تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۱۸۵۷۷۴

تجلیل از آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد /حمایت از بخش تولید از طریق بخشودگی‌های مالیاتی / کشف ۶ هزار و ۵۵۴ کیلوگرم مواد دامی فاسد در گچساران / ۲ هزار هکتار زمین منابع ملی پس گرفته شد /

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
تکیه بر مولفه‌های اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به توسعه کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد از تکیه بر مولفه‌های اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به توسعه همه‌جانبه کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
امروز نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورا و مدیران دستگاه‌های تابعه در محل سالن جلسات اداره‌کل امور مالیاتی استان برگزار شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در این نشست گفت: بر اساس بخشنامه وزارت متبوع و برای هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در انجام وظایف و ماموریت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی لازم است که این نشست‌ها به طور منظم و ماهانه و به صورت دوره‌ای در دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان‌ها برگزار شود.
ابراهیم کشاورز افزود: همکاری، هماهنگی و تعاملات درون بخشی مجموعه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان‌ها برای حل و فصل مشکلات اقتصادی بسیار موثر و کارگشاست و در سالی که توسط مقام عظمای ولایت به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، ماموریت و وظایف وزارت اقتصاد مهم‌تر از هر زمان دیگری است.
وی گفت: باید برنامه‌ریزی و انسجام بین بخشی برای انجام وظایف محوله صورت گیرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بیان کرد: در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، وظایف و ماموریت‌های خاصی به وزارت امور اقتصادی و دارایی محول گردیده است که ضرورت دقت نظر و اهتمام ویژه به فعالیت‌های اقتصادی را بیش از پیش مشخص می‌سازد.
کشاورز افزود: با توجه به شرایط اقتصادی باید در برابر شوک‌ها و بحران‌های احتمالی در حوزه اقتصاد مقاوم‌سازی لازم صورت گیرد و تهدیدها به نحو احسن تبدیل به فرصت شده و از آنها در جهت رشد و توسعه اقتصادی استفاده بهینه شود.
وی بیان داشت: تعاریف متفاوتی از اقتصاد مقاومتی وجود دارد اما نقطه مشترک همه این تعاریف، مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر تکانه‌ها و شوک‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی هدفدار دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی است که سعی دارند با ایجاد اخلال در سیستم اقتصادی، کشور را با بحران مواجه کنند.
کشاورز افزود: در تبیین اقتصاد مقاومتی لازم است به شاخص‌ها و مولفه‌های مهم و حیاتی این مقوله از جمله درون‌زایی، برون‌گرایی، مردمی شدن و دانش‌بنیان بودن آن توجه و دقت لازم را مبذول داشت چون توجه به تولیدات داخلی، واگذاری اقتصاد به مردم و اهلش، صادرات تولیدات تجاری و جذب ارز و نیز تکیه بر اصول علمی اقتصاد از محورهای اصلی و اساسی  اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند مسیر را برای دستیابی به اهداف و رشد و توسعه همه جانبه هموار کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در قیاس با استان‌های کشور ظرفیت، توانمندی و پتانسیل بالایی برای حرکت در مسیر توسعه اقتصادی دارد و دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان بر اساس وظایف و ماموریت‌های محوله در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش و فعالیت کنند.
وی دقت نظر و تلاش در ایجاد رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: باید اقدامات لازم در جهت بهبود فضای کسب و کار در استان صورت گیرد و جایگاه استان در نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور تغییر یابد.
کشاورز با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار افزود: جذب منابع و سرمایه‌گذاری خارجی باعث افزایش سطح تولیدات داخلی می‌شود و ایده سرمایه‌گذاران و نیز سرمایه‌های آنان در ایجاد تولید انبوه محصولات و خدمات بسیار مهم و تاثیرگذار است که امیدواریم با همت و تلاش و هم‌فکری دستگاه‌های متولی در سال ۹۵ شاهد رشد و توسعه اقتصادی استان باشیم.

برپایی نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر توسط آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
در سالروز مبارزه با مواد مخدر نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر توسط آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در آستانه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر نمایشگاه مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در یاسوج برپا شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نمایشگاه در قالب آثار دانش‌آموزان و فرهنگیان و با هدف آگاه‌سازی خانواده‌ها به ویژه نوجوانان و جوانان از اثر زیان بار و مخرب مصرف مواد مخدر و ارتقاء سلامت جامعه برپا شد.
هادی زارع‌پور گفت: این نمایشگاه شامل اقدامات و دستاوردهای مبارزه با مواد مخدر، عکس، نقاشی، پوستر، کاریکاتور، سی‌دی‌، بروشور و کتاب است.
وی گفت: در این نمایشگاه ایستگاه مشاوره وسلامت نیز برپا شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این نمایشگاه با استفاده از آثار فرهنگی انواع سبک‌های فرزندپروری، نقش خدامحوری و نماز در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و استفاده از الگوهای موفق زندگی آموزش داده شده می‌شود.
زارع‌پور گفت: این نمایشگاه به مدت یک ماه در پارک ساحلی یاسوج در حاشیه رود بشار صبح و عصر به روی علاقمندان باز است.

