تاریخ انتشار
جمعه ۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۱۸۵۸۳۵

۲۳۰۰ هکتار زمین‌های استان از دست سودجویان آزاد شد

۱
۰
کبنا ؛بازپس‌گیری ۲۳۰۰ هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد از دست سودجویان/دستگاه قضایی وامدار هیچ فردی نیست
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از بازپس گیری ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در سال ۹۴ خبر داد و گفت: دستگاه قضایی استان وامدار هیچ فرد حقیقی و حقوقی نیست و توصیه هیچ فردی در آن نافذ نبوده بلکه با قاطعیت به وظایف خود عمل می‌کند.
غلام‌رضا مزارعی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج با اشاره به اول تا هفتم تیرماه هفته قوه قضائیه و تسلیت سالروزر شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد استانی آرام بوده و به لحاظ امنیتی هیچ مشکلی ندارد که یکی از دلایل آن ولایتمدار بودن و قانونمداری مردم استان است.
وی عنوان کرد: در سال ۹۴ بیش از ۱۱۱ هزار و ۶۰۰ فقره پرونده در دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی شد که برای این استان آماری بالا بوده و باید تلاش شود در آینده کاهش پیدا کند.
مزارعی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی استان وامدار هیچ فرد حقیقی و حقوقی نیست و توصیه هیچ فردی در آن نافذ نبوده بلکه با قاطعیت به وظایف خود عمل می‌کند، افزود: در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی  تصرف شده به بیت‌المال برگردانده شد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جایگاه قضاوت برجسته و والاست و در دین مبین اسلام جایگاه والایی دارد و در آیات و روایات متعدد نیز به آن اشاره شده است، بیان کرد: برقراری عدالت و امنیت احیا کننده جامعه اسلامی است و چنانچه این دو نباشند توسعه و پیشرفتی حاصل نمی‌شود.
مزارعی با اشاره به اینکه قضاوت رسالت انبیاء و اولیا و بزرگان دین بوده و پس از آن‌ها این رسالت بر عهده ولی فقیه و روحانیون است، ابراز کرد: امروز در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی با وجود تمکن مالی امنیت و عدالت محدودی برقرار بوده که زندگی را در آن کشورها دچار مشکل کرده است.
وی با تاکید بر اینکه تبلور و ظهور حاکمیت اسلامی در قالب قضاوت عادلانه نمود پیدا می‌کند افزود: افرادی که در مسند قضاوت هستند از هرگونه هوای نفس و خودمحوری بپرهیزند و به دنبال جلب رضایت الهی باشند.
ریش سفیدان برای حل و فصل اختلافات قومی اقدام کنند
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضروری است مردم همکاری بیشتری با دستگاه قضایی برای برقراری نظم، امنیت و برخورد با مجرمان داشته باشند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.
مزارعی اظهار داشت: انتظار می‌رود ریش سفیدان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به حل و فصل تنش‌های اجتماعی، اختلاف و کدورت‌های قومی، قبیله‌ای و طایفه‌ای کنند تا میزان مراجعات به دادگستری کاهش یابد.
وی با تاکید بر اینکه پادرمیانی ریش سفیدان برای حل و فصل اختلافات یک فرهنگ غنی بوده که باید بیشتر تروج پیدا کند تصریح کرد: دستگاه قضایی تکالیف مهمی از جمله رسیدگی و صدور حکم در مورد حقوق تضییع شده مردم، حل و فصل اختلافات، احیاء حقوق مردم، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم و مجازات مجرمان دارد.
مزارعی خاطرنشان کرد: قضاوت در جامعه اسلامی و دستگاه قضایی در چهارچوب قانون و بر مبنای عدالت است که این امر در برقراری قسط و عدل موثر است.
وی با اشاره به برخی فضائل و ویژگی‌های اخلاقی آیت الله شهید بهشتی افزود: این شهید بزرگوار به عنوان معمار دستگاه قضایی از بنیانگذاران قانون اساسی بوده که در تهیه و تدوین آن تلاشی داشت
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و سربازان گمنام امام زمان(عج) استان همکاری و تعامل لازم را با دادگستری برای برقراری عدالت، امنیت و آرامش دارند.
مزارعی با تاکید بر اینکه رسالت دیگر قوه قضائیه جلوگیری از تعرض به امنیت مردم و پیشگیری از وقوع جرم و برخوردهای کیفری و پیشگیرانه است اظهار داشت: تلاش و همت دستگاه قضایی استان در برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی تشدید می‌شود.
مزارعی گفت: یکی دیگر از موفقیت‌های دستگاه قضایی این است که کاهش ۵ درصدی ورود پرونده‌ها را به دستگاه قضایی داشته‌ایم و نشان می‌دهد مردم در این خصوص با تمسک به فرهنگ سنتی و زندگی مسالمت‌آمیز، کمتر به دادگاه‌ها مراجعه کرده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علی‌رغم این کاهش ۵ درصدی، اما بیش از ۱۱۱ هزار پرونده وارد دادگستری‌های استان شده است، اظهار کرد: برای استانی مثل ما که جمعیت کمی دارد، حضور ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار نفر از مردم با این تعداد پرونده در دادگاه و پاسگاه‌های انتظامی آمار جالبی نیست.

وی بیان کرد: چرا باید یک سوم و گاه یک دوم مردم استان به دادگاه‌ها مراجعه کنند که این آمار جالبی برای یک استان با فرهنگ سنتی و پیشینه خوب فرهنگی نیست.

این مسؤول ارشد قضایی با تأکید بر این که برای اجرای عدالت در دادگاه‌های استان سفارش هیچ فرد و گروهی پذیرفتنی نیست و افراد و گروه‌ها برای ما در اجرای احکام نافذ نیستند، اظهار کرد: در صورتی که خلاف آن را مشاهده کنیم برخورد قاطع و بدون اغماض خواهیم داشت.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب حجه الاسلام مزارعی حضرتعالی که این همه مانور می دهید آیا اطلاع دارید که در منطقه دشت گز شهرستان گچساران بیش از ۲۰۰ هکتار ار اراضی ملی توسط اقوام نماینده بیوراحمد و دنا تصرف شده و حکم تخریب منازل آنها صادر شده اما با ورود نماینده اجرا نشد .آیا این است عدالت که قانون فقط مربوط به انساهای بی کس است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1