تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۱۸۷۵۱۷

تشدید نظارت بر اماکن گردشگری /متکدیان از سطح شهرها جمع‌آوری می‌شوند

۳
۰
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از تشدید نظارت بر اماکن گردشگری این استان در تعطیلات عید فطر خبر داد.
 
به گزارش کبنا نیوز  از یاسوج، محمود باقری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امسال برای تعطیلات تابستان به صورت ویژه نشست ستاد خدمات سفر در شهرستان‌های بویراحمد و دنا که شاهد حضور بیشترین تعداد گردشگر هستیم تشکیل داده شد اظهار داشت: این نشست به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران با حضور همه دستگاه‌های خدمت‌رسان برگزار شد.
 
وی با اشاره به اینکه طیف عظیمی از گردشگران در شهرها و پارک‌ها اسکان می‌یابند افزود: از شهرداری‌ها خواسته شد که نسبت به فراهم کردن امکانات لازم در پارک‌ها اقدام کنند.
 
باقری بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت پارک‌ها توصیه کردیم نیروهای خدمت‌رسان به صورت شبانه‌روزی پای کار باشند تا در استفاده از امکانات پارک‌ها و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران غفلتی صورت نگیرد.
 
وی از کنترل روشنایی همه اردوگاه‌های گردشگری خبر داد و تصریح کرد: برای جلوگیری از وقوع جرم، بحث تأمین روشنایی این مکان‌ها در دستور کار قرار گرفت.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از همه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواسته شد نسبت به نظافت ورودی شهرها و روستاها اقدام کنند تا این مکان‌ها خالی از فضاهای آلوده و نخاله‌ها باشند.
 
باقری عنوان کرد: تعدادی از نیروهای اداره کل میراث فرهنگی استان با کارت شناسایی و اتیکت مخصوص و کاور در اماکن گردشگری مستقر شده‌اند تا اگر گردشگری با مشکلی مواجه شود در اسرع وقت این مشکلات بررسی و رفع شوند.
 
وی از استقرار گشت موتوری با همکاری نیروی انتظامی در اماکن گردشگری پرترافیک مانند کوه‌گل، آبشار یاسوج و غیره خبر داد و ابراز کرد: این گشت‌های موتوری نسبت به روان‌سازی ترافیک در مکان‌های گردشگری شلوغ اقدام می‌کنند.
 
جمع‌آوری متکدیان تا قبل از تعطیلات عید فطر
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متکدیان چهره نازیبایی برای شهر یاسوج به‌ویژه بر سر چهارراه‌ها و در مکان‌های گردشگری ایجاد کرده‌اند تصریح کرد: این افراد یک گروه سازمان‌یافته هستند که با توجه به اینکه می‌دانند مردم این استان رئوف هستند برای سوء‌استفاده از این حس وارد استان ما می‌شوند.
IMG_4392
 
باقری بیان کرد: برخورد با این متکدیان و جمع‌آوری آنها تا قبل از تعطیلات عید فطر در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی گفت: به منظور توزیع مناسب گردشگران در سطح مکان‌های گردشگری شهرستان‌ها، نصب بنرهایی برای معرفی مکان‌های گردشگری در ورودی شهرها در دستور کار قرار گرفت تا گردشگران همه در یک نقطه متمرکز نشوند.
 
برخورد با اجاره‌دهندگان غیرقانونی واحدهای مسکونی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از  ساماندهی خانه‌مسافرها در شهرستان‌های بویراحمد و دنا خبر داد و اظهار کرد: با توجه به لزوم تأمین امنیت گردشگران و بهداشت مواد غذایی مورد مصرف آنها از طرق نیروی انتظامی با افراد متخلفی که به صورت غیرمجاز مبادرت به اجاره دادن واحدهای مسکونی می‌کنند برخورد می‌شود.
 
باقری افزود: برای پاسخگویی به گردشگران یک شماره تلفن ثابت در روزهای آینده اعلام می‌شود تا در صورتی که گردشگران با مشکلی مواجه شوند با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تماس بگیرند.
 
وی از توزیع اقلام تبلیغاتی در ورودی شهرها مانند خانه‌مسافرها و مراکز اطلاع‌رسانی خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات محلی در برخی فضاهای گردشگری بویراحمد و دنا با همکاری بخش خصوصی در دستور کار است.
 
برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مکان‌های گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از نظارت بر قیمت‌های ارائه شده در فضاهای گردشگری خبر داد و بیان کرد: پیگیری می‌شود قیمت‌ها متناسب با امکانات و خدمات ارائه شده باشد و پول اضافه از گردشگران گرفته نشود.
 
باقری از برخورد با باغات گردشگری فاقد مجوز و موافقت اصولی خبر داد و گفت: قیمت عوارض در ورودی مکان‌های گردشگری با بنر اطلاع‌رسانی شده تا گردشگران از قیمت ورود به این مکان‌های اطلاع پیدا کنند.
 
وی تصریح کرد: در صورتی که گزارشی مبنی بر عدم رعایت قیمت‌های مصوب توسط مکان گردشگری یا باغ تفریحی دریافت شود به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تعطیلات عید فطر سال گذشته بیش از یک میلیون گردشگر به شهرستان‌های بویراحمد و دنا و بخشی از شهرستان چرام وارد شدند و کهگیلویه و بویراحمد جزء ۷ استان نخست کشور بود که بیشترین تعداد گردشگر را در خود جای داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
کاش این گداها رو در گچساران هم جمع میکردن.جونمونو گرفتن.
رضوانی حمید
Iran, Islamic Republic of
لطفادر تمام شهرستانها متکدیان را جمع کنید به خدا آبروی استان را برده‌اند
سربدار از گچساران
Iran, Islamic Republic of
نمیخوام از روی عواطف چیزی بگم فقط ی سوال اینا انسانند یا خیر اگه انسانند بیخود ی که عادت به این کار ندارند حتما نیاز دارن بنظر من اول حقوق بگیرای چند میلیونی را جمع آوری کنید بعد این فلک زده ها را............
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1