تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب : ۱۸۷۳۵۱

وضعیت بد تنها گلزار شهدای یاسوج (+تصاویر)

۵
۰
کبنا ؛












گلزار شهدای مرکز استان این روزها وضعیت نامناسبی داشته که موجب نگرانی و نارضایتی خانواده های شهدا شده  است.

 ساماندهی گلزار شهدای شهر یاسوج  مدت ها است که در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویراحمد قرار گرفت که به دلیل نبود اعتبار نیمه کاره رها شد و بعد یک مدت مرمت باز هم در ماه مبارک رمضان سالجاری این نهاد شروع به ساخت و ساز و مرمت آن کرده است.

 ساماندهی گلزار شهدای شهر یاسوج که ازمهر سال۹۳ در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویراحمد قرار گرفته و همچنان بعد از چند سال هنوز به اتمام نرسیده است.

  این مکان مقدس که در فصول مختلف سال  میزبان برنامه های مختلفی است به عنوان یکی از دغدغه های مهم خانواده های شهدا به شمار می رود که در روزهای ماه مبارک رمضان باز هم دست خوش مرمت و بازسازی شده است.






مقام سازی گلزار شهدا از طرح های اولویت دار مرکز استان

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویراحمد در این زمینه به خبرنگاران گفت: پروژه ساماندهی گلزار شهدای از طرح های اولویت دار دولت به شماری می رود و به عنوان یک پروژه نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته است.

 نبود بودجه کار را به عقب انداخت

سید محمد زاکریان افزود: باوجود اینکه بسیاری از مراسم های ملی و مذهبی در این مکان فرهنگی برگزار می شود ولی تاکنون به دلیل کمبود اعتبار روند تکمیل این گلزار با مشکل مواجه شده که در سال جدید به مناسبت برگزاری بزرگترین یادواره سرداران و امیران استان در مهر عملیات تکمیل زیرساخت های ان در حال تکمیل شدن است.

 وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ مرقد شهید در گلزار شهدای شهر یاسوج قرار دارد،افزود: بر اساس مصوبه سال ۸۹ شورای فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ساختمان این گلزار باید مقاوم سازی شود.



رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بویراحمد زیربنای گلزار شهدای شهر یاسوج را بیش از دوهزار متر مربع عنوان کرد و گفت: شهرستان بویراحمد ۶۵۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

 گلزار شهداء یاسوج نیاز مند مرمت و بازسازی دوباره

مسئول روابط عمومی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در گفتگو با خبرنگار ما به وضعیت کنونی گلزار شهدای یاسوج اشاره کرد و گفت: گلزار شهدای یاسوج به دلیل برخی مشکلات در ساخت و ساز، نیاز به مرمت و بازسازی دوباره داشته که همین موضوع باعث بوجود آمدن وضعیت کنونی شده است.

 مختارنیا با بیان اینکه یکی از اهداف این سازمان مرمت و بازسازی این مکان مذهبی برای خانواده های شهداء است، گفت: یکی از دلایل بازسازی این گلزار در برهه کنونی نبود بودجه کافی در سنوات گذشته بوده و به دلیل نزدیک شدن به برگزاری بزرگترین کنگره ملی استان این گلزار نیاز به بازسازی دوباره داشت.



وی یکی از اهداف این بازسازی را مقاوم سازی این گلزار دانست و افزود: بازسازی و مرمت این گلزار در گذشته به دلیل نبود اعتبار بر زمین مانده بود که با رایزنی های صورت گرقفته و تعلق گرفتن بودجه به این مکان کار مرمت آن اغاز شده است.

 هزینه پنج میلیارد ریالی برای تکمیل گلزار شهدا یاسوج

مسئول روابط عمومی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان  با بیان اینکه در حال حاضر بیش از پنج میلیلون ریال هزینه برای مرمت این گلزار در نظر گرفته شده استف گفت: در سانس جدید بازسازی این گلزار، مرمت سقف گلزار،محوطه سازی و هم چنین سنگ فرش این مکان  صورت خواهد  گرفت.

 ما هم شرمنده شهداء هستیم

مختار نیا به دغدغه خانواده شهداء و بازسازی این مکان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ما هم به نوبه خود شرمنده خانواده شهداء هستیم، ولی به دلیل مقاوم نبودن این بنا نیاز به مرمت  وبازسازی بود که به دلیل نبود بودجه کافی این کار به عقب افتاد.

 لازم به ذکر است کنگره ملی سرداران، امیران و شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد در نیمه های مهرماه  سال ۹۵با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری در شهر یاسوج برگزارخواهد شد و یکی از مصوبه های این کنگره مرمت و بازسازی گلزار های شهداء در استان بوده است.






















برچسب‌






















نام شما

آدرس ايميل شما

خانواده شهید
Iran, Islamic Republic of
سایت محترم کبنا لطفاً قطعه دوم گلزار را که بیرون از حسینه هست وتعداد ۷ شهید والا مقام در آن آرامیده اند را هم اگه عکس از قبر آنها میزدی تو سایت که مسوولان به فکر بودند ممنون میشدیم چون نه بازسازی شده‌اند ونه سایبانی دارند و همین طور رها شده‌اند
عدالت
Iran, Islamic Republic of
کاش یه گزارش از گلزار شهدای دهدشت میزدین..
علي
Iran, Islamic Republic of
بوی لجن شصت متری زیر تل را فرا گرفته و قبرستان در بلوار واقع شده و تعریض خیابان و بهسازی اونجا مد نظر قرارگیرد
چرومی
Iran, Islamic Republic of
بیایدو گلزار شهدای چرام را ببین فقط دیواری کشید اندتا کی شهدا جلوی مسولین را خواهند گرفت
ع
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید در مورد گلزار شهدا روستای چاه تلخ ودمیه باشت اطلاع رسانی کنید مسول محترم کبنا باتشکر
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1