تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۱۸۶۰۲۸

از آمارهای غلط مدیران تا گلایه استاندار

۰
کبنا ؛امروز نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید موسی خادمی استاندار برگزار شد.
در این نشست حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های دستگاه‌های مختلف این استان برای ارسال به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در این نشست ۱۰ دستگاه، پروژه‌ها و برنامه‌های خود را ارائه خواهند کرد تا پس از بررسی در ستاد فرماندهی اقتصاد  مقاومتی در استان به عنوان پروژه به ستاد فرماندهی کشور ارسال شوند.
اما در این میان برخی از آمارهایی که توسط مدیران تهیه و تنظیم شده بود با یکدیگر مطابقت نداشت که نشان از مخدوش بودن عددها و رقم‌ها داشت.
سید موسی خادمی استاندار که از این موضوع بسیار گلایه‌مند بود خطاب به مدیران برخی دستگاه‌ها از آن‌ها خواست دقت کرده و عددهای غلط در آمارهای خود به کار نبرند.
وی گفت: شاید یکی از دلایل اشتباهات و ارائه عددهای غلط در آمارها به این دلیل باشد که مدیران در نشست‌های اقتصاد مقاومتی به هر دلیل به خوبی متوجه موضوعات نمی‌شوند و همین موجب انتقال نادرست آمار به کارشناسان آن‌ها شده و چنین آمارهای غلط و اشتباهی را موجب می‌شوند.
این مسؤول ارشد اجرایی از دستگاه‌ها خواست تا با نهایت دقت آمارهای خود را تنظیم کنند و تأکید کرد که اگر چنین آمارهای اشتباهی تکرار شود مدیران دستگاه‌ها جریمه خواهند شد.
همچنین در این نشست کارشناس و نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد که برخی دستگاه‌ها ساعت ۱۰ شب روز گذشته برنامه‌های خود را تحویل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان داده‌اند، هنگامی که دیگر وقتی برای بازبینی آمارها وجود نداشته است.
۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد از اختصاص اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریالی به استان کهگیلویه و بویراحمد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.
فیض الله پاسره امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه این شرکت ۶ برنامه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان در نظر گرفته است، اظهار داشت: برخی از این برنامه‌ها جز برنامه‌های سنواتی و ملزومات این شرکت است اما چون در گذشته اجرا نشدند در قالب این طرح پیاده شدند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تجهیز منابع آب کنتور‌های هوشمند، نصب دستگاه الکترولیز نمک طعام در برنامه ۵ ساله از سوی این شرکت انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این برنامه ۵ ساله ۱۰۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی منبع تامین آب چاه یا چشمه در استان نصب می‌شود، عنوان کرد: هزینه نصب هر دستگاه حدود ۶٫۵ میلیون تومان است.
پاسره با اشاره به اینکه مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار برای توسعه آب روستایی در کشور در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: مبلغ ۳۸ میلیارد تومان از این اعتبار به استان کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافت.
وی افزود: با این اعتبار تعداد ۱۸ مجتمع آبرسانی تعریف شده است که با بهره‌برداری از آن کار آبرسانی به ۳۶۴ روستای استان را انجام می‌دهد.
پاسره تصریح کرد: با اجرای این پروژه ۳۰ درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش این خدمات قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به مشکلات مالی دولت در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: این اعتبارات صد درصد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است.
تجهیز منابع آب روستایی کهگیلویه و بویراحمد به کنتور هوشمند/ نصب سالانه ۲۰ کنتور هوشمند در استان
مدیرعامل آبفار استان کهگیلویه و بویراحمد از تجهیز منابع آب روستایی کهگیلویه و بویراحمد به کنتور هوشمند خبر داد.
فیض‌الله پاسره  امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست سید موسی خادمی استاندار برگزار شد با اشاره به برنامه‌هایی که آب و فاضلاب روستایی برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در دستور کار دارد، اظهار کرد: در راستای اجرای این فرمان تعداد ۶ برنامه را در دستور کار قرار داده‌ایم.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر به طور مشخص دو برنامه را در دستور کار قرار داده‌ایم که یکی از آن‌ها مربوط به تجهیز منابع تأمین آب روستایی در استان به کنتورهای هوشمند است.
این مسؤول عنوان کرد: در طول برنامه تعداد ۱۰۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی مخازن تأمین آب استان نصب خواهد شد که برای هر سال تعداد ۲۰ کنتور هوشمند نصب می‌شود.
وی به اهداف نصب این کنتورها اشاره کرد و گفت: با نصب آن‌ها بر روی مخازن تولید آب در استان از مقدار تولید و همچنین مصرف آب روستایی در کهگیلویه و بویراحمد آگاه خواهیم شد.
پاسره در ادامه به یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در طول سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بنا به دستور رهبری معظم انقلاب در سال گذشته، ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه آب روستایی در کشور در نظر گرفته شد.
مدیرعامل آبفار استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: خوشبختانه رقمی بسیار بالا از مجموع این اعتبارات به استان ما اختصاص یافته ست.
