تاریخ انتشار
جمعه ۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۱۸۵۸۴۱

سه اقدام بزرگترین کارآفرین هم‌استانی در یاسوج

۱۲
۰
کبنا ؛جمعی از اصحاب رسانه صبح امروز در نشست با کارآفرین برتر استان کهگیلویه و بویراحمد با روند تولید و اشتغال در واحدهای بزرگ تولیدی و اشتغال‌زایی این کارآفرین هم‌استانی آشنا شدند.baghri
کمک به رونق تولید، اشتغال و فرهنگ ۳ هدف عمده کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد
کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از راه‌اندازی واحدهای دنا صنعت، مجتمع ورزشی و کارخانه قند یاسوج کمک به رونق تولید و اشتغال و فرهنگ در این استان بوده است.
رئیس اتاق تعاون و کارآفرین برتر استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد باید ریسک‌پذیر باشیم، اظهار کرد: به همراه سایر برادارن و پدر خود در راه ایجاد کار و تولید و اشتغال برای جوانان هم استانی به خصوص در شهر یاسوج از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
لهراسب باقری گفت: در حال حاضر سه کار بزرگ در عرصه تولید و اشتغال و فرهنگ در دستور کار قرار داده‌ام و خوشبختانه در راه انجام این کارها هیچ معوقه‌ای در بانک‌ها ندارم.
کارآفرین برتر استان کهگیلویه و بویراحمد، راه‌اندازی این واحدهای بزرگ تولیدی و اشتغال‌زایی و فرهنگی را همه به یمن و برکت کمک‌ها و حمایت‌های نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و گفت: برای کمک به اجرایی و عملیاتی شدن فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی این روزها کارخانه قند یاسوج این نماد صنعت در استان را خریداری کرده و در آینده نزدیک تولید و اشتغال را به بهترین نحو در آن عملیاتی خواهم کرد.
باقری عنوان کرد: کارخانه قند یاسوج را با ۹۲ میلیارد تومان طی یک مزایده خریداری کردم که بیش از ۵۰ میلیارد تومان بدهی آن را نیز باید بپردازم ولی مشعوفم که بدون هرگونه سفارشی از سوی سیاسیون این کار انجام شد و اکنون به کسی در این خصوص مدیون نیستم.
این کارآفرین هم‌استانی بیان کرد: در برههای برای این که در استان اشتغال ایجاد کنیم زمین‌ها و املاک خود را فروختیم و وارد میدان عمل شدیم.
وی بیان کرد: وقتی املاک خود را برای چنین کاری به فروش می‌رسانیم مطمئن باشید که کارخانه قند یاسوج را نه برای کاری دیگر و تغییر کاربری بلکه برای رونق تولید و اشتغال خریداری کرده‌ایم.
باقری اظهار کرد: به زودی و در شهریور امسال کارخانه قند یاسوج به ما واگذار می‌شود و رویه و رویکردی جدید به غیر از خام‌فروشی را در این کارخانه خواهیم داشت به طوری که در کنار آن صنایع و واحدهای تولیدی جانبی از جمله نوشابه‌سازی و الکل‌سازی و قند کله و سایر واحدهای تولیدی دیگر راه‌اندازی خواهیم کرد.
وی از واحد صنعتی دنا صنعت به عنوان اولین تولید کننده لوله‌های دریایی در ایران اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی اکنون با تعداد ۳۸۴ نفر نیروی مستقیم که هر کدام چهار نفر را به صورت میانگین زیر پوشش خانواده دارند در حال تولید و اشتغال‌زایی است.
کارخانه قند یاسوج راه‌اندازی می‌شود
«لهراسب باقری» گفت: به مردم کهگیلویه و بویراحمد قول می‌دهم کارخانه قند یاسوج را راه‌اندازی و ظرفیت ۳۵۰ تنی آن را به بیش از ۶۰۰ تن برسانم.
وی از فعالیت‌های گسترده تیم‌های کار‌شناسی زیرمجموعه باهدف بررسی موانع و مشکلات سد راه راه اندازی کارخانه یاسوج خبرداد و اظهار کرد: این کارخانه در اول شهریورماه جاری تحویل ما خواهد شد و براساس کار کار‌شناسی، تا شش ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهاد کشاورزی استان برای کشت چغندرقند به دلیل نبود آب کافی هشدارهای لازم را داده که ما برای جبران کمبود چغندر مورد نیاز کارخانه، از برزیل شکر وارد خواهیم کرد.
باقری با تشریح احداث کارخانه قند یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: بعد از ۲۹ سال مشکلات این کارخانه با شهرداری یاسوج رفع شد که از جاوید شهردار این شهر تقدیر می‌کنیم.
مالک کارخانه قند یاسوج گفت: هشت میلیارد تومان این کارخانه به شهرداری بدهکار بود که پرداخت شد و ۹۲ میلیارد تومان هم بطور نقد و تها‌تر برای خرید کارخانه پرداخت کردیم.
