تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۱۸۶۴۲۳

پروژه‌ای که قبل از افتتاح رو به نابودی کرد(+تصاویر)

۹
۰
کبنا ؛جاده‌ای که قرار بود شهر سی سخت و بخش دناکوه (پادنا) وشهرستان سمیرم را به هم نزدیک کند و به عنوان یک جاده کمکی در مسیر یاسوج – سمیرم عمل کند، یک باره به قتلگاهی تبدیل شده که به نظر می‌رسید با شرایط حاکم بر این جاده بعد از این باید شاهد وقوع حوادث جدید و پی در پی در این محور باشیم.
تاکید بر توان پیمانکار پروژه از طرف مسئولین حاضر در روز کلنگ زنی اینجاده از یک سو و پیشرفت فوق العاده سریع زیر ساخت‌های این جاده و مهیا کردن آن برای پوشش آسفالت توسط پیمانکار پروژه از سوی دیگر، نگاه‌ها را تنها به یک نقطه زوم می‌کند و آن چیزی نبود جز پیشرفت فوق العاده پیمانکار پروژه برای اتمام هرچه سریع‌تر این جاده مواصلاتی.



پروژه آسفالت ۱۳ کیلومتری جاده کوهستانی سی سخت به پادنا با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در کمترین زمان ممکن به اتمام رسید. تحویل جاده‌ای آسفالته برای جمعیتی افزون بر ۴۰ هزار نفر در شهرستان‌های دنا و سمیرم شوق سفر را برای هر خانواده‌ای ایجاد می‌کرد تا جایی که اینجاده کوهستانی جای جاده ترانزیتی یاسوج – سمیرم را گرفت و اولویت اول برای بیشتر رانندگان این دو شهرستان و شهرستان‌های دیگر شد. کاهش چشم گیر مسیر و صرفه جویی در وقت از جمله مزیت‌هایی هستند که اینجاده کوهستانی از آن برخوردار می‌باشد.
اما پس از گذشت ۷ ماه از پایان این پروژه همانطور که در تصاویر مشاهده می‌شود اینجاده دچار خرابی زودرس شده و برخی از نقاط طولی و عرضی دچار با خرابی مواجه شده است. فرورفتگی و گاهاً تخریب کلی آسفالت و شیب و پیچ‌های تند، فاقد شانه و نبود گاردریل و علائم رانندگی و در کنار عرض کم جاده و ضخامت نازک آسفالت تنها گوشه‌ای از معایب اینجاده می‌باشند که از قبل از افتتاح در این پروژه شاهد هستیم.
واژگونی یک دستگاه نیسان، یک دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه خودروی ۲۰۶ و در ‌‌نهایت یک دستگاه پیکان طی یک ماه اخیر در اینجاده که مورد آخری منجر به مرگ دلخراش مادر ۲۷ ساله باردار و جنین ۷ ماهه وی شد.
ترنم دنا نوشت؛ طبق مشاهده عکس‌های گرفته شده از وضعیت چند روز پیش اینجاده ارتباطی، شرایط اینجاده رو به بحران و تخریب زود هنگام تا جایی ادامه دارد که به صراحت می‌توان گفت، در صورت بی‌توجهی مسئولین استانی و شهرستانی بزودی باید شاهد حوادث بیشتری در اینجاده کوهستانی باشیم.
سفیر دنا
safiredena.ir
sisakht--padena (20) sisakht--padena (19) sisakht--padena (18) sisakht--padena (17) sisakht--padena (14) sisakht--padena (15) sisakht--padena (16) sisakht--padena (13) sisakht--padena (12) sisakht--padena (11) sisakht--padena (8) sisakht--padena (9) sisakht--padena (10) sisakht--padena (7) sisakht--padena (6) sisakht--padena (5) sisakht--padena (2) sisakht--padena (3) sisakht--padena (4) sisakht--padena (1)
ترنم دنا



نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای وای که همه ی کارای این استان همینجوریه
یه فارغ التحصیل بیکار عمران
Iran, Islamic Republic of
اینکه زیر ساخت جاده مشکل داشته باشه باعث نسشت توی آسفالت و جاده میشه. اما تصاویر نشون میده نوع قیر و ترکیب آسفالت_قیر ویژه نقاط یخبندان رعایت نشده. و واقعا پیمانکار مقصر نیست چون این مباحث تخصصی یر عهده شرکت مشاوره و هیىت نظارت هست اونم واسه جاده ایی که تو فصل زمستان کاملا بر اثر برف مسدود میشه. الان میشه با لایه آسفالت مناسب مناطق یخبندان لایه ریزی کرد اما چون لایه آسفالت قدیمی مناسب شرایط اقلیمی نیست باز مشکل ساز میشه. فکر کنم بهتره یه لایه آسفالت بتنی روش کار بشه بعد آسفالت قیری.
ط
Iran, Islamic Republic of
اسفالت انتخاباتی همین است دیگه
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
تبریک به ..و آسفالت خوب ریختنش
حسن
Iran, Islamic Republic of
این که تازگی نداره وقتی کارخانه ...ه باشه بهتر از این نمیشه
114
Iran, Islamic Republic of
پروژه انتخاباتی بود جون مردم کیلوی چند
Iran, Islamic Republic of
وقتی دستگاههای متولی در امر نظارت در پروژه های عمرانی اینقد کوتاهی میکنن والا ۷ ماه هم زیاده برا این جاده
Iran, Islamic Republic of
بهترین اسفالت .. همینه
جاده دشتروم بدتر از اینه
عقل مردم تو چشمشونه نه سر
پیمانکاران .. ؟
دوستدار طبیعت
Iran, Islamic Republic of
کیفیت بالا یعنی این
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1