وی گفت: رقم اختصاص یافته به استان ما ۳۸۱ میلیارد ریال از مجموع ۵۰۰ میلیون دلار اعتبارات صندوق توسعه ملی است که با این رقم تعداد ۱۸ پروژه آبرسانی استان را عملیاتی خواهیم کرد.
۲۰ درصد منابع معدنی کهگیلویه‌وبویراحمد شناسایی شده است
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: مطالعات معدنی حدود ۲۰ درصد سطح استان شناسایی شده است.
داریوش دیودیده امروز در نشست ستاد اقتصادمقاومتی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای خدمات رسانی به معادن و ایجاد زیرساخت‌ها و بهره‌برداری از معادن استان پیش بینی شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های در حوزه صنعت مطالعه سالیانه ۵۰۰کیلومتر مربع از استان برای پیگیری معادن در سطح استان است، گفت: در مطالعات معدنی حدود ۲۰ درصد سطح استان شناسایی شده است.
وی بیان کرد: مراحل پیگیری طرح تفصیلی معادن بر عهده دولت است که در قالب این طرح پیش بینی شده است.
دیودیده با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۳۰۰ نفر قالیباف در طرح ۵ ساله تا سال ۹۹ باید آموزش ببینند، گفت: احداث ساختمان نمایشگاه دائمی استان یکی دیگر از برنامه‌های اقتصادمقاومتی در حوزه صنعت است.
آموزش ۴۳۰۰ نفری مهارت‌های فرش‌بافی در کهگیلویه و بویراحمد/مطالعات معدنی در ۲۰ درصد مساحت استان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از آموزش ۴۳۰۰ نفری مهارت‌های فرش‌بافی در این استان در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی خبر داد.
داریوش دیودیده  به تعداد سه پروژه این دستگاه در زمینه اجرای اقتصاد  مقاومتی اشاره کرد.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر این اساس دو پروژه معدنی و همچنین یک پروژه در حوزه فرش داریم.
دیودیده با بیان اینکه استان از گذشته در زمینه زیرساخت‌های معدنی همچون آب و گاز و راه و برق مشکلاتی داشته، افزود: همین موجب شده تا در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش معدن مشکل داشته باشیم.
این عضو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال مزین به اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی راه‌اندازی معادن مهم استان را داریم.
وی افزود: به اعتبارات ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تقویت و فعال کردن معادن در طی ۵ سال نیاز داریم در حالی که در حال حاضر در بخش مطالعات معدنی نزدیک به ۲۰ درصد سطح استان شناسایی شده است.
دیودیده عنوان کرد: طی سال‌های گذشته این شناسایی معادن از مرحله مقدماتی آغاز شده و تا مراحل نیمه تفضیلی و تفضیلی رسیده که مرحله آخر را خود سرمایه‌گذاران هدایت می‌کنند.
وی به مرحله ابتدایی یا همان پی‌جویی معادن اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی ما این است که در هر سال ۱۰۰ کیلومتر مربع از استان مورد مطالعه معدنی قرار گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد به دومین برنامه این سازمان در خصوص اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در دست بافته‌ها تنها دو مورد فرش و گبه مربوط به سازمان صنعت و معدن و تجارت است و بقیه در حوزه اداره‌کل گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی قرار دارد.
این مسؤول گفت: اساس کار ما در حوزه فرش برای اجرای اقتصاد مقاومتی آموزش است که امسال تعداد چهار هزار و ۳۰۰ نفر را در استان آموزش می‌دهیم.
۱۰ هزار تن بذر گندم در کهگیلویه وبویراحمد تولید می‌شود/ صادارت بذر گندم به ۱۱ استان کشور
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تولید ۱۰ هزار تن بذر گندم در استان، گفت: این تولیدات را به ۱۱ استان کشور صادر می‌شود.
جعفر گوهرگانی امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به بحث خوداتکایی گندم و توزیع و تولید بذور اصلاح شده، اظهار داشت: تولید و توزیع ۱۲ هزارتن بذر اصلاح شده تا پایان سال ۹۹ از جمله برنامه‌های این سازمان است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه در حال حاضر سالانه حدود ۱۰ هزار تن گندم در استان تولید می‌شود، گفت: این تولیدات را به ۱۱ استان کشور صادر می‌کنیم.
وی ۲۵ هزار تن بذر اصلاح شده برای زمین‌های دیمی و آبی استان لازم داریم، بیان کرد: حدود ۶۰ درصد از کشاورزان استان از بذر اصلاح شده استفاده می‌کنند.
گوهرگانی هدف اصلی برنامه اقتصاد مقاومتی را افزایش متوسط عملکرد تولید گندم در استان عنوان کرد و افزود: حدود ۱۷ تا ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای تامین بذر اصلاح شده تا سال ۹۹ نیاز داریم.
وی با اشاره به خرید تضمینی ۱۵ هزارتن گندم از کشاورزان شهرستان کهگیلویه ، تصریح کرد: ایجاد سیلوی گندم در این شهرستان ضروری است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1