تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۱۸۸۷۰۶

احداث مرکز تخصصی باروری و ناباروری در دانشگاه آزاد گچساران / پروژه معدن فسفات چرام دیگر تعطیل نخواهد شد/ جشن ستارگان در یاسوج / احداث ۱۵ کیلومتر کانال آبیاری کشاورزی منطقه طسوج /

۳
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه  بویراحمد /
احداث مرکز تخصصی باروری و ناباروری در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران از احداث مرکز باروری و ناباروری در ساختمان شماره ۳ این واحد دانشگاهی خبر داد.
اسدالله ملک‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان از احداث مرکز باروری و ناباروری پیشرفته در ساختمان شماره ۳ این واحد دانشگاهی خبر داد.
وی افزود: این مرکز یکی از نیازهای مهم پزشکی گچساران بوده که پیگیری‌های احداث آن در حال انجام است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با بیان اینکه احداث این مرکز در ساختمان شماره ۳ این دانشگاه پیش‌بینی شده است، گفت: با احداث و بهره‌برداری از این مرکز دیگر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین استان‌های همجوار نیز امکان استفاده خواهند داشت.
ملک‌زاده خاطرنشان کرد: اعمال جراحی ناباروری، تعیین جنسیت،PGD ICSI، IVF و IUI در این مرکز تخصصی پیش‌بینی شده است.
وی کاهش هزینه‌ و برطرف شدن مشکلاتی از جمله خطرات و سوانح جاده‌ای را از جمله مزایای عمومی احداث این مرکز در گچساران عنوان کرد.
ملک‌زاده افزود: این مرکز در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع با لحاظ کردن تجهیزات پیشرفته پزشکی طراحی و احداث می‌شود.
احداث و احیای ۱۵ کیلومتر کانال آبیاری کشاورزی منطقه طسوج
فرماندار چرام از احداث و احیای ۱۵ کیلومتر کانال آبیاری کشاورزی توسط جهاد کشاورزی خبر داد.
امروز با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم چرام در مجلس شورای اسلامی، فرماندار چرام، بخشدار مرکزی و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی از منطقه گردشگری طسوج بازدید به عمل آمد.
ابراهیم فتاح‌پور در این بازدید با قدردانی از خدماتی که در نظام جمهوری اسلامی در این منطقه انجام گرفته است، اظهار کرد: طسوج نگین شهرستان چرام و استان کهگیلویه و بویراحمد است که نیازمند امکانات و زیرساخت‌ها به خصوص در حوزه راه است.
فرماندار چرام با بیان اینکه منطقه چرام یک سوپاپ اطمینانی است که درصد زیادی از مردم استان‌های همجوار هم از مناطق دیدنی آن دیدار می‌کنند، گفت: بیش از ۹ ماه از سال، مردم چرام در این منطقه گردشگری ساکن هستند، بنابراین انتظار و توقع ما این است مشکلات منطقه در اولویت قرار گیرد.
وی به پتانسیل و استعدادهای کشاورزی و گردشگری منطقه طسوج اشاره داشت و با اشاره به مشکلات و موانع این منطقه، زیرسازی و آسفالت جاده ارتباطی، احیا و احداث کانال‌های کشاورزی، آنتن‌دهی تلفن‌های همراه و خدمات‌دهی به عشایر منطقه را ازجمله نیازهای اساسی منطقه طسوج برشمرد.
فتاح‌پور، اضافه کرد: با همکاری و همراهی دولت قدم‌های خوبی برداشته شده و از مدیران استانی و نماینده استان انتظار داریم در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
این مسؤول با اشاره به این مطلب که قریب به ۴ کیلومتر از جاده ارتباطی منطقه چهار راه که قبلا زیرسازی شده بود، کار آسفالت آن شروع می‌شود، تصریح کرد: قریب ۵ کیلومتر از ادامه جاده توسط بنیاد مسکن استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان زیرسازی و آسفالت شود.
