تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۱۸۶۱۷۳

زباله‌ها در بویراحمد رها می‌شوند / ورودی شهر انباشته از زباله / جاوید: شهرداری مشکل زمین دارد

۳
۰
کبنا ؛معاون فرماندار بویراحمد با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی برای ایجاد مکان دفن و امحای پسماندها همکاری نمی‌کنند از کارشکنی در واگذاری زمین مورد نیاز دفع زباله شهر یاسوج خبر داد.


سید کرامت‌الله فرج‌زاده امروز در نشست مدیریت پسماند، اظهار کرد: پسماندها حاوی مواد زایدی هستند که اغلب آنها مضر بوده و سلامتی انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.
معاون فرماندار بویراحمد با بیان اینکه زباله‌ها اغلب در محیط‌های باز رها شده و پراکنده هستند، افزود: معمولا همه شاهد بوده‌ایم که ورودی شهرها همواره انباشته از انواع زباله‌های آلوده است.
وی ادامه داد: برای نخستین بار با همکاری دفتر امور روستایی با مدیریت فرمانداری خودرویی جهت جمع‌آوری زباله‌ها از ورودی شهرها و انتقال آنها به مکانی مناسب اختصاص دادیم.
این مسؤول با تأکید بر توجه و همکاری همه دستگاه‌ها جهت رسیدگی به این موضوع مهم، بیان داشت: نبود مکان مناسب جهت دفن و امحاء زباله و پسماندها یک معضل است که اگر رسیدگی و حل نشود آسیب‌های زیادی به دنبال دارد.
فرج‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری زمین جهت دفن زباله در «دو پشته دشتروم» اشاره کرد و گفت: مردم در این خصوص استقبال خوبی نشان دادند و علاقمند بودند که گسترش پیدا کند.
معاون فرماندار بویراحمد یادآور شد: البته با وجود اینکه موافقت مردم را جلب کردیم متاسفانه دستگاه‌های دولتی همکاری نمی‌کنند و منابع طبیعی استان نیز در مورد واگذاری زمین کارشکنی می‌کند.
وی با بیان اینکه کارهای اولیه واگذاری این زمین توسط متولیان امر انجام شده و تنها باید توسط منابع طبیعی تایید شود، گفت: حدود ۷٫۵ هکتار زمین جهت دفن زباله‌ها باید به شهرداری تعلق گیرد ضمن اینکه جهت احداث کارخانه کمپوست حدود ۷٫۲ دهم هکتار زمین مورد نیاز است.
فرج‌زاده با عنوان اینکه سایت پسماند باید از طرف شهرداری محصور شده و به پیمانکار واگذار شود از مسؤولان خواست همکاری و هماهنگی‌های لازم جهت واگذاری زمین مورد نیاز برای امحاء پسماندها را در اختیار شهرداری قرار دهند.

ضرورت واگذاری زمین مشخص جهت امحاء زباله‌ها در یاسوج
شهردار یاسوج با بیان اینکه تا زمین مشخص نباشد شهرداری نمی‌تواند در زمینه امحاء زباله‌ها کاری کند، گفت: هنوز از طرف منابع طبیعی زمین مشخصی در اختیار شهرداری قرار نگرفته است.
محمدعلی جاوید در نشست مدیریت پسماند، اظهار کرد: شهرداری سالانه به طور متوسط حدود ۹ میلیارد تومان در یاسوج هزینه جمع‌آوری و حمل زباله‌ها می‌کند.
شهردار یاسوج با بیان اینکه این هزینه برای سازمان شهرداری هزینه‌ای زیاد است، افزود: باید قسمتی از این هزینه را دستگاه‌ها و مردم تقبل کنند که به نظر من اخذ عوارض را از دستگاه‌های دولتی آغاز کنیم.
وی ادامه داد: رسانه نیز در این خصوص می‌توانند با اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش در راستای اثرات مضر وجود زباله در محل زندگی زمینه اخذ عوارض جهت جمع‌آوری و دفع زباله را فراهم آورند.
این مسؤول با اشاره به اینکه درست است جمع‌آوری و امحاء زباله در حوزه کار شهرداری قرار می‌گیرد، گفت: اما شهرداری زمین مناسبی جهت امحاء پسماندها در اختیار ندارد.
وی در خصوص زمین دو پشته دشتروم یاسوج جهت دفن زباله‌ها، گفت: این مکان هنوز به درستی تعیین تکلیف نشده است.
جاوید با بیان اینکه منابع طبیعی استان در خصوص واگذاری زمین دو پشته دشتروم همکاری لازم را با ما ندارد، بیان کرد: هنوز زمینی از طرف منابع طبیعی به طور مشخص در اختیار شهرداری قرار نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه همه روستاهای اطراف زباله‌های خود را در این محل (دو پشته دشتروم) می‌ریزند، تصریح کرد: طی جلسه‌ای که در فرمانداری داشتیم مقرر شد ۲۵ هکتار زمین جهت دفن و امحاء زباله‌ها تحویل شهرداری شود که تاکنون این کار صورت نگرفته است.
شهردار یاسوج، پراکنده بودن و وجود انباشت زباله در محیط آزاد را تهدیدی برای سلامتی مردم عنوان کرد و یادآور شد: اگر قرار است این مشکل به صورت جدی حل شود باید ابتدا مشکل واگذاری زمین حل شود.
وی از مسؤولان امر درخواست کرد ضمن برگزاری جلسه‌ای، رایزنی‌های لازم صورت گرفته و صورت جلسه‌ای تهیه شود که مثلا ظرف دو هفته زمین مشخص و تحویل داده شود.
جاوید در پایان با بیان اینکه شهرداری تاکنون در زمینه جمع‌آوری زباله‌ها اقدامات خوبی انجام داده، گفت: اگر قرار است کار اصولی انجام گیرد باید تکلیف واگذاری زمین مشخص شود ضمن اینکه تا زمین مشخصی در اختیار این سازمان قرار نگیرد نمی‌تواند در زمینه امحاء زباله‌ها کاری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سرور
Iran, Islamic Republic of
... میکنه
زمین ک از سال ۷۴دراختیار شهرداری یاسوجه
دوپشته دشتروم
اینا بهانه است
زشتو
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد میشود ،جهت زباله ، سه هکتار زمین کافیست، یک هکتار برای تفکیک زباله های پسماند مواد غدایی، از زباله های غیره، مانند پلاستیکی و نساجی ، و زبالهای قوطی و شیشه، بجای دفن زباله از احتراق زباله در یک مکان خاص انجام شود، یک دیوار یو مانند بسازید به وسعت نیم هکتار و همیشه زباله هاا را انجا بسوزانید، دفن زباله باعث حمله به منابع طبیعی است، احتراق زباله روشی است بهتر، خصوص گازهایی که تولید میشود، جهت گیاهان بهتر است،،شما با دفن زباله باعث الودگی خاک و در دراز مدت باعث الودگی اب هم میشود،
زشتو
Iran, Islamic Republic of
در ادامه ، پس از احتراق میتوان خاکستر اندکی را دفن کرد، واز تخریب محیط زیست جلو گیری کرد. یک روش ترکیبی بهتری است.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1