تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۰۲
کد مطلب : ۱۸۷۸۴۷

سرگردانی صد‌ها مسافر در سی‌سخت (+تصاویر)

۱۱
۰
کبنا ؛شهرداری سی سختی در حرکتی تعجب برانگیز اقدام به فراری دادن تعداد زیادی از مسافران اسکان یافته در بلوارهای ورودی شهر سی سخت کرد.
ماجرا از آنجاست که شهرداری سی سخت پیش از این در صدد بود با نظم بخشی به محل اسکان مسافران از استقرار و برپایی چادر در ورودی شهر و بلوارهای این مناطق جلوگیری به عمل آورد.
نصب بنرهایی با مضمون «از برپایی چاد در این مکان خود داری کنید» اقدامی بود که شهرداری سی سخت برای اجرایی کردن این تصمیم انجام داده و با نصب این بنر‌ها قصد هدایت مسافران به پارک‌ها و اماکن از پیش در نظر گرفته شده را داشت.
اما آنچه امروز شاهد بوده‌ایم حجم انبوه مسافران و گردشگرانی بوده که تعطیلات عید فطر را غنیمت شمرده و به هوای هوایی تازه‌تر از صبح امروز شهرهای جنوبی کشور را به مقصد سی سخت ترک کرده بودند.
حجم بالای مسافران و گردشگرانی که از گرمای مناطق جنوبی فرار کرده بودند به قدری بوده که کلیه خانه‌های مستاجری و سوئیت‌ها اقامتی مملو از جمعیت بوده و به گفته تعدادی از این مسافران مکان مناسب برای اسکان شبانه در اماکن اقامتی فراهم نبوده و این افراد مجبور بوده‌اند در پارک‌ها و بلوارهای شهر اسکان یابند.
حجم بالای گردشگر به سی سخت به قدری بوده که پارکهای موجود در شهر نیز با حجم بالایی از مسافران روبه رو شوند و مسافران را مجبور کند به اسکان در بلوارهای ورودی و مکان‌هایی که پیش از این شهرداری اسکان در آن را ممنوع اعلام کرده بود روی بیاورند.
این موضوع که گویا به مزاق مسئولان شهرداری سی سخت خوش نیامده بود موجب شده طی دستوری کارکنان شهرداری با آبیاری چمن‌ها و این بلوار‌ها مسافران فراری از گرما را یک بار دیگر فراری دهند.
مسافرانی که به شدت از این اقدام شهرداری سی سخت نگران شده بودند این گونه رفتار‌ها را درشان گردشگرانی که از صد‌ها کیلومتر آن طرف‌تر آمده بودند نمی‌دانستند و این اقدام را توهینی به خود می‌دانستند.
حال سوالی که بیش از همه ذهن افرادی که با این رفتار مواجه شده بودند را به خود مشغول کرده بود این بوده آیا مسافران و گردشگران تحت هر شرایطی وحتی به بهای ریختن آب زیر پای آن‌ها باید طبق میل شهرداری عمل می‌کردند و به پارکهایی از پیش تعریف شده می‌رفتند؟
اینکه آیا پارکهای شهرداری ظرفیت پذیرش چندین هزار مسافری که به سی سخت مسافرت کرده بودند را دارد یا نه نیز مسئله‌ای است که به نظر می‌رسد با هجوم یک باره مسافران به شهرستان دنا عملا غیر ممکن بوده و بدون شک عده‌ای بوده‌اند که از ظرفیت پارک‌ها بی‌نصیب بمانند و مجبور باشند شب را در بلوار‌ها به صبح برسانند.
به نظر می‌رسد اجرای طرح اسکان مسافران در پارکهای شهر سی سخت که به دنبال بهره وری از فرصت حضور گردشگران اجرایی شده است برنامه‌ای دقیق و حساب شده است اما آنچه مهم است نحوه رفتار و اجرایی کرده این طرح بوده که به نظر می‌رسد نه درشان مسافرانی که صد‌ها کیلومتر آنطرف‌تر به سی سخت آمده بودند و نه درشان شهر فرهنگی و توریست پذیر سی سخت است چرا که همین رفتار‌ها و برخوردهایی موجب تاثیرات عمیق فرهنگی بر وجهه شهر و شهرستان خواهد شد./سفیردنا



