تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۱۸۷۵۳۹

جوابیه‌ای به منتقدان سفر رئیس جمهور به استان

۱۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛rohani
قصهٔ سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد هم برای خودش حکایتی شده است. پوپولیسم آشکار و نهان در بدعت دولت قبل که همهٔ تمرکز و مانور تبلیغاتی‌اش را بر این سفر‌ها گذاشته بود سبب شده است برخی‌ها همه ذکر و فکرشان موضوع سفر باشد و انگار تنها با سفر است که اتفاقی می‌افتد و یا از خلل رتبه بندی سفر است که اهمیت یک استان مشخص می‌شود.
سفر مقامات به استان‌ها از‌‌ همان ابتدای انقلاب اسلامی بوده است واساسا حرکتی است در راستای نزدیکی مردم و مسئولان و هم چنین فرصتی برای آشنایی بیشتر و بررسی نحوه مدیریت استانی است.
در سفر ریاست جمهوری سفر‌ها بر اساس برنامه ریزی کار‌شناسی اتفاق می‌افتد. ولی در گذشته و علی رغم تبلیغات گسترده مبنی بر انجام کار کار‌شناسی برای فلان سفر اما در‌‌ همان سفر و در حین سخنرانی و گاهی بواسطه چند شعار و یک دستنوشته وعده‌ها انچنانی داده می‌شد. وعده‌هایی که البته هرگز رنگ عملیاتی به خود نمی‌گرفتند. در‌‌ همان سفر‌ها و در بیشتر موارد حتی پیش برد طرح‌ها و پروژه‌ها نیمه کارهٔ گذشته نیز کمکی نشد. حالا‌‌ همان نوع نگاه سبب شده است خیلی‌ها انتظارات غیر کار‌شناسی از این سفر‌ها داشته باشند.
تا پیش از این در استان کهگیلویه و بویراحمد برخی از رسانه‌ها که بعضا در بین آن‌ها دلسوزان و منصفینی هم حضور دارد دیر انجام شدن سفر را مستمسکی برای نقد و حتی تخریب استاندار قرار داده بودند و با پرداختن مداوم به این مسئله ضعف و ناکارآمدی استاندار و معاونانش را نتیجه گیر ی می‌کردند. اینک و بعد از روشن شدن تاریخ سفر باز برخی از‌‌ همان معترضین دیروز اینبار با ادبیات جدیدی خواستار لغو سفر و یا تحریم سفر شده‌اند.
لغو و یا انجام سفر موضوع مهمی است که در تهران و در اتاق فکر دولت راجع به آن تصمیم گیری می‌شود و در این موارد مدیران استانی تنها نقش هماهنگ کننده وبرخی از برنامه ریزی‌های درون استانی را بر عهده دارند.
متولیان و هماهنگ کنندگان سفرهای استانی رئیس جمهور بر اساس پارامترهای مشخص اقدام به برنامه ریزی برای این سفر‌ها می‌کنند و در این برنامه ریزی‌ها خواسته یا ناخواسته برخی استان‌ها در ردیف اول قرار می‌گیرند و برخی‌ها در ردیف آخر.
اما قطعا این اول و اخر قرار گرفتن دلیلی بر ترجیح دادن یک استان به استان دیگر نیست همچنانکه قبل از استان ما کرمانشاه مقصد سفر ریاست محترم جمهوری است و این موضوع دلیلی نمی‌شود که کرمانشاه و یا استان یزد که اواخر سال ۹۴ دولت و ریاست جمهوری به آن استان سفر کردند باشند فاقد اهمیت و اولویت برای دولت باشند. یا آنکه خوزستان که مقصد اولین سفر استانی دولت بوده است نگاه خاصی در ان وجود داشته باشد.
سفررئیس جمهور و هیئت دولت فی النفسه برنامه و اقدام خوب و موثری است و در بالا هم به برخی حسنات ان اشاره شد اما باید به خاطر داشت که یک سفر سیاسی و در این حجم قطعا مستلزم هزینه‌های بالای اقتصادی، سیاسی و امنیتی است. پس ضروری است که این سفر به صورت کار‌شناسی شده انجام گیرد که از خلل آن به توسعه استان‌ها کمکی صورت گیرد. سفر و حضور ریاست جمهوری فرصتی است تا برخی از مطالبات به ایشان و وزرا منتقل شود وزرایی که اکثر آن‌ها پیش از این و با رایزنی آقای استاندار و مدیران کل به استان سفر کرده‌اند. ولی باید به یاد داشت که طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی در ذیل برنامه بودجه سالیانه تعریف می‌شوند و آنجاست که ما باید حساس باشیم و با ارایه راهکار و برنامه به جذب بودجه کمک نماییم..
سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم به استان کهگیلویه و بویراحمد قطعا یک نقطه عطف برای استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و با توجه به حضور همیشگی مردم این استان در صحنه و تجربه استقبال‌های قبلی مردم از خادمین خود باید منتظر یک استقبال تاریخی از ایشان در یاسوج باشیم. این استقبال خود نشان خواهد داد که مردم قیم نمی‌خواهند و قطعا کثرت جمعیت بهترین زبان برای تشویق و ترغیب دولت به تداوم برنامه ریزی و حمایت‌های منطقی و کار‌شناسانه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بام دنا | مجله خبری استان کهگیلویه وبویراحمد » جوابیه‌ای به منتقدان سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد
France
[…] لینک منبع خبر در سایت اصلی […]
Iran, Islamic Republic of
خودت هم نمیدونی چی نوشتی
واقعا آبکی بود،مجبوری تحلیل کنی؟؟؟
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
زر گِل تاریخی
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
شب دراز است و قلندر بیدار ! حتما خواهیم دید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ما برای حقمان گدایی نمی کنیم.
دا
Iran, Islamic Republic of
باش ب
Iran, Islamic Republic of
موافقم
Iran, Islamic Republic of
سطحی بود
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
به جون هر چی مرد احمدی بر می گرده
Iran, Islamic Republic of
حتما بدنبال کلید می اىد باىد صفدر را باخود بىاورد که ان را درصندق براىش
احمد
Iran, Islamic Republic of
حتما دنبال کلىد مى اىد باىستى صف







حتما دنبال کلید مى اید باستى صفدر را باخودش بیاورد که ان را ازدرصندوق در بیاورد
ب
Iran, Islamic Republic of
هزینه سفر رو بدین چهارتا جوان زن بگیرن.زمان قدیم نیست با ویدیو کنفرانس سفراشو انجام بده.افتتاح کن.
شهروندی
Iran, Islamic Republic of
بقول قدما کار کرده وجخون دیاره اقای استاندار اقای حقوقدان واقای دولت از بس شرمنده مردم استان ما هستند روی امدن ندارند اگر هم بیان از.. انهاست پس امدن وی نه افتخاره ونه امتیاز پس هیچ مانور ندهید
Iran, Islamic Republic of
جاى سؤال است چرا نزدیک به انتخابات به فکر این استان می‌‌افتند
Iran, Islamic Republic of
اره این جا قدرت استاندار ونمایندگان مجلس تا حالا معلوم شده است.حیف شد سید باقر موسوی رد صلاحیت شد وگرنه هرگز این اتفاق تلخ برای استان بیچاره ما پیش نمی امد
نورون دیل
Iran, Islamic Republic of
در انتخابات بعدی ریاست جمهوری شانس قبولی مجدد آقای روحانی صفر است و محال است که ایشان رآی بیاورند
نور
Iran, Islamic Republic of
دولت و مردم را با بی تدبیری ترکونده می خواد بیاید چکار کنه با این کارها دیگه رای نمی خوره
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1