تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۱۸۵۴۷۷

رشد گرایش به مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد(+تصاویر)

۴
۰
کبنا ؛همایش گرامی‌داشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
زمینه اشتغال ۳۵ نفر از بهبودیافتگان مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شد
ناصر رضایی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در این همایش اظهار کرد: سال ۹۴، ۳۵ نفر از بهبودیافتگان از مواد مخدر اشتغالزایی شدند.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ پله صعود در مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال‌های گذشته داشته است، گفت: فرهنگ سازی مهمترین راهکار برای مبارزه با مواد مخدر است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امروز سراسر دنیا درگیر سوءمصرف مواد مخدر است و این معضل مختص به کشور یا جامعه خاصی نیست.
وی با بیان اینکه مردم ولایت‌مدار کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ شهید و ۴ جانباز در راستای مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام کرده‌اند افزود: انعقاد تفاهم‌نامه با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، انعقاد تفاهم‌نامه با دانشکده فنی و حرفه‌ای در راستای تشکیل کمپین دانشجویی، برگزاری همایش نقش عشایر در مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح جامع آموزش اصناف از مهم‌ترین اقداماتی بود که سال گذشته در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام شد.
دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرح ساماندهی پاتوق‌های مواد مخدر را از دیگر اقدامات تأثیرگذار در راستای مبارزه با مواد مخدر عنوان و تصریح کرد: در این راستا پاتوق چشمه نباتی که عمده‌ترین پاتوق مصرف و توزیع مواد مخدر بود ساماندهی و به یک مرکز تفریحی تبدیل شد.
رضایی عنوان کرد: این استان در بحث اقدامات انجام گرفته در راستای مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته ۱۳ پله رشد داشت و جزء ۵ استان اول کشور در برگزاری جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و در حوزه تشکل‌های مردم نهاد بود.
وی تاکید کرد: سال گذشته با همکاری صندوق کارآفرینی امید برای ۳۵ نفر از بهبودیافتگان مواد مخدر اشتغال ایجاد شد.
رشد گرایش به مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این همایش بزرگداشت در جمع مسؤولان و برخی از تشکل‌ها و همچنین تعدادی از نجات یافتگان از بلای مواد مخدر اظهار کرد: کارهای خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده و دبیرخانه مواد مخدر استان ما در سطح کشور یکی از فعال‌ترین‌ها بوده است.
مسؤول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تحرک خوبی در کشور برای مبارزه و مقابله با مواد مخدر ایجاد شده است چرا که مسؤولان ارشد نظام از جمله مقام معظم رهبری در این خصوص تأکید زیادی دارند.
وی در ادامه با بیان این که کار اصلی اکنون برای تصمیم‌گیری به وزارت کشور سپرده شده است، افزود: وزیر کشور نیز در این زمینه تأکید زیادی به استان‌ها برای اجرایی کردن برنامه‌های مقابله با مواد مخدر دارند.
خادمی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که وضعیت بغرنجی به نسبت سایر استان‌ها در زمینه مواد مخدر و خطرات آن نداریم، اظهار کرد: البته به دلیل رشد گرایش به مواد مخدر مشکلاتی داریم که باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.
رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه ذائقه‌ها اکنون از مصرف مواد سنتی به صنعتی تغییر پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: باید برای جامعه عشایری و روستایی خود نیز برنامه داشته باشیم.
این مسؤول افزود: از هیچ کدام از ما پذیرفتنی نیست که برای مقابله با این موضوع از خود تلاش به خرج ندهیم و به همین خاطر مسؤولان وظیفه دارند از تریبون‌های مختلف در این خصوص اطلاع‌رسانی کنند.
وی نقش ائمه جمعه را در این ارتباط بسیار مؤثر دانست و گفت: تریبون‌های نماز جمعه بهترین جایگاه برای فرهنگ‌سازی هستند.
خادمی استفاده از روش‌های نرم را بسیار کارسازتر از روش‌های مبارزه و مقابله سخت با مواد مخدر دانست و گفت: در این راه شهیدان بسیاری تقدیم کرده‌ایم که لازم است به روح تعداد ۱۴ شهید راه مبارزه با مواد مخدر در استان درود و سلام بفرستیم.
وی کار مقابله و مبارزه با مواد مخدر را کاری طاقت‌فرسا دانست و گفت: برای این که در راه مبارزه با مواد مخدر موفق‌تر عمل کنیم باید برنامه‌های فرهنگی اثرگذار در دستور کار قرار گرفته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این که به جای پرداختن به موضوعات پیش پا افتاده در استان باید برای مقابله با رشد مواد مخدر گام برداریم، افزود: تا هنگامی که مشکلات و معضلات اجتماعی در یک جامعه وجود داشته باشد نباید انتظار توسعه و پیشرفت استان را داشته باشیم.
خادمی با قدردانی از نیروی انتظامی و نقشی که در مقابله با رشد و ترویج مواد مخدر در جامعه دارند، آن‌ها را از قوی‌ترین و با صلابت‌ترین نیروها در راه مقابله و مبارزه با پدیده‌های خانمان‌سوزی مانند مواد مخدر دانست.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مسؤولان و همچنین تشکل‌ها به هفته قوه قضاییه و کارهای بزرگ آیت‌الله شهید دکتر بهشتی در جامعه اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی پس از یک تحقیق جامع به این نتیجه رسید که برای دوام و قوام حکومت اسلامی و رفع مشکلات جامعه به یک دستگاه معتبر و قوی و توانمند قضایی نیاز داریم که خود مبدع و مبتکر ایجاد قوه قضاییه در کشور بود.
IMG_9351 IMG_9352 IMG_9356 IMG_9357 IMG_9359 IMG_9365 IMG_9366 IMG_9368 IMG_9369 IMG_9370 IMG_9375 IMG_9376 IMG_9381 IMG_9384 IMG_9389 IMG_9390 IMG_9392 IMG_9394 IMG_9398 IMG_9400 IMG_9409 IMG_9416 IMG_9419 IMG_9435 IMG_9437 IMG_9461
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
به خدا باید گریه کرد وضعیت مواد مخدر اسف بار است
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید ناصر رضایی مدیر خستگی نابذیر.انصافا هرجا میری اونجا میاد تو دید .
Iran, Islamic Republic of
خداوکیل دلتون خوشه که عکس یادگاری گرفتین اقایون عزیز یه سری به پشت هتل ارم بزنید ببینید دراون بازارچه چطور مواد ردوبدل میشه . کمی هم به فکر جوونها باشید .
احمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت استاندارمحترم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1