تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۳۱
کد مطلب : ۱۸۶۰۴۳

کنایه سنگین اردشیری به هدایت اکبری / شورا به طرح خرید کارخانه شن و ماسه شهرداری یاسوج رأی نداد

۹
۰
کبنا ؛ 
جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج با حضور اعضای این شورا و با دستورکارهای مختلف از جمله؛ بررسی تأمین منابع مالی پروژه پارک غدیر و خرید کارخانه شن و ماسه توسط شهرداری یاسوج برگزار شد.
خرید کارخانه شن و ماسه باید طرح توجیهی داشته باشد
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این نشست که پیرامون دستورکار جلسه گذشته شورای شهر یاسوج نیز صحبت‌های شد، سرافراز اردشیری به موضوع طرح استخدام فرزندان کارکنان بازنشسته شهرداری یاسوج اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون استخدام آنها در شهرداری یاسوج خلاف است و همانطور که طرح آن در جلسه شورا نیز خلاف بود، چرا که استخدام‌ها باید از طریق مجاری قانون صورت گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال آخر شورای شهر یاسوج قرار داریم، اگر مخالف قانون گریزی هستید جلوی متقاضی استخدام، مخالفت خودتان را اعلام کنید، من سراغ دارم که کپی صورت جلسات را به متقاضی نشان می‌دهید و می‌گویید، ببینید فلانی مخالفت کرد.
وی تاکید کرد: هم نامه شهردار که می‌نویسد، فلانی را بکار بگیرید، خلاف قانون است و مطرح کردن بکارگیری نیرو در صحن جلسه شورا خلاف قانون است و هم مصوبه شورای شهر مبنی بر بکار گیری افراد خلاف قانون است.
 
به گزارش کبنا، در ادامه هدایت‌ امیری رئیس شورای شهر یاسوج در پاسخ به برخی اظهارات اعضای شورا مبنی بر اینکه نباید هر نامه‌ای را در صحن علنی شورا مطرح کرد، گفت: باید به نامه‌های مردم در صحن علنی شورا رسیدگی شود و به همین دلیل نامه‌ها را با اعضای شورا در میان می‌گذاریم تا بر اساس قانون به نامه‌ها رسیدگی شود و بدون شک درخواستی که با قانون مغایرت داشته باشد از سوی اعضای شورا رد می‌شوند.
امیری در ادامه با بیان شهرداری یاسوج با ارسال نامه‌ای خواستار خرید کارخانه شن و ماسه‌ای به ارزش ۳۷ میلیارد ریال است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژه‌های عمرانی و شهرسازی خرید این کارخانه برای شهرداری یاسوج ضرورت دارد که باید بعد از بررسی‌های کارشناسی و فنی و ارائه طرح توجیهی این کارخانه در صورت تأئید اعضا خریداری شود.
وی افزود: بدون کار کارشناسی و فنی نمی‌توان این کارخانه شن و ماسه را خریداری کرد و باید تحقیقات لازم در این خصوص صورت گیرد.
به گزارش کبنا در ادامه موافقان و مخالفان خریداری کارخانه شن و ماسه به ارزش ۳۷ میلیارد ریال توسط شهرداری یاسوج نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج مخالف خریداری این کارخانه بدون بررسی‌های فنی و کارشناسانه بودند.
اردشیری گفت: بنده با نفس کار مخالف نیستم اما هر طرحی باید طرح توجیهی داشته باشد و اینکه طرح باید در پروسه سرمایه گذاری باشد و کارشناسان نظر بدهند.
وی افزود: در این قضیه فراخوان نداشتیم و اگر بوده مربوط می‌شود به سه  سال پیش که می‌بایست حداقل در سه روزنامه آگهی می‌شد و کما اینکه آقایی به اسم زارع به شورا مراجعه کرد و اعتراض نمود که آقا چرا  فراخوان نزدید؟
وی ادامه داد: هر فراخوان ۶ ماه بیشتر فرصت ندارد و باید حداقل دو الی سه بار اگهی می شد که این یکبار آگهی شد و چه بسا ممکن است که برنده مناقصه همه روزنامه ها را یک جا خریده باشد که در اینصورت کسی متوجه نمی شود.
