تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : ۱۸۷۸۱۴

قفل بی‌تدبیری مسئولان بر دروازه شهر یاسوج / مسئولان ناتوان استعفا دهند

۷
۰
کبنا ؛اولین روز از تعطیلات عید سعید فطر به کام مسافران شهر یاسوج تلخ شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در اولین روز از تعطیلات عید سعید فطر، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد ورود پرشمار مسافران و گردشگران بود، بطوریکه حرکت خودروها در ورودی این شهر با کندی انجام می‌گرفت.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ده‌ها مکان گردشگری، تفریحی و زیارتی، با آب و هوای بسیار مطبوع و دلنواز هر ساله در ایام تعطیلات میزبان مسافران و گردشگران بی‌شماری از اقصی نقاط کشور است. اما متأسفانه در این استان بویژه شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران به دلیل کمبود زیرساخت‌های گردشگری و ناتوانی برخی از مسئولان این استان همچنان در این مواقع مسافران و گردشگران با مشکلاتی عدیده‌ای روبرو می‌شوند.
بنابر این گزارش، در حالی که پارک‌های ساحلی، آبشار یاسوج و دیگر مکان‌های بکر و زیبای گردشگری و تفریحی یاسوج با ازدحام مسافران و گردشگران مواجه‌اند اما به دلیل نبود برخی امکانات از قبیل کمبود سرویس‌های بهداشتی، روشنایی مناسب و آب شرب کام مسافران این شهر را تلخ کرده است.
به گزارش کبنا، پارک‌های ساحلی یاسوج، میدان معلم و حوالی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم‌اکنون مسافران زیادی اسکان یافته‌اند. برخی از این مسافران در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز اظهار کردند: متأسفانه کمبود سرویس‌های بهداشتی مسافران را کلافه کرده‌ است و وجود صف‌های طولانی در سرویس بهداشتی در شأن این شهر و مسافران نیست.
الف -نوروزی که از شهر اهواز به شهر یاسوج سفر کرده بود در گفت‌وگو با کبنا نیوز با بیان اینکه شهر یاسوج شهری بسیار زیبا و دارای آب و هوای دل‌انگیزی است، گفت: وضعیت اسکان در پارک ساحلی نامناسب است و متأسفانه تاریکی هوا و عدم روشنایی مناسب، ما را با مشکل روبرو کرد.
به گزارش کبنا نیوز، برخی دیگر از مسافران نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کردند: هر چادری ۱۰ هزار تومان و هر خودرویی سه هزار تومان از ما هزینه دریافت کردند که در هیچ جایی ما همچنین چیزی ندیدیم.
رضوی یکی دیگر از مسافران که از شهر گناوه به استان سفر کرده بود گفت: متأسفانه در ورودی شهر اکیپ راهنمای گردشگری وجود نداشت و ما برای پیدا کردن مکان‌های تفریحی دچار مشکل شدیم.
بنا بر این گزارش، ورودی شهر یاسوج با ترافیک سنگین خودروها روبرو بود و حضور پر رنگ مأموران راهنمایی و رانندگی در ورودی شهر و معابر و ورودی دیگر مکان‌های گردشگری قابل رویت بود.
اسماعیل خوشوقت رئیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از مشکلات ترافیکی شهر یاسوج گفت: ورودی شهر یاسوج کشش این بار ترافیکی را ندارد و بهتر است که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به تکمیل و ساخت پل‌های سوم و چهارم بشار توجه بیشتری کنند.
خوشوقت همچنین از وجود دستفروشان زیادی در اطراف خیابان‌های ورودی شهر یاسوج گلایه کرد و افزود: وجود این دستفروشان سبب ایجاد ترافیک می‌شود.
جابر پیوست از دیگر کارشناسان راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد کم عرض بودن معابر و ورودی شهر یاسوج را از مشکلات ترافیکی این شهر دانست و اظهار کرد: مأموران راهنمایی و رانندگی تا پاسی از شب در ورودی شهر، پارک ساحلی و خیابان منتهی به بیمارستان امام سجاد(ع) حاضر بودند.
پیوست ادامه داد: برای برطرف کردن مشکلات ترافیکی جاده منتهی به بیمارستان امام سجاد(ع) باید جاده دوم این بیمارستان تکمیل و افتتاح شود.
وی با بیان اینکه نبود پارکینگ در مکان‌های تفریحی از دیگر معضلات اساسی این شهر است، افزود: توجه به ساخت و تکمیل پل‌های سوم و بشار از سوی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.
به گزارش کبنا نیوز، بیش از ۱۲ سال از شروع عملیات اجرائی پل سوم بشار می‌گذرد ولی هنوز خبری از افتتاح آن نیست و این درحالی است که پایه‌های آن لرزان شده و قابل اطمینان هم نیست.
سعید پایدار عضو شورای شهر یاسوج احداث پل سوم بشار یاسوج را پروژه میلیمتری دولت دانست و اظهار داشت: وعده‌های متفاوتی طی سال‌های گذشته تاکنون برای افتتاح این پروژه از مسئولان شنیده می‌شود ولی هنوز خبری نیست.
پایدار گفت: پل فعلی که یاسوج را به حوزه سررود جنوبی وصل می‌کند و حتی محل عبور از سمت شهر به سمت استان‌های جنوبی و استان فارس است ۵۰ سال عمر دارد فرسوده شده و جوابگوی عبور و مرور فعلی نیست.
وی با بیان اینکه وضعیت پروژه پل سوم بشار یاسوج به دلیل اهمیتی که در ترافیک شهر یاسوج دارد چندین بار توسط شورای شهر پیگیری شد ولی اهتمامی برای اتمام آن وجود ندارد، عنوان کرد: در صورت زلزله یا هر اتفاقی بحران انسانی در یاسوج به وجود می‌آید.
پایدار ابراز کرد: هم اکنون در شرایط عادی بعد از ظهرها پل ورودی و خروجی شهر یاسوج قفل می‌شود وای به روزی که مشکلی پیش بیاید.
بنا بر این گزارش، پل چهارم بشار یاسوج نیز اردیبهشت ماه سال ۹۴ با حضور محمدباقر نیکبخت معاون رئیس جمهور کلنگ‌زنی شد که یک سال از عمر این پروژه می‌گذرد و باید دید که چه مدت تکمیل و افتتاح این پروژه به طول می‌انجامد.
به گزارش خبرنگار کبنا نیوز، وضعیت آبشار یاسوج همچنین قابل تعریف نیست و در این مکان تفریحی و گردشگری وضعیت روشنایی و سرویس‌های بهداشتی خوب نیستند و مسافران با مشکلاتی روبرو هستند. این در حالی است که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در ستاد سفر خدمات فقط به بیان مشکلات می‌پردازند و اقدام عملی در خصوص رفع کمبود زیرساخت‌های گردشگری انجام نمی‌دهند.
همچنین شهرداری یاسوج با دادن مجوز به دستفروشان در اطراف خیابان‌های ورودی شهر یاسوج تا منتهی به بلوار امام خمینی(۶۰ متری گلستان) نیز موجب ترافیک شده است.
عید فطر سال گذشته شهر یاسوج به دلیل خیل عظیم مسافران و گردشگران با مشکلات زیادی از جمله کمبود سرویس‌های بهداشتی، آب شرب، روشنایی مناسب و ... روبرو بودند که این مشکلات امسال همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بویژه مدیریت شهری یاسوج توانایی برطرف کردن مشکلات و کمبودهای زیرساخت‌های گردشگری را ندارند.
DSC_0281 DSC_0284 DSC_0285
این تصویر مربوط به محل درب ورودی شهرداری یاسوج