مسؤول ارشد اجرایی شهرستان چرام از احداث و احیاء ۱۵ کیلومتر کانال آبیاری کشاورزی توسط جهاد کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: برق‌رسانی قریب به ۵ کیلومتر از مناطق عشایری طسوج توسط شرکت توزیع برق استان در سال ۹۵ عملیاتی و اجرا شود.
وی با تاکید بر اینکه اداره کل امور عشایر تا پایان شهریور ماه نسبت به تکمیل پمپاژ آب منطقه طسوج اقدام کند، ابراز کرد: این تصمیمات با همکاری نماینده مردم چرام در مجلس و معاون عمرانی استاندار و مدیران کل شکل گرفته است.
ساختمان اداره امور مالیاتی گچساران آماده افتتاح شد
فرماندار گچساران گفت: ساختمان اداره امور مالیاتی گچساران آماده افتتاح شد.
عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: نظام مالیاتی در کشورهای توسعه یافته باعث قدرت اجرایی دولت و ثبات بازار و رونق اقتصادی می‌شود.
فرماندار گچساران مالیات را به عنوان یک منبع درآمدی مهم و مطمئن برای اداره کشور و خروج از وابستگی به نفت برشمرد و بر لزوم فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در این زمینه تأکید کرد.
رحیمی گفت: کشور ما در دوره پیشرفت و توسعه قرار دارد و حجم و عایله دولت بسیار وسیع و مجموعه خدماتی هم که باید به مردم ارائه شود، زیاد است.
وی با اشاره به نشست‌های مشترک با اداره امور مالیاتی و ارائه راهکارهای مناسب در زمینه تشویق هر چه بیشتر مردم برای مشارکت در امر مالیات تصریح کرد: در این زمینه نشست‌هایی با مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد برگزار و در این نشست پیرامون مشکلات و مسائل مربوط به امور مالیاتی شهرستان بحث و تبادل نظر شد.
رحیمی با اشاره به لزوم رسیدگی به مشکلات مردم افزود: اداره امور مالیاتی باید با  جدیت و دقت بیشتر در برطرف کردن مشکلات و جلب مشارکت مردم در پرداخت به موقع مالیات و خودداری از فرار مالیاتی گام بردارد.
فرماندار گچساران با بیان اهمیت اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه اهمیت و جایگاه مالیات در پیشرفت جوامع و برقراری عدالت ادامه داد: بدون شک فرهنگ‌سازی در زمینه تمام مواردی که به عامه مردم مربوط می‌شود در مشارکت آن‌ها در پرداخت مالیات تأثیرگذار است.
رحیمی معتقد است، در دولت تدبیر و امید برای ایجاد انضباط مالی و مبارزه با فسادهای مالی، اهتمام جدی وجود دارد و نظام دریافت مالیات از درآمد نیز از جمله برنامه‌های مهم وزارت اقتصاد بوده که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل»، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب طی  سال‌های اخیر با محوریت اقتصاد مالیات و امور مربوط به مالیات بر رونق اقتصادی تأثیر خواهد داشت.
نماینده عالی دولت در شهرستان گچساران ابراز کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، باید همه با برنامه‌ریزی و تعامل به مرور زمان وابستگی خود به نفت کمتر شود.
فرماندار گچساران با اشاره به پیشرفت امور مالیاتی شهرستان طی سال‌های اخیر تصریح کرد: احداث ساختمان جدید اداره امور مالیاتی شهرستان از جمله اقدامات مؤثر برای خدمات‌دهی مناسب‌تر به ارباب رجوع و آسایش کارکنان بوده است.
رحیمی افزود: این ساختمان با زیربنای ۳۲۰۰ مترمربع در حال احداث بوده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان این‌که مردم این شهرستان آگاه، فرهیخته و حساس نسبت به مسائل روز هستند، خاطرنشان کرد: اداره امور مالیاتی در تعامل مثبت و با هماهنگی با اقشار مختلف مردم و به ویژه اتحادیه‌های صنفی باید سعی کنند ضمن دریافت حق و حقوق دولت، این دریافت مالیات به نحوی باشد که مردم داوطلبانه و با رضایت کامل نسبت به این مهم اقدام کنند.
برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه جشن ستارگان در یاسوج/ تدوین کتابچه ستارگان آموزش و پرورش
رئیس آموزش و پرورش بویراحمد از برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه جشن ستارگان در یاسوج خبر داد.
سید علی‌اکبر هاشمی صبح امروز در دومین نشست ستاد جشن ستارگان شهرستان بویراحمد اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در همه زمینه‌ها اعم از علمی و فرهنگی و پژوهشی و آموزشی رتبه‌های بسیار خوبی در سطح استان کسب کرده است.
وی ادامه داد: این موفقیت‌ها نه تنها در استان بلکه در سطح ملی نیز بوده همچنان که برخی از همکاران ما در هفته‌های اخیر در همایش‌ها و جشنوار‌ه‌های ملی خوش درخشیدند و حتی رتبه اول کشور را نیز کسب کردند.
هاشمی با بیان اینکه حلقه مفقوده‌ای تاکنون برای تجلیل از برگزیدگان در آموزش و پرورش مرکز استان وجود داشته است، افزود: بر همین اساس و برای تشویق و ایجاد مشوق برای افتخارآفرینی‌های دیگر در سطح ملی و استانی جشن ستارگان را در آموزش و پرورش برگزار می‌کنیم.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: این برگزیدگان در زمینه‌های مختلف و در همه حوزه‌ها و بخش‌های آموزش و پرورش اعم از برگزیدگان و افتخارآفرینان ورزشی، علمی، پژوهشی و سایر بخش‌ها خواهند بود.
هاشمی بیان کرد: دانش‌آموزان و فرهنگیانی که در مسابقات مهم کشوری و استانی رتبه کسب کرده‌اند مشمول این جشن و تجلیل در آن خواهند شد و این تجلیل تنها مربوط به دانش‌‌آموزان و فرهنگیان نیست، بلکه سایر همکاران ما در حوزه‌های مختلف که خوش درخشیده‌اند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
وی زمان برگزاری این جشن بزرگ را نیمه دوم شهریورماه امسال ذکر کرد و گفت: کمیته‌های مختلف نیز برای برنامه‌ریزی این جشن راه‌اندازی شده‌اند.
هاشمی گفت: کمیته‌های تشریفات، تبلیغات، پشتیبانی و اجرایی به همین منظور در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد راه‌اندازی شده‌اند و در همین زمینه کتابچه‌ای نیز تدوین خواهد شد.
۱۸ برگزیده همایش بانوی پاکی‌ها معرفی شدند/ مقام اول شهرستان بویراحمد با ۷ برگزیده
همزمان با برگزاری همایش بانوی پاکی‌ها در یاسوج، ۱۸ برگزیده همایش بانوی پاکی‌ها معرفی شدند.
به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اسامی برگزیدگان فراخوان بانوی پاکی‌ها اعلام شد.
مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان گفت: در این فراخوان که در بخش‌های مقاله پژوهشی، شعر، عکس و نقاشی برگزار شد ۴۰۰ اثر ارائه شد که ۱۸ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.
لیلا زاده‌باقری افزود: این همایش در روز عفاف و حجاب در آموزش و پرورش استان برگزار و از برگزیده‌ها تجلیل شد.
پروژه معدن فسفات چرام دیگر تعطیل نخواهد شد
نماینده مردم چرام در مجلس با بیان اینکه در سفر هیأت دولت به استان، کلنگ معدن فسفات زده خواهد شد، گفت: پروژه معدن فسفات چرام دیگر تعطیل نخواهد شد.