تجلیل از آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در رعایت حقوق شهروندی
در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد از آموزش و پرورش استان به دلیل رعایت حقوق شهروندی تجلیل شد.
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی در نشست پیش از ظهر امروز شورای اداری با اشاره به ارزیابی دستگاه‌های استانی و شهرستانی در رعایت حقوق شهروندی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۷۴ دستگاه استانی و شهرستانی در رعایت حقوق شهروندی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از ۱۷۴ دستگاه استانی و شهرستانی در قالب ۳ هزار و ۵۲۰ ساعت بازرسی صورت گرفت و نقاط قوت و ضعف این دستگاه‌ها احصا شد.
وی اضافه کرد: نمره ۸۱ تا ۱۰۰ برای دستگاه‌هایی که دارای عملکرد عالی بودند در نظر گرفته شدند که هیچ دستگاهی رتبه عالی را کسب نکرد و دستگاههای آموزش و پرورش، آب و فاضلاب روستایی،کمیته امداد، امور عشایر، صدا و سیما، میراث فرهنگی، بهزیستی و کتابخانه‌های عمومی دستگاه‌های بودند که رتبه خوب در رعایت حقوق شهروندی را کسب و نمره ۶۱ تا ۸۰ به این دستگاه‌ها تعلق گرفت.
این مسؤول تصریح کرد: عملکرد برخی دستگاه‌ها در حد متوسط بود و برخی دیگر از دستگاه‌ها عملکرد مطلوبی نداشتند.
به گزارش فارس، در این نشست از اداره آموزش و پرورش در رعایت حقوق شهروندی تجلیل شد.

حمایت از بخش تولید کهگیلویه و بویراحمد از طریق بخشودگی‌های مالیاتی
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد از حمایت از بخش تولید کهگیلویه و بویراحمد از طریق معافیت‌های قانونی و بخشودگی‌های مالیاتی خبر داد.
سهراب امدادی‌فرد مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان گفت: حمایت‌های لازم از بخش تولید از طریق معافیت‌های قانونی و بخشودگی‌های مالیاتی ممکن، در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد.
امدادی‌فرد بیان داشت: با توجه به جایگزینی اقتصاد مبتنی بر مالیات به جای اقتصاد متکی بر نفت، تلاش می‌شود تا ضمن تحصیل حقوق حقه دولت و رعایت حقوق شهروندان و مودیان مالیاتی، حمایت‌های لازم از بخش تولید از طریق معافیت‌های قانونی و بخشودگی‌های مالیاتی ممکن، در راستای تحقق  شعار اقتصاد مقاومتی گام موثری برداشته شود.
این مسؤول افزود: مودیانی که تا پایان شهریورماه سال جاری اصل مالیات خود را بپردازند، می‌توانند از بخشودگی صد درصدی جرائم قابل بخشش برخوردار گردند.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح جامع مالیاتی اظهار داشت: اجرای این طرح موجب کاهش هزینه‌های فرایند وصول مالیات و شفاف‌سازی مالیاتی می‌شود که این دو از شاخص‌های مهم اقتصاد مقاومتی هستند.
مدیرکل امور مالیاتی استان افزود: در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی(اشخاص حقیقی) نیز مالیات عملکرد سال ۹۴ بدون افزایش به همان میزان عملکرد سال ۹۳ تعیین گردیده است.

