تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : ۱۸۶۸۱۱

آغاز کشت برنج در چرام /برگزاری مراسم افطار رهبر انقلاب در باشت و دهدشت /روز قدس روز حمایت از مستضعفان است

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

تجلیل از مدیران برتر  بویراحمد
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اهمیت طرح آراستگی و شاداب‌سازی مدارس؛ از تجلیل مدیران برتر اجرای این طرح در مدارس شهرستان بویراحمد خبر داد.
سید علی‌اکبر هاشمی با اشاره به برنامه‌ریزی‌‌ها برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ اظهار کرد: هم اکنون برنامه‌ریزی‌ لازم در همه زمینه‌ها برای بازگشایی مدارس شهرستان بویراحمد آغاز شده است.
وی با بیان اینکه وظایف هر یک از بخش‌ها و معاونت‌های آموزش و پرورش برای این کار مشخص است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که باید برای بازگشایی مدارس مد نظر قرار گیرد رسیدگی به وضعیت ظاهری مدارس است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد وضعیت ظاهری مدارس در هنگام بازگشایی را امری مهم دانست و گفت: باید برای دانش‌‌آموزان با این کار اشتیاق حضور در مدرسه ایجاد کنیم.
هاشمی این اقدام را در قالب طرح آراستگی و شاداب‌سازی مدارس ذکر کرد و افزود: امسال نیز چنین طرحی را برای سال تحصیلی جدید خواهیم و با کیفیت‌تر از گذشته خواهیم داشت.
وی تقویت روحیه، نشاط و همچنین ارتقای بهداشت روانی را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح در مدارس دانست و اظهار کرد: دانش‌‌آموزان نباید با ورود به مدرسه با فضای کسل کننده روبه‌رو شوند.
این مسؤول گفت: باید در مدارس همه آن چه که وسایل غیر ضرور بوده و روی هم انباشت شده جمع‌آوری شود و محیطی زیبا و فرح‌بخش برای دانش‌‌آموزان همزمان با ماه مهر ماه بازگشایی مدارس ایجاد شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با تأکید بر این که نسبت به چنین طرحی خود و همکارانش حساسیت خاصی خواهند داشت، تصریح کرد: دبیرخانه این طرح راه‌اندازی شده که شامل تعداد سه کمیته و همچنین تعداد سه کارگروه نظارتی است.
هاشمی از بازدید مدارس توسط مشاور این طرح خبر داد و گفت: استفاده از رنگ‌ها و تصاویر شاد و فرح‌بخش و متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی که به ایجاد روحیه شاد در مدارس کمک می‌کند و همچنین نوع پوشش فرهنگیان و دانش‌‌آموزان از ملاک‌های اجرای صحیح و درست این طرح در مدارس است.
وی گفت: در طرح شاداب‌سازی و آراستگی مدارس، مدیران برتر مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.