هدایت اکبری دیگر عضو شورای شهر یاسوج در این زمینه با اعلام اینکه با نطر آقای اکبری تبار مبنی بر بازدید از کارخانه خریداری شده گفت: فراخوان عمومی اگهی شده و نامه شهرداری در کمیسیون مطرح و تصویب شده است و اینکه می گویند فراخوان نشده است درست نیست فراخوان اعلام شده است.
وی که از موافقان خریداری این کارخانه توسط شهرداری یاسوج بود، اظهار کرد: شهر یاسوج در موضوع عمرانی و شهرسازی در حال توسعه است و وجود کارخانه شن و ماسه برای شهرداری این شهر ضرورت دارد و این کارخانه به شکل طرح تشریفات خریداری شود.
بدون بررسی‌های فنی نباید در خصوص کارخانه شن و ماسه تصمیم گرفت
در ادامه سرافراز اردشیری عضو شورای شهر یاسوج نیز در این جلسه با بیان اینکه کارخانه شن و ماسه باید بعد از بررسی‌ها فنی و کارشناسانه خریداری شود در پاسخ به اظهارات هدایت اکبری، اظهار کرد: شما چطوری می‌خواهید معاون استاندار شوید وقتی بدون بررسی‌های فنی و کارشناسانه و طرح توجیهی می‌گوید این کارخانه با اجرای طرح تشریفات خریداری شود.
هدایت اکبری در پاسخ به اردشیری گفت: دیدگاه‌ها مشخص است شما همیشه قصاص قبل از جنایت می‌کنید و شما حتی اگر مدینه فاضله را برایتان بیاورند برایش اشکال تراشی می‌کنید.
 
در ادامه دیگر اعضای شورای شهر یاسوج از جمله سعید پایدار گفت: اعضای شورای اسلامی شهر باید از این کارخانه بازدید کنند و بعد در این زمینه تصمیم گرفته شود.
علی‌اکبری تبار دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج که مخالف این خریداری این کارخانه بود، اظهار کرد: خرید کارخانه شن و ماسه از مسائل ضروری شهرداری یاسوج است.
اکبری‌تبار  تاکید کرد: خرید کارخانه شن و ماسه برای شهرداری یاسوج لازم است و با توجه به اینکه شهر یاسوج در حال توسعه می باشد و قسمت عظیمی از کارهای عمرانی از جمله روکش آسفالت، جدول گذاری، آسفالت و بهسازی معابر و دیگر کارهای عمرانی هزینه های زیادی را در بخش خریداری شن و ماسه برای مجموعه شهرداری در بر دارد، خرید کارخانه شن و ماسه کاهش چشمگیر هزینه‌ها را خواهد داشت.
وی از دلایل اصلی مخالف خود با خرید کارخانه شن و ماسه مطرح شده در این جلسه به قیمت پیشنهادی این کارخانه اشاره کرد و گفت: مبلغ ۳۷میلیارد ریالی پیشنهادی ارائه شده برای این کارخانه بیش از سقف اختیارات معاملات شورای اسلامی شهر می باشد و اعضای شورا باید قبل از هرگونه اقدام در این خصوص از وضعیت فیزیکی، امکانات، ادوات و سایر موضوعات مربوط به این کارخانه بازدید کنند.
این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با تاکید بر این که خرید کارخانه شن و ماسه باید طبق قانون و با نظر کارشناس رسمی و ارائه طرح توجیهی باشد، اظهار داشت: با توجه به توان مالی شهرداری یاسوج نخست باید این موضوع مدنظر قرار گیرد که خرید این کارخانه آن هم با قیمت ۳۷ میلیارد ریال برای این شهرداری مقرون به صرفه خواهد بود؟
به گزارش کبنا، بعد از بحث و گفت‌وگوهای فراوان در خصوص دستور کار خریداری کارخانه شن و ماسه این بحث مصوب نشد و به جلسات بعدی موکول گردید.
همچنین در این جلسه پرداخت ۳۰ میلیارد ریال به پیمانکار پروژه پارک غدیر مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد در خصوص تأمین منابع آن تصمیم گیری شود. هدایت اکبری در این زمینه گفت: فضای سبز و پارک‌ها رگ‌های حیاتی شهر یاسوج است و باید مشکل این پروژه هر چه زودتر برطرف شود.
وی گفت: متأسفانه از محل اعتبارات ماده ۱۸۰، هیچ اعتباری به این پروژه اختصاص داده نشد.
