تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : ۱۸۵۷۹۳

شرایط خاص و عجیب جشن گلریزان گچساران

۶
۰
کبنا ؛ 

جشن گلریزان ویژه زندانیان جرائم غیرعمد در گچساران در حالی برگزار شد که استقبال بسیار کمرنگ از آن و صندلی‌های خالی سالن مراسم برگزاری بسیار دردآور بود.

هرسال در روزهای ماه مبارک رمضان در راستای احیای سنت حسنه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از زندان و بازگرداندن آنها به آغوش خانواده مراسم‌های مختلفی از جمله جشن گلریزان برگزار می‌شود که امروز این مراسم در گچساران نیز برگزار شد.

بر اساس اعلام قبلی این مراسم باید رأس ساعت ۱۷ آغاز و ساعت ۱۹ نیز به پایان می‌رسید و نگارنده نیز بر حسب شرایط شغلی ۲۰ دقیقه قبل از زمان اعلام شده به محل برگزاری جشن گلریزان گچساران واقع در سالن اجتماعات هلال احمر رفتم؛ که در همان بدو ورود به سالن با سالن و صندلی‌های خالی مواجه شدم.

با نزدیک شدن به ساعت اعلام شده خود را آماده برگزاری مراسم کردم اما سالن هنوز خالی بود و تنها تعدادی سرباز از اداره زندان در محل حاضر بودند اما مسئولان نیز آرام آرام به محل برگزاری جشن آمدند.

با گذشت یکساعت از زمان اعلام شده فرماندار گچساران و معاون وی، رئیس دادگستری، رئیس زندان، رئیس هلال احمر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دو نفر خیر و چند مهمان استانی در مراسم حضور یافتند تا تعداد افراد حاضر در جلسه به حدود ۳۰ نفر برسد و جشن گلریزان گچساران با فضایی خالی از حس نوع‌دوستی در بی‌رحمی صندلی‌های خالی و  امید ناامید زندانیان منتظری که چشم به این مراسم بسته بودند، به پایان برسد.

شرایط خاص و عجیب و غریب این جشن به حدی بود که فرماندار گچساران نیز به آن اشاره کرد و آسیب‌شناسی این استقبال کمرنگ را موشکافی کرد.

 


 


 


 
حال جای سئوال اینجاست که چرا جشن گلریزان که برگرفته از یکی از سنت‌های حسنه و آموزه‌های دینی و مذهبی ما مسلمانان است، باید اینگونه مورد استقبال سرد خیرین، مردم و بعضی مسئولان قرار گیرد.

استقبال سرد از جشن گلریزان گچساران آسیب‌شناسی شود

فرماندار گچساران گفت: استقبال سرد از جشن گلریزان، ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در این شهرستان آسیب‌شناسی شود.
عبدالرحیم رحیمی عصر امروز در مراسم جشن گلریزان ویژه زندانیان جرائم غیرعمد این شهرستان اظهار کرد: خداوند در قرآن با تأکید بر انفاق و دستگیری از مستمندان و نیازمندان حجت را بر مسلمانان و توانمندان تمام کرده است.
وی با اشاره به استقبال سرد و حضور کمرنگ افراد شرکت‌کننده در جشن گلریزان گچساران گفت: این مسأله باید آسیب‌شناسی شود و چرایی آن مشخص شود.
فرماندار گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مبحث کمک گرفتن از خیرین در استان کهگیلویه و بویراحمد مسیری اشتباه پیدا کرده است، افزود: در بسیاری از موارد خیرین از برخی درخواست‌های بعضی از افراد که عادت به کمک خواستن دارند خسته می‌شوند، افرادی که بر حسب عادت دست به این رفتارهای می‌زنند.
رحیمی با نقل مثالی در این خصوص گفت: در این خصوص به یکی از افرادی که همواره دست نیاز به سوی دیگران دراز می‌کرد پیشنهاد شغلی با حقوق مکفی دادم که وی پس از چند روز با رد کردن این پیشنهاد، عادت کردن خود به کمک خواستن از دیگران را مطرح کرد.
وی ادامه داد: برای برگزاری این مراسم‌ها باید از یک ماه قبل برنامه‌ریزی کرد و شرایط و افراد را برای حضور آماده کرد.
رحیمی عنوان کرد: برگزاری جشن گلریزان متمرکز با محوریت مرکز استان می‌تواند اقدام مؤثرتر و پررنگ‌تری از حضور و استقبال مردم و مسئولان باشد.
فرماندار گچساران با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ کمک و دستگیری از زندانیان جرائم غیرعمد در جامعه گفت: این فرهنگ باید فارغ از نگاه مادی گسترش پیدا کرده و در میان جامعه ترویج پیدا کند.
--------------------------------

گزارش: کورش رضایی

-------------------------------

نام شما

آدرس ايميل شما

رجبی
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا آدمو غم میگیره که چرا صندلی ها خالی ..... به نظر میرسه اطلاع رسانی به خوبی صورت نگرفته مسئولین محترم میتونستند از طرق مختلف اطلاع رسانی کنند مخصوصا مساجد که اکثرا در ایام ماه مبارک رمضان مراجعه دارند . شاید استقبال بهتر میشد .به حر حال اگر در این ایام اطلاع رسانی بفرمایید و اعلام شماره حساب پیامکی بشه حتما فرجی حاصل خواهد شد . باسپاس
Iran, Islamic Republic of
اطلاع رسانی اصلا نشده بود
Iran, Islamic Republic of
پس مسئولین کجا بودن چون برا خدا بود کسی نبود ولی اگر حذبی بود وهدف منافع بود آقایان همه بودند
Iran, Islamic Republic of
سلام. دلیل روشن است
اقا. بی عدالتی- همین فیش های نجومی که خدا میداند ...........
پناهپوری سعید کارکنان
Iran, Islamic Republic of
سلام آیا کمک کردن وآزاد ی زندانی هم میایستند سیاسی و جناحی باشد جه کسی را دعوت کردید درگچساران پیمانکاری هستند مورد احترام وبه وقتش هم کمک میکنند ولی دعوت کننده خوب عمل نکرده باتوجه به اینکه ریس دادگستری جدید و شروع بکار کرده میایستند مردم بیشتر حمایت میگردند وسللام
فرهنگی دلسوز
Iran, Islamic Republic of
ایرادکار را باید درخود .. ودیگر مسئولین شهرستان وحتی نماینده آنها در مجلس جستجو کرد همانهای که در تمام مراسمات تبلیغاتی از یک عده افراد خاص و معمولا از .. دعوت می کنند مرد فهیم هم که ناظر عملکرد آقاین هستند پس علارغم میل باطنی خویش قید مراسمات را می زنند تا هشداری باشد برای عاقلان ،اگر باشد .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1