بهبود وضعیت کشتارگاه‌های گچساران

فرماندار گچساران با اشاره به وضعیت کنونی کشتارگاه‌های گچساران گفت: اصلاح وضعیت کشتارگاه باید در دستور ادارات مرتبط قرار گیرد.
عبدالرحیم رحیمی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت بهداشت و امنیت غذایی این شهرستان اظهار کرد: اهمیت و ضرورت موضوع سلامت و تأمین سلامت شهروندان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های امنیت روانی و اجتماعی بوده که نباید در این خصوص هیچ‌گونه قصوری صورت گیرد.
وی افزود: از جمله نعمت‌های بزرگ خداوند به انسان نعمت سلامتی و تندرستی بوده و جامعه‌ای که دارای افراد سالم و سرزنده باشد، توسعه و پیشرفت بیشتری پیدا می‌کند.
فرماندار گچساران با تأکید بر محوری بودن امنیت غذایی و سلامت افراد در توسعه جامعه گفت: جامعه سالم و پویا جامعه‌ای سالم و پویا بوده که این امر جز در سایه توجه به امنیت غذایی و بهداشت میسر نمی‌شود.
رئیس شورای سلامت گچساران با تأکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات شورای سلامت این شهرستان افزود: پیگیری مصوبات شورای سلامت تا مرحله اجرایی و حصول نتیجه باید دستور کار ادارات و دستگاه‌های عضو این شورا باشد همچنین تعامل و همکاری عملی نیز لحاظ شود.
رحیمی با اشاره به وضعیت کنونی کشتارگاه‌های گچساران متذکر شد: اصلاح وضعیت کشتارگاه باید در دستور ادارات مرتبط قرار گیرد.
وی استعمال دخانیات به ویژه قلیان را از عوامل اصلی سرطان عنوان کرد و افزود: فرهنگ‌سازی عملی و اطلاع‌سازی مردم از عوارض استفاده دخانیات کمک زیادی در راستای جلوگیری از مصرف آن در کشور دارد.
یکی از دلایل شیوع انواع سرطان‌ها در جامعه، را استعمال قلیان، سیگار و انواع و اقسام دخانیات دانست و گفت :باید با فرهنگ‌سازی و آموزش، مردم را نسبت به خطرات متعدد استعمال قلیان آگاه سازیم، که اینکار باعث کاهش رغبت مردم به استعمال قلیان خواهد شد.
فرماندار گچساران در پایان از خرید دستگاه پاستوریزه کردن شیر توسط بخش خصوص خبر داد و عنوان کرد: این دستگاه روزانه یک تن شیر را پاستوریزه و در اختیار شهروندان قرار دهد.
روز قدس روز حمایت از مستضعفان است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده با اشاره به اهداف برگزاری راهپیمایی روز قدس گفت: در راهپیمایی روز قدس ملت‌های مسلمان یکصدا باید فریاد حمایت از ملت‌های مظلوم و مستضعف را فریاد زنند.
حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا امروز در جلسه شورای هماهنگی راهپیمایی روز قدس گفت: امام خمینی(ره) با بینش الهی و در راستای ایجاد وحدت و یکپارچگی ملت‌های مسلمان آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامگذاری کردند.
وی افزود: همه مسلمانان باید با وحدت و همدلی ملت‌های مظلوم را تا آزادی و رهایی کامل از بمدظلم و ستم یاری کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی در ادوار گذشته ترس و وحشت خود از همدلی و همبستگی ملت‌های مسلمان را به طرق مختلف نشان داده‌اند.
الهی‌نیا یادآور شد: دشمنان اسلام و مسلمین از تفرقه و دودستگی ملت‌های مسلمان تاکنون سواستفاده‌های بسیار کرده و با راه‌اندازی جنگ و خونریزی در میان این کشورها اهداف شوم خود را پیاده کردند.
وی خاطرنشان کرد: بصیرت و هوشیاری برای مقابله با تفرقه و دودستگی در میان ملل اسلامی باید در اولویت قرار گرفته و خطرات این پدیده شوم در میان آنها بازگو شود تا خود را مسلح به نیروی وحدت و یکپارچگی نمایند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنده تبیین کرد: یکی از راه‌های نمایش وحدت و همدلی ملت‌های مسلمان، دفاع از مظلومان در برابر ظلم و سلطه بوده که با حضور در راهپیمایی روز قدس این مهم به نمایش درخواهد آمد.
الهی‌نیا افزود: هرچه حضور و مشارکت مردم در راهپیمایی روز قدس باشکوه‌تر باشد به مراتب تأثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.
وی ادامه داد: سال‌هاست ملت مظلوم فلسطین تحت حملات شدید رژیم صهیونیستی قرار گرفته و امنیت و آسایش از مردم آن صلب شده است.
این مسؤول یادآور شد: هدف از برگزاری راهپیمایی روز قدس انزجار از رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی بوده و باید یک‌صدا در این روز حمایت از ملت‌های مظلوم و مسلمان در سراسر جهان فریاد زنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده از عموم مردم ولایتمدار شهرستان لنده جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت به‌ عمل آورد.
دیدار سر زده امام جمعه باشت با برخی خانواده‌های نیازمند و محروم
امام جمعه باشت به صورت سرزده با برخی خانواده‌های محروم و نیازمند این شهرستان دیدار کرد.
امروز به مناسبت ماه مبارک رمضان و به منظور تکریم خانواده‌های نیازمند، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت به صورت سر زده با خانواده‌های نیازمند این شهر دیدار و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.
امام جمعه باشت با اشاره به برکات انقلاب اسلامی و دستگیری از نیازمندان و محرومان گفت: وظیفه اصلی مسؤولان توجه به نیازهای خانواده‌های نیازمند و محروم است.
عبودی با بیان خدماتی که تاکنون جمهوری اسلامی برای محرومان و مستضعفان در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است، افزود: همه خدماتی که اکنون در استان شاهد آن هستیم به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی و خدماتی است که به صورت مستمر ارائه کرده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت با بیان اینکه باید برای ترویج کارهای خیر توسط رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در استان فرهنگ‌سازی شود تصریح کرد: با گسترش این فرهنگ در جامعه وحدت و همدلی میان مردم و مسؤولان بیشتر خواهد شد.
وی گفت: باید در همه ایام سال برنامه‌های سرکشی و تکریم نیازمندان سرلوحه کار مسؤولان قرار گیرد تا اعتماد مردمی به نظام جمهوری اسلامی که محرومان و مستضعفان وارثان آن هستند بیشتر شود.
عبودی خاطرنشان کرد: با بررسی مشکلات خانواده‌های نیازمند هدف اصلی این است که مشکلات نیازمندان شهرستان شناسایی و مورد پی‌گیری قرار گیرد.
آغاز کشت برنج در شهرستان چرام
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام گفت: کار کشت محصول زراعی برنج در سطح بیش از ۷۰۰ هکتار این شهرستان آغاز شد.
عیدی هشدارنسل امروز در جمع خبرنگاران از برداشت بیش از ۷ هزار تن گندم در چرام خبر داد.
رئیس جهاد کشاورزی چرام در خصوص میزان برداشت گندم در سال زراعی جاری، اظهار کرد: با توجه به پایان برداشت محصول زراعی گندم در سطح شهرستان چرام بیش از ۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از آنها خریداری شد که تاکنون بی‌سابقه و بی‌نظیر بوده است.
وی، افزود: بیش از ۳۵۰ تن گندم بذری از شهرستان تحویل شرکت‌های تولید بذر شده که سر جمع گندم مازاد خریداری شده. به اضافه گندم بذری چیزی قریب ۷ هزار و ۵۰۰ تن است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد بهای گندم خریدار شده به حساب کشاورزان واریز شده است به میزان کشت برنج در چرام نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: کار کشت محصول زراعی برنج در سطح بیش از ۷۰۰ هکتار آغاز شد.
هشدارنسل اضافه کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب سال زراعی جاری بیش از حدود ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش سطح کشت داشتیم.
این مسئول، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در هر هکتار بیش از ۸ تن تولید داشته باشیم و میزان کل تولید برنج شهرستان بیش از ۵ هزار تن پیش‌بینی می‌شود.
وی تشریح کرد: مراحل کاشت، داشت و برداشت مزارع برنج توسط سه نفر از کارشناسان شبکه مراقبت شهرستان نظارت می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام در پایان متذکر شد: مهم‌ترین دغدغه کشاورزان برنجکار نبود قیمت تضمینی خرید است که با توجه به سیاست‌های دولت بیشتر به صورت توافقی خرید و فروش می‌شود.
برگزاری مراسم سفره افطار مقام معظم رهبری در شهرستان باشت
به همت دفتر امام جمعه و کمیته امداد امام خمینی، مراسم سفره افطار مقام معظم رهبری در شهرستان باشت برگزار شد.
امشب مراسم سفره افطاری مقام معظم رهبری به همت دفتر امام جمعه و همراهی کمیته امداد امام خمینی شهرستان باشت برگزار شد.
حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت در حاشیه این مراسم گفت: هر ساله مقام معظم رهبری با توجه به عنایتی که به مناطق محروم دارند مبلغی را در اختیار ائمه جمعه جهت طبخ و افطار برای فقرا و نیازمندان اختصاص می‌دهند.
وی عنوان کرد: امروز توفیق داشتیم که خدمت مردم روستای چالموره باشیم و امشب را در کنار آن‌ها افطار کنیم.
امام جمعه باشت با بیان اینکه باید خیرین در زمینه‌های مختلف به کمک نیازمندان و مستمندان بشتابند اظهار کرد: نباید برای کمک به مستمندان تنها چشم امید به کمک‌های دولتی داشته باشیم بلکه باید از توان خیرین بیش از پیش استفاده کنیم.
عبودی بیان کرد: کمیته امداد به سهم خود تاکنون اقدامات خوبی با اجرای طرح‌های مختلف از جمله طرح اکرام و ایتام، شفا، محسنین، مفتاح‌الجنه و سایر طرح‌ها در ماه مبارک رمضان انجام داده است.
پس از این مراسم، محفل انس با قرآن توسط قاریان برجسته شهرستان باشت برگزار شد.
دیدار سر زده امام جمعه باشت با برخی خانواده‌های نیازمند و محروم