   DSC_0296 DSC_0297 DSC_0298 DSC_0299 DSC_0303 DSC_0310 DSC_0322 DSC_0323 DSC_0326 DSC_0328 DSC_0330 DSC_0331 DSC_0332 DSC_0333 DSC_0334 DSC_0339 DSC_0340 DSC_0341 DSC_0342 DSC_0343 DSC_0344
نام شما

آدرس ايميل شما

روزبه
Iran, Islamic Republic of
مدیریت یکپارچه در سطح شهرهای استان اگه اجرا بشه این مشکلات نداشتیم.تو زدن و کمبود سرویس‌های بهداشتی موندیم اونوقت .خدا ب پروژههای عمران ی رحم کنهه
لر
Iran, Islamic Republic of
وقتی مسئول //دو دوره میشه نماینده،دیگه چه انتظاری از بقیه مسئولان شهرداری دارید!؟
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
مقصر اصلی شهردارر یاسوجه که هیچوگونه برنامهای برای این شهر ندارد
کارشناس مالی
Iran, Islamic Republic of
با سلام.روز شنبه مورخ ۱۹تیرماه سروکله شهردار تو امور مالیاتی پیدا میشه که برای مالیات ارزش افزوده ای که به زور از مودیان مالیاتی بیچاره اخذ شده،کاسه گدایی دست بگیره.غافل از اینکه میتو نه با یک مدیریت صحیح از طبیعت و هوای شهرمون بهترین درآمد رو کسب کنه.این خط ، این نشون.
ن
Iran, Islamic Republic of
شهردار بای بای
شیخ
Iran, Islamic Republic of
دنیا تاجگردون و زینل زاده
حسن
Iran, Islamic Republic of
مسولان بی تدبیر
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1