تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۱۸۸۶۳۹

کهگیلویه و بویراحمد کارنامه درخشان صادراتی ندارد / مشوق‌های که به یاسوج نرسید

۰
کبنا ؛نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن جلسات ساختمان جدید اتاق بازرگانی یاسوج و با حضور نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی و اعضای این کارگروه برگزار شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این نشست اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای برون رفت از رکود در صنایع کشور تدبیری بیندیشد.
جبار کیانی‌پور اذعان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به مانند سایر نقاط کشور و حتی بیشتر از دیگر جا‌ها مشکلات بسیاری در زمینه رکود دارد.
کیانی پور‌ افزود: باید گفت که در ماراتن توسعه کهگیلویه و بویراحمد هیچ فرصت رقابت با سایر استان‌ها ندارد.
وی ادامه داد: عدم همکاری بانک‌ها در استان موجب کندی کار‌ها شده است لذا از وزیر صنعت و معدن می‌خواهیم که با بانک مرکزی این مشکل را در میان گذاشته و اجازه ندهند که واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در رکود بماند.
رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید فرصت برابری‌ به نسبت سایر استان‌ها به ما داده شود چرا که بسیاری از زیرساخت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با تاکید بر اینکه بگیر و ببند دو بانک تخصصی توسعه صادارات و صنعت و معدن با سرمایه‌گذاران زیبنده نیست افزود: بانک‌های عامل این استان با صنعتگران و تولیدکنندگان همکاری مطلوبی ندارند.
جبار کیانی‌پور اظهار داشت: انتظار می‌رود وزیر صنعت و معدن نسبت به استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه ویژه داشته باشد زیرا این استان در زمینه سرمایه‌گذاری به دلیل نبود زیرساخت‌ها از سایر استان‌ها عقب است.
وی با تاکید بر اینکه پیگیری مستمر و جدی مجموعه وزارت صنعت در زمینه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد راهگشا است عنوان کرد: بانک‌های عامل این استان با صنعتگران همکاری مطلوبی ندارند که انتظار می‌رود وزیر صنعت با رایزنی با بانک مرکزی این مشکل را برطرف کند.
کیانی ابراز کرد: نباید شاهد تعطیلی برخی واحدهای صنعتی به دلیل بدهی برق، آب و گاز باشیم و باید طوری برنامه‌ریزی شود که سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و شرکت‌های خدمات رسان با سرمایه‌گذاران همکاری و تعامل داشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به منابع دولت در راستای بسته حمایتی سرمایه گذاران و تولید کنندگان بیان کرد: این منابع در اختیار واحدهای قرار بگیرد که به رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌‎کنند.
کیانی‌پور با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی کارنامه درخشانی ندارد افزود: این استان به دلیل واقع نشدن در مبادی ورودی و مرکز نه بازرگانی و نه صنعت مطلوبی ندارد که این عوامل از مهم‌ترین دلایل پایین بودن صادرات است.
وی تصریح کرد: تاکنون سازمان توسعه تجارت کمکی برای توسعه صادارت این استان نداشته و مشوق‌های صادارتی کم رسیده و یا نرسیده است و از هئیت‌های تجاری بی‌بهره بوده‎ایم و تمامی هیئت‌های اقتصادی از طریق اتاق بازرگانی یاسوج اعزام شده‌اند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تاکید کرد: نباید شاهد بگیر و ببند دو بانک تخصصی توسعه صادارات و صنعت و معدن با سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم و مشکل صنعتگران با این دو بانک زیبنده نیست.
کیانی‌پور اظهار داشت: کمبود مراکز تحقیقاتی-صنعتی، ناکافی بودن سیاست‌های تشویقی و مالی، نبود پارک علم و فناوری پیچیده بودن بروکراسی نظام بانکی، نبود زیرساخت‌های لازم از جمله خط ریلی، جاده مناسب و فرودگاه مهم‌ترین مشکلات سد راه سرمایه‌گذاری در این استان است که انتظار می‌رود دولت در این زمینه چاره‌اندیشی کند.
bazargani (1) bazargani (2) bazargani (3) bazargani (4) bazargani (5) bazargani (6) bazargani (7) bazargani (8) bazargani (9) bazargani (10) bazargani (11) bazargani (12) bazargani (13) bazargani (14) bazargani (15) bazargani (16) bazargani (17) bazargani (18) bazargani (19) bazargani (20) bazargani (21) bazargani (22) bazargani (23) bazargani (24) bazargani (25) bazargani (26) bazargani (27) bazargani (28) bazargani (29) bazargani (30) bazargani (31) bazargani (32) bazargani (33) bazargani (34) bazargani (35) bazargani (36) bazargani (37)
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس
Iran, Islamic Republic of
این آقای//.. تو این جلسه چکار میکنه ؟ بهتره به فکر //میلیاردیش باشه...
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
این آقای ///.. تو این جلسه چکار میکنه؟ بهتره به فکر ب// میلیاردیش باشه.....
Iran, Islamic Republic of
آخه وزیری که با آمبولانس می ره سفر چیکار میتونه برا کشور انجام بده؛ میدونه که دور دیگه وزیر نیست میخواد ایرانو بگرده؛ حالا باید قدر بزرگواری رو دونست، با تشکر از خبرنگارانی که رسالت خبری رو خوب بلدن
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1