امام جمعه باشت به صورت سرزده با برخی خانواده‌های محروم و نیازمند این شهرستان دیدار کرد.
امروز به مناسبت ماه مبارک رمضان و به منظور تکریم خانواده‌های نیازمند، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت به صورت سر زده با خانواده‌های نیازمند این شهر دیدار و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.
امام جمعه باشت با اشاره به برکات انقلاب اسلامی و دستگیری از نیازمندان و محرومان گفت: وظیفه اصلی مسؤولان توجه به نیازهای خانواده‌های نیازمند و محروم است.
عبودی با بیان خدماتی که تاکنون جمهوری اسلامی برای محرومان و مستضعفان در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است، افزود: همه خدماتی که اکنون در استان شاهد آن هستیم به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی و خدماتی است که به صورت مستمر ارائه کرده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت با بیان اینکه باید برای ترویج کارهای خیر توسط رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در استان فرهنگ‌سازی شود تصریح کرد: با گسترش این فرهنگ در جامعه وحدت و همدلی میان مردم و مسؤولان بیشتر خواهد شد.
وی گفت: باید در همه ایام سال برنامه‌های سرکشی و تکریم نیازمندان سرلوحه کار مسؤولان قرار گیرد تا اعتماد مردمی به نظام جمهوری اسلامی که محرومان و مستضعفان وارثان آن هستند بیشتر شود.
عبودی خاطرنشان کرد: با بررسی مشکلات خانواده‌های نیازمند هدف اصلی این است که مشکلات نیازمندان شهرستان شناسایی و مورد پی‌گیری قرار گیرد.
ضیافت افطاری رهبر معظم انقلاب در روستاهای کهگیلویه برپا شد.
 با عنایت رهبر معظم انقلاب سفره ضیافت و اطعام روزه‌داران امشب در روستای ضرغام‌آباد از توابع شهرستان برپا شد.