http://safiredena.ir

http://safiredena.ir














نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Slovenia
نبود مدیریت.
بی برنامگی.
همیشه همین بوده و خواهد بود....
فقط اسم پایتخت طبیعت ایران رو یدک میکشه...
۵ درصد هم امکانات نداره...
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
اوف چ خوب کرد، گردشگری که با خودش گردش مالی برای یک شهر نیاره میخوام صد سال نیاد. در ضمن شهرداری اقدام به نصب تابلوهای عدم اسکان بر روی چمن ها کرده بود. ایرادی به کار شهرداری وارد نیست. این خبر رو هم ی شخص معلوم الحال در شهر سی سخت تهیه کرده، که بعد از ۷ اسفند برای دلخوشی خودش هرکاری میکنه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ای ول به شهردار کار درستمون، جدی خیلی کار خوبی کرد. چ معنی داره اسکان رو چمن، خدا داده جا
رزمنده دلسرد
Iran, Islamic Republic of
حیف طبیعت و هوای جان افروز بویراحمد که متاسفانه مردم آنجا برخورد خوبی با گردشگران در بیشتر مواقع نداشته و گهگاهی تعریف های عجیبی از مردم درباره آنجا شنیده میشود که زیاد خوشایند نیست .
مسئولین بویراحمد باید قبل از هر چیز باید فرهنگ برخورد با گردشگران و فواید گردشگران از نظر اقتصادی و مذهبی و .... به مردم به کرار القاء و گوشزد کنند تا موضوعی پذیرفته شده و لاینفک زندگی بویراحمد شود.
بوشهری
Iran, Islamic Republic of
شاغل در یاسوجم. گفتیم با مهمان ها سی سخت شب رو توی چادر بگذرونیم از هوا لذت ببرن. بخاطر مسافت. مهمان هایمان از بوشهر دیر رسیدن و به اصرارشان راهی سی سخت شدیم اما رفتاری دیدیم که من شرمنده مهمهان هام شدم و همون دیشب یرگشتیم یاسوج. الان هم در حال آماده شدن واسه رفتن به آبشار مارگون هستیم.
اومدید بوشهر ما جربان میکنیم.
کارشناس مالی
Iran, Islamic Republic of
این همه عوارض ارزش افزوده کجا هزینه میشه.یکی نیست توضیح بده.همه کر و کور
صیادی دهنو
Iran, Islamic Republic of
مدیریت محترم کبنا خبر
ضمن تشکر از اطلاع رسانی شما دوست عزیز
تکذیبیه این خبر در سایت دیگر این شهرستان توسط شهردار محترم درج گردیده این خبر که به پایگاه شما ارسال گردیده تنها چهره سی سخت را تخریب نموده و مردم سی سخت ایخبر رو تکذیب میکنن.
لینک تکذیبیه این خبر

http://taranomedena.ir/5975/5975/
Iran, Islamic Republic of
واقعا.م آوره ما الان .. هستیم رفتاری با ما شد که نزدیک بود درگیری ایجاد بشه
صیادی دهنو
Iran, Islamic Republic of
در جواب بوشهری
من نمیدونم از کجای این استان داری کامنت می نویسی ولی مردم رو خ.....فرض نکن از کی تا حالا بوشهریا کبنا نیوز رو رسد میکنند.از خدا بترس .تو ازخودی هم خودیتری
لیشتری
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک همشهری و هم انسانی امروز غبطه خوردم که چرا هنوز جاده سی سخت مثل بیست پیش است و منطقه گردشگری که ورودی ۳۵۰۰۰ ریال می گیرند ولی هیچ امکانات ندارند و دنیا دارد روی قل گردشگری سرمایه گذاری می کنند ولی ما سرمایه در کنارمان است ولی قدر نمی دانیم و رهاشدن تب در معابر بی تدبیری مسولان وقت را می رساند که جوابگو نیستند یا اینکه پاسخ کد نیستند
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
مسئولین شهرستانهای سی سخت ویاسوج.این حقیر یکی از گردشگران به شهر سی سخت ویاسوج هستم از لحاظ بهداشتی خلیی ضعیف وازنظر نظارت صفر درمرد گرانی سرسام اور واز لحاظ محیط اسکان غیر بهداشتی باقیمت گذاف حتی ساعت ۲شب به خاطر نبودن محل اسکان مردم میی فرستادن داخل مساجد .حلال احمر.سالن تختی مدارس . که متاسفانه یا بسته وانهای بازبودند جواب رد میداندن ومیگفتند فقط مختص فر هنگیان (مدارس)( حلال احمرمختص دانه درشتها وی..د هاست) حتی این مواردبه برادران صدا وسیما درآبشار اطلاع رسانی نمودم
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1