تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۸۵۴۳۴

زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی ایجاد می‌شود

۰
کبنا ؛معاون برنامه‌ریزی و امور استانهای شرکت توسعه گردشگری ایران با بیان اینکه بهره‌برداری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان‌های کشور دو اولویت مهم این شرکت است گفت: برای ایجاد این زیرساخت‌ها از مشارکت بخش خصوصی استفاده می‌شود.
سید مجید پوراحمد با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون برنامه‌ریزی و امور استانهای شرکت توسعه گردشگری ایران در این دیدار اظهار داشت: بهره‌برداری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان‌های کشور دو اولویت شرکت توسعه گردشگری ایران است.
وی افزود: تاکنون در کشور کمپ‌ها، مراکز اقامتی بین‌راهی وهتل‌هایی را ایجاد و به بهره‌برداری رسانده‌ایم که از مهم‌ترین آنها می‌توان به هتل لاله تهران و هتل کرمانشاه اشاره کرد.
معاون برنامه‌ریزی و امور استانهای شرکت توسعه گردشگری ایران با بیان اینکه به دنبال ایجاد تسهیلات برای بخش خصوصی هستیم تصریح کرد: تلاش می‌کنیم زمینه سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی فراهم شود تا این بخش در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مشارکت کند.
پوراحمد بیان کرد: در سال‌های اخیر موج خوبی از ورود گردشگران خارجی به ایران را شاهد بودیم که سبب رونق توسعه گردشگری در کشور شد.
وی استفاده از ظرفیت مراکز تاریخی را از دیگر برنامه‌های شرکت توسعه گردشگری ایران عنوان کرد و گفت: بسیاری از کاروانسراها و خانه‌های قدیمی که قابلیت بهره‌برداری دارند برای استفاده گردشگران بازسازی و مرمت می‌کنیم که در استان کهگیلویه و بویراحمد هم چنین بناهایی وجود دارد.
معاون برنامه‌ریزی و امور استانهای شرکت توسعه گردشگری ایران عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به خوبی به کشور معرفی شده است و ما هم به دنبال ایجاد طرح‌های بزرگ در این استان هستیم.
پوراحمد با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد احداث اقامتگاه با محوریت طبیعت نیز می‌تواند جوابگو باشد از حمایت از شرکت های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این استان و سایر استان‌ها ی کشور خبر داد و ابراز کرد: با تمام توان از سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های گردشگری در کشور حمایت می‌کینم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با اشاره به برون‌سپاری برخی فعالیت‌های گردشگری به بخش خصوصی اظهار داشت: در این راستا ۱۴ اردوگاه تفریحی استان در سال‌های اخیر به بخش خصوصی واگذار شد.
محمود باقری با بیان اینکه در سال‌های اخیر برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها ی استان به کشور تلاش بسیاری انجام شد افزود: خوشبختانه با فراخوان‌هایی که منتشر کردیم توانستیم طرح‌های سرمایه‌گذاری خوبی در بخش گردشگری ایجاد کنیم.
وی به سرمایه‌گذاری در غار ده‌شیخ و پارک آبی یاسوج به عنوان مهم‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اشاره و تصریح کرد: به دنبال ایجاد فرصت‌های بیشتری برای توسعه و معرفی استان در زمینه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستیم.
دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سفر آینده هیئت دولت به استان طرح‌های پیشنهادی خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد داریم که امیدواریم با حمایت مسئولان استان این طرح‌ها تصویب شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط آب و هوایی شمالی در جنوب ایران است اظهار داشت: پتانسیل‌های کهگیلویه و بویراحمد بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در زمنیه گردشگری است.
پژمان نیک‌اقبالی با اشاره اینکه در دولت‌های گذشته سرمایه‌گذاری به عهده دولت بود افزود: سیاست دولت تدبیر و امید برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به‌ویژه گردشگری حمایت از بخش خصوصی است.
وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد زمینه‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه گردشگری فراهم شده که از جمله می‌توان به توسعه حمل و نقل هوایی و افزایش پروازها در استان اشاره کرد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عملکرد خوب میراث فرهنگی در معرفی پتانسیل‌های استان به کشور بیان کرد: در چند سال اخیر توانستیم استان را به عنوان مقصد جدید گردشگری به کشور معرفی کنیم و این رخداد در دیدار مسئولین با رئیس‌جمهور مطرح شد که کهگیلویه و بویراحمد امروز مقصد جدید گردشگری در کشور است.
نیک‌اقبالی از آمادگی این استان برای حمایت از سرمایه‌گذاران در هر زمینه‌ای به‌ویژه گردشگری خبر داد و گفت: از همه کسانی که بخواهند در استان ما طرح‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کنند به طور ویژه حمایت می‌شود.
IMG_4156 IMG_4152 IMG_4145 IMG_4140 IMG_4141 IMG_4142 IMG_4131
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1