باقری از پرداخت ۱۴ میلیارد ریال به چغندرکاران کارخانه مرودشت فارس در آینده نزدیک خبرداد و اظهار کرد: خرید قطعات کارخانه را در دستورکار قرار داده و اغلب تجهیزات این کارخانه تعویض می‌شود.
وی گفت: ما معتقد به راه اندازی صنایع تبدیلی در کنار کارخانه قند یاسوج بوده و اعتقادی به خام فروشی نداریم.
مدیرعامل کارخانه دناصنعت یاسوج که کارآفرین بر‌تر کشور نیز محسوب می‌شود، افزود: کارخانه‌هایی چون الکل سازی، نوشابه سازی و دیگر صنایع تبدیلی را در کنار کارخانه قند یاسوج راه‌اندازی می‌کنیم.
باقری با تاکید به اینکه با هیچ فردی در خرید کارخانه قند یاسوج مشارکت نداریم، ادامه داد: پاکت‌های مزایده نیز با حضور ۱۱ ناظر و دوربین‌های مداربسته بازگشایی و ما موفق به خرید قانونی کارخانه قند یاسوج شدیم.
وی گفت: اختلاف ما با نفر دوم مزایده بیش از ۸۰۰ میلیون تومان بود و کارخانه قند یاسوج را بدلیل عشق شخصی‌ام به خود کارخانه و صنعت کهگیلویه و بویراحمد خریدم.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد، مجموع پول پرداخت شده برای خرید کامل کارخانه قند یاسوج را حدود ۱۴۸ میلیارد تومان برشمرد که از این میزان حدود ۵۳ میلیارد تومان مربوط به بدهی‌های گذشته بوده است.
باقری گفت: وسعت هکتاری کارخانه قند یاسوج ۳۸ هکتار بوده که به هیچ عنوان قطعه بندی برای فروش و تخریب نخواهد شد.
وی تاکید کرد که برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد و رفع دغدغه‌های بیکاری در این استان باید صنعت مورد توجه و حمایت بیشتر قرار گیرد.
باقری یادآور شد: مجتمع ورزشی و تفریحی بزرگ آزادی باقری نیز بدون این که تسهیلاتی از دولت دریافت شود را پس از سال‌ها رکود راه‌اندازی کردیم و اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی آماده راه‌اندازی و افتتاح توسط رئیس‌جمهور در سفر هیأت دولت به استان است.
این کارآفرین برتر متذکر شد: بسیاری از مشکلات مرکز استان در حوزه گردشگری با راه‌اندازی این مجتمع برطرف می‌شود و اصولا این کار را برای کمک به عرصه فرهنگی استان راه‌اندازی کردیم تا در کنار تولید و اشتغالی که در دو واحد دنا صنعت و کارخانه قند داریم کارهای فرهنگی نیز فراموش نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مثل زنجانی نباشه خود دانید
اسماعيل
Iran, Islamic Republic of
سلام وخسته نباشیدخدمت جناب مهندس لهراسب باقری،،اگه به تعدادانگشتان دست دراستان مثل شمادلسوزداشتیم،استان میشدگلستان،خداخیرتان دهد،امیدوارم مسئولین شماراهمراهی کنند،،موفق وسرافرازباشید.
..
Iran, Islamic Republic of
وارد کننده شکر خام در کشور فقط یک نفر است که به همه کارخانجات ایران شکر زرد میدهد،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
.. واقعا تو مدیریت و..شدن بر رسانه استان تاثیر گذار بود
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس لهراسب باقری، استان به شما افتخار می کند و قدردان تعصب و خدمت شما در جهت توسعه استان هستیم.
گچساران ديل
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر حاج باقری این شیرمرد بویراحمدی
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۶ میلیارد را کجا اوردی
Iran, Islamic Republic of
آقای باقری پیشنهاد میدم که یه سایت خبری و یه شبکه تلویزیونی شخصی نیز تاسیس کنید تا سایر رسانه بتونن چندخبر دیگر از استان بزنند!!!!!
علی مظاهرپورگچساران
Iran, Islamic Republic of
تلاش های جناب مهندس لهراسب باقری گامی است دراعتلای اقتصادپویای روبه رشد استان کهگیلویه وبویراحمد وجهت نشان ازتحرک راه مسیراقتصادمقاومتی سربلندی استان وتوفیقات این سربازستادفرماندهی قرارگاه اقتصادمقاومتی راازخداوندمتعال خواستاریم.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه نمایندگان استان لااقل مثل کارافرین استان به فکر باشند.
حسن
Iran, Islamic Republic of
نماینده هم در فکر هست بخصوص نماینده بویر احمد ودنا که شب وروزشو گذاشته برا مردم اگه اینجور نبود که مشکلات صنایع برطرف نمی شد دستش درد نکنه خدا حفظش کنه
حسنی
Iran, Islamic Republic of
تشکر از نماینده بویر احمد ودنا که تمام تلاششو در جهت بر طرف کردن مشکلات مردم می گذارد که مشکل صنایع را برطرف کند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1