تاریخ انتشار
جمعه ۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۱۸۵۸۳۲

یادواره شهید جان‌محمد کریمی در لنده (+تصاویر)

۰
کبنا ؛
 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: در شرایط کنونی جوامع اسلامی نیازمند شناخت و بصیرتی برگرفته از راه و آرمان شهدا هستند.

 علی محمدی پنج‌شنبه‌شب در مراسم یادواره شهید شاخص استان کهگیلویه و بویر احمد در لنده با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: شهدا با تشخیص راه و مسیر دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی به میدان جبهه و جهاد شتافتند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان گوهربار خود به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا اشاره فرمودند و آنرا هم‌ردیف شهادت دانستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده تصریح کرد: امروز که هجوم دشمنان از هر سو و با نیرنگ‌های مختلفی در حال توسعه بوده نیاز است روحیه ایثار و شهادت در جامعه تداوم و ترویج یابد.

محمدی در ادامه به انتخاب شهید شاخص سال استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و یادآور شد: در سال ۱۳۹۵ به مانند سال‌های گذشته یکی از شهدای استان را به عنوان شهید شاخص سال معرفی می‌کنند.

 


 
وی خاطرنشان کرد: این طرح در راستای شناساندن شهدای هر شهرستان به مردم آن استان و حتی در سطح وسیع‌تر آن کشور می‌بشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده عنوان کرد: امسال هم در سطح استان  سردار شهید جان‌محمد کریمی به عنوان شهید شاخص استان معرفی شده تا ویژگی‌ها و خصوصیات آن شهید بیش از پیش در سطح استان ترویج یابد.

محمدی در ادامه افزود: سردار شهید کریمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده که آوازه نام و نشان آن شهید نه تنها در میان رزمندگان کشورمان بلکه خارج از مرزهای جغرافیایی به گوش رسیده است.

وی یادآور شد: این شهید والا مقام پس از حضور در جبهه‌های جنگ در عملیات پد خندق در تاریخ ۴ تیر ۱۳۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 


 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده ادامه داد: پیکر پاک شهید کریمی پس از شهادت بیش از ۲۸ سال مفقودالاثری در سال گذشته با عنایات ویژه باریتعالی به زادگاهش در سرآسیاب لنده برگشت که مردم شهرستان لنده با استقبال با شکوه خود از پیکر این شهید برگ زرینی در افتخارات خود به یادگار گذاشته‌اند.

محمدی تصریح کرد: امشب دومین یادواره آبروی محله شهرستان لنده با موضوع معرفی شهید کریمی در حال برگزاری است که امیدواریم بتوانیم در معرفی این شهید والا مقام گام مؤثری برداشته باشیم.



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


بزرگنمایی مشکلات کشور توسط دشمنان نظام اسلامی/ تفرقه محصول توطئه دشمنان است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه در میان دولت و ملت، گفت: بزرگنمایی مشکلات کشور و نواقص دولت توسط دشمنان در راستای ایجاد تفرقه در میان ملت و دولت است.
 مصطفی مهدی پنج‌شنبه‌شب در مراسم یادواره آبروی محله شهید جان‌محمد کریمی در لنده، اظهار داشت: شهادت گوهری ارزشمند بوده که خداوند متعال نصیب هر کسی نمی‌کند.

وی افزود: شهدای ما با اخلاص و نیت پاک به میدان دفاع از ارزش‌های اسلام ناب محمدی و انقلاب خود شتافتند و با ایثار و گذشت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاریخ پرافتخار اسلام ناب محمدی سرشار از وقایع ارزشمندی بوده که برای گویندگان و شنوندگان آن جذاب و دارای اهمیت شده است.

مهدی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران ادامه اسلام ناب محمدی بوده که برای اعتلای اسلام و ارزش و کرامت انسانی به رهبری امام خمینی(ره) و با حمایت مردم ولایتمدار و شهیدپرور به اوج خود رسیده است.

