین خواسته خود بیان کردند.
در همین رابطه فیض الله پاسره اظهار داشت: آّبرسانی به همه روستا‌ها در همه نقاط استان را وظیفه خود می‌دانیم و خوشحالیم که فرصت پاسخگویی و خدمت گذاری به جامعه روستایی را بر عهده داریم.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه مسئولیت کنونی ما مدیون همین مردم است گفت: قریب به ۱۶۷۶ روستا در استان داریم که برخی از آن‌ها به دلیل شرایط خاص منطقه و نبود منابع پایدار آب به صورت سیار آبرسانی و بقیه از تاسیسات آبرسانی پایدار برخوردارند.
وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل سهل انگاری‌های گذشته می‌بینیم در روستا‌ها به صورت گسترده باغ احداث شده و از آب شرب که با هزینه ۱۰۰ میلیونی به دست هر خانوار روستایی می‌رسد برای مصارف باغداری و دامداری استفاده می‌شود.
SONY DSC
پاسره بیان کرد: برای عبور از فصل گرم سال هم همت مسئولان و هم همراهی روستائیان لازم و ضروری است و در بعضی موارد این کم آبی‌ها ناشی از مصرف غیر شرب برای باغات و دامپروری است و بخشی هم به مدیریت این منابع از سوی مسئولان بر می‌گردد.
وی گفت: بخش دیگری از مشکلات ما به کمبود منابع مالی و تحریم‌ها بر می‌گردد که برای خیلی از امورات، شرکت آب و فاضلاب روستایی را با مشکلاتی روبرو می‌سازد اما بحمداله تا کنون این کمبود منابع مادی و مالی بهانه‌ای برای خدمت گذاری نشده است.
این مسئول افزود: احداث چاه جدید و یا تعویض مسیر آبرسانی از خواسته‌های مردم روستای برمامیون است و با هماهنگی‌هایی که شده در همین هفته با بررسی فنی و می‌دانی از روستاهای این منطقه در ابتدا یک اقدام فوری برای رفع مشکل کم آبی در تابستان و در وهله بعد راه حل دائم برای حل مشکلات موجود را عملیاتی می‌کنیم.
دکتر پاسره عنوان کرد: از دیگر خواسته‌های روستائیان نظارت مردمی و دهیار روستا بر آبدار مربوطه بود که برای اعتماد سازی و نظارت بیشتر بر نحوه توزیع این اجازه برای یک ماه داده شد که در صورت بهبود در روند آبرسانی در تمام استان عملیاتی خواهد شد.
فیض اله پاسره خاطر نشان کرد: منبع تامین آب این روستا‌ها کفاف همه خانوار‌ها را می‌دهد اما متاسفانه احداث باغات و انشعابات غیر مجاز موجب خلل در آبرسانی ایده آل شده که حل این قضیه به همت خود روستائیان بسته است و آبفار نیز هم مشوق و هم اقدام قهری برای مبارزه با ادامه روند مصرف غیر مجاز آب را در اختیار دارد.
مدیرآبفار در پایان خاطر نشان کرد: ظرف هفته جاری به صورت فنی از منطقه بازدید و همه گزینه‌های حل مشکل بررسی و منطقی‌ترین تصمیم برای رفع کم آبی این روستا اتخاذ خواهد شد.
درون از افراد حاضر در بین این روستائیان به خبرنگار بویرنیوز گفت: جای تقدیر دارد یکی از مسئولان استانی اینطور جوابگو است، هر موقع حتی پیامک هم دادیم جواب گرفتیم و تا کنون هر وقت مشکل آب، سوختن پمپ‌ها و مواردی از این دست پیش آمده از طریق خود مدیرعامل پیگیری کردیم و به سرعت نتیجه گرفتیم.
یکی دیگر از افراد این روستا گفت: ما هم مشکلات بودجه ادارات را می‌دانیم و در صورت قول مساعد حاضریم تا چندماه برای رفع اصولی مشکل کم ابی در روستا صبر کنیم و البته با جدیتی که از دکتر پاسره داریم اطمینان داریم پیگیر خواسته ما هستند.
سایر افراد حاضر نیز با تاکید بر خواسته‌هایشان مبنی بر نظارت دهیار بر توزیع آب و یا تعویض مسیر لوله آبرسانی روستا از پاسخگویی و جدیت پاسره در آبرسانی به روستا‌ها تقدیر کردند.
 
SONY DSC
نام شما

آدرس ايميل شما

عسلو
Iran, Islamic Republic of
چه فایده کی پیگیری می کنه خدا به داد این مردم برسه
مهران
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که اطلاع داریم جنابعالی نزدیک به پانزده سال مدیر عامل آین شرکت هستی.کدام سهل انگاری های گذشته رو می گید؟
حاج زارعی مرد عمل
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1