تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۱۸۵۴۰۹

وضعیت بحرانی آبشار یاسوج / مسئله آبشار در هیئت دولت مطرح شود / برگزاری جشنواره ملی پرواز در یاسوج

۰
کبنا ؛مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره ملی پرواز نیمه دوم شهریور امسال برگزار می‌شود.abshar (1)
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمود باقری صبح امروز در نشست کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: جشنواره ملی پرواز نیمه دوم شهریور ماه سال جاری در یاسوج برگزار می‌شود که در کنار این جشنواره، جشنواره صنایع دستی و غذاهای محلی برگزار خواهد شد.
باقری در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از وضعیت آبشار یاسوج، اظهار داشت: آبشار یاسوج فقط نامی از آن مانده و این آبشار در حاضر با بحرانی بی آبی مواجه است.
وی ادامه داد: از گذشته تاکنون نام آبشار در کنار یاسوج بوده و این شهر را با نام آبشار یاسوج می‌شناسند.
در ادامه این نشست پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جشنواره پرواز یک اقدام خوبی برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد است، بیان کرد: فرودگاه یاسوج اکثر ساعات پرواز رفت و آمد ندارد که با چاره‌اندیشی در این خصوص زمینه حضور گردشگران را بیش از پیش می‌توان فراهم کرد.
وی تاکید کرد: جشنواره ملی پرواز پتانسیل خوبی برای معرفی گردشگرپذیری استان کهگیلویه و بویراحمد است.
پیگیری و حل مشکل کم‌آبی آبشار یاسوج
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد آبشار یاسوج را یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری استان دانست و بر پیگیری جدی مسئله کم‌آبی این مکان و حل آن تاکید کرد.
نیک‌اقبالی گفت: آب به طور مستقیم با زندگی انسان‌ها در ارتباط بوده و می‌توان گفت زندگی انسان به وجود آن بستگی دارد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان ما یکی از استا‌‌ن‌های با ظرفیت دارا بودن پوشش گیاهی مناسب و آب‌های روان است، افزود: این موقعیت باعث شده تا هر ساله گردشگران زیادی وارد استان شوند.
وی آبشار یاسوج را یکی از مکان‌های بسیار زیبا و مناسب گردشگری بیان کرد و گفت: آبشار یاسوج به دلیل قرار گرفتن در محدوده شهر و نزدیک بودن به بازار و مرکز شهر یکی از مکان‌هایی است که در ایام مختلف سال خصوصاً فصل تابستان پذیرای گردشگران زیادی از تمام نقاط کشور است.
این مسؤول گفت: متاسفانه طی بازدیدی که اخیرا از آبشار یاسوج صورت گرفت، آب این مکان گردشگری به شدت کاهش پیدا کرده که آبشار یاسوج علاوه بر آبیاری اراضی کشاورزی آب شرب مردم یاسوج را تأمین می‌کند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مسؤولان مربوطه در حوزه آب و فاضلاب استان نسبت به تأمین آب آبشار یاسوج اقدام کنند و رفع مشکل این مکان گردشگر با شروع فصل تابستان در دستور کار قرار گیرد.
نیک اقبال ادامه داد: بسیاری از اراضی کشاورزی در محدوده آبشار از آب این مکان گردشگر استفاده می‌کنند، لذا اصلاح شبکه آبیاری کشاورزی با کمک جهاد کشاورزی یکی از مهم‌ترین راهکارهای در کاهش میزان هدر رفت آب است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری آب در پایین دست اراضی کشاورزی و انتقال آن به بالا دست را یکی از موارد مهم جهت تامین آب آبشار است.
وی انتقال آب از رودخانه آب نهر به آبشار یاسوج را از دیگر راهکارهای پیشنهادی توسط دستگاه‌های مربوطه عنوان کرد و بیان داشت: البته باید آن آب به درستی مورد آزمایش قرار گیرد تا در صورت که آب استاندارد لازم را داشته باشد از آن برای تأمین آب شرب مردم استفاده کرد.
نیک‌اقبالی در ادامه از متولیان امر خواست علاوه بر برنامه‌ریزی دقیق و بررسی‌های نهایی برای انتقال آب، هزینه و اعتبار مورد نیاز حفر چاه و یا پمپاژ آب را محاسبه کرده و مبلغ را اعلام کنند تا جهت تامین اعتبار تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی تصریح کرد: اعتبار لازم برای این کار باید از محل اعتبارات همه دستگاه تامین شود یعنی از سر جمع اعتبارات همه دستگاه ها مبلغی را جهت تامین آب و رفع مشکل بی آبی آبشار یاسوج اختصاص دهیم.
یوسف عمادی معاون فرودگاه یاسوج در این نشست گفت: جشنواره ملی پرواز ظرفیت خوبی برای معرفی پتانسیل‌های طبیعت گردی یاسوج، معرفی و شناساندن نام این شهر به عنوان شهر گردشگری است و از طرفی زمینه اشتغال برای جوانان و درآمدی برای استان کهگیلویه و بویراحمد را فراهم می‌کند.
وی گفت: جشنواره‌های این شکلی در ایران مسبوق به سابقه نیست و نیازمند حمایت سایر سازمان‌ها و ادارات ذی ربط در این کار مهم هستیم.
وی با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، گفت: شرکت پیشتازان آسمان، فرودگاه یاسوج، اداره کل گردشگری در این جشنواره مشارکت دارند.
محمدعلی جاوید شهردار یاسوج نیز در این نشست، نیز به موضوع آبشار یاسوج اشاره کرد و گفت: مسئله آبشار یاسوج در دستورکار هیئت دولت مطرح شود تا شاید از این منظر بتوان مشکلات این آبشار برطرف شود.
جاوید پیشنهاد داد: مغازه‌ها و اردوگاه‌های دولتی در این آبشار در اختیار مردم قرار گیرد.
وی افزود: بهسازی آسفالت، جدول گذاری، کانال سراسری از نقطه ورودی تا آبشار، احداث نمارخانه، احداث مکان‌های تجاری، نورپردازی از اقدامات عمرانی شهرداری در آبشار یاسوج بود.
است.
جعفر گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بیان کرد: باید هم زیبایی آبشار یاسوج حفظ شود و هم باغات صدمه نبینند.
گوهرگانی افزود: نباید فقط موقع بحرانی به فکر مشکلات و موضوعات اینگونه برویم برای توسعه بخش گردشگری باید هزینه صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1