وی به حضور رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: همرزمان سردار شهید جان‌محمد کریمی از صلابت و استواری این شهید والامقام به عنوان قوت قلب، روحیه و امید یاد می‌کنند و می‌گویند که شهید کریمی چنان فرد متفکر و اندیشمندی بود که برای هر اقدام خود دلایل متقن و حساب‌‌شده‌ای داشته است.

 


 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهید کریمی در میدان جنگ پرتلاش بود و برای ریا در میادین جنگ حاضر نشد.

مهدی ادامه داد: شهید کریمی آوازه‌ای بلند در جبهه‌ها داشت، به گونه‌ای که دشمنان رفت و آمد وی به جبهه را کنترل کرده و از حضورش ترس بر اندام فرماندهان عراقی می‌افتاد.

وی یادآور شد: کومله و دموکرات بیش از ۴۰ روز این شهید گرانقدر را به اسارت خود درآورد، اما شهید با هوشیاری و زیرکی تمام از بند زندان گریخت و بار دیگر در میدان رزم و جهاد حضور یافت و در همان راه نیز به شهادت رسید.

 


 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد کرد: شهید کریمی وفاداری را از حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)، جوانمردی را از حضرت علی‌اکبر(ع) و پاکی و صداقت را از یوسف نبی(ع) و ایثار و شهادت را نیز از حضرت سیدالشهدا(ع) به یادگار داشته است.

مهدی در ادامه به تلاش‌های انقلابی شهید کریمی قبل از پیروزی انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: شهدا محصول پرورش و تربیت مادرانی است که با عشق به اهل‌بیت(ع) فرزندان خود تربیت به جامعه هدایت کردند.

وی ادامه داد: در راستای بزرگداشت یاد و خاطره ۱۸۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد مهرماه و آبان‌ماه سال جاری اجلاسیه و کنگره سرداران و شهدای استان در مرکز استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه در داخل کشور اشاره کرد و افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هر توطئه‌ای برای ایجاد تفرقه در میان ملت ایران استفاده می‌کنند.

 


 
وی تصریح کرد: دشمنان با بزرگنمایی مشکلات و نواقصات دولت سعی در مخدوش کردن چهره دولت و جدایی میان مردم و دولتمردان را دارند که باید با بصیرت و هوشیاری به مقابله با این توطئه دشمنان برخیزیم.


یادواره سردار شهید جان‌محمد کریمی، شهید شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد تحت عنوان یادواره آبروی محله با حضور خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سرآسیاب لنده برگزار شد.

 دومین یادواره آبروی محله شهرستان لنده به همت ناحیه مقاومت بسیج و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

این یادواره در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پد خندق در ۴ تیرماه ۱۳۶۷ با محوریت سردار شهید جان‌محمد کریمی در روستای سرآسیاب زادگاه این شهید والا مقام برگزار شد.

شهید جان‌محمد کریمی در سال ۱۳۳۲ در خانواده‌ای مذهبی در روستای سرآسیاب دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را تا مقطع دوم راهنمایی سپری کرد سپس در سال ۱۳۶۲ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

وی فردی بسیار فعال، شجاع و دلیر بود و دارای اخلاق شایسته و روحیه‌ای نظامی و بسیار والا داشته و عضو گروهان تکاور بوده است.

شهید کریمی در مدت خدمت فرماندهی گروهان و گردان‌ها را بر عهده داشت. این شهید والامقام یک بار به مدت ۴۰ روز به اسارت منافقین و کومله در آمد سپس آزاد شد و سرانجام در تاریخ ۴ تیرماه ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از ۲۸ سال سرانجام در ۱۹ مرداد ۹۴ به زادگاهش برگشت.

مراسم دومین یادواره آبروی محله شهرستان لنده این بار در حالی به معرفی شهید جان محمد کریمی پرداخت که این شهید والامقام به عنوان شهید شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد نیز معرفی شده است.

در این مراسم برنامه‌های مختلفی از جمله قرائت قرآن، سرود جمهوری اسلامی، پخش کلیپ مراسم تشییع و استقبال از پیکر شهید خیرمقدم فرماندهی سپاه، معرفی کتاب یاقوت پد خندق و مداحی و مرثیه‌سرایی و سخنرانی اجرا شد.


نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1