تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۱۸۶۸۵۴

فعال بودن ۲ هزار و ۵۶ تعاونی در استان/ تشکیل تعاونی‌های توسعه در سه شهرستان استان

۱
۰
کبنا ؛ 
رییس اتاق تعاون گهگیلویه و بویراحمد با تشریح وضعیت کنونی تعاونی‌های این استان، اظهارداشت: سه هزار و ۷۱ تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲ ‌هزار و ۵۶ مورد فعال و یک هزار و ۱۵ مورد نیز غیرفعال هستند.
«لهراسب باقری» گفت: از مجموع تعاونی‌های فعال کهگیلویه و بویراحمد، ۲۴۳ مورد در شهرستان بهمئی، ۹۶۲ مورد در شهرستان بویراحمد، ۲۲۵ مورد در شهرستان گچساران، ۲۳ مورد در شهرستان باشت، ۱۳۵ مورد در شهرستان دنا و مابقی نیز در شهرستان کهگیلویه است.
وی تعداد اعضای تعاونی‌های فعال کهگیلویه و بویراحمد را ۲۸۷ هزار و ۳۸۰ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار و ۴۷۸ شغل در تعاونی‌های فعال این استان ایجاد شده است.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین تعاونی‌های فعال در این استان را در بخش‌های حمل و نقل، مصرف، خدمات، مسکن، معدن و فرش برشمرد.
باقری گفت: اتاق تعاون به عنوان عالیترین نهاد مردمی بخش تعاونی کشور تمامی تلاش خود را برای توسعه همه جانبه و کیفی فعالیت‌های بخش تعاونی در حوزه‌های مختلف به ویژه کمک به تحقق سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی کشور معطوف نموده است.
وی افزود: این اتاق برای حضور مؤثر در فرایند تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های کلان اقتصادی کشور و پیگیری مطالبات قانونی بخش تعاونی و تثبیت جایگاه این نهاد مردمی به موجب قوانین جاری کشور عضو شورا‌ها و مجامع عالی است.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس ماده ۸۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور صندوق توسعه ملی با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز ومیعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی تشکیل می‌شود که اتاق تعاون ایران به عنوان عضو هیئت امنای این صندوق است.
باقری از تشکیل شرکت تعاونی‌های توسعه و عمران در شهرستان‌‌های بویراحمد، دنا و باشت خبرداد و اظهارداشت: راه اندازی و اعضای هیات موسس این شرکت تعاونی‌ها شامل فرمانداران و ائمه جمعه بوده و هم اکنون درحال عضوگیری هستند.
وی افزود: ساختار شرکت‌های تعاونی بر ارزش‌هایی چون خودیاری، دموکراسی، برابری، عدالت و همبستگی بنا شده و از سویی اعضای تعاونی به ارزش‌های اخلاقی نظیر صداقت، آزاد اندیشی، مسئولیت پذیری و احترام رأی پای بند هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دکتر
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس لهراسب باقری، برادر متعصب و نیروی محرکه‌ی صنعت استان
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1