دامنه انشعابات غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمد به فاضلاب رسید
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مشکلات عدیده کنونی ما در استان انشعابات غیرقانونی فاضلاب است.
سید علی‌لدنی‌نژاد امروز در نشست هفته صرفه‌جویی مصرف آب با خبرنگاران به نکات مهمی در زمینه وضعیت موجود آب در استان و چگونگی مصرف آن اشاره کرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همان‌گونه که قبلا هم گفتیم تعداد ۶ شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهر یاسوج دچار تنش آبی هستند یعنی اینکه اگر صرفه‌جویی در مصرف آب نشود وضعیت نامطلوبی در زمینه توزیع آب بین شهروندان خواهیم داشت.
این مسؤول گفت: خوشبختانه این وضعیت تنش آبی را در شهر چیتاب به دلیل در مدار قرار دادن مخزن هزار مترمکعبی آن شهر، دیگر نخواهیم داشت.
لدنی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه کارهای خارج از عرف در استفاده از آب خانگی در شهرهای مختلف استان از جمله در یاسوج انجام می‌شود، افزود: یکی از این کارها انشعابات غیرمجاز آب است.
این مسؤول خدمات‌رسان در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به غیر از انشعابات غیرمجاز، مصرف بی‌رویه و بالاتر از میانگین کشوری را در استان داریم به طوری که میانگین استفاده از آب توسط هر نفر در کشور بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز است در حالی که این رقم در استان ما برای هر نفر بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ لیتر می‌باشد.
مدیرعامل آبفای استان گفت: سبزی‌کاری در پیاده‌روها و همچنین در زمین‌های خالی مجاور خانه‌ها مشکلات بسیاری را برای شهروندان دیگر ایجاد کرده به طوری که عده‌ای با انجام این کار حق دیگران را در نقطه‌ای دیگر از شهرها ضایع می‌کنند.
وی در خصوص انشعابات غیرمجار آب در استان و تعداد شناسایی شده این انشعابات اظهار کرد: در سال ۹۴ بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در استان شناسایی شد و در سال ۹۵ تاکنون ۹ هزار انشعاب غیرمجاز آب در استان شناسایی شده است.
لدنی‌نژاد علاوه بر انشعابات غیرمجاز آب به انشعاب غیرمجاز فاضلاب هم اشاره کرد و گفت: تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز فاضلاب هم در استان تاکنون شناسایی شده است..

 بیش از شش هزارو ۵۵۴ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد در گچساران کشف شد
مسئول روابط عمومی اداره دامپزشکی گچساران گفت: شش هزار و ۵۵۴ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان کشف و معدوم شده است.

مقداد نظری افزود: یک هزارو ۵۹۹ مورد بازرسی در این مدت از فروشگاه های عرضه مواد غذایی شهرستان گچساران انجام شد.
وی بیان کرد: ۱۶۲ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی شامل سردخانه ها، قصابی، کبابی، غذا بیرون بر، ماهی فروشی، هتل، رستوران و مرغ فروشی در شهرستان گچساران وجود دارد.
نظری با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مواد خام دامی معدوم شده در گچساران را گوشت قرمز، ماهی و مرغ بسته بندی تشکیل می دهد، عنوان کرد: مردم این شهرستان هنگام خرید فرآورده های خام دامی به تاریخ انقضای آن توجه کنند.
نظری تصریح کرد: ۳۵۲ هزار قطعه طیور در سه ماه نخست امسال در این شهرستان علیه انواع بیماری ها واکسینه شده است.
وی بیان کرد: ۱۹۰ هزار و ۷۰۸ قطعه طیور امسال در کشتارگاه های این شهرستان ذبح شد.
مسئول روابط عمومی اداره دامپزشکی گچساران گفت: ۳۲۲ هزار و ۳۷۸ راس دام سبک و سنگین امسال از سوی اکیپ های دامپزشکی این شهرستان علیه بیماری آبله، شاربن و تب برفکی واکسینه شده است.
نظری ابراز داشت: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر عرضه فرآورده های خام دامی گچساران با همکاری تیم های بازرسی شبکه دامپزشکی این شهرستان در حال اجراست.

رفع تصرف ۲ هزار هکتار از اراضی منابع ملی در کهگیلویه و بویراحمد
معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار هکتار از اراضی منابع ملی استان رفع تصرف شد.
رحیم آوند در نشست شورای اداری استان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: مطابق گزارش‌های رسمی از مرکز کشور دادگستری استان در بخش‌های مختلف رتبه یک تا ۱۶ کشور را در اختیار دارد این در حالی است که در سال‌های قبل از ۹۳ رتبه استان ۲۰ تا ۲۹ بود.
معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش ۵ درصدی ورودی پرونده‌ها گفت: این نتیجه تلاش شورای تأمین و دیگر دستگاه‌ها است.
وی با اشاره به کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان افزود: علی‌رغم اینکه مجازات در قانون جدید بیشتر شده اما با اتخاذ سیاست‌های جدید کار بیرون از زندان برای مجرم و همچنین تبعید شاهد کاهش جمعیت کیفری استان هستیم.
این مسؤول قضایی با اشاره به مختومه شدن ۶ هزار پرونده مسن و رسوخ شده در دستگاه قضایی استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۳ به لحاظ تعداد پرونده‌های منسوخ، رتبه ۱۵ کشور را در اختیار داشت اما در سال گذشته به دلیل عمکرد مطلوب در این خصوص در رتبه ۶ کشور قرار گرفت.
آوند با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی سرقت در استان افزود: با اقدامات مناسب و برخوردهای قاطعانه دستگاه قضایی شاهد کاهش ۱۶ درصدی نزاع دسته جمعی در استان هستیم.
معاون قضایی دادگستری قوه قضایی اضافه کرد: با تلاش مجموعه قضایی استان در سال ۹۴ تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ پرونده از موجودی سال‌های قبل در اجرای احکام کم شد.
این مسؤول اضافه کرد: برخورد با متجاوزان و متصرفات عرصه‌های منابع طبیعی در دستور کار دستگاه قضایی استان است که در سال گذشته ۲ هزار هکتار از اراضی منابع ملی رفع تصرف شد و به بیت‌المال بازگردانده شد.