عدل هاشمی‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات شهرستان در عرصه فرهنگی و با تأکید بر جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن، اظهار کرد: برای پرهیز از سنتی و سلیقه‌ای عمل کردن در بحث فرهنگ باید نقشه راهی برای امور فرهنگی در اختیار ما قرار گیرد.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام با بیان اینکه هر مبحث فرهنگی به امام جمعه شهرستان برمی‌گردد و باید از یک کانال اقدام کرد، عنوان داشت: مصلی، حسینیه، مساجد و خانه عالم همه باید در یک جهت و یک کانال تجمیع و اقدام شود.
وی با تأکید بر این مطلب که هر مدیری در دستگاه خود باید نقشه راهی داشته باشد، زیرا بدون نقشه راه نمی‌توان کاری از پیش برد، گفت: چرام را از سه منبع می‌توان ساخت، یکی کمک گرفتن و استفاده از دولت از طریق سرمایه‌گذاری در مناطق محروم که این وظیفه من است این موضوع را طبق قوانین مناطق محروم پیگیری کنم.
هاشمی‌پور، دومین منبع را معدن فسفات چرام برشمرد و با بیان اینکه چند سالیست شرکت آیرما روی این پروژه خوابیده است، خاطرنشان کرد: در این ۶ سال چه اتفاق خاصی در پروژه صورت گرفته و چه ارزش افزوده‌ای داشته است.
نماینده مردم چرام در مجلس شورای اسلامی با متذکر شدن این مطلب که در سفر هیأت دولت به استان، کلنگ معدن فسفات زده خواهد شد، ابراز کرد: این پروژه دیگر تعطیلی نخواهد داشت، زیرا یک مجموعه عادی پشت این پروژه قرار ندارد و ۵۰۰ نفر مستقیم در این پروژه مشغول به کار خواهند شد.
وی با بیان اینکه این همه معدن در کشور فعالیت دارد چرا فقط استان ما در این زمینه محروم باشد، خاطرنشان کرد: از فرماندار محترم انتظار داریم مدیران خود را رصد کنند، زمان‌بندی انجام داده و در آینده بازدید میدانی داشته باشند، زیرا مردم منتظر یک تحول هستند.
هاشمی‌پور به مشکلات چرام در بحث راه‌های ارتباطی نیز اشاره داشت و متذکر شد: در خصوص جاده چاسخار رئیس اداره راه و شهرسازی چرام باید در و پیکر اداره‌کل استان را از جا بکند تا پیمانکار بیاید و مستقر شود تا تکلیف ۷۰۰ خانواری که در حوزه چاسخار است، مشخص شود.
تعطیلی برخی واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل بدهی برق، آب و گاز
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با تاکید بر اینکه بگیر و ببند دو بانک تخصصی توسعه صادارات و صنعت و معدن با سرمایه‌گذاران زیبنده نیست گفت: بانک‌های عامل این استان با صنعتگران و تولیدکنندگان همکاری مطلوبی ندارند.
جبار کیانی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن جلسات اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد اظهار داشت: انتظار می‌رود وزیر صنعت و معدن نسبت به استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه ویژه داشته باشد زیرا این استان در زمینه سرمایه‌گذاری به دلیل نبود زیرساخت‌ها از سایر استان‌ها عقب است.
وی با تاکید بر اینکه پیگیری مستمر و جدی مجموعه وزارت صنعت در زمینه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد راهگشا است عنوان کرد: بانک‌های عامل این استان با صنعتگران همکاری مطلوبی ندارند که انتظار می‌رود وزیر صنعت با رایزنی با بانک مرکزی این مشکل را برطرف کند.
کیانی ابراز کرد: نباید شاهد تعطیلی برخی واحدهای صنعتی به دلیل بدهی برق، آب و گاز باشیم و باید طوری برنامه‌ریزی شود که سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و شرکت‌های خدمات رسان با سرمایه‌گذاران همکاری و تعامل داشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به منابع دولت در راستای بسته حمایتی سرمایه گذاران و تولید کنندگان بیان کرد: این منابع در اختیار واحدهای قرار بگیرد که به رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار کمک می‎کنند.
