تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : ۱۸۸۱۴۶

استان با قراردادهای پیمانکاری توسعه پیدا نمی‌کند / روستاهای که فقط در انتخابات دیده می‌شوند

۶
۰
کبنا ؛ 
اردوهای جهادی دانشجویی «جهادگران رضوی» کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
مراسم آغازین اردوهای جهادی دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «افتتاحیه جهادگران رضوی» با حضور عدل هاشمی‌پور، نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس برگزار شد.
همایش افتتاحیه اردوهای جهادی استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «جهادگران رضوی» با حضور عدل هاشمی‌پور، نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی؛ مهدوی، مسئول بسیج دانشجویی استان؛ حجت الاسلام مقدم، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان و دانشجویان جهادی برگزار شد.
حجت الاسلام قاسم مقدم، ‌ مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان به اهمیت این اردو‌ها برای نسل کنونی اشاره کرد و گفت: اردوهای جهادی به معنای تفکر جهادی خوب جوانان و دانشجویان برای برطرف کردن محرومیت هاست.
وی برگزاری اردوهای جهادی را برگرفته از روحیه انقلابی دانشجویان دانست و گفت: موسس اردوهای جهای بنیاگذار انقلاب بوده که ایجاد نهاد بزرگ جهادسازندگی در اوایل انقلاب نمونه‌ای از آن است.
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان حضور جوانان و بویژه دانشجویان در این اردو‌ها را یک مطالبه عمومی دانست و خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی به منزله ساختن یک خانه و یا یک پل نیست؛ بلکه عجین شدن با مردم منطقه خود و فهماندن اوج محرومیت‌ها و کمبود‌ها آنان است.
شهرام مهدوی مطلق در این آیین ضمن ارائه گزارش از وضعیت اردوهای جهادی استان بیان کرد: از سایر نمایندگان نیز برای حضور در جمع دانشجویان جهادگر دعوت به عمل آمد که به دلایلی یا ما توفیق نداشتیم و یا عزیزان توفیق برای حضور در جمع جهادگران را نداشتند.
وی با بیان اینکه در دوسال گذشته به دلیل استقبال جامعه دانشگاهی از اردوهای جهادی، گروهای جهادی از ۱۲ گروه به ۲۵ گروه افزایش یافته‌اند، افزود: این میزان متناسب با امکانات موجود می‌باشد و مطمئنا اگر حمایت مسئولان استانی وجود داشته باشد تا دوبرابر تعداد موجود می‌توانیم اعزام داشته باشیم و خدمت رسانی خود را انجام دهیم.
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در کنار رشد کمی، رشد کیفی و تخصصی اردو‌ها را نیز دنبال کردیم و الان در ۱۵ عرصه مختلف اعم از آموزش، علمی، بهداشت و سلامت، آموزش‌های تخصصی و مهارتی، اشتغال، دامپروری، کشاورزی و باغداری، شبکه‌های اجتماعی و... اردوهای جهادی خدمت رسانی خود را انجام می‌دهند.
مهدوی مطلق تبیین و تفسیر سیره شهدا به خصوص شهدای دانشجو را از جمله عرصه‌هایی دانست که از امسال اضافه شده است و افزود: عصاره و خروجی، ظهور، حضور و بروز کارهای جهادی در روستا‌ها دمیدن روح امید و تقویت پیوند مردم مستضعف با نظام و حاکمیت است چراکه جهادگران خود را سفیران انقلاب، نظام و ولایت می‌دانند و لبخند رضایت ولی امر خویش را حجت موجهی برای استمرار این اقدام می‌دانند.
وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ما فرهنگی، بصیرتی و اجتماعی می‌باشد، تصریح کرد: سردست نگه داشتن مطالبات مردم مستضعف روستا‌ها و پرداختن به معلول‌ها در کنار علت یابی اصلی از دستاودهای اردوهای جهادی است.
مسئول بسیج دانشجویی استان ضمن بیان اینکه جهاد در مقابل یک دشمن معنا پیدا می‌کند، گفت: بیکاری، خستگی، رخوت، رکود و نهایتا ناامیدی از دشمنان ما هستند و کار جهادی مقابل این‌ها قرار می‌گیرد و مختص امروز و فردا هم نمی‌باشد و از صدر اسلام بوده است.
مهدوی مطلق با بیان اینکه برون رفت استان از محرومیت با بروکراسی‌های معمول و قراردادهای پیمانکاری و رویکرد مزد محور هرگز محقق نخواهد شد، افزود: راه علاج روحیه جهادی است در کنار محرومیت رفاهی.
وی با ابراز تاسف از محرومیت‌های موجود در روستاهای استان به خصوص محرومیت‌های فرهنگی موجود بیان کرد: متاسفانه روستاهای ما تنها در انتخابات‌ها و آن هم انتخابات مجلس در نقشه جغرافیایی دیده می‌شوند چراکه حتی وقتی جهادگران به ادارات ما مراجعه می‌کنند بعضی از مسئولان استانی حتی روستا‌ها را بلد نیستند.
مهدوی مطلق با اشاره به ظرفیت و توان موجود در اردوهای جهادی و قوت جهادگران، تاکید کرد: مسئولان از این ظرفیت و فرصت موجود استفاده کنند.




































نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعاخنده داره هرکس بلندمیشه نظرمیده
امیدیان
Iran, Islamic Republic of
آقای مهدوی یک بسیجی دلسوز زحمتکش وتحلیگر و بی ادعاست
محمد
Iran, Islamic Republic of
افکار شماها مملکت را .. کرد
روستایی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا عین واقعیت است البته احتمالا خودشان حتما روستایی اند که درد روستاها را می دانند.
شناخته
Iran, Islamic Republic of
برادر ناشناس احتمالا جز تجومی هاست که به مذاقش خوش نیومده
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
الخمدالله بسیج دانشجویی یکسالی است تازه جون گرفته و پیش قراولان عرصه انقلابی گری در استان شده و جای تشکر دارد
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1