تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۱۸۶۷۴۱

ورود نهادهای غیر مرتبط به پروژه مسکن مهر / بلاتکلیفی در مسکن مهر همچنان ادامه دارد

۶
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد ورود و مدیریت برخی نهادهای غیرمرتبط در اجرای برخی سایت های مسکن مهر این استان را امری غیرکارشناسی و بر خلاف تدبیر و منطق ذکر کرد.
سید موسی خادمی امروز در شورای مسکن کهگیلویه وبویراحمد افزود: بیشترین بار مشکلات تحمیلی بر دوش دولت یازدهم مربوط به پروژه مسکن مهر به دلیل نبود تدبیر و برنامه ریزی صحیح و اصولی در نحوه اجرای این طرح است.
وی به بروز برخی مشکلات متعدد و چالش های فراروی متقاضیان مسکن مهر در این استان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های غیر اصولی مشکلات متعددی را در مسیر اجرای پروژه مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت های خدمات رسان به تعهدات خود در زمینه طرح های مسکن مهر استان عمل کنند تا زمینه تسریع در احداث این واحدهای مسکونی فراهم شود.
وی ادامه داد: انشعاب های آب و برق و احداث شبکه جمع آوری فاضلاب از جمله مواردی است که باید در سریعترین زمان ممکن در طرح های مسکن مهر عملیاتی شوند.
خادمی ابراز داشت: با تلاش مضاعف و همت مسوولان مرتبط، زمینه اتمام سریع طرح های مسکن مهر نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.
وی بروز مشکلات و اختلاف بین متقاضیان مسکن مهر شهرک بلکو با سازمان همیاری شهرداری های استان را نمونه بارز بی تدبیری در پروژه مسکن مهر این استان دانست.
خادمی خواستار تشکیل کمیته ای ویژه برای بررسی و رفع مشکل طرح مسکن مهر شهرک بلکو یاسوج با حضور متولیان امر از جمله راه و شهرسازی ، دستگاه های خدمات رسان، نماینده ای از متقاضیان مسکن مهر در شهرک بلکو با محوریت معاون عمرانی استاندار و دفتر فنی شد.
وی گفت: هر تصمیمی از سوی این کمیته نیز به عنوان مصوبه شورای مسکن استان تلقی می شود و لازم الاجرا است.
خادمی تعداد کل واحدهای مسکن مهر در شهرک بلکو یاسوج را ۳۰۶ واحد در قالب ۵۱ بلوک شش واحدی اعلام کرد.
وی یاداور شد: ۱۱۴ واحد از این تعداد با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده تحویل به متقاضیان است.
وی تاکید کرد: مابقی واحدها نیز بین ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در صورت رفع مشکلات و اختلاف های طرفین تعدادی از آنها تا پایان تیرماه و مابقی نیز تا آبان امسال آماده تحویل خواهند شد.
خادمی تصریح کرد: پروژه مسکن مهر شهرک بلکو از شهریور ۸۹ آغاز و در مقاطعی نیز راکد و متوقف شد.
معاون امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد نیز یکی از چالش ها و مشکلات فراروی طرح مسکن مهر در این استان را همکاری نکردن برخی متقاضیان نسبت به پرداخت سهم آورده خود دانست.
نوید موسوی افزود: میزان سهم آورده از سوی متقاضیان مسکن مهر برای واحدهای دو خوابه و تک خوابه به ترتیب افزون بر ۱۵۰ و ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.
وی تصریح کرد: چنانچه متقاضیان در پرداخت این میزان سهم آورده همکاری نکنند، میزان پرداختی و مبلغ آن به نسبت تورم در هر سال افزایش می یابد.
استان کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی حدود ۷۰۳ هزار نفر دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یکهزار و ۶۷۶روستای دارای سکنه است.
مشکلات مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات عدیده مسکن مهر در استان اشاره کرد و گفت: مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد گره‌های کوری دارد که امیدواریم با برگزاری جلسات این مشکلات رفع شود.
سید موسی خادمی در جلسه شورای مسکن به مشکلات عدیده مسکن مهر در استان اشاره کرد و گفت: مسکن مهر استان گره‌های کوری دارد که امیدواریم با برگزاری جلسات این مشکلات رفع شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رفع مشکلات مسکن مهر در استان نیازمند برگزاری جلسات متعدد و مختلفی است و در همین راستا با حضور راه و شهرسازی، دفتر فنی و معاون امور عمرانی جلساتی در خصوص تعیین تکلیف مسکن مهر برگزار شود که مصوبات این نشست مصوبات شورای مسکن است و دستگاه‌ها باید به آن عمل کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بازسازی مسکن روستایی را فرصت مناسبی دانست و گفت: مبالغ خوبی هم برای پرداخت تسهیلات و هم برای وام‌های بلاعوض به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده که امیدواریم بانک‌های استان در پرداخت وام به متقاضیان معرفی شده به بانک همکاری کنند.
خادمی خاطرنشان کرد: مردم وام بهسازی مسکن را از بانک‌ها دریافت کنند،ضمن اینکه یارانه خود را نیز از بنیاد مسکن دریافت کنند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر فردی که برای دریافت وام بهسازی مسکن روستایی به وسیله بنیاد مسکن استان به بانک معرفی می‌شود، باید بانک تسهیلات مورد نیاز را در اختیار آنان قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران پروژه مسکن مهر مطالباتی دارند که در مقابل مطالباتشان زمین به آنها واگذار شود.
واگذاری ۲ هزار واحد مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد

معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری ۲ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذار می‌شود.
نوید موسوی با اشاره به تعداد واحدهای احداث شده مسکن مهر در استان، گفت: ۵ هزار و ۱۲۷ واحد مسکن مهر سه جانبه در استان احداث شد که از این تعداد یک‌هزار و ۸۰۲ واحد مسکن مهر تحویل داده شد.
معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حال حاضر ۳ هزار و ۳۲۵ واحد مسکن مهر در حال تکمیل است که یک‌هزار و ۳۰۰ واحد از این تعداد، پروژه‌های مشکل‌دار هستند.
وی از تحویل ۲ هزار واحد مسکن مهر در استان خبر داد و گفت: سال جاری ۲ هزار واحد مسکن مهر واگذار می‌شود که از این تعداد ۷۵۶ واحد در شهرستان بویراحمد است که تلاش می‌کنیم با رفع مشکلات این واحدها هر چه سریع‌تر به متقاضیان واگذار شود.
این مسؤول با بیان اینکه واگذاری پروژه‌های مسکن مهر در گذشته بدون بررسی اقتصادی و قیمت‌گذاری درست و اصولی بوده است، افزود: هنوز نتوانستیم با برخی از پیمانکاران پروژه مسکن مهر به توافق برسیم.
موسوی با اشاره به تعداد طرح‌های مسکن مهر در شهرستان گچساران گفت: تعداد طرح‌های مسکن مهر در استان یک‌هزار و ۷۵۶ واحد است که از این تعداد ۸۹۶ واحد تحویل داده شده و ۱۰۸ واحد دیگر آماده تحویل است، ضمن اینکه پروژه‌های مسکن مهر گچساران با مشکلات فراوانی مواجه هستند.
معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه ۹۱۲ واحد مسکن مهر در شهرستان کهگیلویه احداث شده، گفت: ۱۵۰ واحد تکمیل و به متقاضیان واگذار شد و ۱۵۰ واحد دیگر به دلیل مشکلات فاضلاب قابل واگذاری نیست.
وی اضافه کرد: تاکنون به هر واحد مسکن مهر در استان سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت شده است که پرداخت یارانه به واحدهای مسکن مهر استان بی‌سابقه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ممدو
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل راه وشهرسازی بسیار بسیار ضعیفه وکسی هم نیست که پیگیری کند
همسایه
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار محترم قضیه واگذاری خانه های سازمانی (آپارتمانی) ۴۸ دستگاه ساحلی ترمینال یاسوج به کجا رسید از سال ۸۸ قرار بر واگداری بود حکومت احمدی نژاد تمام شد وحالا حکومت روحانی هم دارد تمام میشود این قضیه هنوز بلا تکلیفه البته ما که حدود ۱۰ ساله ساکنیم ولی ضعف مسولین مربوطه را میرساند استاندار محترم خواهشمندیم دستور رسیدگی سریع صادر بفرمایید
محقلی
Iran, Islamic Republic of
مسکن مهر گچساران بلوار بعث پانصد دستگاه کی تحویل داده میشود عمرها تمام شدومسکنی ندیدیم
مطلع
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز بسیار بسیار تشکر میکنیم از شما بابت کامنت همسایه راست میگه از سال ۸۸ تا کنون واگذاری خانه های سازمانی ۴۸ دستگاه (واحد های آپارتمانی) یاسوج ساحلی ترمینال قراره که انجام بگیره ولی به دلیل ضعف مدیران از سال ۸۸ تا کنون این ماه وآن ماه میکنند وکسی هم نیست که جوابگو باشد تو را خدا شما پیگیری کنید تا از این بلا تکلیفی نجات پیدا کنیم هر چند که خیلی از ساکنین بیش از ۱۰ ساله که ساکن در این خونه ها هستند
منتظر
Iran, Islamic Republic of
بالاخره کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟تحویل میدن؟صبرایوب هم اینقدر نبود
منتظر
Iran, Islamic Republic of
. پیمانکار..دبه تعهداتش عمل نکرده.ککش هم نمی گزه .چون پشتش جایی گرمه.دادستانی وقوه ی قضاییه ورود کندلطفااااااااا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1