کیانی با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی کارنامه درخشانی ندارد افزود: این استان به دلیل واقع نشدن در مبادی ورودی و مرکز نه بازرگانی و نه صنعت مطلوبی ندارد که این عوامل از مهمترین دلایل پایین بودن صادرات است.
وی تصریح کرد: تاکنون سازمان توسعه تجارت کمکی برای توسعه صادارت این استان نداشته و مشوق‌های صادارتی کم رسیده و یا نرسیده است و از هئیت‌های تجاری بی‌بهره بوده‎ایم.
بگیر و ببند بانک توسعه صادرات و صنعت و معدن با تولیدکنندگان
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تاکید کرد: نباید شاهد بگیر و ببند دو بانک تخصصی توسعه صادارات و صنعت و معدن با سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم و مشکل صنعتگران با این دو بانک زیبنده نیست.
کیانی اظهار داشت: کمبود مراکز تحقیقاتی-صنعتی، ناکافی بودن سیاست‌های تشویقی و مالی، نبود پارک علم و فناوری پیچیده بودن بروکراسی نظام بانکی ، نبود زیرساخت‌های لازم از جمله خط ریلی، جاده مناسب و فرودگاه مهمترین مشکلات سد راه سرمایه‌گذاری در این استان است که انتظار می‌رود دولت در این زمینه چاره‌اندیشی کند.
عدم توجه به حجاب، تضعیف فرهنگ و ارزش های اسلامی جامعه است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، افزود: عدم توجه به حجاب، تضعیف فرهنگ و ارزش های اسلامی جامعه است.
فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امروز (۲۱ تیر ) در نشست کمیته حجاب و عفاف این استان، گفت: نهادینه کردن کارهای بزرگ در حوزه دین و فرهنگ، نیاز به عزم همگانی، مشارکت بالا و همچنین برنامه ریزی و فعالیت همه دستگاه ها به خصوص فرهنگی و تبلیغی دارد.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی با یک راهبرد اسلامی و تداوم انقلاب مبتنی بر پایه ها و اصول الهی و اصل حاکمیت قانون و فرهنگ عفاف و حجاب، فرهنگ ایثار و شهادت است که با ارشادات و رهنمودهای افراد متعهد، بزرگان و صاحب نظران و برنامه ریزی برنامه ریزان محقق می شود.
محمدی، ادامه داد: حجاب تا زمانی که در خانواده است، فردی است ولی همین که جنبه عمومی پیدا کرد، الزامات اجتماعی فرد را مقید به رعایت شئونات اسلامی می کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه باید با راهکار مناسب بتوان حجاب را نهادینه و جامعه را ملزم و متقاعد به استقبال از عفاف و حجاب کرد، گفت: حجاب و عفاف کرامت، عزت و شرافت انسانی است و باید با همه توان  و ظرفیت از آن صیانت کرد.
محمدی، با بیان اینکه فضا های آموزشی بهترین پایگاه برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب است، تاکید کرد: باید با ارائه راهکار منطقی این باور را در همه سطوح جامعه ایجاد کرد و این ارزش الهی را بتوان گسترش داد.
وی بر لزوم کنترل جدی طراحی و دوخت البسه در کارگاه های تولیدی و توزیع آن در بازار تاکید کرد و اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف در همه سطوح جامعه و مختص به زنان و همچنین مردان است.
فریبا رحمان پور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، هم به توجه و رعایت بیشتر فرهنگ حجاب و عفاف کارکنان ادارات به عنوان الگو تاکید کرد و گفت: کارکنان به عنوان سرمایه های اجتماعی جامعه دینی ما باید در خصوص مسئله عفاف و حجاب دقت، تاکید لازم و مستمر داشته باشند.
وی با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف برنامه ریزی بهتر و تلاش بیشتری کنند، اظهار داشت: به لحاظ قانونی و شرعی مسائل مربوط به حجاب و عفاف به خوبی روشن است و باید برای راهکارهای عملی آن تلاش کرد.