برگزاری یادواره سردار شهید جان‌محمد کریمی در شهرستان لنده
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان لنده مراسم یادواره شهید شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد سردار جان‌محمد کریمی تحت عنوان یادواره آبروی محله برگزار می‌شود.
سرگرد پاسدار علی محمدی با تبریک ماه پر خیر و برکت رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی برای رسیدن به قرب الهی بوده که باید از فرصت و ظرفیت آن به نحو مطلوب استفاده کرد.
وی در ادامه با اشاره برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در شهرستان لنده افزود: در سال گذشته قریب به ۳۵ یادواره شهدا در سطح شهرستان برگزار شد که با استقبال خوب مردم شهرستان رو به رو شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده تصریح کرد: در سال ۹۵ هم در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در لنده برنامه‌ریزی مدونی صورت گرفته است.
محمدی یادآور شد: تاکنون یادواره شهدای شهرستان، یک یادواره پایگاهی و یک یادواره حوزه‌ای و یادواره آبروی محله‌ای برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال بیش از ۳۰ یادواره دیگر در راستای معرفی شهدا و تبیین فرهنگ ایثار در شهرستان برگزار می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: در راستای برگزاری یادواره شهدا سعی شده متناسب با تاریخ دفاع مقدس برنامه‌ریزی و یادواره هر شهید در سالروز شهادتش برگزار شود تا ضمن آشنایی با شهید وقایع دفاع مقدس نیز بازخوانی شود.
محمدی افزود: در همین زمینه امشب با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا و مسؤولان یادواره سردار شهید جان‌محمد کریمی شهید شاخص سال ۹۵ استان کهگیلویه و بویراحمد بعد افطار در منزل شهید تحت عنوان یادواره آبروی محله برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این شهید والا مقام در سال ۹۴ پس از ۲۸ سال جاویدالاثری به آغوش خانواده‌اش بازگشت که مراسم استقبال و تشییع این شهید در اذهان عمومی برای همیشه باقی خواهد ماند.
محمدی خاطرنشان کرد: امروز فرزندان ایران‌زمین به تبعیت از شهدای دیروز در راه دفاع از سرزمین اسلامی خود و در دفاع از حرمین شریفین در حال جهاد هستند.
وی افزود: ملت ایران در هر زمان و مکانی آماده حفاظت و پاسداری از کیان اسلامی خود حتی در فرسنگ‌ها فاصله خواهد بود.

کاهش ساعات کار ادارات کهگیلویه و بویراحمد موجب صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش ساعات کار ادارات استان موجب صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شود.
داود راهزادی در نشست شورای اداری از روند روبه رو رشد مصرف برق در این استان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: رشد پیک مصرف برق در استان به ۱۱ درصد رسیده و مصرف برق در استان از میانگین کشور بالاتر است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر مشترکین در تابستان امسال پیش‌بینی لازم برای کاهش مصرف برق را بکار نگیرند ممکن است شاهد قطعی برق باشیم.
وی تصریح کرد: مصرف برق در واحدهای صنعتی، تجاری و کشاورزی بالا است و باید کاهش مصرف برق در دستور کار مالکان این واحدها قرار گیرد.
این مسؤول با بیان اینکه ۲٫۵ درصد انرژی مصرفی مربوط به دستگاه‌ها دولتی است، افزود: بیشترین پیک مصرفی در ساعات ۱۴ تا ۱۵ عصر و ۲۱ تا ۲۲ شب اتفاق می‌افتد که کاهش یک ساعته زمان کار ادارات دولتی موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.
راهزادی همچنین از معافیت ۲۰ روز برق برای مشترکین بخش کشاورزی خبر داد و گفت: هر کشاورزی که در ساعت ۱۹ تا ۲۳ که ساعات اوج مصرف است به مدت چهار ساعت در مصرف برق صرفه جویی کند از پرداخت بهای انرژی مصرفی در این روزها معاف می‌شود،همچنین می‌تواند از ۲۰ ساعت برق رایگان استفاده کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1