تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۴۷
کد مطلب : ۱۸۷۹۲۱

ستاد اجرایی سفر در خواب تابستانی / بوی تعفن زباله فضای شهر یاسوج را پر کرده

۴
۰
کبنا ؛
یاسوج با داشتن ظرفیت‌های منحصر به فرد گردشگری متاسفانه از حلقه‌های مفقوده زیادی به ویژه عدم توسعه یافتگی زیرساخت‌های اساسی صنعت توریسم همواره رنج می‌برد.


صنعت گردشگری در جهان توسعه فراوانی یافته است و بسیاری از کشورها از این راه توانسته ‏اند وضعیت خود را بهبود ببخشند و از مشکلاتی مانند بیکاری، پایین بودن سطح درآمد سرانه و کمبود درآمد ارزی خویش بکاهند.
صنعت جهانگردی بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین صنعت در دنیا به حساب می‏ آید. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را منبع اصلی درآمد، اشتغال‌زایی، رشد بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌ها می‌دانند. صنعت گردشگری امروزه به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را صادرات نامرئی نیز می‌نامند.
اما سهم کشور ایران و به تبع آن استان کهگیلویه وبویراحمد از این میزان تا چه حدی است؟ سهم ایران از در آمد ۱۵۰۰ میلیارد دلاری گردشگری جهان فقط نیم درصد است. و سهم استان کهگیلویه وبویراحمد در این سال‌ها فقط زباله‌های بازمانده از گردشگران بوده است.
این استان  به دلیل تنوع آب و هوایی، هوای مطبوع و طبیعت بکر و دل انگیز هر ساله پذیرایی گردشگران بسیاری است.
اما شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران به نسبت سایر شهرهای استان به علت تعطیلات عید فطر با هجمه گردشگران رو به رو بوده است.
کمبود سرویس بهداشتی، آب لوله کشی و پارکینگ  تنها بخشی از این مشکلات زیرساختی است.

کمبود پارک و فضای مناسب برای اسکان مسافران را سرگردان کرده است . بوی تعفن زباله فضای شهر را پر کرده و متاسفانه شهرداری  برای جمع‌آوری زباله‌ها به موقع اقدام نمی‌کند و خشک شدن فضای سبز  برخی از پارک‌ها و بی‌توجهی مسئولان  نیز زخمی بر پیکره طبیعت این شهر زیبا است.
حضور گردشگران در پایتخت طبیعی ایران هر لحظه در حال افزایش است و متاسفانه زیرساخت‌های موجود جوابگوی خیل عظیم جمعیت نیست.
ستاد اجرایی سفر در خواب تابستانی
قطعی مکرر آب و برق در برخی از مناطق شهر به ویژه شکستگی لوله‌های در منطقه اکبرآباد مردم بومی را کلافه کرده است.
به علت ترکیدگی ترانس برق بخشی از شهر را زیرخاموشی می‌برد و متاسفانه عدم نظارت ستاد خدمات سفر بر امکانات و شرایط فعلی گردشگران نیز مزید بر علت شده است.
در این میان سودجویان نیز بیکار ننشته اند و از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و هر قالب یخ را به قیمت ۱۰ هزار تومان به گردشگران می‌فروشند تا خاطره تلخی از گران فروشی در این شهر ارزان برای آنها به یادگار بگذارند.
و برخی از صنوف به رسم غلت که با ورود هر گردشگر قیمت‌های اجناس خود را خودسرانه افزایش می‌دهند؛ می‌طلبد صنعت و معدن و دستگاه‌های متولی در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند.
یاسوج پیشانی استان کهگیلویه وبویراحمد است هرساله به علت هوای مطبوع ، افراد بسیاری از سایر شهرهای استان به این شهر مهاجرت می‌کنند و بخش عظیمی از دستگاه‌های اجرایی استان نیز در این شهر مستقر هستند این شهر نیازمند توجه ویژه دولت و شورای برنامه ریزی جهت تخصیص اعتبار برای تامین زیرساخت‌های شهری است.