رحمان پور، تاکید کرد: برای تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف به صورت هدفمند می توان با برنامه و با احیاء سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر پیش رفت.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف دستگاه های متولی در زمینه نظارت و تامین پوشش و البسه مناسب و دستگاه های تبلیغی در راستای ارشاد و مشاوره هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند.
خانواده های شهدا و ایثارگران بهترین گنجینه برای جمع آوری آثار شهیدان هستند
مسئول کمیته فرهنگی نخستین کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تاکید بر گردآوری دقیق آثار شهدا، افزود: خانواده های شهدا و ایثارگران بهترین گنجینه برای جمع آوری آثار شهیدان هستند.
رضا دهبانی ‌پور، مدیرکل و مسئول کمیته فرهنگی نخستین کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، ظهر امروز (۲۱ تیر ) در نشست خبری گفت: این استان به نسبت جمعیت شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و اسلام کرد.
وی در ادامه، با بیان اینکه در جنگ هشت ساله فراز و نشیب ‌هایی وجود داشته و خانواده‌ های بسیاری فرزندان خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند، اظهار داشت: فرهنگ‌ سازی ایثار و از خودگذشتگی این افراد در جامعه لازم و باعث ترویج فرهنگ شهادت می شود.
دهبانی پور، به برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای این استان در مهرماه امسال اشاره و عنوان کرد: تجلیل از شهدا، برگزاری یادواره‌ ها و کنگره ‌ها تجلیل از ایثار و از خودگذشتگی شهداست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: برگزاری این کنگره به منظور تبیین ارزش‌های دینی و مبانی اعتقادی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین افراد جامعه صورت می گیرد.
وی برگزاری کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد را بزرگترین رخداد فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: باید از این فرصت به وجود آمده در جهت نشر و گسترش فرهنگ شهید و شهادت بهره برداری لازم را داشته باشیم.
دهبانی پور، با بیان اینکه همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم، ادامه داد: یکی از وظایف ما جهت ادای دین، برگزاری کنگره شهدا و به تصویر کشیدن حماسه ها و دلیرمردی های آنان است.
این مسئول، ضمن تاکید بر گردآوری دقیق آثار شهدا، افزود: خانواده های شهدا و ایثارگران بهترین گنجینه برای جمع آوری آثار شهیدان هستند.
مسئول کمیته فرهنگی نخستین کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، به تصویر کشیدن حماسه های رزمندگان و شهدا را باعث فرهنگ سازی در جامعه اسلامی ایران دانست و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در جامعه یکی از وظایف مهم ماست.
دهبانی پور، به نقش ارزنده رسانه ها در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره و  اذعان کرد: رسانه های مکتوب و مجازی استان قدم گذاشتن در این راه را عبادت بدانند و در این جهت گام بردارند.
وی به انتظار بالای جامعه اسلامی ایران، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از رسانه ها اشاره و افزود: اطلاع رسانی در این زمینه با مبانی اعتقادی ما پیوند خورده و باید خود را مدیون خون شهیدان و حفاظت از آرمان های آنان بدانیم.
مسئول کمیته فرهنگی نخستین کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، به فعالیت های کمیته فرهنگی این کنگره ملی اشاره کرد و افزود: تهیه ویژه نامه وصال، چاپ فلکس، کاغذ رنگی، چاپ بنر به متراژ ۲۷۷ متر برای تمثال مبارک شهدا، ساخت تیزر حماسه پد خندق و ویراستاری دو جلد کتاب از مصوبات این کمیته بود.