سعید پایدار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: قبلا استانداران وقت اینقدر با شهرداری ارتباط صمیمانه داشتند که عنوان می کردند فلان استاندار، شهردار یاسوج شده است، بله یاسوج مرکز استان هست و پیشانی استان نه اینکه خدای ناکرده حق سایر شهرها نادیده گرفته شود و اینکه اعتبارات استانی تخصیص داده نمی‌شود.
پایدار گفت: در حال حاضر گسترده ترین پروژه عمرانی در شهر یاسوج پارک غدیر است و با توجه به اینکه کمبود فضای سبز وجود دارد و هفته گذشته هم بازدید کردیم و عملیات سنگ فرش در حال انجام است که امید می رود با توجه به اینکه شهردار عنوان کرده است که اعتبارات داخلی برگشت داده می شود و ما می خواهیم کار تعطیل نشود و شهرداری بهانه ای نداشته باشد موافقت می کنم اما مشروط بر اینکه شهرداری اعلام کند که تا کی بودجه برگشت داده می شود.
علی علی پور دیگر عضو شورای شهر بود که در این زمینه اظهار نظر کرد: نظر آقای پایدار برای ما محترم است و اینکه گفته اند ادارات و استانداری تاملی با شورا شهر و شهرداری ندارند اما آقای پایدار خود شهرداری یاسوج و شورای شهر چقدر با ادارات و استانداری تعامل دارند؟ و یا اینکه تعامل بوده و ما اطلاعی نداریم.
پایدار جواب داد: در بحث تخصیص اعتبارات به شهر یاسوج دوستان ضعیف عمل می کنند.
علی پور گفت: بنده با این مصوبه مخالف هستم  چرا که بخشنامه سال های گذشته تاکید کرده است که هیچ پروژه ای شروع نشود مگر اینکه بودجه آن تامین شده باشد نه اینکه اول رسانه ای کنیم و هیاهو می کنیم بعد وسط کار تامین منابع صورت نمی گیرد  و دنبال این هستیم که ۵۰۰ تومان از این بگیریم و ۴۰۰ تومان از دیگری که اصلا کار صحیحی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اگه سال آخرتون نبود باز هم اینجوری صحبت می کردید
شهروند قدرشناس
Iran, Islamic Republic of
پس معلوم شدجناب اردشیری دغدغه معاونت استانداری دارندودلسوزمردم نیستند
ممدو
Iran, Islamic Republic of
درود بر شیر ژیان اصلاحات سرافراز اردشیری الحق که دلسوز مردم وشجاع وپاکدسته ولی ایشان در شورا در اقلیت است
جنترمن
Iran, Islamic Republic of
اردشیری باید در سطح ملی مسولیت داشت ایشان نیرویی توانمند /پاکدست /مردمدار/شجاع/ کاردان/ وووووووووووووووو است
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد اردشیری پیر اصلاحات
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
جناب اقایان اردشیری و مهندس علی پور و مهندس پایدار نمایندگان واقعی شورا و اصلاح طلبان واقعی.درود بر شما
ایل احساس
Iran, Islamic Republic of
آقای..از روستا اومده مال باخته این شهرنیست،دنبال سهم خواهی است،شهردار محترم وبعضی از اعضای محترم شورای شهر که دنبال مطالبات ومشکلات مردم هستن که با جدیت مخالف سهم خواهی ورانت هستن را مورد انتقاد قرار میدهد.کاش روزی فرابرسد که شهردار محترم وتوانمند شهرمان تمام سهم خواهی های بعضی از اعضای شورای شهر را رسانیی کند.تا مردم فهیم شهرمان متوجه بشن که افشاگری نمیتواند به زور مردم را متقاعد کرد.
مستر بین
Iran, Islamic Republic of
در جواب ایل احساس برو تاریخ را بخوان وببین اردشیری از چه نژادی است در ضمن امثال جناب اردشیری دغدغه همه مردم را دارند ودلسوز مردمند ولی امثال آقای........اومده اند که مشکلات زمینهای فامیلاشون را حل کنند شما در جریان نیستی بر اساس همان اسمی که برای خودت گذاشته ای احساسی قضاوت میکنی
Iran, Islamic Republic of
سرافراز.. کسی که هنوز میخوادداستانو بر اساس ا.. اداره کنه شما همون یک ماه فرمانداریت از سرت هم زیاد بود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1