زباله‌های سطح شهر و مکان‌های گردشگری به موقع جمع‌آوری می‌شوند
شهردار یاسوج پیرامون مشکلات گردشگران در شهر یاسوج با بیان اینکه از کار همکارانم در جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر در تعطیلات عید فطر رضایت کامل دارم، گفت: از دیروز تا کنون ماموران خدماتی شهرداری ۳ بار زباله‌ها را در سطح شهر حمل کردند.
محمد علی جاوید افزود: در حالی که براساس برنامه کاری شهرداری باید هر دو روز یکبار نسبت به جمع‌آوری زباله از سطح شهر اقدام می‌کردند.
وی با اشاره به تعداد زیاد گردشگر در پایتخت طبیعت ایران بیان کرد: پارگینگ به انداز کافی در سطح شهر وجود دارد و وجب به وجب پارک‌ها مملو از مسافر است و باید پارک‌های مرکز استان را توسعه دهیم.
۴۰ هکتار دیگر به فضای پارکی در شهر یاسوج اضافه می‌شود
جاوید با اشاره به اینکه تا پایان شهریور ماه ۴۰ هکتار به فضای پارک‌های شهر یاسوج اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: پارک غدیر، چشمه نباتی، بانوان و ولایت تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسند و می‌توان به فضای اسکان  و رفاهی مسافران افزوده شود.
وی تصریح کرد: تا کنون مشکلی مبنی بر قطعی آب در شهر یاسوج گزارش نشده است و ۴ دستگاه تانکر را هم برای موارد اضطراری در پارک‌های سطح شهر مستقر کردیم.
زیرساخت‌های گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد جوابگو ی تعداد مسافران و گردشگران نیست
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: جمعیت زیادی وارد شهر یاسوج شده است و این جمعیت فراتر از تصورات ما بود.

اعتبارات محدود دولتی جوابگوی مشکلات حوزه گردشگری استان نیست
محمود باقری با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان جوابگوی این میزان جمعیت نیست، عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای به روز کردن امکانات به کار بردیم و لازم است کارهای بیشتری در این زمینه انجام شود.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در استان به نسبت دو سال گذشته تغییر کرده است، بیان کرد: شهرداری متعد شده که تا پایان شهریور ماه با بهره‌برداری از پارک‌های غدیر، ولایت و بانوان  فضای پارک استان افزایش یابد و بخشی از گردشگران در این مکان‌ها حضور پیدا کنند.
باقری ابراز کرد: متاسفانه برخی از گردشگران زباله‌های خود را در مکان‌های عمومی رها کرده و بخشی از دلیل تجمع زباله در پارک‌ها به این علت است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه این مسائل در ستاد سفر پیش بینی شده بود ولی بودجه استان به حدی نیست که جوابگوی تمامی این مشکلات باشد.
وی با بیان اینکه اقرار می‌کنیم در استان با کمبود زیرساخت‌ها رو به رو هستیم، تصریح کرد: باتوجه به هجمه گردشگران زیرساخت‌ها در استان ضعیف است و انتظار می‌رود مسئولان اعتبار ویژه‌ای برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها در استان اختصاص دهند ودر سفر آینده رئیس جمهور به استان به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.
باقری در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش خودسرانه قیمت برخی اجناس توسط برخی صنوف در این ایام، بیان کرد: اکیپ‌های نظارتی در حال پیگیری هستند و صنعت و معدن، جهادکشاورزی و تعاون روستایی باید با این افراد برخورد کند.
وی با بیان اینکه تمامی این مشکلات به صورت مرتب به استاندار گزارش داده می‌شود، تاکید کرد: به طور قطع با مسئولانی که در این ایام در ارائه خدمات به مردم کوتاهی کردند برخورد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه این اعتبارات اندک جوابگوی صنعت گردشگری استان نیست، تصریح کرد: گردشگری در استان در صورت تخصیص اعتبار می‌تواند توسعه یابد.
تسخیر یک سوم فضای آبشار از سوی دستگاه‌های اجرایی استان
وی با بیان اینکه امسال به نسبت سال‌های قبل چون بسیاری از مناطق گردشگری به بخش خصوص واگذار شده روند بهتری را داریم، عنوان کرد: علت قفل  شدن  ورودی آبشار علاوه بر هجمه جمعیت تسخیر یک سوم  از  فضای آبشار یاسوج توسط دستگاه‌های دولتی استان از جمله منابع طبیعی و آموزش و پرروش است و باید این بخش‌ها آزاد شوند.
با توجه به اینکه شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران و شمالی در جنوب کشور است و در آینده نزدیک به عنوان قطب  و مقصد جدید گردشگری در کشور شناخته می‌شود می‌طلبد یاسوج در اعتبارات ملی و دولتی دیده شود و مسئولان کشوری گوشه چشمی به این استان محروم داشته باشند تا شاید یاسوج نیز مانند دیگر استان‌های  برخوردار کشور روزی  دیده شود و شاهد توسعه این استان و رهایی سونامی بیکاری جوانان در این منطقه باشیم./ تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما

بام دنا | مجله خبری استان کهگیلویه وبویراحمد » ستاد اجرایی سفر در خواب تابستانی / بوی تعفن زباله فضای شهر یاسوج را پر کرده
France
[…] لینک منبع خبر در سایت اصلی […]
Iran, Islamic Republic of
اینطوری که شما میگید یاسوج گوانتانامو است
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آبرومون رفت
احسان
Iran, Islamic Republic of
شهرداری بی توجه بود به مقوله مسافران و ایجاد زیر ساختهای مناسب برای اسکان مسافران نوروزی.متاسفانه شهردار فقط شعار میده و کار مثمر ثمر که به درد شهروندان بخوره تا حالا انجام نداده
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1