دهبانی پور، ارسال اخبار و مطالب کنگره برای سایت ها، پیگیری ساخت سرود توسط صدا و سیما، تهیه محتوای دو سرود با موضوع دفاع مقدس، تهیه فراخوان و ارسال برای هنرمندان جهت حمایت از آثار دفاع مقدس و مستندسازی و تدوین همه نشست ها را از دیگر برنامه ها و مصوبات این کمیته برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، ساخت مستند شهید انقلاب(شهید رضایی)، ساخت چهار کلیپ برای روز اجلاسیه، تشکیل نشست های کمیته هر دو هفته یکبار، تهیه شعر برای گروه سرود پسران خورشید و تشکیل نشست با انجمن های فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه های کمیته فرهنگی کنگره شهدا عنوان کرد.
شهرستان دنا میزبان چهارمین جشنواره استانی طراحی پوستر عفاف و حجاب در فرهنگ رضوی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا، گفت: چهارمین جشنواره استانی طراحی پوستر عفاف و حجاب در فرهنگ رضوی از سری برنامه های دهه کرامت(از آفتاب) به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.
جلیل بهشتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا از برگزاری چهارمین جشنواره استانی طراحی پوستر عفاف و حجاب در فرهنگ رضوی خبر داد و  به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: شهرستان دنا میزبان برگزاری این جشنواره در ۱۴ مرداد سال ‌جاری است.
بهشتی، با بیان اینکه چهارمین جشنواره استانی طراحی پوستر عفاف و حجاب در فرهنگ رضوی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برگزار می ‌شود، به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره در راستای توجه به فرهنگ عفاف و حجاب، ایجاد فرصت و حمایت از بانوان هنرمند و ترویج هنر انقلابی و اسلامی است.
وی عنوان کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گسترش فعالیت ‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره ائمه معصومین به‌ ویژه امام رضا (علیه السلام)، شناسایی، معرفی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره امام رضا (علیه السلام) و عفاف و حجاب از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.
این مسئول فرهنگی و هنری شهرستان دنا، گفت: موضوعات این جشنواره استانی پیرامون زندگی و ابعاد شخصیت امام رضا (علیه السلام)، حضرت معصومه (سلام الله علیها)، حضرت احمد‌بن موسی، شاهچراغ (علیه السلام)، حضرت بی ‌بی حکیمه(سلام الله علیها) و دوازده امام معصوم (علیهما السلام) است.
وی با بیان اینکه این جشنواره از سری برنامه‌ های دهه کرامت بوده و محدودیت سنی برای شرکت در آن وجود ندارد، یادآور شد: صرفا هنرمندان خانم می ‌توانند در زمینه گرافیک ‌دستی و یا رایانه ‌ای پوستر در این جشنواره شرکت کنند.
بهشتی، ادامه داد: علاقه ‌مندان می ‌توانند برای شرکت در جشنواره به آدرس شهرستان دنا، سی سخت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراجعه و با شماره ۳۳۴۴۴۳۰۶- فکس:۳۳۴۴۳۰۴ و همراه:۰۹۱۷۵۷۰۲۴۹۹ تماس بگیرند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا افزود: به صاحبان هشت اثر برگزیده این جشنواره لوح تقدیر و جایزه نقدی در حاشیه جشنواره بزرگ امام رضا (علیه السلام) که ۲۱ مردادماه امسال در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد، اهداء می ‌شود.
وی گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، دبیرخانه دائمی جشنواره بین ‌المللی امام رضا (علیه السلام) و انجمن هنرهای تجسمی استان برگزار می ‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه دور
Iran, Islamic Republic of
جناب ملک زاده شما یه ساختمون رو کرایه دادید.چرا // بهره برداری میکنید.
امیدوارم حیا رو چاشنی کار خودتون بفرمایید.
محسن
Iran, Islamic Republic of
احسنت برر دکتر ملک زاده
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
کار بزرگ و عام المنفعه برای استان های خوزستان ، بوشهر ، کهکیلویه و بویراحمد و بخشی از استان فارس همین
احداث مرکز ناباروری خواهد بود . آفرین بر دکتر ملک زاده . کار بزرگ از مردان بزرگ میسر است .
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1