تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۱۸۵۵۸۹

مشکلات را نمی‌توان انحصاری حذف کرد / داوری‌ها باید منصفانه باشد

۰
کبنا ؛

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در تحقق کار فرهنگی نمی‌توان همه سلایق را عملی کرد، گفت: در قضاوت عمومی باید داوری منصفانه در این حوزه داشته باشیم.
 dehbani

رضا دهبانی‌پور امشب در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با موضوع راهکارهای اجرایی شدن مصوبات این شورا در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شده بود اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی نهاد مهم و مؤثری است که وظیفه سیاست‌گذاری،هدایت و نظارت،تجزیه و تحلیل وضع فرهنگ عمومی را بر عهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ساختار این شورا مشخص و در همه شهرستان‌ها تعریف شده است،افزود:اعضای این شورا افراد اثرگذار و مسؤول در دستگاه‌های و نهادهای مهم هستند.

وی افزود: انتظار می‌رود مصوبه‌های چنین نشستی بهتر از سایر مصوبه‌های مراجع قانونی عملی شود.

این مسؤول بلندپروازی در مصوبه‌ها را یکی از عوامل دخیل در عدم اجرایی شدن دانست و گفت: مصوبه‌ها گاهی کاربردی نیستند و عملیاتی شدن آن‌ها ممکن نیست.

این مسؤول با بیان اینکه انتظار می‌رود متولیان در اجرای مصوبه‌ها همت داشته باشند در عین حال تصریح کرد: باید در شکل‌گیری مصوبه‌ها بضاعت و توان اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

دهبانی‌پور فرهنگ را زیرساخت و محوریت در توسعه خواند و با تأکید بر اینکه در هر مقوله‌ای فرهنگ باید در اولویت قرار گیرد افزود:اصلاح فرهنگ یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند ما را در رسیدن به توسعه کمک کند.

وی مشکل در ضمانت اجرای مصوبه‌ها را تنها مختص کهگیلویه ندانست و با اشاره به ناملایمات در حوزه فرهنگ بیان کرد:منکر نقصان‌ها و مشکلات این حوزه نمی‌شویم اما در قضاوت عمومی داوری باید منصفانه باشد.

این مسؤول در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:بعضی مشکلات را نمی‌توان به شکل انحصاری حذف کرد بلکه باید متولیان فرهنگی به کمک هم برای رفع و یا کاستن معضل همیاری کنند.

دهبانی‌پور افزود: قطعاً موسیقی،شعر و سایر هنرهای چندگانه ما باید در یک جامعه دینی در راستای تبیین آن دین و ملیت جامعه باشد اما در حوزه عملکردی ممکن است با چالش‌هایی روبرو شود.

وی با قابل قبول خواندن حساسیت‌های این حوزه تصریح کرد: اما بزرگنمایی برخی معضلات به نفع هیچ کس نیست و خدمات نظام را تحت شعاع قرار می‌دهد.

این مسؤول افزود: به عنوان مثال اگر اشکالی در اجرای یک برنامه شب شعر پیش می‌آید که ممکن است ناشی از سوء مدیریت باشد یا نباشد نباید خدمات آن دستگاه زیر سؤوال رود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد شورای فرهنگ عمومی را در رفع این مشکلات مهم دانست و با بیان اینکه امام جمعه هر شهرستان در رأس این شورا قرار دارد گفت: اگر درباره مسایل مذهبی و شادی و چگونگی عملی شدن باورهای مردم تصمیمی گرفته می‌شود باید عملی شود و به آن اقتدا کرد.

دهبانی‌پور با بیان اینکه نمی‌توان همه سلایق را در برخی تصمیم‌گیری‌ها اعمال کرد و قرار نیست نظر همه در تصمیم‌گیری اعمال شود افزود: انتظار می‌رود مصوبه‌های شورا در حوزه هنرهای چندگانه مورد توجه قرار گیرد.

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1