در این ضیافت معنوی که به همت دفتر امام جمعه دهدشت و با همکاری کمیته امداد شهرستان برگزار شده بود مسؤولان و اقشار مختلف مردم در فضایی صمیمی میهمان سفره مقام معظم رهبری شده و روزه خود را افطار کردند.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت در حاشیه این مراسم اظهار داشت: سفره افطاری رهبر معظم انقلاب برای چهارمین سال در سطح شهرستان برپا شده است.

امام جمعه دهدشت با مهم خواندن اطعام روزه‌داران تصریح کرد: در سیره ائمه اطهار(ع) سفره افطاری مورد تأکید واقع شده است.

حسینی، برپایی چنین ضیافتی را باعث همدلی مردم و مسؤولان دانست و تصریح کرد: علاوه بر افطاری ساده مشکلات مردم با حضور مسؤولان بررسی و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 


 
وی با بیان اینکه فرماندار شهرستان،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مسؤولان قضایی و دیگر مدیران در این ضیافت دعوت شدند،افزود:مشکلات و مطالبات مردم پس از صرف افطاری رسیدگی می‌شود.

امام جمعه دهدشت، ماه رمضان را فرصت صله‌رحم، همدلی و ارتباط طوایف خواند و بیان کرد: خداوند در این ماه فرصتی را برای بندگانش فراهم آورده است تا با انجام اعمال عبادی از جمله روزه گرفتن، نیکوکاری و احسان کردن به مستمندان نفع ببرند و از عنایت پروردگار بهره‌مند شوند.

 


 
حجت‌الاسلام موسی برسیاه مسؤول دفتر امام جمعه دهدشت نیز با اشاره به برپایی ضیافت افطاری در روستاهای شهرستان تصریح کرد: اقشار مختلف مردم با شرکت در این مراسم مهمان سفره افطاری رهبر معظم انقلاب شدند.

مسؤول دفتر امام جمعه دهدشت افزود: روزه‌داران پس از اقامه نماز جماعت به امامت امام جمعه بر سفره پهن شده افطاری کردند.

 


 
برسیاه با بیان اینکه امسال یک هزار و ۵۰۰ نفر مهمان ضیافت افطاری رهبر انقلاب شدند تصریح کرد: این سفره‌ها در روستاهای طولیان، ضرغام‌آباد و شهر دهدشت برپا شد.

رئیس ستاد نماز جمعه دهدشت افزود: اعضای حلقه‌های صالحین،مددجویان کمیته امداد،اعضای ستاد نماز جمعه و اقشار مختلف مردمی در این ضیافت مهمان شده بودند.

نام شما

آدرس ايميل شما

علی ویس و محیلی
Iran, Islamic Republic of
افرین بر عبودی امام جمعه محترم باشت خدا قوت طاعات وعبادات قبول انشااله
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1